Jump to content
IGNORERAD

Ärliga thaitjejer-finns det sådana?


Guest larbejo

Recommended Posts

Quote

Siam-Nilsson, var du Skipper på TT? Tycker du skriver vettigt och avataren passar på en "Skipper" :)

Farang

Nej Skipper och S-N är inte samma persson

Skipper sitter i en by i Ubon, och har inte ens

tillgång till lina.Sen har jag aldrig sett

S-N fått Alkolås på sina inlägg.  :dance1::dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 108
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    10

  • Kim

    5

  • måne

    5

  • swedenfarang

    5

Mest aktiva i denna tråd

Guest Isan Lover

Hej Siam-Nilsson

Sluta gnäll och tänk efter istället!

"Om inte en massa Faranger hade så förtvivlat bråttom att springa iväg och gifta sig med sina nyss träffade thaibrudar, och sedan vräka ut en massa pengar över dem i fråga om investeringar mm i hennes eget namn.

- Ja då skulle också fler slippa att bli blåsta."

Att folk helt hastigt träffar någon och öser pengar och gåvor (i värsta fall hus) över denna människa som dom inte känner överhuvudtaget är nog den största anledningen till att folk känner sig blåsta som du skrev.

Men vems fel är det egentligen, den som tar emot, eller den som ger.

Nu till ett ännu mer kontroversiellt uttalande!

"En i våra ögon snäll person likställs ju som någonting bra och fint,

men i Thailand där människor får kämpa och klara sig mer på egen hand,

liktyds ofta en "snäll" person som en lite korkad person,

och en korkad person får också skylla sig själv om denna person blir lurad."

Också helt riktigt, jag skrev om detta i en annan tråd en gång, i samband med att folk upplevde Thai som bedrägliga.

Det anses ju inte vara fel att t.ex ta för mycket och olika betalt för en vara eller tjänst.

Däremot anses den som betalar för mycket som dum och okunnig, som inte tar reda på vad saker och ting egentligen kostar.

Att många ständigt betalar för mycket leder till att folk tror att alla utlänningar är dumma, och ser på dom som vandrande ATM maskiner som det går att få ut pengar ifrån.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Hej!

Även om min lilla Flores inte tror det så är läget helt under kontroll.

Hälsningar

Hans G  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Hej!

Även om min lilla Flores inte tror det, så läget helt under kontroll.

Hälsningar

Hans G :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att läsa HansG!

Du kanske skulle vara mer öppen mot Flores?

Var förresten på Samui för första gången för några veckor sedan, ok, tyckte jag, men det finns bättre ställen att åka till i LOS.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla kvinnor är lite  lättfotade,utom min mamma, det har min Pappa sagt, så de så

jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Quote

En rätt provocerande rubrik,men jag börjar fundera hur det är ställt med ärligheten hos thajtjejer. Ett ljugande i stort och smått,jag vet inte hur många har upplevt detta.Antagligen kommer mina skriverier att betraktas som "gnäll" av de rätttrogna,men det kan jag stå ut med.

Glansen när det gäller thaikvinnor har falnat betydligt under senare tid. Det är för mycket som händer just nu i samband med just thaikvinnor.

Min ex svåger som bor i en mellansvensk stad har berättat för mej att han har utsatts för ryktesspridning av en thaikvinna som är gift med en av hans bästa vänner. Och det är inga snälla saker hon sprider.Bjuder in thailändska vänninor,bjuder på mat och en massa skvaller.

En man här på orten har blivit lurad av sin thaisambo. Hon drog iväg till Thailand och efter sig lämnade hon ett länsat bankkonto.

Senast idag har jag pratat med en kvinnlig bekant från Stockholmstrakten,där hennes son blivit lurad av sin thailändska fru.Hon har bedragit honom med andra män under längre tid.

Själv har jag numera mest negativa erfarenheter av thaikvinnor,visst är de oerhört charmiga och vänliga,men vad finns bakom fasaden. Jag kan mycket väl tänka mej att resa till Thailand igen men är  numera ganska luttrad.

Jag har själv råkat ut för en hel del,något jag tidigare skrivit om.

Blivit avlurad  pengar för flygbiljett

Fått pengar stulna av en thaikvinna jag chattat och besökt

Betalt falska läkarräkningar,åt en thaikvinna jag umgåtts med

Betalt onormalt dyra MC-reparationer.

Senaste i raden är följande:

Jag har tidigare berättat om kvinnan som en tid bodde hos mej,om mina barns dåliga uppförande,möjligen understött av min exfru.

Hon reste tillbaka till Bangkok i december,och vi har haft tät chattkontakt. Vi skulle avvakta en förändring hos mina barn,vilka jag haft diskussioner med. Och thaidamen har varit införstådd med detta.Jag tycker att det verkar som om de ångrar sitt beteende.. Det har varit en kär och nära chatt oss i mellan med sådana  uttryck i chatten.

Men de första dagarna i februari hände något,jag gick in på chatten och hon var där. Hon slog direkt på att hon var upptagen,det hade hon aldrig gjort förut. Jag fick direkt mina funderingar,men lät det vara.Nu var hon borta from chatten några dagar för att sen 4 febr. komma tillbaka och då var hon som vanligt igen.Vi chattade som vanligt igen fram till 8febr.då jag fick ett kort meddelande att hon hoppades att jag skulle hitta en annan god kvinna. Givetsvis frågade jag om hon hade hittat en annan man. Inget svar.

Nu blev det slut på hennes aktiviteter på chatten,men den 20 började hon visa sig igen,dock utan att kontakta mej. Jag försökte kontakta henne men utan att få ett svar.

Ja, vad kan dra för slutsatser av detta?

Troligen att hon har hittat för henne ett bättre objekt,men att hon under en tid kört dubbelspel med mej.

Denna kvinna hade jag träffat genom bekantas,bekanta i Stockholm. Hennes syster var gift med en svensk man och systrarna kom från från relativt välbärgade förhållanden i Bangkok.

Jag har under vår i och för sig korta tid tillsammans upplevt henne som ärlig,men vad vet man?

Kvinnan jag nämde tidigare angående MC reparationerna har varit på mej som en igel sen jag besökte henne I Khonkaen i maj förra året. Hon som dribblade med förhöjda priser på nya MC,allt syften krama ur mer pengar

ur ev. givare. En Mc som kostar 40000 bath kostade helt plötsligt 57000. Jag klargjorde att jag skickar inga pengar till Thailand. Kanske hon inbillar sig att jag ska betala om jag kommer till Khon kean.Jag har svarat att jag tycker inte det är någon bra ide att vi chattar. Du ljuger för mej har jag skrivit till henne,men lik förbannat är hon in och skriver.

För någon dag sedan var hon in igen,och i med att jag förstod att det tydligen var finito med Bangkok-tjejen,så svarade jag henne från Khonkean.

Hon bedyrade att hon älskade mej att jag var den ende,och att hon inte ljög,och hon frågade när jag skulle komma till henne.Jag har tidigare  flera gånger förklarat vad det är hon har ljugit om. Men det är som att hälla vatten på en gås,allt rinner av. Hur ska jag kunna lita på dej?frågade jag. Du kan lita 1000% på mej sa hon. Aha, det var ju väldigt förtroendeingivande.Inte bara 100% utan till och med 1000%. Jag känner mej trött på hur hon håller på. Vi har våra webbkameror på och hon ser så jätteglad ut,full charmoffensiv nu.

Nu händer det att en kompis kommer in på chatten. Jag får en ide. Nu ska jag testa. Jag skriver till tjejen att jag måste ringa,så hon får vänta. Okej skriver hon.Jag ringer upp min kompis och säger till honom att gå in på hennes chatt(han har den sedan tidigare). Sagt och gjort ,han kontaktar henne och hon svarar honom.Han frågar henne om hon har någon vän hon chattar med(kanske lite fult men).Nej det har hon inte!

Jag ser ju att hon skriver så jag skriver till henne och frågar om hon chattar med någon annan man.

Vad blir svaret? Jo , hon chattar inte med någon annan,det är bara med mej.

Är det verkligen så att du inte chattar med någon annan.

Det det gör hon inte.

Ok,Jag säger till kompisen att vi skriver att vi båda chattar med henne och tryck fram meddelanden samtidigt.

Jag kan säja att hennes minspel skulle ha bandats när hon förstår att hon är överbevisad.

Jag säger farväl till henne,ingen ide att fortsätta längre.

Dagen efter lämnar hon meddelande till mej. Hon ber om ursäkt,hon älskar mej,jag är den ende och hon skickar chattblommor till mej.

Suck,vad gör man?

Nästa "besvikelse" är(det blir långt det här) igår. Jag började chatta med en tjej i Udon för någon dag sedan. Hon hade bara yahoo och jag frågade om hon hade hotmail,eftersom jag inte behärskar funktionerna så bra på Yahoo.

Hon hade inte hotmail. Jag frågade om hon hade webbkamera. Nej det hade hon inte.

Men hon ville se mej,nu blev det inte så jag fick inte kameran att fungera. Jag fumlade med någon knapp.

Vi skulle ses,alltså i går för ny chatt.

Jag började chatta med henne och fick dessutom kameran att fungera.

Sedan hände något. Hon dök upp i rutan,tydligen hade hon kamera trots allt.

Jag blev nästan chockad och tryckte på någon knapp så  hon täckte  hela bildrutan .

Dataokunnig som jag är fick jag inte tillbaka till texten,så jag funderade ,hur gör jag nu?

Antagligen feltänkt,jag stängde av allt och startade om.

När jag gick in igen så fungerade inte yahoo så jag kontaktade henne via hotmailen istället,och förklarade och beklagade. Det gör ingenting,du kan få min hotmailadress.så kan vi chatta där säger hon då.

Hoppsan,tänkte jag. Ingen hotmail,ingen kamera hade hon.Jag är knappast så naiv så jag tror hon skulle springa iväg och köpa kamera och fixa hotmailadress för att chatta med mej.

Det kan säkert finnas anledningar varför hon inte vllle berätta för mej,men detta ljug i stort och smått stör mej.

Om ork och kraft finns och det finns intresse här kanske jag presenterar hela historien om tjejen med biljettpengarna.Den blir i så fall lång ,innehållsrik och med ett häftigt slut.Om det nu är slut?

Har bara dessa enkla ord att bidra med DITCH THE BITCH  Pronto!!!!!

:girl_devil:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Larbejo!

Störs man av ljug i smått och stort är väl nätchatt det sista man ska ge sig in på.

För mig är alla dessa kontaktsajter betydligt värre lögnställen än vilken bar som helst i Pattaya.

Visst har man väl i fyllan och villan råkat hamna i sängen med ett antal katoyer under årens lopp och visst har man väl slängt ut en och annan onödig baht på lögnaktiga thaiare, men dessa har åtminstone haft en fysisk närvaro.

Att bli lurad av någon via ett mail eller en chatt är betydligt svårare att uthärda. Dumma och naiva och korkade människor finns det gott om på vårt klot, men frågan är om inte de dummaste och mest naiva finns på diverse kontaktsajter?

Sedan kan man ju fråga sig vari nöjet finns i att sitta och chatta med en thaitjej som har sämre engelsk vokabulär än vad min katt har.Och som troligen har 22 andra dumgubbar på tråden samtidigt.

Är man så snål att man inte kan unna sig någon månad om året i Pattaya istället och kanske hitta "kärleken" i verkliga livet, då tycker jag gott man kan bli grundlurad.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Bäste Bror, bättre med en katoy i sänghalmen än tio på nätet.

[move]

Ordspråkaren Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...