Jump to content
IGNORERAD

window 10 vs 7an

soi covboy

Recommended Posts

Supporten till "vanliga dödliga" lades ner i januari i år

För företag som betalar den dyra "extended support" ger dom support till 2020

Säkerhetsuppdateringar är bara en del av supporten

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/lifecycle

Från din länk:

"Utan Microsoft-support får du inte längre säkerhetsuppdateringar som skyddar din dator mot skadliga virus, spionprogram och annan skadlig programvara som kan användas för att stjäla personliga uppgifter."

Det är ju ungefär vad Windows 10 gör hela tiden.   :D

Man behöver inte betala nånting, man får uppdateringar fram till 2020 ändå.

update.thumb.JPG.37848a1e6e5883e0557d791

https://support.microsoft.com/en-us/lifecycle#gp/lifePolicy

Dela på andra sajter

• Svar 135
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Tallviking

24

• Nemo

19

• kitungmakmak

12

• audirs2

8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Från din länk:

"Utan Microsoft-support får du inte längre säkerhetsuppdateringar som skyddar din dator mot skadliga virus, spionprogram och annan skadlig programvara som kan användas för att stjäla personliga uppgifter."

Det är ju ungefär vad Windows 10 gör hela tiden.   :D

Man behöver inte betala nånting, man får uppdateringar fram till 2020 ändå.

update.thumb.JPG.37848a1e6e5883e0557d791

https://support.microsoft.com/en-us/lifecycle#gp/lifePolicy

"Mainstream support phase" upphörde i januari 2015

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Ja, men extended support gäller till 2020.

Ja till dom företag som köper den väldigt dyra "extended support"

Det är inget privatpersoner kan nyttja

Dela på andra sajter

Ja till dom företag som köper den väldigt dyra "extended support"

Det är inget privatpersoner kan nyttja

Jag är inget företag, har inte betalt för någon "extended support", alla får den fram till 2020 7:an, 2023  8.1

Dela på andra sajter

Jag är inget företag, har inte betalt för någon "extended support", alla får den fram till 2020 7:an, 2023  8.1

When mainstream support ends, this is what occurs:

• Microsoft no longer supplies non-security hotfixes unless you have an extended support agreement
  • All warranty claims end
  • Microsoft no long accepts requests for new features and design changes

http://www.networkworld.com/article/2453561/microsoft-subnet/the-difference-between-end-of-mainstream-support-and-end-of-extended-support.html

Dela på andra sajter

Om jag sammanfattar era svar rätt, så har jag mer att vinna än förlora på att ta gratiserbjudandet av uppgradering från 7 till 10.

Tid har jag ju så det räcker.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Jag tycker du skall uppdatera dig för Microsoft slutar supporta windows 7 snart

Jag har Handelsbanken och har inga problem. Se bara till att ha senaste versionen av bankid installerat

Är du osäker så håll an till påsk och ta en tur till Rayong så hjälper jag dig

Tack, det låter trevligt!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Om jag sammanfattar era svar rätt, så har jag mer att vinna än förlora på att ta gratiserbjudandet av uppgradering från 7 till 10.

Tid har jag ju så det räcker.

En av våra anställda berättade igår för mig att han hade en gammal Win7-dator hemma han tyckte var väldigt seg och trög och planerade köpa en ny

Han tackade då jag till erbjudandet att uppdatera Win7 till Win10 i den gamla och nu tycker han den är mycket rappare och trevligare så han har lagt ner planerna på att köpa en ny tills vidare

Dela på andra sajter

When mainstream support ends, this is what occurs:

• Microsoft no longer supplies non-security hotfixes unless you have an extended support agreement
  • All warranty claims end
  • Microsoft no long accepts requests for new features and design changes

http://www.networkworld.com/article/2453561/microsoft-subnet/the-difference-between-end-of-mainstream-support-and-end-of-extended-support.html

Jovisst, men non-security fixes är ju inte speciellt viktiga. Med andra ord, de viktiga uppdateringarna kommer att finnas fram till 2020 eller 2023, beroende på OS.

Ending mainstream support for a product means Microsoft will no longer be enhancing that product. What it does NOT mean is there will no longer be fixes for security and reliability issues. Microsoft will continue to issue bug fixes and patches for security and reliability issues for Windows 7 and Windows 2008/2008 R2 after January 13, 2015.

Dela på andra sajter

Jovisst, men non-security fixes är ju inte speciellt viktiga. Med andra ord, de viktiga uppdateringarna kommer att finnas fram till 2020 eller 2023, beroende på OS.

Ending mainstream support for a product means Microsoft will no longer be enhancing that product. What it does NOT mean is there will no longer be fixes for security and reliability issues. Microsoft will continue to issue bug fixes and patches for security and reliability issues for Windows 7 and Windows 2008/2008 R2 after January 13, 2015.

Om du tror att säkerhetsuppdateringar är det enda som krävs för att datorn skall fungera bra, i 4 år till, får du tro det

Jag anser att drivrutiner till ny kringutrustning, nya funktioner, mjukvaror från andra än Microsoft etc etc etc är ganska viktigt att det fungerar också

Fler och fler kommer sluta supportera Win7 för sina produkter, appar etc. Microsoft själva satsar hårt nu på Edge t.ex och överger IE etc etc

Dela på andra sajter

En av våra anställda berättade igår för mig att han hade en gammal Win7-dator hemma han tyckte var väldigt seg och trög och planerade köpa en ny

Han tackade då jag till erbjudandet att uppdatera Win7 till Win10 i den gamla och nu tycker han den är mycket rappare och trevligare så han har lagt ner planerna på att köpa en ny tills vidare

Det kan inte vara så att Windows 10 rensar ut en massa skit ur registret?

Då det ofta är orsak till att datorn blir seg.

Uppdaterade till 10an på min bärbara. Och är inte speciellt nöjd med gränssnittet. Som jag upplever trevligare på 7an.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Igår igen, uppgradering från M-skit, brandväggen på Avast är nu avstängd! W- brandvägg aktiv! :sure:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Det kan inte vara så att Windows 10 rensar ut en massa skit ur registret?

Då det ofta är orsak till att datorn blir seg.

Uppdaterade till 10an på min bärbara. Och är inte speciellt nöjd med gränssnittet. Som jag upplever trevligare på 7an.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Det är bara en liten del av förklaringen

Mycket ligger i hur operativet i sig är uppsatt och hur den hanterar starten etc

7:an är inte särskilt effektiv tyvärr. Redan till 8 och 8.1 blev operativet avsevärt mer effektivt med resurser, starttid etc

10:an har tagit det ytterligare steg framåt.

Igår släpptes en stor uppdatering igen till 10:an för de som är med i "fast ring" (build Redstone/11082)

Dela på andra sajter

Igår igen, uppgradering från M-skit, brandväggen på Avast är nu avstängd! W- brandvägg aktiv! :sure:

Ja, ingenting är gratis här i livet. Det finns ju en anledning till att Msoft pushar så hårt för 10an........

Dela på andra sajter

Blir roligt att se vad 10an gör när jag kommer hem efter några månader. Den skall vara ganska botad från otrevligheter - men jag är inte alls 100% på att jag fick bort allt.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Ja, ingenting är gratis här i livet. Det finns ju en anledning till att Msoft pushar så hårt för 10an........

Får lite samma känsla som när Hilter pekade mot mot gaskammrarna,,,,,,,,,,,,,!

Dela på andra sajter

Heja w 10! I går försvann Avast brandvägg!! Bara å ställa om datorn till en vecka före,,,,och volia, brandis e tillbaks! :meuh:

Dela på andra sajter

Heja w 10! I går försvann Avast brandvägg!! Bara å ställa om datorn till en vecka före,,,,och volia, brandis e tillbaks! :meuh:

Det var en märklig "avinstallering" - W10 gömde bara Avast alltså... fast risken finns ju att du får andra roliga fenomen om datumet är helt åt pipsvängen.

Kommer inte ihåg riktigt vad jag råkade ut för när datumet stod fel efter datorhaveriet men bankid har jag för mig slutade fungera. Var en massa konstigheter samtidigt så jag fick inget grepp på exakt vad bara fel datum förorsakade. Fipplade till det som det skall se ut och nästan allt fungerar nu som vanligt.

Om W10 gör att den funkar lite märkligt så kan jag meddela att vatten i burken är klart värre.

Nemo eller vem det nu var la ju upp lite info och länkar till sidor som talar om hur man "säkrar upp" W10 mot M$s styrningar och spioneri.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Det var en märklig "avinstallering" - W10 gömde bara Avast alltså... fast risken finns ju att du får andra roliga fenomen om datumet är helt åt pipsvängen.

Kommer inte ihåg riktigt vad jag råkade ut för när datumet stod fel efter datorhaveriet men bankid har jag för mig slutade fungera. Var en massa konstigheter samtidigt så jag fick inget grepp på exakt vad bara fel datum förorsakade. Fipplade till det som det skall se ut och nästan allt fungerar nu som vanligt.

Om W10 gör att den funkar lite märkligt så kan jag meddela att vatten i burken är klart värre.

Nemo eller vem det nu var la ju upp lite info och länkar till sidor som talar om hur man "säkrar upp" W10 mot M$s styrningar och spioneri.

för som inte vill eller vågar greja med inställningarna ..

https://www.ashampoo.com/en/usd/pin/1004/security-software/Antispy-for-Windows-10

Dela på andra sajter

Finns säkert massor ute på nätet, men vissa tips är av lite tvivelaktig karaktär. Litar mer på sånt vissa tidningar eller gamla välkända personer skriver. Inget ont om länkarna men man bör ta vissa tips med en nypa vett åxå. Finns antivirusprogram (gratis) som faktiskt är värre än eventuella virus du redan hade tex. Namnet är snarlikt ett vettigt antivirus och du installerar ju detta själv - sen tar det en bra stund att bli av med skiten...

ingen värdering av dina länkar men att installera program som man inte vet nåt om eller ändra i registry utan en susning om vad man gör kan leda till lite problem ibland har jag upptäckt.

ทีรัก

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Samsung hakar på med en Galaxy-padda med Windows 10

Samsung släpper Surface-konkurrent – första Galaxy-enheten med Windows

Teknikjätten hakar snart på Surface-tåget.

Samsung blir senast i raden av tillverkare att haka på Surface-tåget. Under CES avslöjade teknikjätten sin kommande Galaxy Tab Pro S – en Windows 10-driven platta med en 12-tums AMOLED-skärm (2160×1440). Plattan markerar också ett nytt steg för Samsung, det är nämligen första Galaxy-enheten som kör Windows.

Vidare är plattan 6,3 mm tunn och väger 693 gram för Wi-Fi version och 696 gram for the LTE-versionen. Den kommer drivas av en Intel Core M-processor, och har utäver det 4 gigabyte primärminne och 128 gigabyte lagrring. 

Galaxy Tab Pro S är tänkt att börja säljas i februari. Något pris är ännu inte fastställt.

http://m3.idg.se/2.1022/1.646848/samsung-visar-surface-konkurrent

Dela på andra sajter

Jag har en ASUS Transformer Book T100 Chi 64GB + Tangentbord.

Den funkar klockrent jag har uppgraderat den med Windows 10. Är super nöjd med den.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...