Jump to content
IGNORERAD

window 10 vs 7an


soi covboy

Recommended Posts

Jag är jättenöjd med 10:an. Har vanligt skrivbord med startknapp, på mitt W 8.1 hade jag classic shell men förstår inte att det behövs i W 10.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 138
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    24

  • Nemo

    19

  • kitungmakmak

    12

  • audirs2

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vill man ha något så när kontroll på sitt OS, så väljer man 7:an eller 8.1 (med vissa modifieringar). Använder man 10:an, så är man ju helt utlämnad till Microsoft.

win 7  kanske samma på 8,an

Telemetry   ,   avinstall de update som har med det göra ,, plus ändringar

http://windowsitpro.com/windows-10/how-turn-telemetry-windows-7-8-and-windows-10

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har du fler updateringar som ska avinstalleras.

varsnågerst?

Tja, sitter med 7:an på resedatorn så jag bekymrar mig inte om det just nu. Men på den andra släpbara fick jag ju pilla ganska friskt innan den blev som folk igen.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha vilka bakåtsträvare ni MS-tomtar är, W7 är ju för tusan på W95:s nivå, i princip samma skit i 15-20 år.

Med W10 har de åter tagit ett steg framåt, ungefär som när de släppte Windows från början :)

Att ha Windows 10 installerat, är som att dra ner brallorna, gå ner på knä och luta sig framåt. När det är färdigt så ska man även lämna ifrån sig en kopia på husnyckeln, så att  de kan göra hyssesyn när de behagar.

Får de för sig att göra en omtapetsering eller måla om huset i kulörer de har bestämmt, så är det bara att acceptera. Så är det ungefär att ha Windows 10.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ha Windows 10 installerat, är som att dra ner brallorna, gå ner på knä och luta sig framåt. När det är färdigt så ska man även lämna ifrån sig en kopia på husnyckeln, så att  de kan göra hyssesyn när de behagar.

Får de för sig att göra en omtapetsering eller måla om huset i kulörer de har bestämmt, så är det bara att acceptera. Så är det ungefär att ha Windows 10.

Trams.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdateringar av operativsystem eller av forumet verkar vara en katastrof för många här, inget fungerar sen.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Folk har inget annat att göra än att bekymra sig för konspirations teorier, men det var ju bättre förr :) 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår att man är lite bitter när ens böjelse i livet är läder & skinn och trampa runt på ett engelskt stort skämt

Men som du själv skrev att vi alla har våra böjelser och de är tydligen dina

Hmmm

När argumenten tryter så för man ta till lögner istället.

Jag har sökt och letat efter inlägg där jag ger utlopp för mina böjelser

angående läder & skinn. Men jag hittar dessvärre ingenting.......?

Vänligen, visa var jag uttrycker dylika böjelser.

Är det månne så, att det är i ditt huvud dessa fantasier finns?

Önskar dig all lycka med dina läderfantasier, men snacka inte skit som en kärring!

mvh

biker

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Har inte provet W10.

Men W8 passar inte till vanlig bildskärm, Utan krävde tatchskärm 

Så den hårddisken åkte ut, ligger i skåpet och skräpar

In med en SSD500. W7p. nu funkar denna datorn bra.

Har visserligen bara använt 8.1 och där krävdes det ingen touchskärm, fungerar utmärkt att använda sig av skrivbordsläget. Hur någon kan klaga på att win 10 är för mig oförstående, fungerar ju klockrent och är inte svårt att använda om man är en vanlig medelsurfare. En enorm förbättring som kom i.o.m Windows 8, iaf där det är förinstallerat, är att nu behöver man inte hålla på och krångla med skivor eller usb-stickor och aktiveringskoder för att boota om datorn då det nu fungerar ungefär som på en telefon och man gör en återställning. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du

 

W8 är bra till telefoner och läsplattor.

W7P/E är bra till vanliga datorer.

W10 vet jag ej.

Har inte provat på min Acer Aspire E11. 11,6", 1,4 kg. 

Den har nu SSD500 + 8 GB minne.  Mot 320 vanlig hårddisk och 2 GB minne.

W8 klassar jag som "W me", missfall till vanlig dator.

 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du

 

W8 är bra till telefoner och läsplattor.

W7P/E är bra till vanliga datorer.

W10 vet jag ej.

Har inte provat på min Acer Aspire E11. 11,6", 1,4 kg. 

Den har nu SSD500 + 8 GB minne.  Mot 320 vanlig hårddisk och 2 GB minne.

W8 klassar jag som "W me", missfall till vanlig dator.

 

Ok, saken är klar :)

Förstår precis...

Win10 är det bästa MS gjort sen W95!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Du

 

W8 är bra till telefoner och läsplattor.

W7P/E är bra till vanliga datorer.

W10 vet jag ej.

Har inte provat på min Acer Aspire E11. 11,6", 1,4 kg. 

Den har nu SSD500 + 8 GB minne.  Mot 320 vanlig hårddisk och 2 GB minne.

W8 klassar jag som "W me", missfall till vanlig dator.

 

Har du överhuvudtaget provat att använda Windows 8 i skrivbordsmiljö? Du kan om du vill lägga de appar du vill ha i aktivitetsfältet och aldrig lämna skrivbordet. Lägger du dessutom till classic shell så ser det ut och fungerar som Windows 7 bara det att det att allt går snabbare. På vilket sätt är då ett OS som är snabbare men går att anpassa och få att se ut och fungera som det föregående med en enkel installation skit i dina ögon?

Det spelar nog ingen roll hur mycket du trimmar din dator med hårdvara då du uppenbarligen inte fattar ett skit av mjukvaran ;) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu haft W10 i ca fem veckor, uppgraderade från W8.1.

Allting fungerar perfekt och omställningen från W8.1 upplevde jag som minimalt om man jämför med bytet W7->W8.

Som professionell datoranvändare måste jag ändå säga att antalet timmar för finjustering, tweaks&tricks o.  problemlösning samt antalet komplikationer/tillbud har gått ner väsentligt efter W7. Driftstörningar o oväntade avbrott har i stort sett upphört fr.o.m. W8.1. Mao är de Microsofts senaste opertivsystem oerhört mera robust och driftsäkert.

Om man investerar lite goodwill för att bekanta sig med de nya användarkoncept/-gränssnitt upplever man ganska snart också en betydande förbättring i användarvänligheten.

Som alltid handlar kritiken mest och nästan enbart om förändringen i sig och är sakligt egentligen inte motiverad. Därför kommer den ganska snart att tystna för att istället övergå till ett positivt omdömme som ett av Microsofts mera lyckade os-satsningar.

//Singha711

 

Ändrades av Singha711
stavning
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Folk har inget annat att göra än att bekymra sig för konspirations teorier, men det var ju bättre förr :) 

 

Windows 10 uninstalling user programs without permission

 

Angry PC user

Windows 10 is a decent operating system, but it’s very much a work in progress, and one that’s definitely not without problems. It has some very rough edges (which are slowly being addressed), various annoying bugs (ditto), and of course, it spies on users.

The November Update (aka Threshold 2) fixed some issues (if you were able to get it) but also caused some new problems too. We reported previously how it had reset privacy settings and default apps for some users, but worse than that it appears the update has been uninstalling some third party desktop programs without asking.

 

As reported by Ghacks, the only notification that a program has been removed comes after it has been uninstalled -- there’s no prior warning -- and although the reason for the removal is cited as "incompatibility", the software in question appears to work without problems once reinstalled.

SEE ALSO: Microsoft pulls the Windows 10 November Update [Updated]

System information tool Speccy was the program that Windows 10 removed for Ghacks, but it’s by no means the only piece of software that has been affected. Two threads on Reddit (see here and here) mention CPU-Z, SmartFTP, and AMD Catalyst Control Center as programs that Windows 10 has automatically removed.

While I can understand Windows 10 flagging up potential problematic software and offering to uninstall it, removing the offending program without user input is clearly very wrong. It’s possible this is a bug (we still haven’t received a clear indication why Microsoft has made the November Update much harder to get hold off), but if so it needs to be fixed ASAP.

Amazon rightly received a lot of negative press when, without a word, it deleted books it felt weren’t properly licensed from customers’ Kindles back in 2009 and the situation here is similar, although arguably even less excusable.

It’s one thing for Microsoft to force updates on Windows 10 users, but another to choose what programs are and aren’t allowed on the host system.

What's your view on this latest Windows 10 problem?

[Update] I reached out to Microsoft for an official statement and... there isn't one. Microsoft has declined to comment on this story, which means it isn't a bug, and Windows 10 can and will remove third-party programs from your PC or tablet if it decides to, and without asking you first. Ouch.

 

http://betanews.com/2015/11/24/windows-10-uninstalling-user-programs-without-permission/

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Med nya Lumia 950-telefonen och en dockningsenhet kan ni skippa laptoppen och sitta med stor skärm, tangentbord och mus kopplad till telefonen

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.644510/guide-windows-10-mobile-continuum

 

Ej att rekommendera enligt denna recension:

http://www.theverge.com/2015/11/20/9767266/microsoft-lumia-950-review-windows-10-continuum

Enligt min mening orealistiskt hype från Microsoft.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ej att rekommendera enligt denna recension:

http://www.theverge.com/2015/11/20/9767266/microsoft-lumia-950-review-windows-10-continuum

Enligt min mening orealistiskt hype från Microsoft.

Herr Chang har talat.

Funkade väldigt bra när jag testade det i alla fall

Körde powerpoint med presentation på videokanonen i taket, word och mail utan problem

Att just du känner att du måste kasta skit på den ser jag som naturligt och mer ett tecken på att du anser det vara mödan värt och därmed positivt för microsoft

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkade väldigt bra när jag testade det i alla fall

Körde powerpoint med presentation på videokanonen i taket, word och mail utan problem

Att just du känner att du måste kasta skit på den ser jag som naturligt och mer ett tecken på att du anser det vara mödan värt och därmed positivt för microsoft

Exakt som jag känner det då du gräver fram någon negativ artikel om Apple.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

He he, sandlåda sandlåda sandlåda sandlåda! Apple bäst,,,,Microsoft bäst, jo jo, båda kan rädda världen från krig och elände! :big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt som jag känner det då du gräver fram någon negativ artikel om Apple.

Herr Chang har talat.

Hej ölgubben! Går planeringen för nästa års  Bästgöta träff för fullt? Mvh Tysk bil!:party1:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt som jag känner det då du gräver fram någon negativ artikel om Apple.

Herr Chang har talat.

Så varför sänka dig till "klickhora-nivån" som du själv spyr galla över när andra gör då ?

Är inte det som att skjuta sig själv i foten med ett hagelgevär ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...