Jump to content
IGNORERAD

Minnesstudier.....


Minne00

Recommended Posts

Vänligen utveckla...... vad är det du vill veta?..... 

Vill höra hur det går, är allt klart för flytt eller? Nyfiken hur planerna går. Och ja du har kört 125a förut har du inte körkort då? Då kan du ju byta in ditt körkort mot ett Thaikörkort. Har jag gjort ju. Men det är bra att du har kört förut fast det är länge sedan. Lite brukar ju sitta kvar i ryggmärgen, typ att bromsa motstyra osv....
Tycker det är så kul med människor som vågar bryta  mönstret lite och göra nått det känner för . Så ja jag är nyfiken på hur det går för er.

Lycka till 

//G

 

 

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 783
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Minne00

    136

  • Nemo

    52

  • Chan2014

    46

  • Benjamas

    42

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Minne,
 
Du får ursäkta, det blir bara värre för varje inlägg, du har kört 125:a i många år men har inget MC körkort?
 
Chan2014
 
 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ingen som har kört moppe aller motorcyckel innan de har haft körkort. Väldigt konstigt......

Troligen behöver man inte körkort för att köra moped, jag kan ha fel, tämligen ovanligt man kör MC utan körkort i flera år, men det har säkert förekommit i något fall,du kanske känner till något sådant fall.

Chan2014

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Minne,
 
Du får ursäkta, det blir bara värre för varje inlägg, du har kört 125:a i många år men har inget MC körkort?
 
Chan2014
 
 

 

Bäste Herr Scan2015

Om du bara tycker att tråden bara blir värre och värre för varje inlägg så tycker jag du ska sluta läsa i den.

Du tillför ju knappast något snarare tvärtom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Scan2015

Om du bara tycker att tråden bara blir värre och värre för varje inlägg så tycker jag du ska sluta läsa i den.

Du tillför ju knappast något snarare tvärtom.

Hej Micke,

Nej för tusan, den här tråden blir bara mer och mer underhållande, så sluta läsa.....svar nej, men sluta tillföra........svar kanske.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Eftersom alla verkar ha samma fråga så får du som frågade först svaret :)

Jag började köra 125cc när jag var 11, i skogen, inhägnat område... lite mer cross än vespa men....*ler*

 

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill höra hur det går, är allt klart för flytt eller? Nyfiken hur planerna går. Och ja du har kört 125a förut har du inte körkort då? Då kan du ju byta in ditt körkort mot ett Thaikörkort. Har jag gjort ju. Men det är bra att du har kört förut fast det är länge sedan. Lite brukar ju sitta kvar i ryggmärgen, typ att bromsa motstyra osv....Tycker det är så kul med människor som vågar bryta  mönstret lite och göra nått det känner för . Så ja jag är nyfiken på hur det går för er.

Lycka till 

//G

 

 

Tja, just nu är allt lite i limbo med tanke på jobbet.... jag vet ingenting!

Vi är antagna till skolan, vi har fått ok från CSN att skolan och utbildningarna är okay, men nu vet jag inte riktigt hur det här med jobbet kommer att påverka min ekonomi, om vi alls kan komma iväg....

Djurens vänner har lovat att hitta nya hem åt katterna jag behöver bara skriva ett mail om dem för att väcka uppmärksamhet och skicka med lite bilder men det mailet är INTE lätt att skriva...

Vi har helt enkelt en bra bas att stå på men vet inte ett jota :)

Har absolut inte gett upp hur hopplöst det än kan kännas ibland.

Kram kram

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

 Om svenskarna glömt hur man talar svenska så är jag expert på att inte hjälpa till! Var borta från Sverige i 1 år, som hem 12 år gammal och kunde inte kommunicera med mina vänner för de hade läst två terminer engelska (femte klass) och jag hade övergått till att tänka på engelska...... och har inte slutat med det ännu så jag pratar jag ganska ofta engelska med människor som kanske pratar något annan språk jag kan :P

Mmmm, tänkte närmast på att Sverige verkar vara ett populärt resmål och kanske efter ett antal år framåt, så är det svenska språket borttaget/sopat under mattan av de inresta medborgarna. Tror inte att man gör sig förstådd på engelska vid det laget.    :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tar en liten paus nu och återkommer när jag har något att berätta.

kram kram

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom alla verkar ha samma fråga så får du som frågade först svaret :)

Jag började köra 125cc när jag var 11, i skogen, inhägnat område... lite mer cross än vespa men....*ler*

 

Ja men då så, då har du med all säkerhet den rutinen som krävs för att köra 125,a i en av världens mest trafikintensiva städer, där ingen av dina medtrafikanter visar någon som helst hänsyn.

Får man vara frågvis och undra vad det var för en 125,a?

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Minne,

Nu får din sambo Micke ursäkta men jag har fundera på en sak, du nämner att ni inte har råd att studera i Sverige, vad är det som gör det billigare att studera i Thailand?

Har ju själv studier i ryggen och barn med motsvarande, det har gått bra utan någon sponsor hjälp, bara en undran i all vänlighet.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Minne,

Nu får din sambo Micke ursäkta men jag har fundera på en sak, du nämner att ni inte har råd att studera i Sverige, vad är det som gör det billigare att studera i Thailand?

Har ju själv studier i ryggen och barn med motsvarande, det har gått bra utan någon sponsor hjälp, bara en undran i all vänlighet.

Chan2014

Om du tar fram miniräknaren en stund och tänker dig att du ska leva i Sverige på ditt studielån som är 12,500 kr per månad och då betala hyra och övriga räkningar på det.

Om du däremot åker till Thailand för att studera samma sak med 12,500 kr i månaden, hur många baht har du att leva för per månad då ?

Blir det billigare att leva i Thailand då ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du tar fram miniräknaren en stund och tänker dig att du ska leva i Sverige på ditt studielån som är 12,500 kr per månad och då betala hyra och övriga räkningar på det.

Om du däremot åker till Thailand för att studera samma sak med 12,500 kr i månaden, hur många baht har du att leva för per månad då ?

Blir det billigare att leva i Thailand då ?

Nu känner jag att det är något fel här.

Är det bara kostnaden som styr när man ska lära sig saker för framtiden eller är det vad man kan få för jobb för sina studielån bör väl vara piro ett. 

Det måste finnas en dag efter studierna som skall ge återbäring i ett jobb för att betala av skulderna och inte bara var det är billigast att studera.

Då är frågan om man får likvärdig utbildning i Thailand med betyg som duger för en karriär som motsvarar den svenska utbildningen kan ge?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns nog flera skäl än bara kostnaden som gör att valet föll på Thailand som land att studera i.

Därmed var det sista inlägget skrivet i denna tråden för en tid framöver eller tills dess det finns något att rapportera om.

Det finns int´anledning att förklar saker för folk som int´förstå. Som di säger i Lappland, det gäller många i denna tråden.

Vi hörs nångång framöver...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Troligen behöver man inte körkort för att köra moped, jag kan ha fel, tämligen ovanligt man kör MC utan körkort i flera år, men det har säkert förekommit i något fall,du kanske känner till något sådant fall.

Chan2014

 

Jag körde under 10 år utan hojkort(blev av med alla behörigheter och tog bara b-kort när det var dags)Nu har jag AB,c-kortet sket jag i att förlänga för 2 år sen

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du tar fram miniräknaren en stund och tänker dig att du ska leva i Sverige på ditt studielån som är 12,500 kr per månad och då betala hyra och övriga räkningar på det.

Om du däremot åker till Thailand för att studera samma sak med 12,500 kr i månaden, hur många baht har du att leva för per månad då ?

Blir det billigare att leva i Thailand då ?

Vi har tydligen olika miniräknare du och jag, har du någon aning om vad det kostar att bo permanent i Thailand och då framför allt i Bkk?Efter snart 10år permanent boende i Thailand förstår jag fortfarande inte att det blir billigare att studera i Thailand, men ni tänker kanske lite Thai att det är bara att låna imorgon är en ny dag?

Jag önskar er självklart lycka till i ert äventyr, för ett äventyr är det väl, glöm bara inte bort att ni får dras med äventyret resten av livet, och framför allt om det inte leder till några välbetalda anställningar.

Chan2014

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har tydligen olika miniräknare du och jag, har du någon aning om vad det kostar att bo permanent i Thailand och då framför allt i Bkk?Efter snart 10år permanent boende i Thailand förstår jag fortfarande inte att det blir billigare att studera i Thailand, men ni tänker kanske lite Thai att det är bara att låna imorgon är en ny dag?

Jag önskar er självklart lycka till i ert äventyr, för ett äventyr är det väl, glöm bara inte bort att ni får dras med äventyret resten av livet, och framför allt om det inte leder till några välbetalda anställningar.

Chan2014

 

Så hur mycket kostar det att bo permanent i Bkk? Hur mycket i Sverige?

Jag har också bott 10 år i Bkk och undrar hur du tänker här.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har tydligen olika miniräknare du och jag, har du någon aning om vad det kostar att bo permanent i Thailand och då framför allt i Bkk?Efter snart 10år permanent boende i Thailand förstår jag fortfarande inte att det blir billigare att studera i Thailand, men ni tänker kanske lite Thai att det är bara att låna imorgon är en ny dag?

Jag önskar er självklart lycka till i ert äventyr, för ett äventyr är det väl, glöm bara inte bort att ni får dras med äventyret resten av livet, och framför allt om det inte leder till några välbetalda anställningar.

Chan2014

 

Micke o minne delar på inkomst o utgifter medans du antagligen bara har en inkomst som du sen måste dela med dig av till andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Micke o minne delar på inkomst o utgifter medans du antagligen bara har en inkomst som du sen måste dela med dig av till andra.

Nja, så tror jag inte fallet är i det fallet efter att ha läst en del från C14.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så hur mycket kostar det att bo permanent i Bkk? Hur mycket i Sverige?

Jag har också bott 10 år i Bkk och undrar hur du tänker här.

 

/ SatanG

Har aldrig bott i Bkk, annat än när jag jobbade där och då bodde jag på hotell utan att behöva betala från egen kassa, jag upplever Bkk dyrare än övrig Thailand i stort sätt allt, jag gillar Bkk pulsen och åker dit ganska ofta, i övrigt vad diskutionen gällde tycker jag inte det är speciellt billigt att leva i Thailand kontra Sverige, men det är klart vill man leva tattarliv här blir det väl billigare.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Micke o minne delar på inkomst o utgifter medans du antagligen bara har en inkomst som du sen måste dela med dig av till andra.

Förstår inte riktigt vad du menar, kan du ha vänligheten att utveckla det där med att dela med sig till andra?

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

 tycker jag inte det är speciellt billigt att leva i Thailand kontra Sverige, men det är klart vill man leva tattarliv här blir det väl billigare.

Chan2014

Nja, tattarliv vet jag inte om man ska kalla det. Men om man lever ett "normalt liv", som man gjorde i Sverige, så tycker jag nog att det är mycket billigare i Thailand.   :)

Link to comment
Dela på andra sajter

 

i övrigt vad diskutionen gällde tycker jag inte det är speciellt billigt att leva i Thailand kontra Sverige, men det är klart vill man leva tattarliv här blir det väl billigare.

Chan2014

Det håller jag med om, vi som familj med tre barn gör av med ungefär samma pengar som när vi bodde i Sverige, ok vi snålar inte, men det gjorde vi inte i Sverige heller!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...