Jump to content
IGNORERAD

Minnesstudier.....


Minne00

Recommended Posts

Synd, en öppen grupp gör att du kan få sporadiska besökare som till o med kanske kan ge goda råd, nu utestänger du dessa.

 

Så är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 783
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Minne00

    136

  • Nemo

    52

  • Chan2014

    46

  • Benjamas

    42

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Synd, en öppen grupp gör att du kan få sporadiska besökare som till o med kanske kan ge goda råd, nu utestänger du dessa.

Du har lika stor möjlighet till moderering och borttagande av opassande inlägg i en öppen grupp, men lycka till på ditt äventyr, du o Micke klarar er säkert, hade gärna följt er på "resan"!

Håller med, en "Öppen grupp" måste ju vara perfekt, då kan man "Ägaren" av gruppen själv styra hur hen vill. Dessutom slipper man alla som ska godkännas + att man förmodligen missar många kunniga personer som struntar att ansöka om inträde.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med, en "Öppen grupp" måste ju vara perfekt, då kan man "Ägaren" av gruppen själv styra hur hen vill. Dessutom slipper man alla som ska godkännas + att man förmodligen missar många kunniga personer som struntar att ansöka om inträde.

De klarar sig nog utan körkorts och hjälmexperter ;)

Men annars håller jag med om att en öppen grupp vore bättre, kanske hon kan be admin att flytta till öppen?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd och tråkigt! Har till dags dato inte gått med i någon privat grupp. Och kommer inte heller i framtiden att göra så på MPR!

Var kul så länge det varade! Har varit kul att följa ALLA kommentarer i denna tråd. Tror ni missar en hel del goa tips m.m

Blir ungefär som sandlådan, du får leka med mina prylar men du får inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

De klarar sig nog utan körkorts och hjälmexperter ;)

Men annars håller jag med om att en öppen grupp vore bättre, kanske hon kan be admin att flytta till öppen?

Lite utanför men du måste ha en dj bra kamera för jag såg ju snygg ut på Arlanda

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt henne prova detta först, finns ju några erfarenheter av egen moderering i öppen grupp av andra som börjat radera allt kritiskt.

Flytta går ju att göra efter en utvärdering. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, en läsare tappade dom i alla fall.

Alla som inte vet om denna grupp missar den intressanta delen av deras utveckling, tror inte speciellt många nya på MPR som inte känner till Minne skulle lägga energi på att ansöka om att få läsa, en öppen grupp däremot kan nog dra till sig fler läsare emedan den förhoppningsvis (beror ju på gruppägaren) blir rensad från typ "vad kostar en cykel i Flen"!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, ännu en intressant tråd som man inte kommer att följa. Synd.

Hur svårt kan det va, den e två klick bort?

Eller är det en släng av martyrskap ?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

tryck på gruppinställningar sedan medlemsinställningar ,bjud in ,men jag har ansökt så klicka på väntande godkänn eller sparka ut

Synd, en öppen grupp gör att du kan få sporadiska besökare som till o med kanske kan ge goda råd, nu utestänger du dessa.

Du har lika stor möjlighet till moderering och borttagande av opassande inlägg i en öppen grupp, men lycka till på ditt äventyr, du o Micke klarar er säkert, hade gärna följt er på "resan"!

Så är det.

Tja, en läsare tappade dom i alla fall.

Håller med, en "Öppen grupp" måste ju vara perfekt, då kan man "Ägaren" av gruppen själv styra hur hen vill. Dessutom slipper man alla som ska godkännas + att man förmodligen missar många kunniga personer som struntar att ansöka om inträde.

De klarar sig nog utan körkorts och hjälmexperter ;)

Men annars håller jag med om att en öppen grupp vore bättre, kanske hon kan be admin att flytta till öppen?

Synd och tråkigt! Har till dags dato inte gått med i någon privat grupp. Och kommer inte heller i framtiden att göra så på MPR!

Var kul så länge det varade! Har varit kul att följa ALLA kommentarer i denna tråd. Tror ni missar en hel del goa tips m.m

Blir ungefär som sandlådan, du får leka med mina prylar men du får inte.

Alla som inte vet om denna grupp missar den intressanta delen av deras utveckling, tror inte speciellt många nya på MPR som inte känner till Minne skulle lägga energi på att ansöka om att få läsa, en öppen grupp däremot kan nog dra till sig fler läsare emedan den förhoppningsvis (beror ju på gruppägaren) blir rensad från typ "vad kostar en cykel i Flen"!

Behövs inte bytas Bara att starta en ny öppen grupp

Jaha, ännu en intressant tråd som man inte kommer att följa. Synd.

Härligt att ni är med :P Jag tänkte nog alldeles fel.... igen!

Jag har skickat PM till admin och bett om att gruppen skall vara öppen i stället. Kan ju bara hoppas att  det inte förväntas att jag skall moderera bort påhopp bara, var och en har rätt att uttrycka sig men om jag ber snällt så kanske vi kan försöka ha nolltolerans mot personliga påhopp i alla fall, utan att det skall modereras på något sätt.

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Härligt att ni är med :P Jag tänkte nog alldeles fel.... igen!

Jag har skickat PM till admin och bett om att gruppen skall vara öppen i stället. Kan ju bara hoppas att  det inte förväntas att jag skall moderera bort påhopp bara, var och en har rätt att uttrycka sig men om jag ber snällt så kanske vi kan försöka ha nolltolerans mot personliga påhopp i alla fall, utan att det skall modereras på något sätt.Å

Starta en ny öppen grupp ,sedan kan du dölja korkade inlägg och banna dom som förstör hela tiden  

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur svårt kan det va, den e två klick bort?

Eller är det en släng av martyrskap ?

Har du en finne i arslet som du inte når att klämma eller? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du en finne i arslet som du inte når att klämma eller? 

Nu ser man vad öppna grupper är värt, om man inte vill moderera själv :(

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ser man vad öppna grupper är värt, om man inte vill moderera själv :(

 

Och slutna kommer att vara just det, en klubb för inbördes beundran, inget att bygga upp en social funktion med, om man inte vill ha bara jasägare och bästa kompisen att snacka med, men då finns ju MMS!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och slutna kommer att vara just det, en klubb för inbördes beundran, inget att bygga upp en social funktion med, om man inte vill ha bara jasägare och bästa kompisen att snacka med, men då finns ju MMS!

Blir lite krångligt att  MMS:a 150 personer :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

Och slutna kommer att vara just det, en klubb för inbördes beundran, inget att bygga upp en social funktion med, om man inte vill ha bara jasägare och bästa kompisen att snacka med, men då finns ju MMS!

Handlar nog inte om det, bjuder man på sig själv och öppnar sig, så borde vissa flanar här veta bättre och det är bra att kunna skriva utan att dessa kommer med intelligensbefriade kommentarer.

De kan dem lägga i lämpligare trådar för det ändamålet!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen gillar jag tanken på att kunna rensa i en tråd som man vill hålla något sånär seriös, precis som en öppen grupp fungerar, däremot känns det faktiskt motbjudande med slutna grupper, vill man vara själv på kammaren så varsågod, det drabbar bara en själv i slutänden när man missar någon nyttig information eller trevlig bekantskap!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen gillar jag tanken på att kunna rensa i en tråd som man vill hålla något sånär seriös, precis som en öppen grupp fungerar, däremot känns det faktiskt motbjudande med slutna grupper, vill man vara själv på kammaren så varsågod, det drabbar bara en själv i slutänden när man missar någon nyttig information eller trevlig bekantskap!

de är väl dom som inte vill vara med i slutna grupper som missar ,bara för att man är med i en privat  grupp så har man ju fortfarande tillgång till resten av forat :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

de är väl dom som inte vill vara med i slutna grupper som missar ,bara för att man är med i en privat  grupp så har man ju fortfarande tillgång till resten av forat :haha:

Du vänder det fel, det handlar inte om VILJA, det handlar om som tillfällig besökare eller som sporadisk användare av forumet KUNNA ta del och bli intresserad, går man in och läser någonstans och det finns slutna grupper händer det eventuellt två saker, antingen ser man inte gruppen eller så struntar man i den eftersom man i alla fall inte kan läsa utan att först bli godkänd (jävla benämning förresten) och det kan ju ta en tid och då har man loggat ut. Knappast vad jag menar med att stimulera forumet till fler användare, du tänker i för snäva banor, du ser inte bortom din egen horisont 33,an. De som redan är frälsta behöver inga fler biblar!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Handlar nog inte om det, bjuder man på sig själv och öppnar sig, så borde vissa flanar här veta bättre och det är bra att kunna skriva utan att dessa kommer med intelligensbefriade kommentarer.

De kan dem lägga i lämpligare trådar för det ändamålet!

Ja, du har ju en bra poäng där. Men annars tycker jag det här med grupper har ett löjets skimmer över sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, du har ju en bra poäng där. Men annars tycker jag det här med grupper har ett löjets skimmer över sig.

Kan vara så, men de har sina poänger.....lite egentagna mus o tutt-bilder hade man inte fått se på mpr annars, och det e ju inte fy skam :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...