Jump to content
IGNORERAD

Minnesstudier.....


Minne00

Recommended Posts

är bara lite nyfiken. Men valde ni att köpa ett par mycket dyrare biljetter för lånade "respengar"? 

Alla pengar vi spenderar fram till den 20 Mars är sparade pengar. Även om man räknas som arbetslös just nu så är det helt upp till mig vad jag vill lägga mina sparade pengar på. En del personer äter gott på fina restauranger och sitter i barer varje kväll och spenderar 1000 bahtingar. Jag valde businessklass istället det ger mig ett minne till långt mer än dagen efter.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 783
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Minne00

    136

  • Nemo

    52

  • Chan2014

    46

  • Benjamas

    42

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

 

Alla pengar vi spenderar fram till den 20 Mars är sparade pengar. Även om man räknas som arbetslös just nu så är det helt upp till mig vad jag vill lägga mina sparade pengar på. En del personer äter gott på fina restauranger och sitter i barer varje kväll och spenderar 1000 bahtingar. Jag valde businessklass istället det ger mig ett minne till långt mer än dagen efter.

 

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

 

 

man kan ju göra både ock..........:thumbsup:

vill också önska er lycka till, hoppas ni har tid att uppdatera era trådar med bilder även när skolan har börjat!

Link to comment
Dela på andra sajter

är bara lite nyfiken. Men valde ni att köpa ett par mycket dyrare biljetter för lånade "respengar"? 

Vad är detta för kommunist dravel? Låt folk göra vad dom vill med sina ärligt intjänade pengar! Om man läser i Minnes andra trådar så har hon inte haft det så lätt i livet, i alla fall inte lika lätt som vi andra!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bokade min resa i augusti, och då kostade 13400 med Finnair. Jag är mycket nöjd med hitresan, trots en timmes försening, Fast det var väl lika mycket försening i apklass :)

Ja, det där kan ju diskuteras. Jag lever inget lyxliv, men är ändå beredd att betala för ett någorlunda komfortabelt liv. Ekonomiklass är av många anledningar ej acceptabelt för mig. Jag ser inte min resa som en enkel transport, fast du kanske kan tänka dig att rentav åka i en container på fartyg :)

Visst, har man ont om pengar så finns det förstås skäl att åka ekonomiklass. Det har jag själv gjort på de flesta av mina 41 resor till Thailand.

Herr Chang har talat.

Herr Chang,

Jäkla korkat bemötande av dej, höll dej faktiskt lite högre än så, finns ingen anledning att bemöta en inlägg på den nivån, självklart är det upp till var och en hur dom vill resa, personligen tycker jag det är vansinnigt att betala dubbla pengen för resan speciellt som privat person, jag har rest väldigt frekvent i tjänsten i över 30 år, först för en Engelsk koncern där det alltid var business el. First class dom sista 5 åren för ett välkänt svenskt företag där man hade som policy att alla oavsätt position flög ekonomi, det gick väldigt bra det också, där var de flesta resorna uteslutande långflight, har även rest massor privat med familjen där jag i alla lägen valt ekonomi, tycker mej ha den erfarenheten att uttala mej ang flyg utan att du ska komma och svamla om att resa i container och till syvende å sist är det min personliga åsikt, det får man väl ha utan att du ska komma och tydligen känna dej förnärmad samt göra dej löjlig.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang,

Jäkla korkat bemötande av dej, höll dej faktiskt lite högre än så, finns ingen anledning att bemöta en inlägg på den nivån, självklart är det upp till var och en hur dom vill resa, personligen tycker jag det är vansinnigt att betala dubbla pengen för resan speciellt som privat person, jag har rest väldigt frekvent i tjänsten i över 30 år, först för en Engelsk koncern där det alltid var business el. First class dom sista 5 åren för ett välkänt svenskt företag där man hade som policy att alla oavsätt position flög ekonomi, det gick väldigt bra det också, där var de flesta resorna uteslutande långflight, har även rest massor privat med familjen där jag i alla lägen valt ekonomi, tycker mej ha den erfarenheten att uttala mej ang flyg utan att du ska komma och svamla om att resa i container och till syvende å sist är det min personliga åsikt, det får man väl ha utan att du ska komma och tydligen känna dej förnärmad samt göra dej löjlig.

Chan2014

Och DU ska skriva om att andra är dryga när du gett drygheten ett ansikte efter att läst dina inlägg i denna tråd

Sluta nu förstöra Minnes tråd med ditt svammel och gärna logga ut för gott för det enda du gör är att gnälla på allt och alla

Sedan vill du gärna berätta om din egen förträfflighet så fort du får en chans .

Jävla fjant

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Och DU ska skriva om att andra är dryga när du gett drygheten ett ansikte efter att läst dina inlägg i denna tråd

Sluta nu förstöra Minnes tråd med ditt svammel och gärna logga ut för gott för det enda du gör är att gnälla på allt och alla

Sedan vill du gärna berätta om din egen förträfflighet så fort du får en chans .

Jävla fjant

 

Nu har den arbets skygga tönten vaknat, snacka om fjant, har du vaknat på fel sida eller är du bara bitter över ditt miserabla liv, kom igen nu bättre kan du, förstår inte att du uppfattar allt från min sida som gnäll.

 

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har den arbets skygga tönten vaknat, snacka om fjant, har du vaknat på fel sida eller är du bara bitter över ditt miserabla liv, kom igen nu bättre kan du, förstår inte att du uppfattar allt från min sida som gnäll.

 

Chan2014

:rotfl::rotfl:

Du måste söka hjälp

Finns säkert någon hjärnskrynklare i Rayong

Nu tänker jag inte förstöra Minnes tråd mera och tycker du ska göra detsamma

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

:rotfl::rotfl:

Du måste söka hjälp

Finns säkert någon hjärnskrynklare i Rayong

Nu tänker jag inte förstöra Minnes tråd mera och tycker du ska göra detsamma

Du är rolig du, vet du nånting:smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar det gå för långt, först ett jävla tjafs om körkort, sen om deras hjälmar, och nu får de inte resa som de vill utan att ett gäng nötter bryr sig???

Jävla pajaser är vad ni är!!!

Jag tycker det var rätt listigt att resa biz då de flyttade ner och på så sätt kunde ta mer bagage med sig, jag var jävligt korkad som inte tänkte på det när familjen flyttade.....stället skickade frugan några flyttlådor med UPS, det var fan inte billigt, men det blev inte heller några extraavgifter iofs.

Hade jag tänkt lite längre hade jag skickat familjen(jag åkte inte samtidigt) med biz, så hade de kunnat ta typ 50-60 kg med sig varm ist för de 30 de fick nu. Och hon skickade 80 kg ist.

Personligen föredrar jag att inte åka eko, finns ingen anledning till det!

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Fantastiskt fascinerande med alla synpunkter och inställningen att min synpunkt är den rätta. Förvånansvärt många tycker att deras synpunkter borde alla ha för det finns bara en väg som är rätt. :)

Dessutom får man ta del av åsikter om vad som är ok att göra för studiemedel. Gäller det alla, att de borde göra en budget och få den godkänd eller gäller det bara om man köper flygbiljetter till Thailand? Jag skulle inte köpa business biljetter för studiemedel men det gör jag heller inte för min egen lön.

Min egen åsikt i frågan om biljetter är absolut inget facit. Min första resa 2001 gick med business men då var det företaget som betalade. Reser en del i tjänsten och även där blir det mest ekonomiklass. När jag reser själv så sparar jag gärna de slantarna även om jag är frestad ibland. Senaste två gångerna så har jag rest i Norwegians "apklass" och varit helt nöjd med det. På nervägen blir det en ordentlig rotblöta och hem ett par blå så man sover. Skulle jag boka idag då jag draget på mig en inflammation i knäsenan så blev det absolut en bättre biljett.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastiskt fascinerande med alla synpunkter och inställningen att min synpunkt är den rätta. Förvånansvärt många tycker att deras synpunkter borde alla ha för det finns bara en väg som är rätt. :)

Dessutom får man ta del av åsikter om vad som är ok att göra för studiemedel. Gäller det alla, att de borde göra en budget och få den godkänd eller gäller det bara om man köper flygbiljetter till Thailand? Jag skulle inte köpa business biljetter för studiemedel men det gör jag heller inte för min egen lön.

Min egen åsikt i frågan om biljetter är absolut inget facit. Min första resa 2001 gick med business men då var det företaget som betalade. Reser en del i tjänsten och även där blir det mest ekonomiklass. När jag reser själv så sparar jag gärna de slantarna även om jag är frestad ibland. Senaste två gångerna så har jag rest i Norwegians "apklass" och varit helt nöjd med det. På nervägen blir det en ordentlig rotblöta och hem ett par blå så man sover. Skulle jag boka idag då jag draget på mig en inflammation i knäsenan så blev det absolut en bättre biljett.

 

Men vad jag förstår så är de ju på semester nu, och då ska väl ingen behöva ha några åsikter om dras ekonomi?

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varken tid eller lust eller ork för sådana omvägar 9 timmar från a till b är nog lång tid för mig 

men när jag blir panscho kan jag ju åka världen runt då har man ju all tid i världen

Gjorde jag, kostade lite mer!

Rent generellt, varför kan inte var o en få välja hur dom vill resa utan att bli kallade fattiga eller snåla eller åka container, varför så nedlåtande, trist attityd!.

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde jag, kostade lite mer!

Rent generellt, varför kan inte var o en få välja hur dom vill resa utan att bli kallade fattiga eller snåla eller åka container, varför så nedlåtande, trist attityd!.

 

helt .Enig med dig 

Link to comment
Dela på andra sajter

Först och främst vill jag grattulera de modiga till att de vågar studera på äldre dagar.Sedan tycker jag att det är tråkigt att det finns vissa individer som bryr sig hur i helvete ni reser eller annat som de inte har ett satans piss med att göra.Tycker de inte om eran mycket spännande tråd så ge fan i att läsa den då.Men förstör inte för er fortsätt skriva om era mycket intressanta studier.Tillsist vill jag bara önska er lycka till med era spännande studieår ni har framför er. :matrix:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde jag, kostade lite mer!

Rent generellt, varför kan inte var o en få välja hur dom vill resa utan att bli kallade fattiga eller snåla eller åka container, varför så nedlåtande, trist attityd!.

 

Jag tycker att Romson och Fridolin ska bestämma hur vi ska flyga :big_smile:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde jag, kostade lite mer!

Rent generellt, varför kan inte var o en få välja hur dom vill resa utan att bli kallade fattiga eller snåla eller åka container, varför så nedlåtande, trist attityd!.

 

Jantelagen regerar hos vissa

http://jantelag.se/

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

I alla fall var det trevligt att träffa "studenterna" i kväll vid foodcourten i HH. :)

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha ha! Fy satan va kul det är att läsa om allt om oss .... Känns som om det handlar om några helt andra och att vi står utanför och tittar på ?

Att andra ska ha bättre insyn i min ekonomi än vad jag har tycker jag är synnerligen roande ☺

Nu sitter vi i alla fall på balkongen och njuter av var sin grogg.... gjorda på miniflaskorna om ni minns den baletten...

Det har blivit så löjligt att jag liksom inte känner igen mig själv längre.... Inte riktigt vet vem jag är....

Om ni behåller den här tråden för att tjafsa om trams så kanske.... Kanske jag startar en ny någon dag. Om någon av alla godingar på fullaste allvar vill fortsätta följa med på resan så kan ni ju skicka ett PM för risken är att jag väljer ett annat forum att skriva i.

Kram kram

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart vill vi fortsätta att följa ditt/ert stora äventyr i Thailand. Förhoppningsvis ger idi*terna upp så småningom

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Starta en ny tråd i en grupp, så kan ni ta bort alla belackare....enkelt!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Starta en ny tråd i en grupp, så kan ni ta bort alla belackare....enkelt!

precis det bästa som hänt 

Link to comment
Dela på andra sajter

Syns på foodcourten i mon M&M och Leifen också hoppas jag så kan vi flabba lite åt hästkraken ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev en privat tråd i grupper: "Mitt livs största äventyr".

Den som är intresserad så listar ni säkert ut hur ni skall bli medlemmar i denna privata grupp..... för jag har inte förstått.....

 

Kram kram

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

tryck på gruppinställningar sedan medlemsinställningar ,bjud in ,men jag har ansökt så klicka på väntande godkänn eller sparka ut

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev en privat tråd i grupper: "Mitt livs största äventyr".

Den som är intresserad så listar ni säkert ut hur ni skall bli medlemmar i denna privata grupp..... för jag har inte förstått.....

 

Kram kram

Synd, en öppen grupp gör att du kan få sporadiska besökare som till o med kanske kan ge goda råd, nu utestänger du dessa.

Du har lika stor möjlighet till moderering och borttagande av opassande inlägg i en öppen grupp, men lycka till på ditt äventyr, du o Micke klarar er säkert, hade gärna följt er på "resan"!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...