Jump to content
IGNORERAD

Minnesstudier.....


Minne00

Recommended Posts

Måste vara MPR's genom tidernas mest underhållande tråd.... Naivitet är bara förnamnet. 

Studerande och Business class?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 783
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Minne00

    136

  • Nemo

    52

  • Chan2014

    46

  • Benjamas

    42

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Du är för jäkla dryg Kenneth, sista tjatet om hjälmar från min sida men kan bara inte låta bli att citera, du kommer med exempel på skoter/cross hjälm, går väl fan inte att jämföra med, varför googlar du inte fram något exempel på en cykel hjälm finns ju i kolfiber också, ge fan och lägg dej i när du inte begriper.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa mötesplatsen är foodcourten på Soi 88 vid 18-19 tiden. Heter Kon Phor, uttalas kon paa. Finns 2st 7/11 som ligger mitt emot varandra på Soi 88 precis när man kommit över järnvägen, där ligger matmarknaden och "gänget" brukar sitta i den vänstra änden längst bort från 7/11 sett. Dyk upp på tisd den 9:e ☺

Kungen har talat ☺

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså... är det 20 februari nu? Troligen kommer jag till Bangkok 22 februari, ska vi träffas då?

Herr Chang har talat.

Tryckfelsnisse det skall vara 29e!

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste vara MPR's genom tidernas mest underhållande tråd.... Naivitet är bara förnamnet. 

Studerande och Business class?

Har inte börjat plugga ännu! Börjar med 7 v semester. [emoji6]

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste vara MPR's genom tidernas mest underhållande tråd.... Naivitet är bara förnamnet. 

Studerande och Business class?

Mycket kan man säga om Minne00 och Micke031, men jag skulle knappast kalla dom för naiva. Denna tråd är intressant, och jag följer med spänning deras berättelser från Thailand. Det är alldeles för tidigt att fälla några kategoriska omdömen, även om det för all del finns skäl till viss skepticism... :)

Har du själv åkt business class? Annars kan jag upplysa om att det kan vara väl spenderade pengar. Jag åkte själv motsvarande flight några dagar senare, och för inte mycket mer pengar kan man få en dramatiskt annorlunda upplevelse än apklassen. Det är mycket uppfriskande när kabinpersonalen gör sig stora ansträngningar för att man ska trivas!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

40b162d13a0675d43d549e580eb94eff.jpg

Business klass buss [emoji12]

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste vara MPR's genom tidernas mest underhållande tråd.... Naivitet är bara förnamnet. 

Studerande och Business class?

Finns det bara fattiga studenter i din lilla värld ?

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Finns det bara fattiga studenter i din lilla värld ?

Micke031,

Arbetslöshet, bidrag och lån, kallar du det rikt?Kan kanske förklaras att ni är överåriga studenter, normalt är att man är i 20 års åldern men för den delen lycka till, följer med stort intresse resultatet och utvecklingen av detta projektet.

Chan2014

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket kan man säga om Minne00 och Micke031, men jag skulle knappast kalla dom för naiva. Denna tråd är intressant, och jag följer med spänning deras berättelser från Thailand. Det är alldeles för tidigt att fälla några kategoriska omdömen, även om det för all del finns skäl till viss skepticism... :)

Har du själv åkt business class? Annars kan jag upplysa om att det kan vara väl spenderade pengar. Jag åkte själv motsvarande flight några dagar senare, och för inte mycket mer pengar kan man få en dramatiskt annorlunda upplevelse än apklassen. Det är mycket uppfriskande när kabinpersonalen gör sig stora ansträngningar för att man ska trivas!

Herr Chang har talat.

Herr Chang,

Kan ju vara någon form extra pris på business class, men i normala fall kom inte och påstå att det är värt pengarna, visst oftast är det ju någon annan som har betalat ( läs företaget) eller en uppgradering genom miles ( som någon annat har finansierat), business class är ju skapat precis som det låter för t.ex man har ett viktigt möte direkt efter en långflight och behöver komma fram utvilad, men som privat person är jag väldigt skeptiskt att det är värt det särskilt om man som student har 7 veckors semester för sin student period, lite naviditet måste du väl ändå hålla med på?

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang,

Kan ju vara någon form extra pris på business class, men i normala fall kom inte och påstå att det är värt pengarna, visst oftast är det ju någon annan som har betalat ( läs företaget) eller en uppgradering genom miles ( som någon annat har finansierat), business class är ju skapat precis som det låter för t.ex man har ett viktigt möte direkt efter en långflight och behöver komma fram utvilad, men som privat person är jag väldigt skeptiskt att det är värt det särskilt om man som student har 7 veckors semester för sin student period, lite naviditet måste du väl ändå hålla med på?

Chan2014

Finnair har ofta kampanj på business biljetter ca 14000-15000 kr och samtidigt kan thai ta 10000 fär  en ekonomi så inte så stor skillnad 

Link to comment
Dela på andra sajter

Finnair har ofta kampanj på business biljetter ca 14000-15000 kr och samtidigt kan thai ta 10000 fär  en ekonomi så inte så stor skillnad 

Visst så kan det säkert vara, men för mej är det helt och hållet vansinnigt att som privatperson  betala dom pengarna när man kan flyga betydligt billigare, det är ju trots bara en transport sträcka från A till B.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst så kan det säkert vara, men för mej är det helt och hållet vansinnigt att som privatperson  betala dom pengarna när man kan flyga betydligt billigare, det är ju trots bara en transport sträcka från A till B.

Chan2014

Håller med dej åkte från Umeå till Udon thani för ca 8000kr alla tusenlappar jag kan spara på resan kan jag göra mycket här för och helst när vi är två

Ändrades av Boa52
Link to comment
Dela på andra sajter

Visst så kan det säkert vara, men för mej är det helt och hållet vansinnigt att som privatperson  betala dom pengarna när man kan flyga betydligt billigare, det är ju trots bara en transport sträcka från A till B.

Chan2014

skiljer det bara 5000 Tor så är jag villig att betala det ,jävligt skönt att slippa trängas ,har poäng nu så blir nog en uppgradering på hemvägen ,senast var för  2 år sedan och incheckning immigration fixade på 5 min 

IMAG0646.jpg

IMAG0639.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja för egen del så skulle jag aldrig betala extra för en resa :sure:

Med vänlig hälsning fatti pensionären

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja för egen del så skulle jag aldrig betala extra för en resa :sure:

Med vänlig hälsning fatti pensionären

Ja då får du stanna hemma 55555

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja då får du stanna hemma 55555

Nä då kan användas bättre till typ lös nummer lotteri 555555

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Finnair har ofta kampanj på business biljetter ca 14000-15000 kr och samtidigt kan thai ta 10000 fär  en ekonomi så inte så stor skillnad 

Jag bokade min resa i augusti, och då kostade 13400 med Finnair. Jag är mycket nöjd med hitresan, trots en timmes försening, Fast det var väl lika mycket försening i apklass :)

Visst så kan det säkert vara, men för mej är det helt och hållet vansinnigt att som privatperson  betala dom pengarna när man kan flyga betydligt billigare, det är ju trots bara en transport sträcka från A till B.

Chan2014

Ja, det där kan ju diskuteras. Jag lever inget lyxliv, men är ändå beredd att betala för ett någorlunda komfortabelt liv. Ekonomiklass är av många anledningar ej acceptabelt för mig. Jag ser inte min resa som en enkel transport, fast du kanske kan tänka dig att rentav åka i en container på fartyg :)

Håller med dej åkte från Umeå till Udon thani för ca 8000kr alla tusenlappar jag kan spara på resan kan jag göra mycket här för och helst när vi är två

Visst, har man ont om pengar så finns det förstås skäl att åka ekonomiklass. Det har jag själv gjort på de flesta av mina 41 resor till Thailand.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bokade min resa i augusti, och då kostade 13400 med Finnair. Jag är mycket nöjd med hitresan, trots en timmes försening, Fast det var väl lika mycket försening i apklass :)

Ja, det där kan ju diskuteras. Jag lever inget lyxliv, men är ändå beredd att betala för ett någorlunda komfortabelt liv. Ekonomiklass är av många anledningar ej acceptabelt för mig. Jag ser inte min resa som en enkel transport, fast du kanske kan tänka dig att rentav åka i en container på fartyg :)

Visst, har man ont om pengar så finns det förstås skäl att åka ekonomiklass. Det har jag själv gjort på de flesta av mina 41 resor till Thailand.

Herr Chang har talat.

Jag är inte rik men har hellre inte ont om pengar. Jag ser det bara dumt att lägga en massa pengar på resan när jag kan använda dom här, på huset eller köpa en tuktuk till eller göra nåt roligt för dom här, inte behöva dricka laokao bättre med Chivas whisky, hoppas jag stavade rätt nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bokade min resa i augusti, och då kostade 13400 med Finnair. Jag är mycket nöjd med hitresan, trots en timmes försening, Fast det var väl lika mycket försening i apklass :)

Ja, det där kan ju diskuteras. Jag lever inget lyxliv, men är ändå beredd att betala för ett någorlunda komfortabelt liv. Ekonomiklass är av många anledningar ej acceptabelt för mig. Jag ser inte min resa som en enkel transport, fast du kanske kan tänka dig att rentav åka i en container på fartyg :)

Visst, har man ont om pengar så finns det förstås skäl att åka ekonomiklass. Det har jag själv gjort på de flesta av mina 41 resor till Thailand.

Herr Chang har talat.

Ja du ser 13400 kanonpris

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja du ser 13400 kanonpris

Jag åkte med Emiraten för 4880  kr :sure: lite skillnad det för å ha större säten mm

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åkte med Emiraten för 4880  kr :sure: lite skillnad det för å ha större säten mm

Jag har varken tid eller lust eller ork för sådana omvägar 9 timmar från a till b är nog lång tid för mig 

men när jag blir panscho kan jag ju åka världen runt då har man ju all tid i världen

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte börjat plugga ännu! Börjar med 7 v semester. emoji6.png

 

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

 

 

är bara lite nyfiken. Men valde ni att köpa ett par mycket dyrare biljetter för lånade "respengar"? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Framme ?

Har hyrt moppe så nu åker vi och får en go massage!

fa96ab95bae3a6cf3c2683e404eb0c4a.jpg

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

är bara lite nyfiken. Men valde ni att köpa ett par mycket dyrare biljetter för lånade "respengar"? 

Bra fråga!

Svaret är NEJ vi betalade med sparade pengar och till stor del för att min reumatiska rygg mår avsevärt mycket bättre av att slippa sitta i 10 timmar.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...