Jump to content
IGNORERAD

Strul på immigration, Suvarnabhumi


biker

Recommended Posts

Alla tre.

Fyller åxå på alla tre med det jag redan vet, men departure kortet händer det att jag lämnar lite blankt då jag inte har all info just framför mig i flygstolen.

Men sånt som inte ändras, namn, passnummer osv kan jag ju roa mig med att fylla i på flyget - finns inte så mycket annat att göra där i alla fall.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 233
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • biker

    20

  • kitungmakmak

    13

  • stefan5300

    12

  • Soengsang

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är alltid den enskilde IM-tjänstemannen som avgör om kortet är nog bra ifyllt, så variationerna är många beroende på dagshumör.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Haha du fick in Tahksin här också, du e makalös ibland

 

Telegraferat från byhåla med tapatalk

 

 

Hej

Ja han brukar ju konstigt nog pekas ut som skyldig av en del för allt dåligt som inträffar i landet oavsett vilka eller vem som ligger bakom, det kan vara allt ifrån översvämningar, torka, kuppen, landets korruption, juntans army cyber centre o.s.v trots att det är 9 år sedan han avsattes.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja han brukar ju konstigt nog pekas ut som skyldig av en del för allt dåligt som inträffar i landet oavsett vilka eller vem som ligger bakom, det kan vara allt ifrån översvämningar, torka, kuppen, landets korruption, juntans army cyber centre o.s.v trots att det är 9 år sedan han avsattes.

Med vänlig hälsning isan lover

Han är ju givetvis oskyldig som en duvunge till allt :)

Telegraferat från byhåla med tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det var faktiskt ytterligare diskussion på immigration, utöver det jag nämnde i trådstarten

Enligt tjänstemannen var mitt visum ej ok.

Ett 60 dagars turistvisum utfärdat på Thailands konsulat i Göteborg.

Han frågade mig, hur många inresor jag tänkt göra på detta visum.

En inresa, förklarade jag, och pekade på "No. of entries" på visumet.

Där står "S", som betyder "single entry".

Han påstår att det står "3", ej "S".

Enligt honom ska det stå "1", om det gäller en inresa.

Visade honom äldre turistvisum i mitt pass, där det står

samma tjusiga "S".

Kan tänka mig ytterligare bekymmer om han fortsatt hävda att

det står "3", då gäller det väl att uppvisa färdplaner mm.

mvh

biker

 

 

 

 

 

 

Hej

Enskilda tjänstemän hittar på allt möjligt att krångla med, förmodligen var han ute efter 500 baht?

Frugan råkade ut för en tjänsteman på Suvan som ställde märkliga frågor om hennes tidigare arbetsgivare, studier och allt möjligt som är helt ovidkommande vid utresa ur landet en gång, vi hade bråttom till planet och var lite sena, han ville ha pengar men vi betalde inte och krävde att få tala med hans chef då löste sig allt helt plötsligt.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja han brukar ju konstigt nog pekas ut som skyldig av en del för allt dåligt som inträffar i landet oavsett vilka eller vem som ligger bakom, det kan vara allt ifrån översvämningar, torka, kuppen, landets korruption, juntans army cyber centre o.s.v trots att det är 9 år sedan han avsattes.

Med vänlig hälsning isan lover

Enligt dig var det han som ledde landet 2011-2014 !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju så att de som åker till Thailand på "Visa on arrival" inte kan köpa någon fastrack.

Och det är väl förmodligen merparten av resenärerna.

Men jag ska själv prova detta nästa gång.

Snart så är väl köerna tomma till immigration. Istället så

är Suvarnabhumi igenkorkat av golfbilar på väg till fasttrack immigration.

Lägger väl till någon smiley, eftersom en del ej besitter någon som helst

förmåga att tolka skriven text. :yes:

Vi Svenskar är visumbefriade och behöver således inget "Via on arrival" om nu det skulle vara någon anledning till att nekas Fast track

Man kan ju skippa Golfbilen och bara använda Fast track genom att köpa kuponger http://fasttrackcoupon.blog.fc2.com/blog-entry-1.html

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när du fått information om detta så är det väl en bra idé att fylla i detta på planet direkt när du får pappret och inte i passkontrollen, eller tycker du inte?

Du läste inte som vanligt, fylla i MERA papper

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra info, biker.

Då får man se till att skriva i en vettig adress och ett lurnummer bara.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra tips

Men...

Fast Track Coupon Online Shop

Address:
Bangkok, Thailand

We cannot describe our address. Because of "Not For Sale".
 

Låter ju liiiite skumt. 

Fast fungerar det så håller jag med dig. Bra tips om man har bråttom.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Du läste inte som vanligt, fylla i MERA papper

Och du förstod inte som vanligt, det är inte mera papper som ska fyllas i, bara ett par kompletterande uppgifter på samma blanket och det görs lämpligast på flyget och inte i passkontrollen. 

Nåt mer du har problem att förstå?

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Och du förstod inte som vanligt, det är inte mera papper som ska fyllas i, bara ett par kompletterande uppgifter på samma blanket och det görs lämpligast på flyget och inte i passkontrollen. 

Nåt mer du har problem att förstå?

Knasboll, He He som någon brukar skriva

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Men...

Låter ju liiiite skumt. 

Fast fungerar det så håller jag med dig. Bra tips om man har bråttom.

Jo dom fungerar. Jag köpte några stycken för ett par år sedan via sidan och dom trillade ner i brevlådan efter någon vecka. Jag lyckades använda samma kupong flera gånger då jag inte behövde lämna ifrån mig biljetten. Senaste gångerna har jag dock varit tvungen att lämna biljetten till passkontrollanten.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyller åxå på alla tre med det jag redan vet, men departure kortet händer det att jag lämnar lite blankt då jag inte har all info just framför mig i flygstolen.

Men sånt som inte ändras, namn, passnummer osv kan jag ju roa mig med att fylla i på flyget - finns inte så mycket annat att göra där i alla fall.

 då jag inte har all info just framför mig i flygstolen.

Dålig planering. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte nytt simkort till paddan igår. Funkade utmärkt med mitt egna pass. Var för övrigt  på Sealife Ocean World  i Siam Paragorn  för ett par veckor sedan. Framme vid kassan frågade de efter passet. Är medveten om att turister betalar mer, döm om min förvåning när jag fick kvittot och mitt pris är samma som thai. - you expat var svaret jag fick. Är här på ett non immigrant o .

Link to comment
Dela på andra sajter

Där det står telephone number.

BTT

Var på "arrival card" står det "telephone number"? Ditt svar gör att man undrar om du någonsin varit i Thailand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var på "arrival card" står det "telephone number"? Ditt svar gör att man undrar om du någonsin varit i Thailand!

Man går från klarhet till klarhet att han troligen inte varit det...trodde faktiskt det ett tag...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Dålig planering. 

Det är nog mera lathet, jag fyller i flygnumret på departurecard på hotellet sen istället. FD606 eller vad det nu var denna gång... Kommer inte ihåg faktiskt och ids inte riva ner ryggan och leta upp biljetten på planet heller. På samma sätt som jag inte ids kolla upp det nu.

Den infon behövs ju inte när jag anländer så jag gör det sen.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig fyllt i något 'Departure Card' vid ankomst, varken vid jobbresor på 80-talet eller senare. Många gånger har jag inte haft en 'aaaaning om' när, hur och var jag

skulle lämna landet. Mitt sista är också blankt, så när som en stämpel på baksidan som visar att jag, och kortet, anlände till Thailand den 27 Juni 2008.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Bra tråd vart och hämta passet igår på Thai konsulatet igår ska ju stanna 3 månader och fick 60 av konsulatet

frågade damen om de sissta 30 dagarna om jag ska komma samma dag till immigration i Jomtien   

hon föreslog 9 dar innan visat går ut .Men tipsade mig att gå till immigration på suvan och fixa de sista dagarna direkt   

som adress har jag ju stugan i Bangsale och telefon nr har jag till en Thaidam som möter mig

men tiden är ju intressant stå i  en jävla kö   :waaaht:efter kön vid passkontrollen är ju ingen höjdare

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra tråd vart och hämta passet igår på Thai konsulatet igår ska ju stanna 3 månader och fick 60 av konsulatet

frågade damen om de sissta 30 dagarna om jag ska komma samma dag till immigration i Jomtien   

hon föreslog 9 dar innan visat går ut .Men tipsade mig att gå till immigration på suvan och fixa de sista dagarna direkt   

som adress har jag ju stugan i Bangsale och telefon nr har jag till en Thaidam som möter mig

men tiden är ju intressant stå i  en jävla kö   :waaaht:efter kön vid passkontrollen är ju ingen höjdare

Vafan, går det att fixa +30dar redan på suvvan... Hade jag inte en aning om, skulle ju vara smidigt faktiskt. så har man sina 60+30 på en gång.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Vafan, går det att fixa +30dar redan på suvvan... Hade jag inte en aning om, skulle ju vara smidigt faktiskt. så har man sina 60+30 på en gång.

Ja fick den infon av damen på konsulatet så det bör ju stämma

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man åker med thai air från Arlanda så anländer man så tidigt på suvvan att man rinner igenom immigration lika lätt som en djurgårdare i ett motståndarförsvar.

Då behövs inget fast track.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi Svenskar är visumbefriade och behöver således inget "Via on arrival" om nu det skulle vara någon anledning till att nekas Fast track

Man kan ju skippa Golfbilen och bara använda Fast track genom att köpa kuponger http://fasttrackcoupon.blog.fc2.com/blog-entry-1.html

 

Precis http://www.suvarnabhumiairport.com/en/907-visa-on-arrival

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...