Jump to content
IGNORERAD

Strul på immigration, Suvarnabhumi


biker

Recommended Posts

Tror vi är ganska överens där. Finns inga sympatier från min sida vad gäller detta ämne.

Men uppenbarligen finns det de som tror att den klädsel du beskriver skulle

ge fripass i diverse sammanhang.

Gott att så inte är fallet.

mvh

biker

 

Vi e helt överens!  :D

Själv glider jag igenom imorrn i en snygg "copy" t-shirt köpt på marknaden soi buakhow, mina sletna fd svarta favoritjeans med ett hål i ena byxbenet och dessutom orakad för jag hittar f-n inte hyveln!

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 233
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • biker

    20

  • kitungmakmak

    13

  • stefan5300

    12

  • Soengsang

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nja, det är just det de inte har. Samma gamla Arrival och Departure Card.

Men telefonnummer är obligatoriskt att fylla i. Men finns inget fält för detta.

Precis som du säger, ingen är väl tvingad att skaffa thai-telefon.

Men likväl, du ska ange ett telefonnummer där du finns anträffbar under din vistelse.

mvh

biker

 

De brukar ju dela ut dem redan på flyget så då kan det kanske vara idé för Thai personalen att upplysa en om att även fylla i ett telefonnummer på lappen.

Tycker det är större problem med de som kommer fram till immigration och inte har fyllt i ett jota på sin lapp, förvånansvärt ofta män iklädda kaftaner...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi e helt överens!  :D

Själv glider jag igenom imorrn i en snygg "copy" t-shirt köpt på marknaden soi buakhow, mina sletna fd svarta favoritjeans med ett hål i ena byxbenet och dessutom orakad för jag hittar f-n inte hyveln!

Worst case.....du får böta för copy-*T-shirten, Samt gå och raka dig och ställa dig sist i kön.

Men mera troligt är väl att du glider igenom på en räkmacka på under 1 minut....

mvh

biker

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

De brukar ju dela ut dem redan på flyget så då kan det kanske vara idé för Thai personalen att upplysa en om att även fylla i ett telefonnummer på lappen.

Tycker det är större problem med de som kommer fram till immigration och inte har fyllt i ett jota på sin lapp, förvånansvärt ofta män iklädda kaftaner...

Japp, de upplyste om att adress i Thailand måste fyllas i noggrant, redan på flyget. Men inget om tfn.

Det är ju konstigt, det du beskriver. Varför har de som har svårt att fylla i en blankett samma kläder?

Fattar inget

/biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är större problem med de som kommer fram till immigration och inte har fyllt i ett jota på sin lapp, förvånansvärt ofta män iklädda kaftaner...

Hade ett liknande scenario i PEK häromdagen i den däringa transitkontrollen, vårat flyg var ju försenat och en grupp på ca 10 spaghettifolk försökte ta sig igenom utan att ha fått nytt boardingpass och att förklara för dom en o en att dom måste gå till transitdisken först tog sin lilla tid om man säger så... o då kan man bli rätt trött när man står närmast bakom dessa människor o vet utgången redan innan...

 

Worst case.....du får böta för copy-*T-shirten, Samt gå och raka dig och ställa dig sist i kön.

Men mera troligt är väl att du glider igenom på en räkmacka på under 1 minut....

mvh

biker

 

 

Ingen aning om det blir smidigt imorrn vid 3-4 tiden men man kan ju hoppas att köerna inte ringlar ner till gången...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Worst case.....du får böta för copy-*T-shirten, Samt gå och raka dig och ställa dig sist i kön.

Men mera troligt är väl att du glider igenom på en räkmacka på under 1 minut....

mvh

biker

 

 

Biker startade en bra informations tråd men efter sju sidor av "information" blir man inte klok. Att ha rätt ifyllt papper när man står i passkontrollen är väl en höjdare, inte backa och börja skriva om. Kan någon som nyss landat i Thai redogöra vad som gäller. Åker om två mån men bra att veta så man slipper strul

Link to comment
Dela på andra sajter

Biker startade en bra informations tråd men efter sju sidor av "information" blir man inte klok. Att ha rätt ifyllt papper när man står i passkontrollen är väl en höjdare, inte backa och börja skriva om. Kan någon som nyss landat i Thai redogöra vad som gäller. Åker om två mån men bra att veta så man slipper strul

Bra där.

Trådar på MPR har en förmåga att ta olika riktningar.

Skulle sammanfatta det hela så här:

Fyll i Arrival och Departure card på planet.

Fyll i din adress i Thailand, inte bara "Hotel", utan exakt adress.

Skriv dit det telefonnummer som du är anträffbar på under din vistelse i Thailand.

Finns ingen ruta för tfn. men det bör man fatta ändå :yes:

Hoppas sedan på att alla andra i köerna har gjort likadant.

Då kommer det att gå galant.

Så var det tyvärr inte i måndags......

mvh

biker

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Biker startade en bra informations tråd men efter sju sidor av "information" blir man inte klok. Att ha rätt ifyllt papper när man står i passkontrollen är väl en höjdare, inte backa och börja skriva om. Kan någon som nyss landat i Thai redogöra vad som gäller. Åker om två mån men bra att veta så man slipper strul

Det blev verkligen bättre av ditt inlägg, läs.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra där.

 

Fyll i Arrival och Departure card på planet.

Fyll i din adress i Thailand, inte bara "Hotel", utan exakt adress.

mvh

biker

 

 

Kommer fylla i men jag skall inte bo nånstans så det kanske blir nya upplevelser i immigration imorrn ;)

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer fylla i men jag skall inte bo nånstans så det kanske blir nya upplevelser i immigration imorrn ;)

 Blir nog inga problem.

Men uppriktigt talat, den tjänsteman jag råkade ut för hade ingen förståelse

för att olika resenärer kan ha olika förutsättningar för sin vistelse.

Säkert har de fått skärpta direktiv om hur de ska agera.

/biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra där.

Trådar på MPR har en förmåga att ta olika riktningar.

Skulle sammanfatta det hela så här:

Fyll i Arrival och Departure card på planet.

Fyll i din adress i Thailand, inte bara "Hotel", utan exakt adress.

Skriv dit det telefonnummer som du är anträffbar på under din vistelse i Thailand.

Finns ingen ruta för tfn. men det bör man fatta ändå :yes:

Hoppas sedan på att alla andra i köerna har gjort likadant.

Då kommer det att gå galant.

Så var det tyvärr inte i måndags......

mvh

biker

 

 

Som det har skrivits här, har man inte skaffat nåt Thai nr. räcker det med mitt Svenska som även går att använda i Thai, men dyrt

Link to comment
Dela på andra sajter

 Blir nog inga problem.

Men uppriktigt talat, den tjänsteman jag råkade ut för hade ingen förståelse

för att olika resenärer kan ha olika förutsättningar för sin vistelse.

Säkert har de fått skärpta direktiv om hur de ska agera.

/biker

 

Åker med min Thai fru kanske lättare men ändå stå i passkontrollen och fylla  i mera papper, inte roligt

Link to comment
Dela på andra sajter

Som det har skrivits här, har man inte skaffat nåt Thai nr. räcker det med mitt Svenska som även går att använda i Thai, men dyrt

Det var ju inte så att de ringde det nummer man uppgivit, för att se om det ringde i byxfickan på den som fanns framför dem.

Så det går säkert bra att ange ett svenkt nummer t.ex.

/biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Åker med min Thai fru kanske lättare men ändå stå i passkontrollen och fylla  i mera papper, inte roligt

Nu när du fått information om detta så är det väl en bra idé att fylla i detta på planet direkt när du får pappret och inte i passkontrollen, eller tycker du inte?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju inte så att de ringde det nummer man uppgivit, för att se om det ringde i byxfickan på den som fanns framför dem.

Så det går säkert bra att ange ett svenkt nummer t.ex.

/biker

 

Tack, då förstår jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när du fått information om detta så är det väl en bra idé att fylla i detta på planet direkt när du får pappret och inte i passkontrollen, eller tycker du inte?

Nä.Det tycker han nog inte,denna tvärs emot pajas.....

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker med min Thai fru kanske lättare men ändå stå i passkontrollen och fylla  i mera papper, inte roligt

Jag brukar gå med familjen, alla utom jag har Thai pass, i Thai kontrollerna. Kontrollanterna kan bli lite små sura ibland men oftast har det fungerat utan problem. Lämna bara in passen samtidigt.

Ändrades av HuaHindinnge
Stavfel
Link to comment
Dela på andra sajter

För ca tre veckor sen traskade jag igenom och behövde då inte skriva dit nått telefonnummer iaf.

Däremot var det otroligt segt igenom immigration,tog säkert 1 1/2 timme,var 3 st som skulle kolla på passet

innan man kom till kontrollen.

Varför inte sätta fullt med personal i kontrollerna istället?

Sen iväg till Central i P för att regga och köpa nytt sim,inga problem med passet med sig.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men då har du ju i drygt 35 år skrivit fel, hur svårt kan det vara?

 

Det är så logiskt, alla fattar utom du.

Ändrades av oberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns skönt att det finns lite kontroll på vad som släpps in i landet,så det inte är som här i Sverige där gränserna är öppna för allt

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Kenneth!  precis det jag menade men jag borde ju kanske ha varit lite tydligare med förklaringen och ett gäng smileys på det...  sen att en del tolkar det på sitt eget speciella sätt e inte mycket att göra någonting åt...

Ja all heder åt Kenneth som skrev saklig information till skillnad från dig vilket du totalt misslyckades med men det var ju inte så overraskande.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ju inge bra det du beskriver, usha. Var tillbringar du tiden i Thai

Tre fanatiker på rad som svarar. Ett rekort eller inte. Säkerhet är bra enligt mig.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...