Jump to content
IGNORERAD

Lese majeste-misstänkt polis hängde sig i fängelse


MPR Nyheter

Recommended Posts

Hej

Om du går tillbaka till gamla trådar eller googlar kommer du att finna motsatsen, det var bara några som redogjorde för sina tillgångar frivilligt och betydligt fler som vägrade till domstolen tvingade dom, Prayuths bror var en av dom som först vägrade.

Med vänlig hälsning isan lover

Återigen, vad har juntans redovisning med denne fånge att göra? Vari ligger poängen?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • turisten

    18

  • Boa52

    7

  • leifen

    6

  • måne

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Håller med dig där, frågan är bara varför juntan inte utredde sina egna medlemmars "ovanligt stora förmögenheter" när dessa uppdagades och offentliggjordes i bl.a Bangkok Post tidigare i år, en del Generaler och polischefer var ju goda för upptill 500 miljoner baht trots att deras lön bara var ca 100 000 baht?

Först vägrade många juntamedlemmar att redovisa sina förmögenheter på begäran av myndigheterna, efter ett domstolsbeslut redovisade dessa juntamedlemmar sedan sina enligt media "ovanligt" och onormalt stora förmögenheter i förhållande till inkomsten.

Men inga utredningar gjordes alls om var pengarna kom ifrån, en av dom i juntan med en "ovanligt" stor förmögenhet var dessutom Juntaledarens lillebror, han tillhörde dom som vägrade redovisa sin förmögenhet tills dess domstolen tvingade honom till detta.

Så juntan har uppenbarligen inget intresse av att utreda alla Thailändares "ovanligt" stora förmögenheter som enligt Bangkok Post kan misstänkas ha tillkommit via ex.vis korruption.

Mvh isan lover

Att de inte har lärt av din idol och skrivit över rikedomarna på trädgårdsmästaren och chaufören!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och vad det att de inte ville redovisa offentligt eller inte redovisa alls? En stor skillnad som du säkert förstår.

Som tidigare sagt "Om det stämmer som du säger bör du nog tona ner din kritik av censur i Thailand, kan tidningar antyda att deras tillgångar härstammar från ev. korruption är det sannerligen högre i tak än vad du konstant menar att det är."

 

/ SatanG

Hej

Vi vet ju inte så mycket om spelet bakom kulisserna, men ibland tycker jag faktiskt att Bangkok Post är lite modiga i sina artiklar och spekulationer trots läget.

När högt uppsatta personer med statliga tjänster utpekas som onormalt och ovanligt rika i förhållande till dina inkomster så ligger alltid misstankar om korruption nära till hands i ett land som Thailand och det är nog därför man vill att dessa ska redovisa sina tillgångar när dom ex.vis ska leda landet, när sen som i detta fallet med juntan höga militärer och polischefer vägrar redovisa sina tillgångar frivilligt drar nog dom flesta Thailändare slutsatsen att dom har något att dölja.

När sedan domstol tvingar dessa att redovisa sina tillgångar så bekräftas dessa juntamedlemmars högst onormala tillgångar i förhållande till dom inkomster dom har haft, sen drar ju kanske kuppvänner och demokrativänner lite olika slutsatser, kuppvännerna vill helst tro att pengarna är ärvda och ärligt tjänade, medans demokrativännerna snarast får bekräftat att även dom militäter och poliser som leder landet nu är korrumperade trots att dom säger sig jobba mot korruption.

Mvh isan lover

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vi vet ju inte så mycket om spelet bakom kulisserna, men ibland tycker jag faktiskt att Bangkok Post är lite modiga i sina artiklar och spekulationer trots läget.

När högt uppsatta personer med statliga tjänster utpekas som onormalt och ovanligt rika i förhållande till dina inkomster så ligger alltid misstankar om korruption nära till hands i ett land som Thailand och det är nog därför man vill att dessa ska redovisa sina tillgångar när dom ex.vis ska leda landet, när sen som i detta fallet med juntan höga militärer och polischefer vägrar redovisa sina tillgångar frivilligt drar nog dom flesta Thailändare slutsatsen att dom har något att dölja.

När sedan domstol tvingar dessa att redovisa sina tillgångar så bekräftas dessa juntamedlemmars högst onormala tillgångar i förhållande till dom inkomster dom har haft, sen drar ju kanske kuppvänner och demokrativänner lite olika slutsatser, kuppvännerna vill helst tro att pengarna är ärvda och ärligt tjänade, medans demokrativännerna snarast får bekräftat att även dom militäter och poliser som leder landet nu är korrumperade trots att dom säger sig jobba mot korruption.

Mvh isan lover

 

Har han som regerade 2001-2006 någonsin redovisat var hans enorma rikedomar kom från?Har för mig att han var god för ca.90 miljoner på slutet av 90-talet.Alla har ju inte stenrika trädgårdsmästare som hjälper sig med ekonomin.

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha denhär tråden tog åxå en annan vändning, men när vi ändå är inne på rikedomar... Hur mycket är han som inte får nämnas värd månntro. Skall ju vara rik som ett troll enligt uppgifter jag inte kommer ihåg varifrån jag fått.

Kanhända att personer som har makt eller sitter högt upp i maktens korridorer inte var urfattiga när dom tog sig dit tänker jag, att dom sen har råd att skaffa sig mer monetära fördelar genom affärer är väl lite som det fungerar i resten av världen. Den som har pengar kan göra pengar genom att nyttja dessa - har man inte en sekin på banken så lär man förbli ganska fattig livet ut.

Och jo jag tror nog som vissa att polisen fick en chans till en "väg ut" som var lite hedersam - däremot trodde jag inte det var nåt normalt i Thailand att göra så.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha denhär tråden tog åxå en annan vändning, men när vi ändå är inne på rikedomar... Hur mycket är han som inte får nämnas värd månntro. Skall ju vara rik som ett troll enligt uppgifter jag inte kommer ihåg varifrån jag fått.

Kanhända att personer som har makt eller sitter högt upp i maktens korridorer inte var urfattiga när dom tog sig dit tänker jag, att dom sen har råd att skaffa sig mer monetära fördelar genom affärer är väl lite som det fungerar i resten av världen. Den som har pengar kan göra pengar genom att nyttja dessa - har man inte en sekin på banken så lär man förbli ganska fattig livet ut.

Och jo jag tror nog som vissa att polisen fick en chans till en "väg ut" som var lite hedersam - däremot trodde jag inte det var nåt normalt i Thailand att göra så.

Tror du att han som inte får nämnas med namn har sina rikedomar i kontanter? Även den svenske motsvarigheten tillhör de rikare i Sverige men mycket av värdena är låsta i egendomar. 

Visst kan det vara status att äga saker som man aldrig kommer att få sälja, men ändå ha det som en rikedom.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Har han som regerade 2001-2006 någonsin redovisat var hans enorma rikedomar kom från?Har för mig att han var god för ca.90 miljoner på slutet av 90-talet.Alla har ju inte stenrika trädgårdsmästare som hjälper sig med ekonomin.

Hej

Han har ju till skillnad mot många poliser och militärer haft inkomster som har motiverat stora tillgångar, men hur poliser och militärer kan bli så rika med sina låga löner är det nog många som undrar.

Politiker har väl sedan länge tvingats redovisa sina tillgångar?

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jaha denhär tråden tog åxå en annan vändning, men när vi ändå är inne på rikedomar... Hur mycket är han som inte får nämnas värd månntro. Skall ju vara rik som ett troll enligt uppgifter jag inte kommer ihåg varifrån jag fått.

Kanhända att personer som har makt eller sitter högt upp i maktens korridorer inte var urfattiga när dom tog sig dit tänker jag, att dom sen har råd att skaffa sig mer monetära fördelar genom affärer är väl lite som det fungerar i resten av världen. Den som har pengar kan göra pengar genom att nyttja dessa - har man inte en sekin på banken så lär man förbli ganska fattig livet ut.

Och jo jag tror nog som vissa att polisen fick en chans till en "väg ut" som var lite hedersam - däremot trodde jag inte det var nåt normalt i Thailand att göra så.

Hej

Jag tror tyvärr också att det finns stora möjligheter  för Thailändare med höga positioner i maktens korridorer liksom högre militära och polisiära tjänster att berika sig själva via sin position i tjänsten.

Det är väl just därför dessa tvingas att redovisa sina tillgångar när dom ingår i en regering även om det som i detta fallet handlar om en junta.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tror tyvärr också att det finns stora möjligheter  för Thailändare med höga positioner i maktens korridorer liksom högre militära och polisiära tjänster att berika sig själva via sin position i tjänsten.

Det är väl just därför dessa tvingas att redovisa sina tillgångar när dom ingår i en regering även om det som i detta fallet handlar om en junta.

Med vänlig hälsning isan lover

Inga problem, skriv över tillgångar till dina anställda och när du är folkvald kan du ändra lagar så att du kan öka din förmögenhet.

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
On 2015-10-26 at 11:05, skrev Wanchai:

Det blir farangerna som får göra detta med IL som chef.

 

Med tanke på vad IL många gånger skrivit här, så lär han nog bli inlåst han också.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Den höga polis som flytt landet, utredde även maffian på Phuket, korrupta kollegor på samma ö tidigare.

Tar man på sig dessutom på sig uppgiften att utreda slavandelen inom fiskeindustrien så har man många att frukta för sitt liv och hälsa av.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...