Jump to content
IGNORERAD

Nya visumregler publicerade på Thai Embassy Norway

WAXO

Recommended Posts

Nu ska väl inte singel turistvisa försvinna. Vad jag tror är att dubbel och trippel upphör med det nya multi turistviumet.

Det är väl bara att åka och söka/köpa ett singel (60dagars) på ambassaden i PP.

Singel skall  införskaffas på måndag. Men jag tänkte göra det via en agency då jag hört (rykten) att köerna är ganska långa ibland och för några extra dollar så slipper jag slösa en dag på att köa. Sen fixar dom dessutom kopior på dom papper jag nu skall ha kopior på typ utresa ur Thailand.

ทีรัก

Dela på andra sajter

• Svar 97
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• kitungmakmak

15

• leifen

14

• Soengsang

10

• Nicholas

9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu ska väl inte singel turistvisa försvinna. Vad jag tror är att dubbel och trippel upphör med det nya multi turistviumet.

Det är väl bara att åka och söka/köpa ett singel (60dagars) på ambassaden i PP.

Trippel verkar redan försvunnit i PP.

Restriktivt med dubbla om jag tolkar nätet rätt.

Dela på andra sajter

Det nya multi kommer bara att gå att söka från hemlandet verkar vara helt klart.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Beroende på att du inte är mer än 90dagar i obruten följd i Thailand?

Hej

Så är det nog och dom gånger vi har stannat längre än 90 dagar har vi förmodligen besökt Laos och vid inresan fått ytterligare 90 dagar.

Med vänlig hälsning isan lover

Dela på andra sajter

Tog ett tag att fatta ditt visum!,eller kanske inte?.Du har inga pengar pa banken 400,000bath/eller pansion.

Och allt ar skrivet pa frugan??.

Ingen pension. Har pengar på banken men behöver inte visa upp dom på konsulatet i GBG. Tidigare hade jag s.k uppehållstillstånd och var tvungen att ha 800.000 Baht på Thaiconto. Men då jag blev Farfar till tre st. för några är sedan tycker jag det är kul att åka hem till Svedala en gång om året. Är ju från Borås så åka en sväng till GBG är nema problema.

Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Absolut inom familjen.

Har lite svårt att förstå varför det är så intressant vem som äger Visaservice Göteborg Kennet Orrgren är ju konsul och driver ett konsulat som betalas av sina intäkter (till skillnad från ambassader som får sina pengar från staten) som i 99% är från visum.  
Han(eller egentligen hon som är operativt ansvarig)  fick instruktioner från Thailändska UD att dom inte fick ta emot visumansökningar via post längre. Vilket dom då förstod skulle innebära att dom var tvungen att dra ner på ett par personer i personal pga minskade ansökningar. 

Och givetvis tycker dom det är tråkigt. Att som arbetsgivare att behöva dra ner. 
Han kanske då nämnt detta för sina barn som såg som affärsidee att ta över posthanteringen och kanske om det går bra kunna anställa någon mer för denna hantering. 

Med andra ord. Konsul Orrgren var nog den som tyckte mest illa i det faktum att det tog slut med post ansökningar. 

hf

Dela på andra sajter

Har lite svårt att förstå varför det är så intressant vem som äger Visaservice Göteborg Kennet Orrgren är ju konsul och driver ett konsulat som betalas av sina intäkter (till skillnad från ambassader som får sina pengar från staten) som i 99% är från visum.  Han(eller egentligen hon som är operativt ansvarig)  fick instruktioner från Thailändska UD att dom inte fick ta emot visumansökningar via post längre. Vilket dom då förstod skulle innebära att dom var tvungen att dra ner på ett par personer i personal pga minskade ansökningar. 

Och givetvis tycker dom det är tråkigt. Att som arbetsgivare att behöva dra ner. 
Han kanske då nämnt detta för sina barn som såg som affärsidee att ta över posthanteringen och kanske om det går bra kunna anställa någon mer för denna hantering. 

Med andra ord. Konsul Orrgren var nog den som tyckte mest illa i det faktum att det tog slut med post ansökningar. 

hf

Lite fräckt bara att rekommendera sin egen firma till något en normalbegåvad person kan göra själv, printa ut lite papper och signera......Hur svårt kan det vara?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Har lite svårt att förstå varför det är så intressant vem som äger Visaservice Göteborg
Han kanske då nämnt detta för sina barn som såg som affärsidee att ta över posthanteringen

Kanske på grund av detta:

I Gbg hänvisar man numera till ett privat visaföretag som ordnar allt på bara en vecka utan någon kontakt eller besök med ambassaden i Stockholm.

Med vänlig hälsning isan lover 

Dela på andra sajter

Har lite svårt att förstå varför det är så intressant vem som äger Visaservice Göteborg Kennet Orrgren är ju konsul och driver ett konsulat som betalas av sina intäkter (till skillnad från ambassader som får sina pengar från staten) som i 99% är från visum.  Han(eller egentligen hon som är operativt ansvarig)  fick instruktioner från Thailändska UD att dom inte fick ta emot visumansökningar via post längre. Vilket dom då förstod skulle innebära att dom var tvungen att dra ner på ett par personer i personal pga minskade ansökningar. 

hf

Så det är säkrare att skicka passet (rek såklart) till en firma än att skicka det till konsulatet/ambassaden. Thailogik igen, jag fattar den faktiskt inte. Att det dessutom inte gick att skicka till Stockholm men gick utmärkt att skicka till Göteborg (tidigare) gör ju att jag blir ännu mer förvirrad. Fast stockholmare skall man väl inte lita på kanhända ;) Nu kan man inte lita på göteborgare heller tydligen.

Jag förstår att konsulatet inte kan påverka att jag kan använda ett företag som löser mitt visumproblem om jag inte vill åka några 100 mil och spendera några nätter på hotell. Men om det nu är så osäkert med REK varför måste jag då inte själv personligen komma ner och fixa visumet. Nu flyttade dom ju bara problemet istället för att lösa det.

Nä, det är en gravad hund här nånstans. Fast jag löser ju det problemet med en Kambodjatripp för ungefär samma pengar som jag skulle betalt för visumet nu.

ทีรัก

Dela på andra sajter

jag forstår att Ambasaden slutade med postgången p.g.a 

fattas papper =sitta och ringa

blanketter EJ ifyllda ordentligt

returporto saknas

fel avgift for visumet

bland annat' 

Dela på andra sajter

Skickade pass och dubble entry ansökan till https://www.allavisum.se/ igår. Kostar 1100:-

Då slipper jag åka till ambassaden och lämna och hämta. Skickas rekommendera tillbaks med posten.

Ska bli spännande att se när det kommer tillbaks. Dom lovar på c:a en vecka. :P

Dela på andra sajter

Skickade pass och dubble entry ansökan till https://www.allavisum.se/ igår. Kostar 1100:-

Då slipper jag åka till ambassaden och lämna och hämta. Skickas rekommendera tillbaks med posten.

Det kommer att fungera alldeles utmärkt. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Jag skickade in min ansökan om O-visa förra måndagen, kom på fredagen.

Dela på andra sajter

Det kommer att fungera alldeles utmärkt. 

Säkert. Sen far man till Hua i slutet av nov. för att stanna 4 månader. Ja lilla Baliresan däremellan då förstås. Ha det. 

Dela på andra sajter

Jag skickade in min ansökan om O-visa förra måndagen, kom på fredagen.

Oj, det var snabba puckar. Kostar ju lite mer men oj vad bekvämt. :big_smile:

Dela på andra sajter

Kanske en dum fråga, men bara för att vara säker!

Om jag fixar Double Entry TV innan den 13 November gäller det då även om avresan inte är förrän i Januari?

Lovelos

Dela på andra sajter

Kanske en dum fråga, men bara för att vara säker!

Om jag fixar Double Entry TV innan den 13 November gäller det då även om avresan inte är förrän i Januari?

Lovelos

För att vara säker skall du nog inte fråga här om en regeländring som inte börjat gälla än.

ทีรัก

Dela på andra sajter

För att vara säker skall du nog inte fråga här om en regeländring som inte börjat gälla än.

Tiden rinner ut!

Den 13nde är nästa Fredag, så om jag skall spara in några hundringar så gäller det att skicka in applikationen så snabbt som möjligt!

Reglerna borde väl vara klara innan reglerna börjar gälla, det är ju bara en vecka dit!

Lovelos

Dela på andra sajter

Tiden rinner ut!

Den 13nde är nästa Fredag, så om jag skall spara in några hundringar så gäller det att skicka in applikationen så snabbt som möjligt!

Reglerna borde väl vara klara innan reglerna börjar gälla, det är ju bara en vecka dit!

Lovelos

Sitter med samma problem fast i Kambodja, jag vet inte heller vad som gäller eller hur dom tolkar reglerna efter den 13e.

Så formuleringen att vara säker funkar liksom inte då jag antar att dom flesta här svarar efter egna erfarenheter.

Jag kör i alla fall, alternativet är ju hemresa i dec som vanligt men jag tänkte testa. Jag vill dock bara ha ett single (tja ett double verkar inte gå att få så vad har jag för val) så jag stressar faktiskt inte. Vill se lite hur det skrivs om detta åxå först

ทีรัก

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Var gäller detta "kanon" erbjudande? Smidigare än att köa och förlänga på immigrationen.

4 timmar från Pattaya

Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Blev till slut ett vanligt Single Entry TV, skickade in pass och handlingar till Visum Service Göteborg.

Skickade in dom förra Måndagen och fick tillbaka pass med visum redan på Fredagen!

Kostnad TV=300 kr, VSG=400 kr, totalt 700 kr inkl.rek. returbrev.

Så blir att åka till Penang igen för att fixa nytt TV efter 2+1 månad, som på den gamla tiden!:40:

Lovelos

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...