Jump to content
IGNORERAD

Yingluck besökte Nong Khai!


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Har du jobbat i regeringen också?

Nej. Jag jobbar åt regeringen

Men du förstår kanske inte skillnaden

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    12

  • Boa52

    6

  • Scandinaviancorner

    5

  • turisten

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nej. Jag jobbar åt regeringen

Men du förstår kanske inte skillnaden

O

Nej. Jag jobbar åt regeringen

Men du förstår kanske inte skillnaden

O det kanske förklarar en del varför du är på MaiPenRai så ofta ................du har ingenting o göra eller så skiter du i göra det du ska.............alltså ingenting alls som vi andra ska betala,,,,,,,eller?????????????????????????

Link to comment
Dela på andra sajter

O

O det kanske förklarar en del varför du är på MaiPenRai så ofta ................du har ingenting o göra eller så skiter du i göra det du ska.............alltså ingenting alls som vi andra ska betala,,,,,,,eller?????????????????????????

Du sitter och för statistik över hur ofta folk är på inne på MPR? Får man lov att fråga varför?

Link to comment
Dela på andra sajter

O

O det kanske förklarar en del varför du är på MaiPenRai så ofta ................du har ingenting o göra eller så skiter du i göra det du ska.............alltså ingenting alls som vi andra ska betala,,,,,,,eller?????????????????????????

Respekt nu, inte alla forum som har en TV som jobbar åt vår regering.

Ta det som en unik kunskapsbank. I statlig tjänst jobbar man efter regelboken.

Utan TVs skvaller skulle man veta mycket mindre om etik och moral.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är dom tvungna att göra för det förväntas av demokratiska stater

Men ord och handling stämmer inte alltid överens i verkligheten

Den verklighet du lever i i din lilla by eller ute på ön är inte riktigt överens med verkligheten på lite större sikt !

Hej

Så Sverige, EU och USA fördömer alltså militärkupper, tar avstånd ifrån militärjuntor och kräver demokrati i diktaturer bara för att det "förväntas av dom" och inte för att dom tycker så?

Hoppas du har fel och att Sverige och övriga länder menar allvar med sina fördömanden, avståndstaganden och krav på demokrati i diktaturer.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Så Sverige, EU och USA fördömer alltså militärkupper, tar avstånd ifrån militärjuntor och kräver demokrati i diktaturer bara för att det "förväntas av dom" och inte för att dom tycker så?

Hoppas du har fel och att Sverige och övriga länder menar allvar med sina fördömanden, avståndstaganden och krav på demokrati i diktaturer.

Mvh isan lover

Visst tycker dom illa om diktaturer men dom inser mer än väl situationen i Thailand och slutar heller inte varken med politiska eller industriella samarbeten

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Varken Sverige, EU, USA, FN eller människorätts organisationerna ha missat att fördöma vare sig kuppen, juntan och diktaturen i Thailand, alla har varit väldigt tydliga med detta och dessutom krävt att demokrati återinförs och mänskliga rättigheter efterlevs.

Mvh isan lover

Nä, snacka går ju men vad har Sverige, EU och USA gjort konkret i protest mot juntan? Ställde USA in den årliga Cobra Gold militärövningen i Thailand? Har EU inför handelssanktioner mot Thailand och juntan?

Vad har Sverige gjort mer än fördömt juntan med ord? Förmodligen endast skickat ett PM till ministrarna om att inte förlägga sin vintersemester i Thailand på grund av juntan...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nä, snacka går ju men vad har Sverige, EU och USA gjort konkret i protest mot juntan? Ställde USA in den årliga Cobra Gold militärövningen i Thailand? Har EU inför handelssanktioner mot Thailand och juntan?

Vad har Sverige gjort mer än fördömt juntan med ord? Förmodligen endast skickat ett PM till ministrarna om att inte förlägga sin vintersemester i Thailand på grund av juntan...

Hej

Om du tar EU så överlämnade dom ju alldeles nyligen en åtgärdslista med 21 punkter till juntan och EU framförde också krav att demokratin skulle återställas snarast och att landet skulle börja respektera mänskliga rättigheter.

Enligt mig är det solklart var både Sverige, EU, USA, FN och dom Internationella Människorätts Organisationerna står i såna här frågor,  kupper, juntor och diktatur är inte så populärt som vissa av er på forumet tycks tro.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Om du tar EU så överlämnade dom ju alldeles nyligen en åtgärdslista med 21 punkter till juntan och EU framförde också krav att demokratin skulle återställas snarast och att landet skulle börja respektera mänskliga rättigheter.

Enligt mig är det solklart var både Sverige, EU, USA, FN och dom Internationella Människorätts Organisationerna står i såna här frågor,  kupper, juntor och diktatur är inte så populärt som vissa av er på forumet tycks tro.

Med vänlig hälsning isan lover

Så har dom gjort något mer än de obligatoriska PK-klagomålen ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Om du tar EU så överlämnade dom ju alldeles nyligen en åtgärdslista med 21 punkter till juntan och EU framförde också krav att demokratin skulle återställas snarast och att landet skulle börja respektera mänskliga rättigheter.

Enligt mig är det solklart var både Sverige, EU, USA, FN och dom Internationella Människorätts Organisationerna står i såna här frågor,  kupper, juntor och diktatur är inte så populärt som vissa av er på forumet tycks tro.

Med vänlig hälsning isan lover

Svara på en fråga för en gångs skull. Vad har Sverige, EU, USA, FN gjort mer än PK-ord gentemot Thailand, på riktigt?

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Om du tar EU så överlämnade dom ju alldeles nyligen en åtgärdslista med 21 punkter till juntan och EU framförde också krav att demokratin skulle återställas snarast och att landet skulle börja respektera mänskliga rättigheter.

Enligt mig är det solklart var både Sverige, EU, USA, FN och dom Internationella Människorätts Organisationerna står i såna här frågor,  kupper, juntor och diktatur är inte så populärt som vissa av er på forumet tycks tro.

Med vänlig hälsning isan lover

...och vad blir konsekvenserna om juntan inte följer listan?

Inga konsekvenser alls, sen innhöll inte listan 21 "krav" som du vill ha det till utan även en hel del beröm till Thailand-men det har vi ju redan upplyst dig om.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Precis så är det i Thailand anser jag, inget sker av en slump, allt är noga planerat, organiserat och finansierat, konstigt att inte fler genomskådar detta.

När demonstrationer och organiserade upplopp som påstås vara spontana kostar 20 miljoner om dagen skulle man gärna vilja ha namnen på finansiärerna.

Mvh isan lover

Finansiärern är väl fortfarande på rymmen

 

https://www.youtube.com/watch?v=v_ge5AL5xj8

 

 

Ändrades av knifetown
Lade in fel video

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte släppa vad du skriver, jag beskriver ? förväntas ? du kan inte vara på riktigt hoppas bara du inte har nåt med Sverige att göra

Nej. Jag jobbar åt regeringen

Men du förstår kanske inte skillnaden

Som Thai 412 skrev, herre gud jag hoppas du bara skriver på forumet för skoj skull och inte menar allvar det skulle ju vara för dj. usha

O

O det kanske förklarar en del varför du är på MaiPenRai så ofta ................du har ingenting o göra eller så skiter du i göra det du ska.............alltså ingenting alls som vi andra ska betala,,,,,,,eller?????????????????????????

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar det att bli riktigt skrämmande här inne på MPR, Vissa jobbar för regeringen, andra är journalister och en del andra är tvättäkta stenbordsexperter, men det dom kan slå fast är att övriga världens fördömande inte är ett fördömande i riktig mening utan bara mer ett tomt statement... Götapepper, nä nu går jag ner på beachen och tar mig en skön Chang selfie....Ooops det fick jag visst inte göra!

 

Edit. Sorry menade Götapetter.... :)

Ändrades av b-tung

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar det att bli riktigt skrämmande här inne på MPR, Vissa jobbar för regeringen, andra är journalister och en del andra är tvättäkta stenbordsexperter, men det dom kan slå fast är att övriga världens fördömande inte är ett fördömande i riktig mening utan bara mer ett tomt statement... Götapepper, nä nu går jag ner på beachen och tar mig en skön Chang selfie....Ooops det fick jag visst inte göra!

MPR är väl inte på riktigt ,bara en lek en massa trams men okej ibland roligt. Är avundsjuk på dej när du kan gå till beachen och ta en öl, gå försiktigt

Link to comment
Dela på andra sajter

MPR är väl inte på riktigt ,bara en lek en massa trams men okej ibland roligt. Är avundsjuk på dej när du kan gå till beachen och ta en öl, gå försiktigt

Hoppar beachen, sitter och kurar på landet med god mat och lite rötjut, brasan sprakar fint!

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar det att bli riktigt skrämmande här inne på MPR, Vissa jobbar för regeringen, andra är journalister och en del andra är tvättäkta stenbordsexperter, men det dom kan slå fast är att övriga världens fördömande inte är ett fördömande i riktig mening utan bara mer ett tomt statement... Götapepper, nä nu går jag ner på beachen och tar mig en skön Chang selfie....Ooops det fick jag visst inte göra!

 

Edit. Sorry menade Götapetter.... :)

Och vissa är några riktiga skränfockar.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vissa är några riktiga skränfockar.

Skränfockar, jo jag tackar! Sen kanske du kan svara på frågan varför militärdiktaturen är bra för Thailand? Ingen enkel fråga, bara du inte börjar med att säga att Taxen gjorde ditt och datt utan bara ge din förklaring varför militärdiktaturen är bra/bättre för Thailand i dina ögon!

Må väl!

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skränfockar, jo jag tackar! Sen kanske du kan svara på frågan varför militärdiktaturen är bra för Thailand? Ingen enkel fråga, bara du inte börjar med att säga att Taxen gjorde ditt och datt utan bara ge din förklaring varför militärdiktaturen är bra/bättre för Thailand i dina ögon!

Må väl!

Ser inte vad som är bra med en diktatur i något land. Vad menar du? Utveckla gärna.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser inte vad som är bra med en diktatur i något land. Vad menar du? Utveckla gärna.

Men vad trevligt, du är inte för militärdiktaturen i Thailand. Då behöver jag inte utveckla!

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så har dom gjort något mer än de obligatoriska PK-klagomålen ?

Hej

Dom gör det som man ska göra i såna här situationer, man fördömer och ställer krav på juntor och diktaturer på länder som Thailand, samtidigt isolerar man juntan, uppmanar företag att överväga om dom verkligen ska investera i diktaturer, ställer in alla kontakter och besök på högre nivå o.s.v, detta är givetvis markeringar som juntan både märker av och ogillar vilket är meningen.

Skulle situationen förvärras och än grövre brott mot mänskliga rättigheter eller t.o.m brott mot mänskligheten uppstå så lär även andra åtgärder vidtas ifrån både Sverige, EU, USA,, FN och dom Internationella Människorätts Organisationerna.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Dom gör det som man ska göra i såna här situationer, man fördömer och ställer krav på juntor och diktaturer på länder som Thailand, samtidigt isolerar man juntan, uppmanar företag att överväga om dom verkligen ska investera i diktaturer, ställer in alla kontakter och besök på högre nivå o.s.v, detta är givetvis markeringar som juntan både märker av och ogillar vilket är meningen.

Skulle situationen förvärras och än grövre brott mot mänskliga rättigheter eller t.o.m brott mot mänskligheten uppstå så lär även andra åtgärder vidtas ifrån både Sverige, EU, USA,, FN och dom Internationella Människorätts Organisationerna.

Mvh isan lover

Kan du ge några exempel på att man gjort det jag svartmarkerat ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Kan du ge några exempel på att man gjort det jag svartmarkerat ?

Hej

Det finns redan länkat till i flera olika trådar på MPR efter kuppen 2014, men jag tänker absolut inte ägna dagen åt att sitta och leta efter dessa.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det finns redan länkat till i flera olika trådar på MPR efter kuppen 2014, men jag tänker absolut inte ägna dagen åt att sitta och leta efter dessa.

Med vänlig hälsning isan lover

Du har tidigare i flera trådar påstått att EU och USA "gjort olika saker" men varje gång blivit bevisad om att det enbart var ord och inga aktiviteter bakom

Så fram med bevisen nu !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...