Jump to content
IGNORERAD

Skithålet Pattaya


Jive

Recommended Posts

Njaa... enl. egen utsago så vill han inte spendera de pengarna det kostar att ha samma liv där som i Isaan, och det har han ju kanske rätt i..........

Sen äger han ju fastigheter i Norrland som han inte vill sälja för att ha råd att bo i Pattaya, istället har han lovat sina barn att de skall få ärva dessa.

Så all heder till Leifen(jag lyfter på hatten) i dessa handlingar, jag hade gjort precis likadant :-)

Leijfen gör ju helt rätt varför tillbringa tiden och slösa pengarna i Pattaya, kan inte vara klokt

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    10

  • Cavemannen

    9

  • Jive

    7

  • Sam sip sam

    6

Mest aktiva i denna tråd

Leijfen gör ju helt rätt varför tillbringa tiden och slösa pengarna i Pattaya, kan inte vara klokt

Hur menar du?

En del väljer att köra mercedes medans andra får välja mellan Audi(göra barnen arvslösa) eller en Fiat(och alla är glada)  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur menar du?

En del väljer att köra mercedes medans andra får välja mellan Audi(göra barnen arvslösa) eller en Fiat(och alla är glada)  :D

Mercedes är väl ingen höjdare, barnen arvlösa ??? det finns  då inte i min tanke även min Thai fru är med i mitt testamente lika som mina barn gör man inte det är man en skitstövel

Link to comment
Dela på andra sajter

Mercedes är väl ingen höjdare, barnen arvlösa ??? det finns  då inte i min tanke även min Thai fru är med i mitt testamente lika som mina barn gör man inte det är man en skitstövel

Hur fan har du hunnit få in din fru i testamentet? ni bor ju inte ens ihop ännu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur fan har du hunnit få in din fru i testamentet? ni bor ju inte ens ihop ännu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Som många i detta forom läser dom inte mycke och resten glömmer dom. Jag har skrivit många ggr , gift sen 9 år, min fru har bott i Sverige i 12 år åker till Thai en mån varje år, blir kanske mer när jag får pens. Så jag och min fru har full koll på läget inget dj. strul

Link to comment
Dela på andra sajter

Som många i detta forom läser dom inte mycke och resten glömmer dom. Jag har skrivit många ggr , gift sen 9 år, min fru har bott i Sverige i 12 år åker till Thai en mån varje år, blir kanske mer när jag får pens. Så jag och min fru har full koll på läget inget dj. strul

Ja du har helt rätt! idag törs man inte följa någon, för då blir man kallad STALKER!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte varför man ska jobba ihop en massa pengar som barnen ska ärva ?

Ska man inte unna sig en härlig ålderdom i sus och dus

Men det är klart om det blir något över så är det ok

Jag sa till min far att jag vill inte ha en massa pengar efter dig utan jag tycker du ska leva ett gott och behagligt liv när du går i pension

För det har du gjort rätt för som du jobbat och slitit

Tyvärr hann han bara få pension i 6 månader innan han avled

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte varför man ska jobba ihop en massa pengar som barnen ska ärva ?

Ska man inte unna sig en härlig ålderdom i sus och dus

Jag sa till min far att jag vill inte ha en massa pengar efter dig utan jag tycker du ska leva ett gott och behagligt liv när du går i pension

För det har du gjort rätt för som du jobbat och slitit

Tyvärr hann han bara få pension i 6 månader innan han avled

Håller med dig fullständigt ,dom borde ge mig lite i stället 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Förstår inte varför man ska jobba ihop en massa pengar som barnen ska ärva ?

Ska man inte unna sig en härlig ålderdom i sus och dus

Men det är klart om det blir något över så är det ok

Jag sa till min far att jag vill inte ha en massa pengar efter dig utan jag tycker du ska leva ett gott och behagligt liv när du går i pension

För det har du gjort rätt för som du jobbat och slitit

Tyvärr hann han bara få pension i 6 månader innan han avled

Man har ju som mest pengar när man behöver det som minst. Dvs när barnen flugit ut, lägenheten och stugan är så gott som betalda och man har en bra inkomst. Därför ger jag barnen pengar nu när de står "mitt i skiten" med nyköpta hus och barn. Dock ger jag inget till löpande utgifter men det var kul att kunna hjälpa till med t.ex. kontantinsatsen när de köpte hus.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte varför man ska jobba ihop en massa pengar som barnen ska ärva ?

Ska man inte unna sig en härlig ålderdom i sus och dus

Men det är klart om det blir något över så är det ok

Jag sa till min far att jag vill inte ha en massa pengar efter dig utan jag tycker du ska leva ett gott och behagligt liv när du går i pension

För det har du gjort rätt för som du jobbat och slitit

Tyvärr hann han bara få pension i 6 månader innan han avled

Du har helt rätt har sagt till mina barn , ni ska vara glad att jag har en yngre fru som förhoppningsvis tar hand om mej när jag blir gammal, mamma, mormor och mormorsmor blev inte roliga den sista tiden. Sen pengar är det väl så att våra barn har bättre lön än vad vi har så dom klarar sej nog, har ändå skrivit testamente och vad dom ska ärva för nåt ett arvskifte ställer alltid till bråk

Link to comment
Dela på andra sajter

Man har ju som mest pengar när man behöver det som minst. Dvs när barnen flugit ut, lägenheten och stugan är så gott som betalda och man har en bra inkomst. Därför ger jag barnen pengar nu när de står "mitt i skiten" med nyköpta hus och barn. Dock ger jag inget till löpande utgifter men det var kul att kunna hjälpa till med t.ex. kontantinsatsen när de köpte hus.

 

Självklart får de all hjälp de behöver nu istället om det behövs

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Cavemannen är du vaken, har du sett att jag har fått några karma ,de du

Har du fått in din morsa på forumet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen är du vaken, har du sett att jag har fått några karma ,de du

Ibland skriver man nåt vettigt på fyllan.

Link to comment
Dela på andra sajter

På 70-talet när Pattaya var en sömnig fiskeby kunna man sitta å dricka beer i poolbaren på Royal Cliff, blev man nödig var det bara att länsa förpiken i bassängen  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Har du fått in din morsa på forumet?

MIn morsa skickar inte nåt längre, där nere eller uppifrån har dom ingen bra kontakt, okej det finns ju vissa som säger dom har kontakt med döda, tokskallar

Link to comment
Dela på andra sajter

På 70-talet när Pattaya var en sömnig fiskeby kunna man sitta å dricka beer i poolbaren på Royal Cliff, blev man nödig var det bara att länsa förpiken i bassängen  :D

Var det du som kom på utrycket att det löser sig, när du sket i swimmingpoolen?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det du som kom på utrycket att det löser sig, när du sket i swimmingpoolen?

 

Förpiken var det :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Förpiken var det :D

Säkert att du inte släppte ut barlasten, avloppsvattnet och gammal dieselolja?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... enda fördomen jag kan bekräfta är just det att alla människor som vill att jag ska besöka dom i Pattaya och festa är just ;-) " gravt alkoholiserade med solblekta tatueringar " ... jag måste ha hamnat i dåligt sällskap med tanke på hur många andra människor man känner :-D

Men kanske i vinter? eller nästa vinter åker när  jag dit. Faran är ju att man måste dricka öl till frukost i 15 dagar .. ( och övriga aktiviteter ...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Säkert att du inte släppte ut barlasten, avloppsvattnet och gammal dieselolja?

Nä, men jag tömde alla sludgetankar å pils när vi passerade olyckan utanför Bretagne på 70-talet, det  gjorde du bra sa chiefen å klappa maj på axeln  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, men jag tömde alla sludgetankar å pils när vi passerade olyckan utanför Bretagne på 70-talet, det  gjorde du bra sa chiefen å klappa maj på axeln  :D

Det är roligt men efter fem sidor så är vi tillbakas till skithålet kanske inte Pattaya men nära

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...