Oregistrerad Inlagd Oktober 16, 2015 Dela Inlagd Oktober 16, 2015 Eh.. inte lätta att mucka med? US army knullar dom på en kvart. Kommer ni inte ihåg Iraks superarme? Världens 4:e största bla bla... Jag skrev att dom är mycket goda vänner med Kina och Ryssland. Sedan har kvalitén på USAs arme börjat att gå ner. Det betyder inte att det inte skulle gå, men inte LIKA lätt som med Irak.Libyen ex. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Oktober 16, 2015 Dela Inlagd Oktober 16, 2015 Du har absolut inget att komma med. Tur att andra börjar uppmärksamma vad som händer I världen Du är vår räddare. Tack för att du avslöjar hur det verkligen ligger till. Btw hur var det nu igen? Du har vilken utbildning och vilket yrke? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 16, 2015 Dela Inlagd Oktober 16, 2015 Du är vår räddare. Tack för att du avslöjar hur det verkligen ligger till. Btw hur var det nu igen? Du har vilken utbildning och vilket yrke? Mera frågor men INGET att komma med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd Oktober 16, 2015 Dela Inlagd Oktober 16, 2015 Iran är inte så lätt att mucka med, dom har den starkaste armeen av alla länderna i Mellanöstern, förutom Israel.Dessutom är dom goda vänner med Kina och Ryssland. Shit! Nu svarade jag igen, istället för att bara ställa frågor. Tar tid att lära sig tydligen. Nej du svarade inte eftersom jag inte ställde någon fråga. Däremot kommenterade du mitt inlägg. Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Oktober 16, 2015 Dela Inlagd Oktober 16, 2015 Mera frågor men INGET att komma med. Ok, jag vet inget om framtiden som alla andra. INGEN vare sig bank, privatperson,företagare kan se in i framtiden. Däremot kan man SPEKULERA. Det är inte fullt lika enkelt. Och min allra första seriösa fråga när jag började ifrågaställa ATM och Konken var: hur mycket har ni tjänat på denna enorma uppgång som började 2011? Guld, bitcoin? Aktier? Konken kommer jag i alfafall ihåg att ha rekat aktier. Minns inte vilka men de kanske gått upp? ATM rekar guld och bitcoins. Guldet är MINUS sedan 2011. Bitcoin är nog lite överkurs, 2011 eftersom det då var underground. Men från toppen när alla skrek BITCOIN!!!!! UNDER 2013 så har kuren stadigt sjunkit från toppnoteringen $979,45 (25/11-13) till att landa på runt $230-250 under 2015. Vad jag minns så rekade Konken och ATM hela vägen ner? Trist men de visste väl inte bättre. Under samma tid har OMX 30 ökat + 31,44. Och då snackar vi Index. Massor av helt vanliga aktier har gått ofantligt mycket bättre. ATM, kanske inget svar men så här tänker jag. Jag har väl fel eller hur? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Oktober 16, 2015 Dela Inlagd Oktober 16, 2015 (ändrad) Finns bara två starka "där nere" YPG och Israel allt annat är frukostmat för dom två nämnda Edit; glömde nåt fuck everyone Ändrades Oktober 16, 2015 av Khemmarat Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Oktober 16, 2015 Dela Inlagd Oktober 16, 2015 Du är vår räddare. Tack för att du avslöjar hur det verkligen ligger till. Btw hur var det nu igen? Du har vilken utbildning och vilket yrke? Vad har du Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Oktober 16, 2015 Dela Inlagd Oktober 16, 2015 Ok, jag vet inget om framtiden som alla andra. INGEN vare sig bank, privatperson,företagare kan se in i framtiden. Däremot kan man SPEKULERA. Det är inte fullt lika enkelt. Och min allra första seriösa fråga när jag började ifrågaställa ATM och Konken var: hur mycket har ni tjänat på denna enorma uppgång som började 2011? Guld, bitcoin? Aktier? Konken kommer jag i alfafall ihåg att ha rekat aktier. Minns inte vilka men de kanske gått upp? ATM rekar guld och bitcoins. Guldet är MINUS sedan 2011. Bitcoin är nog lite överkurs, 2011 eftersom det då var underground. Men från toppen när alla skrek BITCOIN!!!!! UNDER 2013 så har kuren stadigt sjunkit från toppnoteringen $979,45 (25/11-13) till att landa på runt $230-250 under 2015. Vad jag minns så rekade Konken och ATM hela vägen ner? Trist men de visste väl inte bättre. Under samma tid har OMX 30 ökat + 31,44. Och då snackar vi Index. Massor av helt vanliga aktier har gått ofantligt mycket bättre. ATM, kanske inget svar men så här tänker jag. Jag har väl fel eller hur? Förlåt du kunde söka vad vi skrev. Det är bra att du följer oss. Läs allt och tänk själv så ska du se att du tackar mig. Fortfarande är frågan vad DU tycker. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Oktober 16, 2015 Dela Inlagd Oktober 16, 2015 (ändrad) Vad har du Jag har ingen utbildning (skolad, livet i sig är sen en ganska bra utbildning.) Har heller aldrig låtsas veta mer än alla andra. Förlåt du kunde söka vad vi skrev. Det är bra att du följer oss. Läs allt och tänk själv så ska du se att du tackar mig. Fortfarande är frågan vad DU tycker. Söka? Jag läser på forumet vad ni skriver. Tycker om vad? Investeringar? Jag tycker som jag skrivit att man skall följa strömmen. Både upp och ner, lättfotad. Men varför ska jag skriva vad jag tycker när ni vet bäst? Ändrades Oktober 16, 2015 av Khonis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 16, 2015 Dela Inlagd Oktober 16, 2015 Ok, jag vet inget om framtiden som alla andra. INGEN vare sig bank, privatperson,företagare kan se in i framtiden. Däremot kan man SPEKULERA. Det är inte fullt lika enkelt. Och min allra första seriösa fråga när jag började ifrågaställa ATM och Konken var: hur mycket har ni tjänat på denna enorma uppgång som började 2011? Guld, bitcoin? Aktier? Konken kommer jag i alfafall ihåg att ha rekat aktier. Minns inte vilka men de kanske gått upp? ATM rekar guld och bitcoins. Guldet är MINUS sedan 2011. Bitcoin är nog lite överkurs, 2011 eftersom det då var underground. Men från toppen när alla skrek BITCOIN!!!!! UNDER 2013 så har kuren stadigt sjunkit från toppnoteringen $979,45 (25/11-13) till att landa på runt $230-250 under 2015. Vad jag minns så rekade Konken och ATM hela vägen ner? Trist men de visste väl inte bättre. Under samma tid har OMX 30 ökat + 31,44. Och då snackar vi Index. Massor av helt vanliga aktier har gått ofantligt mycket bättre. ATM, kanske inget svar men så här tänker jag. Jag har väl fel eller hur? Vad vet du när jag har köpt och sålt guld, silver, aktier eller Bitcoin. Jag har rekommenderat folk att gå in med en liten kontantinsättning i Bitcoin. Skälet till det är att antingen försvinner Bitcoin, eller så kommer varje Bitcoin att bli extremt värdefull. Desto mer tiden går så blir Bitcoin bara starkare och starkare. Det är en risk som många andra investeringar. Du frågar hur mycket jag tjänat på mina investeringar. Jag kan säga så här, att jag behövde arbeta dom 5 första åren av min ungdom. Dessutom räknar man in vinst eller förlust när man säljer, ej innan. Varför tar du just 2011 som exempel. Kan det ha att göra med att guld gjorde en ATH just då i dollar? Bitcoin låg på kanske 1 dollar typ då. Bitcoin har gått i vågor för att gå högre och högre varje gång. Det kommer flera vågor, tippar jag ganska säkert. Jag har rätt nyligen köpt på mig mera Bitcoin igen. Men ett bra hyfsat försök till att komma med en en egen synpunkt- under tråden världskrig. För att komma från dig så är det nästan värt en karma. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Oktober 16, 2015 Dela Inlagd Oktober 16, 2015 Nu matade ni igen , sluta med det ...snälla Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Oktober 16, 2015 Dela Inlagd Oktober 16, 2015 Vad vet du när jag har köpt och sålt guld, silver, aktier eller Bitcoin. Jag har rekommenderat folk att gå in med en liten kontantinsättning i Bitcoin. Skälet till det är att antingen försvinner Bitcoin, eller så kommer varje Bitcoin att bli extremt värdefull. Desto mer tiden går så blir Bitcoin bara starkare och starkare. Det är en risk som många andra investeringar. Du frågar hur mycket jag tjänat på mina investeringar. Jag kan säga så här, att jag behövde arbeta dom 5 första åren av min ungdom. Dessutom räknar man in vinst eller förlust när man säljer, ej innan. Varför tar du just 2011 som exempel. Kan det ha att göra med att guld gjorde en ATH just då i dollar? Bitcoin låg på kanske 1 dollar typ då. Bitcoin har gått i vågor för att gå högre och högre varje gång. Det kommer flera vågor, tippar jag ganska säkert. Jag har rätt nyligen köpt på mig mera Bitcoin igen. Men ett bra hyfsat försök till att komma med en en egen synpunkt- under tråden världskrig. För att komma från dig så är det nästan värt en karma. När köpte du bitcoin första gången har väl noll betydelse? Det viktiga är att du reket bitcoin i en downward spiral. Håller med att bitcoin KAN bli värdefull. Ingen vet. Jobbat 5 år i din ungdom haha kul. Är du Nalle Wahlroos? 2011. Den senaste rejäla sättningen på börsen. Glömt den? Lite mer än hyfsat kan jag tycka. Konkret om du frågar mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 16, 2015 Dela Inlagd Oktober 16, 2015 Nu matade ni igen , sluta med det ...snälla Det är alltid den som börjar som är den skyldige. Dessutom så var det faktiskt inte ett helt 100% påhopp för första gången, så jag svarade. Ursäkta khemmarat, kanske bättre att jag förbiser han framöver. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 20, 2015 Dela Inlagd Oktober 20, 2015 Vad elaka ni är mot varandra. Verkar som att allt handlar om pengar här. Alla (länder) som engagerar sig (involverar sig ) i kriget i Syrien - gör de det uteslutande för egen ekonomisk vinnings skull? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Oktober 20, 2015 Dela Inlagd Oktober 20, 2015 Svar JJJJJJJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA: och politisk tuppkam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd Oktober 20, 2015 Dela Inlagd Oktober 20, 2015 Vapenindustrin vill göra pengar, den har stått stilla länge nu. USA vill ha lite fler länder att ställa till i, så ett större krig är väl att vänta snart.Så att prata pengar kanske inte spelar roll när allt ligger i ruiner, passa på och njut innan skiten startar och man blir tvingad att göra mindre roliga saker. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 26, 2015 Dela Inlagd Oktober 26, 2015 Svar JJJJJJJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA: och politisk tuppkam Tack för tydligt svar som inte kan misstolkas! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 5, 2016 Dela Inlagd September 5, 2016 On 2015-10-20 at 19:12, skrev Tekkor: så ett större krig är väl att vänta snart. Hur ser du framför dig att det kriget kommer se ut? Någon annan som är påläst och kan göra en adekvat bedömning . Funderar på att bygga under mark.... https://en.wikipedia.org/wiki/Doomsday_Preppers Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 5, 2016 Dela Inlagd September 5, 2016 Ja, den dagen det smäller, då e det nog good bye! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd September 5, 2016 Dela Inlagd September 5, 2016 9 timmar sedan, skrev Naam kaeng: Hur ser du framför dig att det kriget kommer se ut? Någon annan som är påläst och kan göra en adekvat bedömning . Funderar på att bygga under mark.... https://en.wikipedia.org/wiki/Doomsday_Preppers Fanns det inte en film där en familj grävt ner sig i underjorden och efter en massa år skicka upp sin son. Den var himla kul vill jag minnas. Fundera på att löfven skräms om Ryssen som aldrig gjort oss något ont, och så småningom om kommer han att vilja att de ensamkommande skall göra lumpen och då blir det riktigt farligt för oss Svenskar. Så njut idag, imorgon kan vi i värsta fall inte ha ett hemland kvar. Smäller det så boka en resa bums till LOS. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd September 5, 2016 Dela Inlagd September 5, 2016 6 minuter sedan, skrev Tekkor: Fanns det inte en film där en familj grävt ner sig i underjorden och efter en massa år skicka upp sin son. Den var himla kul vill jag minnas. Fundera på att löfven skräms om Ryssen som aldrig gjort oss något ont, och så småningom om kommer han att vilja att de ensamkommande skall göra lumpen och då blir det riktigt farligt för oss Svenskar. Så njut idag, imorgon kan vi i värsta fall inte ha ett hemland kvar. Smäller det så boka en resa bums till LOS. Rätt upp i nittiotalet http://www.imdb.com/title/tt0124298/?ref_=nm_flmg_act_37 En rolig rulle /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 5, 2016 Dela Inlagd September 5, 2016 Tom Clancys klassiska bok "Röd Storm" ger en bra bild av hur det skulle kunna utveckla sig Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 6, 2016 Dela Inlagd September 6, 2016 10 timmar sedan, skrev Tekkor: /..kommer han att vilja att de ensamkommande skall göra lumpen och då blir det riktigt farligt för oss Svenskar. Har inte ens tänkt tanken. Var på väg att skratta, men så kom jag på att man aldrig vet vad de kommer på - dem som bestämmer. 9 timmar sedan, skrev Enis: Rätt upp i nittiotalet http://www.imdb.com/title/tt0124298/?ref_=nm_flmg_act_37 En rolig rulle /Enis Skoj! Tror det finns fler på samma tema. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 6, 2016 Dela Inlagd September 6, 2016 Kan vara att det största hotet kommer längre bortifrån? http://www.svd.se/kim-jong-un-vill-ha-mer-karnvapen Kim Jong-Un vill ha mer kärnvapen. "Han påtalar behovet om att fortsätta nå mirakulösa framgångar när det gäller att bygga upp kärnvapenkapaciteten efter ytterligare ett historiskt år" Hotar USA: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22393872.ab (inte från idag) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd September 6, 2016 Dela Inlagd September 6, 2016 Krig är ju perfekt för tillväxt. Och tillväxt är det alla regeringar vill knarka. Mandatperiods tänkande kopplat med kvartalsrapports-horizonter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu