Jump to content
IGNORERAD

Priset för 244 varor sänks i Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Det märks att du inte varit i Thailand på ett tag. Som gammal Chang fan har jag numera slutat att dricka chang. Då dom gjort om den helt och sänkt alkoholhalten. Och gjort så den smakar vatten.

Jag väljer för övrigt inte öl på grund av min politiska uppfattning. Tycker det är bättre att låta smaksinnet styra. Sen finns det ju dom som saknar smak både politiskt och i val av öl. :)

Hej

Själv fattar jag ofta beslut vid olika inköp grundade med hänsyn till mänskliga rättigheter, arbetares villkor, barnarbete, diktatur o.s.v, men vi är ju alla olika.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 92
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    9

  • Khun Ken

    7

  • Khonis

    7

  • Nemo

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Det skulle passa mig som inte köper Singha och Leo efter det framkom att dottern till bryggeriägaren var med och sponsrade  upplppen i Bangkok 2014 och firade kuppen tillsammans med Suthep iklädd militära kläder.

Så f.r.o.m dess är det endast Chang som gäller för min del, men jag har i.o.f.s alltid föredragit Chang eftersom den inte är så söt som ex.vis Leo.

Mvh isan lover

Aha är det därför 33:an inte äter ris :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv fattar jag ofta beslut vid olika inköp grundade med hänsyn till mänskliga rättigheter, arbetares villkor, barnarbete, diktatur o.s.v, men vi är ju alla olika.

Mvh isan lover

Inte många inköp för dig i Thailand  då

b

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha är det därför 33:an inte äter ris :-)

Ris är dessutom cancerframkallande enligt folkhälsomyndigheten så välj själv ris o chang

eller det hälsosamma alternativet Leo o potatis :big_smile:

 

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns inga +6%  i kvar i produktion sen 1 september 2015. Endast 5,5%.

I april 2015 kom versionen med  5,8%.

Före det en sänkning från 6,4% till 6,0%. Allt detta har hänt medans du varit i Sverige.

Jag tror att nutiden 2015 har mer sanning om Chang Beer än vad dina 25 år i landet.

Själv minns jag inte alls vilket öl jag drack på Phuket 1979.

 

Changen var ju som godast när den var 6,4%. Då var den magisk. Efter det har det gått utför.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv fattar jag ofta beslut vid olika inköp grundade med hänsyn till mänskliga rättigheter, arbetares villkor, barnarbete, diktatur o.s.v, men vi är ju alla olika.

Mvh isan lover

Det där är ju bara nys eftersom du omöjligt i ett land som Thailand kan veta det du rabblar upp som krav före inköp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Changen var ju som godast när den var 6,4%. Då var den magisk. Efter det har det gått utför.

Konstigt för faragerna i Chaiyaphum tycker den nya 5.5% är mycket godare. Själv är jag LEO gubbe.

Men en fylla stiger  ju i pris.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt för faragerna i Chaiyaphum tycker den nya 5.5% är mycket godare. Själv är jag LEO gubbe.

Men en fylla stiger  ju i pris.

Ja smaken är som baken. Men minns back in the days. Chang var bra gott :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja smaken är som baken. Men minns back in the days. Chang var bra gott :D

Vad tycker du om nya smaken på den nya Chang?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tycker du om nya smaken på den nya Chang?

Från att varit en favorit så senaste resan januari 2015 gillade jag inte alls Chang. Växlade Singha/Heineken.

Finns det en ännu nyare nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Från att varit en favorit så senaste resan januari 2015 gillade jag inte alls Chang. Växlade Singha/Heineken.

Finns det en ännu nyare nu?

Japp, två ändringar en i april och en i september. Den nya Classic 5,5%, övriga Chang som brew, export och light har gått i graven. Den nya Classic ska visst ha närmat sig Heineken både i smak och utseende på flaskan. Nya tider nu.

Juntan går hårt fram

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, två ändringar en i april och en i september. Den nya Classic 5,5%, övriga Chang som brew, export och light har gått i graven. Den nya Classic ska visst ha närmat sig Heineken både i smak och utseende på flaskan. Nya tider nu.

Juntan går hårt fram

Trist. Kommer ner en sväng nu i nov. Sen dec-jan. Får väl hålla mig till Heineken :waaaht:

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist. Kommer ner en sväng nu i nov. Sen dec-jan. Får väl hålla mig till Heineken :waaaht:

Gillar du Heineken så är nya Chang perfekt för dig. ;) blöt fruntimmersdricka. Den gamla originalet finns fortfarande i en unik by i Nordost sen 25 år :D

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar du Heineken så är nya Chang perfekt för dig. ;) blöt fruntimmersdricka.

Gillar och gillar. Nödvändigt ont. Jag gillar lager.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas att det även gäller barfine...

 

Krävs ju en bar för detta fenomen  ;)

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ris är dessutom cancerframkallande enligt folkhälsomyndigheten så välj själv ris o chang

eller det hälsosamma alternativet Leo o potatis :big_smile:

 

Jag läste en undersökning för flera år sedan om potatis. Potatis innehåller väldigt mycket gifter, men vill man ändå fortsätta att äta potatis ska man välja Asterix.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Asterix_(potatis)

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Den anses vara för stark med sina dryga 6% av många Thailändare

Mvh isan lover

De flesta (inklusive mig själv på den tiden jag drack) om inte alla, thailändare jag känner dricker ju i glas med ganska mycket is. Då blir den ju inte så stark. Det är nog bara faranger som "halsar" sin öl direkt ur flaskan.

Changen har ju dessutom blivit mycket svagare på senare tid.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

De flesta (inklusive mig själv på den tiden jag drack) om inte alla, thailändare jag känner dricker ju i glas med ganska mycket is. Då blir den ju inte så stark. Det är nog bara faranger som "halsar" sin öl direkt ur flaskan.

Changen har ju dessutom blivit mycket svagare på senare tid.

Hej

Hållermed dig och självdricker jag naturligtvis ölen med is och just därför var Changs styrka på dryga 6% helt perfekt.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta (inklusive mig själv på den tiden jag drack) om inte alla, thailändare jag känner dricker ju i glas med ganska mycket is. Då blir den ju inte så stark. Det är nog bara faranger som "halsar" sin öl direkt ur flaskan.

Changen har ju dessutom blivit mycket svagare på senare tid.

Enligt expertisen i byn:

1. Singha

2. Chang

3. Leo

4. Archa

Oavsett om man dricker öl, vin, läsk eller vatten så ska det vara i glas med is.

Ändrades av uptoyou

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Enligt expertisen i byn:

1. Singha

2. Chang

3. Leo

4. Archa

Hej

Singha finns inte att köpa i någon affär i vår röda by, men dom övriga har vi.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv fattar jag ofta beslut vid olika inköp grundade med hänsyn till mänskliga rättigheter, arbetares villkor, barnarbete, diktatur o.s.v, men vi är ju alla olika.

Mvh isan lover

Själv går jag mest efter priset......:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Singha finns inte att köpa i någon affär i vår röda by, men dom övriga har vi.

Mvh isan lover

Fantastiskt handlarn i byn blir då inte lynchad utan hyllad. Då allt annat än chang tydligen ses som "fel" politisk uppfattning. Och singha går ej för sig att sälja i byn,av politiska skäl. ;):)

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastiskt att handlarn i byn inte blivit lynchad. Då allt annat än chang tydligen ses som "fel" politisk uppfattning. :)

Det är nog en fråga om priset. Singha är ju mycket dyrare än Chang.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Bea Chang är ju tungt att frakta, så det borde sänkas med minst 18%

NEJ! ge fan i procenten. :sure:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...