Jump to content
IGNORERAD

Avd dåligt hantverk i Thailand.


Soengsang

Recommended Posts

Dagens stolpskott har yttrat sig igen

jag får väl säga som Fälldin......jag är nästan inne på att hålla med dig, eventuellt! 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 100
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    16

  • Nemo

    10

  • shell

    10

  • Soengsang

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

jag får väl säga som Fälldin......jag är nästan inne på att hålla med dig, eventuellt! 

DU är då i alla fall rolig, glömde ge dej en karma, kommer

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa gång du kommer till Pattis, så ska du få smaka på min frus farangmat - och då du ska veta att jag, som är en kräsen fan och älskar svensk husmanskost, äter hennes mat nästan dagligen.

Skulle mer än gärna äta din frus mat när jag kommer till Pattaya men problemet är att jag super så mycket att jag inte kan bestämma någon tid då jag ska äta utan äter då jag blir hungrig.

En av nackdelarna med Pattaya, sätter mer värde på alkoholen än på maten.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Dessutom verkar diskmaskin vara kopplad efter vattenlåset. Se till att slangen är knixad som ett vattenlås. Så slipper du lukt från avloppet via diskmaskin.

 

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

 

 

Ja visst tusan är det avloppsslangen från diskmaskinen, undrade forst vad det var for slang, är ju inte så vanligt med diskmaskin i Thailand.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja visst tusan är det avloppsslangen från diskmaskinen, undrade forst vad det var for slang, är ju inte så vanligt med diskmaskin i Thailand.

Nej det kanske inte är så vanligt med diskmaskin.

Diskmaskintvättmedlet är fruktansvärt dyrt, senast köpte jag ''powerballs'' på Lotus.

Dom kostar 25 bath/disk.

Om någon har tips om var man köper lite billigare så vore jag tacksam

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det kanske inte är så vanligt med diskmaskin.

Diskmaskintvättmedlet är fruktansvärt dyrt, senast köpte jag ''powerballs'' på Lotus.

Dom kostar 25 bath/disk.

Om någon har tips om var man köper lite billigare så vore jag tacksam

Frugan gifte sig med en "diskmaskin":bag::yes:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan gifte sig med en "diskmaskin":bag::yes:

Brukar väl vara tvärtom annars... Men alla har vi våra nöjen ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästan så det blir billigare med en liten Kambodjanska i hushållet, hon kan ju dessutom sköta andra saker oxå:smile:

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar väl vara tvärtom annars... Men alla har vi våra nöjen ;)

Har du inte märkt att fruntimmer kan forvränga skallen på en.:canny:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du inte märkt att fruntimmer kan forvränga skallen på en.:canny:

Jodå, men jag blir knappt insläppt i köket i Thailand. Har väl hamnat på nån räkmacka då kanske för jag få fan inte göra nåt. Barnvakt är det dom kan tänka sig att ha mig till om jag nu skall pyssla med nåt i obygden. Men nåt mer praktiskt... nähädu. Tja fixa igång lite datorer och telefoner duger jag visst åxå till. Men köket är off-limits. 

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, men jag blir knappt insläppt i köket i Thailand. Har väl hamnat på nån räkmacka då kanske för jag få fan inte göra nåt. Barnvakt är det dom kan tänka sig att ha mig till om jag nu skall pyssla med nåt i obygden. Men nåt mer praktiskt... nähädu. Tja fixa igång lite datorer och telefoner duger jag visst åxå till. Men köket är off-limits. 

Jag erbjöd mig att vara barnvakt till grannens 18åriga dotter men det fick jag inte. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det kanske inte är så vanligt med diskmaskin.

Diskmaskintvättmedlet är fruktansvärt dyrt, senast köpte jag ''powerballs'' på Lotus.

Dom kostar 25 bath/disk.

Om någon har tips om var man köper lite billigare så vore jag tacksam

Gör ditt eget, det gör jag och det fungerar bra

 

Detergent for dishwasher
1 cup borax
1 cup washing soda ( Bakingsoda in owen for app. 60 min and 100
º C)
½ cup kosher salt
5 packets unsweetened lemonade mix

 

Mix all ingredients and store in a tightly sealed jar. Use 1 tablespoon per load, or 2 tablespoons for extra-dirty dishes. Makes 42 loads.

 

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör ditt eget, det gör jag och det fungerar bra

 

Detergent for dishwasher
1 cup borax
1 cup washing soda ( Bakingsoda in owen for app. 60 min and 100
º C)
½ cup kosher salt
5 packets unsweetened lemonade mix

 

Mix all ingredients and store in a tightly sealed jar. Use 1 tablespoon per load, or 2 tablespoons for extra-dirty dishes. Makes 42 loads.

 

Rebnel

555 hade jag inte en tanke på att man kan göra själv, men började Googla nu och hittade en massa varianter på ditt recept.

Var får du tag i Borax och dom andra produkterna i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bakpulver finns överallt. Kosher salt är nästan samma som havssalt (dvs lite större korn) men jag köpte Home Star salt på Home Pro. Lemonmix (Lime seasoning mix) köpte jag på Makro. Det svåra är att få tag på Borax, har ännu inte lyckats här ännu, så jag har fått det medhavd av vänner från Sverige. Det går att beställa på Internet.

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Bakpulver finns överallt. Kosher salt är nästan samma som havssalt (dvs lite större korn)

 

 

Skickat från min iPad med Tapatalk

men Borax?

Link to comment
Dela på andra sajter

Rengörande borax
Det var framför allt som desinfektions- och rengöringsmedel borax kom till nytta. Det är en klassisk ingrediens i alkaliska badpulver. Holländsk tvätts berömda vithet förklarades i början av 1900-talet med att man där aldrig någonsin tvättade med soda utan endast med borax. I USA som har stor egen utvinning används borax som blekmedel och finns i varenda livsmedelsbutik . Det har också länge gällt som ett effektivt medel mot kackerlackor. En gammal svensk benämning är också "kackerlackspulver". Också i Sverige används det som insektsmedel; enligt Kemikalieinspektionens statistik gick det i början av 2000-talet åt ca 8 ton borax om året i Sverige enbart till insektsmedel, impregneringsmedel och träskyddsmedel.

Ursprung
Borax finns framför allt i Asien (Tibet, Kina, Japan) och Nordamerika (Kalifornien, Nevada; ett utvinningsföretag heter kort och gott Borax), i Europa finns det i Italien. I Sverige utvinns inget.

från

http://www.shenet.se/ravaror/borax.html

 

borde finnas att köpa i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det med stavning...

e8bc8925b87736d6f6705ffc38d4219b.jpg

Telegraferat från byhåla med tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det med rördragning, mina avlopp från toaletterna på ovanvåningen, ska ta mig i kragen o fixa dem.

bce0d41378c7b466db7783c700a342b1.jpg

Telegraferat från byhåla med tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det med rördragning, mina avlopp från toaletterna på ovanvåningen, ska ta mig i kragen o fixa dem.

bce0d41378c7b466db7783c700a342b1.jpg

 

Telegraferat från byhåla med tapatalk

 

 

Ja så där kan du inte ha det. Kan ju tjäla ihop till vintern. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det med rördragning, mina avlopp från toaletterna på ovanvåningen, ska ta mig i kragen o fixa dem.

bce0d41378c7b466db7783c700a342b1.jpgbce0d41378c7b466db7783c700a342b1.jpg

If it ain't broke, dont fix it......

 

bce0d41378c7b466db7783c700a342b1.jpg

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

If it ain't broke, dont fix it......

 

bce0d41378c7b466db7783c700a342b1.jpg

Det blir stopp i de många 90gr böjarna..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir stopp i de många 90gr böjarna..

Aha...  jag trodde att de smalare rören var vatten till kranar osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha...  jag trodde att de smalare rören var vatten till kranar osv.

Hade vart lite väl häftigt till det....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...