Jump to content
IGNORERAD

Avd dåligt hantverk i Thailand.


Soengsang

Recommended Posts

Du kanske kan fråga dom om du får lämna ut tel nr?

Bra hantverkare som håller vad dom lovat är en bristvara, både i Thai och Sverige

06 2579 0820

Wee heter lagledaren.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 100
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    16

  • Nemo

    10

  • shell

    10

  • Soengsang

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag har haft turen att hitta bra thailändska hantverkare och är supernöjd efter senaste utbyggnad, renovering och målning av huset. De hade dessutom egna idéer som gav ett kanonresultat.

Sammanfattning: billigt och bra.

Det är skillnad på civilisation och obygd.:doubt:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad blir skillnaden mot att göra det själv då? Jag antar att hantverkarna anlitas för att bidra med sin kompetens - men det låter ju inte så.

Har ej arbetstillstånd, får inte arbeta i Thailand.:big_smile:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är skillnad på civilisation och obygd.:doubt:

I detta avseende undrar jag om det är så stor skillnad. Jag har nog bara haft en himla tur att få tag i rätt folk denna gång. Har annan erfarenhet sen tidigare.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på hur deras verktygslåda ser ut, så gör dom ett helt okay jobb.

Sen har dessa hantverkare ingen utbildning, så vad ska man förvänta sig...

Tror dock det finns riktigt kometenta yrkesmän, men då stiger timpengen och det är många för snåla för att betala för..

Man får det man betala för.....

 

 

Rock on!

Då ska man inte åta sig jobb.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft turen att hitta bra thailändska hantverkare och är supernöjd efter senaste utbyggnad, renovering och målning av huset. De hade dessutom egna idéer som gav ett kanonresultat.

Sammanfattning: billigt och bra.

Kommer och inspekterar när jag kommer ner....:haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer och inspekterar när jag kommer ner....:haha:

Trevligt, du är välkommen! När åker du ner?

 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga thailändska "hantverkare" får gora något i vårat hus om inte jag är där, de får inte slå i en spik, skruva i en skruv eller dra ett penselstreck, for de misslyckas nästan alltid med sina egna ideér som de oftast har.

Du menar väl slå i en spik eller en skruv!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då ska man inte åta sig jobb.

 

Talar du om Sverige. För det verkar finnas gått om den vara här.

Gäller både Sverige och Thailand, har jobbat som rormokare i 29 år och gjort mycket svartjobb åt folk, jag har även lagat mina egna motorfordon men skulle inte erbjuda mig att laga andras fordon om något skulle bli fel.

 

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ej arbetstillstånd, får inte arbeta i Thailand.:big_smile:

Men kock jobbar du som i alla fall 555

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Men kock jobbar du som i alla fall 555

Inget jobb, en hobby, jag kan ju inte svälta ihjäl och jag tar ju inget arbete från thailändare, for de kan ju inte laga farangmat.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Installationen av genomströmningsberedaren i huset vi bor i, under diskhon.

Elinstallationen är inte direkt enligt Svensk standard

Ägaren har en ide om att hon vill ha varmvatten i köket, tyvärr sitter en Thaiblandare vilket innebär att det finns bara varmvatten.

 

Dessutom ser jag nu på fotot att avluftningen har lossnat och allt sitter snett.

IMG_0584.thumb.JPG.86906590c41730f56db983f1d0418f8e.JPG

Dessutom verkar diskmaskin vara kopplad efter vattenlåset. Se till att slangen är knixad som ett vattenlås. Så slipper du lukt från avloppet via diskmaskin.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget jobb, en hobby, jag kan ju inte svälta ihjäl och jag tar ju inget arbete från thailändare, for de kan ju inte laga farangmat.

Säg inte det, kärr... ehh, vännen var ju gift med en Svensk i 8 år och lagar jäkligt bra farangmat.

Ärtsoppan var inte helt perfekt men pytt och annat som hon rör ihop skulle jag inte kunna göra bättre själv.

Lite intressant dock, får man inte ens jobba på sitt eget hus (om jag nu skulle ha ett).. Jag vet att man inte får arbeta hur som helst utan rätta tillstånd - men på sin egen kåk tycker jag att man borde få pilla litegrann utan att det är olagligt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget jobb, en hobby, jag kan ju inte svälta ihjäl och jag tar ju inget arbete från thailändare, for de kan ju inte laga farangmat.

Nästa gång du kommer till Pattis, så ska du få smaka på min frus farangmat - och då du ska veta att jag, som är en kräsen fan och älskar svensk husmanskost, äter hennes mat nästan dagligen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget jobb, en hobby, jag kan ju inte svälta ihjäl och jag tar ju inget arbete från thailändare, for de kan ju inte laga farangmat.

Dubbelpost

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa gång du kommer till Pattis, så ska du få smaka på min frus farangmat - och då du ska veta att jag, som är en kräsen fan och älskar svensk husmanskost, äter hennes mat nästan dagligen.

Nu är vi där igen du i civilisationen och jag i obygden, visst finns det undantag men ingen thailändare i vårt kök förutom frugan men hon håller sig oftast i sitt thaikök.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt, du är välkommen! När åker du ner?

 

Vet inte ännu, men det blir ialla fall i början av December

Link to comment
Dela på andra sajter

haha..

 

Så är det, själv fick jag köpa ny tumstock efter mitt senaste snajs;)

Flyttat än??

haha...

Jag har den kvar... nyputsad. .

flytten gick under 3 timmar... med en tur till tippen på köpet..

gottar mig i soffan...

 

Rock on !

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är vi där igen du i civilisationen och jag i obygden, visst finns det undantag men ingen thailändare i vårt kök förutom frugan men hon håller sig oftast i sitt thaikök.

Det är ju du som bor där thai bor och vet nåt. Jive har inte en aning om Thailand är inte han i Pattaya där vet man noll

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju du som bor där thai bor och vet nåt. Jive har inte en aning om Thailand är inte han i Pattaya där vet man noll

Dagens stolpskott har yttrat sig igen

Link to comment
Dela på andra sajter

haha...

Jag har den kvar... nyputsad. .

flytten gick under 3 timmar... med en tur till tippen på köpet..

gottar mig i soffan...

 

Rock on !

Härligt, då väntar vi bara på partajet så jag kan inviga den handknutna mattan med en rejäl fläck:big_smile:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...