Jump to content
IGNORERAD

Avd dåligt hantverk i Thailand.


Soengsang

Recommended Posts

Hade vart lite väl häftigt till det....

vad är storblaffa rören till då om dom små inte är till vatten? Kör du en kärnreaktor därinne eller ett fjärrvärmeverk ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 100
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    16

  • Nemo

    10

  • shell

    10

  • Soengsang

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hade vart lite väl häftigt till det....

Ja, de kanske är lite i grövsta laget. Fast det är svårt att avgöra när det inte finns något att jämföra med.

Link to comment
Dela på andra sajter

vad är storblaffa rören till då om dom små inte är till vatten? Kör du en kärnreaktor därinne eller ett fjärrvärmeverk ;)

När du spolar på toan, så kommer det ut där.

"Storblaffa rören"    :lol:

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

När du spolar på toan, så kommer det ut där.

"Storblaffa rören"    :lol:

Var det jag åxå trodde men jag tolkade som att det inte var dom små som var till för [in]vatten och då blev ju funderingen på vad dom stora var till.

Får man inte stock på inkommande ledningar pga krökar så borde det vara utgående ledningar, men så var det inte.  Då fattade jag väl fel. Läser kanske lite slarvigt.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det med rördragning, mina avlopp från toaletterna på ovanvåningen, ska ta mig i kragen o fixa dem.

bce0d41378c7b466db7783c700a342b1.jpg

 

Telegraferat från byhåla med tapatalk

 

 

Är det stopp från tvättställ och golvbrunnar? Brukar inte vara så stora problem med stående 90 graders bojar, det är värre när de är liggande. Rensa vattenlåsen och häll i kaostiksoda och varm vatten men akta ogonen eller prova med bara riktigt varmt vatten forst.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det jag åxå trodde men jag tolkade som att det inte var dom små som var till för [in]vatten och då blev ju funderingen på vad dom stora var till.

Får man inte stock på inkommande ledningar pga krökar så borde det vara utgående ledningar, men så var det inte.  Då fattade jag väl fel. Läser kanske lite slarvigt.

De små är avlopp från dusch och handfat.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det stopp från tvättställ och golvbrunnar? Brukar inte vara så stora problem med stående 90 graders bojar, det är värre när de är liggande. Rensa vattenlåsen och häll i kaostiksoda och varm vatten men akta ogonen eller prova med bara riktigt varmt vatten forst.

Från golvbrunnarna, de tar  bort gallren så gummisnoddarna från håret går ner, sen stoppar de i böjarna och trasslar ihop sig med hår!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja så där kan du inte ha det. Kan ju tjäla ihop till vintern. :-)

Den gula sladden är till värmekabeln

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra placering av duschen, blöter ner toastolen och pappershållaren med toapapperet. ;)

 

IMG_4017.thumb.JPG.26d34fcc0cb88e9cf4041

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Från golvbrunnarna, de tar  bort gallren så gummisnoddarna från håret går ner, sen stoppar de i böjarna och trasslar ihop sig med hår!

Hår är den vanligaste orsaken till stopp här hemma,så då förstår ni att jag är oskyldig.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det stopp från tvättställ och golvbrunnar? Brukar inte vara så stora problem med stående 90 graders bojar, det är värre när de är liggande. Rensa vattenlåsen och häll i kaostiksoda och varm vatten men akta ogonen eller prova med bara riktigt varmt vatten forst.

Vi rekommenderar inte kaustiksoda. Får man inte bortspolat allt. Då blir det en kaka som är som sten. Väldigt svårt att få rent igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

använd inta kaustiksoda om man inta kan spola bort det ,det blir hårdare än is då är det dags att bytas rören lindrigast

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det stopp från tvättställ och golvbrunnar? Brukar inte vara så stora problem med stående 90 graders bojar, det är värre när de är liggande. Rensa vattenlåsen och häll i kaostiksoda och varm vatten men akta ogonen eller prova med bara riktigt varmt vatten forst.

Jag som hade läst att du jobbat som röris. Då borde man väl veta varför man bör undvika kaustiksoda?

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi rekommenderar inte kaustiksoda. Får man inte bortspolat allt. Då blir det en kaka som är som sten. Väldigt svårt att få rent igen.

använd inta kaustiksoda om man inta kan spola bort det ,det blir hårdare än is då är det dags att bytas rören lindrigast

 

Jag som hade läst att du jobbat som röris. Då borde man väl veta varför man bör undvika kaustiksoda?

 

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

 

 

Ja då får väl ni som vet och kan berätta vilka alternativ jag har till att fixa stoppet i avloppet om jag nu inte får använda kaustiksoda och inte hat tillgång till någon rensmaskin, riva köksinredningen hugga upp golvet och byta rören är inget alternativ, förslag tack.

Det är väl inga problem att använda kaustiksoda om man använder det på rätt sätt, har använt soda i både Sverige och Thailand och kommer så att göra i fortsättningen.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått byta räcke på balkpngen , det var nog inte dåligt hantverk utan dåligt material. Nu skall det nog inte ruttna kanske rosta.

efa45046d49e942f22ef1a57a2517bd3.jpg

b212e760634cc76cbe2743975a091a3a.jpg

35a2d367080d3307dd60b4c26a8026f1.jpg

84801288d781968ebf564ee01270ca9e.jpg

cd0831f21767ea0b795572dd7931cbd3.jpg

7b2620ed4755f3e746dbd8bcdd237edc.jpg

Skickat från min GT-P5210 via Tapatalk

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått byta räcke på balkpngen , det var nog inte dåligt hantverk utan dåligt material. Nu skall det nog inte ruttna kanske rosta.

 

efa45046d49e942f22ef1a57a2517bd3.jpg

 

 

b212e760634cc76cbe2743975a091a3a.jpg

 

35a2d367080d3307dd60b4c26a8026f1.jpg

 

84801288d781968ebf564ee01270ca9e.jpg

 

cd0831f21767ea0b795572dd7931cbd3.jpg

 

7b2620ed4755f3e746dbd8bcdd237edc.jpg

 

 

 

Skickat från min GT-P5210 via Tapatalk

 

 

Snyggt! Rosta? Ser ut som rostfritt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt! Rosta? Ser ut som rostfritt.

Det hoppas jag för det var det jag beställde. [emoji1]

Skickat från min GT-P5210 via Tapatalk

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra placering av duschen, blöter ner toastolen och pappershållaren med toapapperet. ;)

 

IMG_4017.thumb.JPG.26d34fcc0cb88e9cf4041

 

 

Lampkupan lär väl bli fylld till bredden med vatten......

 

IMG_4017.thumb.JPG.26d34fcc0cb88e9cf4041

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då får väl ni som vet och kan berätta vilka alternativ jag har till att fixa stoppet i avloppet om jag nu inte får använda kaustiksoda och inte hat tillgång till någon rensmaskin, riva köksinredningen hugga upp golvet och byta rören är inget alternativ, förslag tack.

Det är väl inga problem att använda kaustiksoda om man använder det på rätt sätt, har använt soda i både Sverige och Thailand och kommer så att göra i fortsättningen.

Ja då får väl ni som vet och kan berätta vilka alternativ jag har till att fixa stoppet i avloppet om jag nu inte får använda kaustiksoda och inte hat tillgång till någon rensmaskin, riva köksinredningen hugga upp golvet och byta rören är inget alternativ, förslag tack.

Det är väl inga problem att använda kaustiksoda om man använder det på rätt sätt, har använt soda i både Sverige och Thailand och kommer så att göra i fortsättningen.

Finns väl rörfirmor som har den utrustningen?

Går väl även i Thailand att köpa en kärcher med spolslang?

Du får väl naturligtvis använda vad du vill. Men jag anser att det är fel att ge råd till andra att använda kaustiksoda. Då risken att det brinner till lutsten och skapar totalstopp är en stor risk.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Ja då får väl ni som vet och kan berätta vilka alternativ jag har till att fixa stoppet i avloppet om jag nu inte får använda kaustiksoda och inte hat tillgång till någon rensmaskin, riva köksinredningen hugga upp golvet och byta rören är inget alternativ, förslag tack.

Det är väl inga problem att använda kaustiksoda om man använder det på rätt sätt, har använt soda i både Sverige och Thailand och kommer så att göra i fortsättningen.

Stefan se vad jag skrev. Om det används på rätt sätt och av kunniga människor är det Inga problem. Vi har haft människor som inte fattat. Då blir resultatet vad vi skrivit. Därför rekommenderar jag inte att använda det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Dom flesta Thailändare vill inte betala för ett bra hantverk.

Ibland handlar det inte om hur mycket man betalar, det blir fel ändå.......

sign-3.thumb.jpg.11e84e4bac73ad1e94a41b2

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det kanske inte är så vanligt med diskmaskin.

Diskmaskintvättmedlet är fruktansvärt dyrt, senast köpte jag ''powerballs'' på Lotus.

Dom kostar 25 bath/disk.

Om någon har tips om var man köper lite billigare så vore jag tacksam

Beroende på var du håller till så ska det väl inte vara så svårt att någon vänlig själ tar med ett par paket från sverige.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Beroende på var du håller till så ska det väl inte vara så svårt att någon vänlig själ tar med ett par paket från sverige.

Eget blir billigare

http://www.expressen.se/leva-och-bo/inredning/kok/maskindiskmedel--sa-latt-gor-du-ditt-eget/

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Nej det kanske inte är så vanligt med diskmaskin.

Diskmaskintvättmedlet är fruktansvärt dyrt, senast köpte jag ''powerballs'' på Lotus.

Dom kostar 25 bath/disk.

Om någon har tips om var man köper lite billigare så vore jag tacksam

Nu vet jag inte vad Bikarbonat kostar, men det låter inte billigare än att köpa en paket här i sverige.

Här citerade jag Kenneth i ovanstående inlägg!

Finns det ingen kompetent person på forumet som kan fixa citat funktionen?

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Testing testing.

Nu funkade citeringen!!

Nu vet jag inte vad Bikarbonat kostar, men det låter inte billigare än att köpa en paket här i sverige.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...