MPR Nyheter Inlagd Oktober 12, 2015 Dela Inlagd Oktober 12, 2015 I en chockerande utvecklingen av den 15 timmar långa belägringen av en polisstation på Phuket under natten mellan lördag och söndag visar det sig att en patient dog på grund av att mobben vägrade släppa igenom den ambulans han färdades i.På The Rescue Groups Facebook-sida sade en anonym ambulansförare att en allvarligt sjuk man från en närliggande provins dog när hundratals demonstranter på Thepkasattri Road inte lät fordonet passera. Patienten skulle föras från en annan provins till Phuket eftersom det finns bättre utrustade sjukhus där. "Jag chockades av upplevelsen. Två sjuksköterskor var i ambulansen och turades om att ge hjärt- och lungräddning till mannen. Han hade fått en hjärtattack. Hans dotter reste med honom. Du kan tänka dig hur vi alla kände när folkmassan inte släppte igenom ambulansen," sade ambulansföraren."Omvägen lade till många värdefulla minuter som inte borde ha varit nödvändiga", tillade han. Mannen avled innan man hunnit till sjukhuset. Källa: http://phuketwan.com/tourism/patient-died-phuket-protesters-forced-krabi-ambulance-turn-back-says-paramedic-23352/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Juha Inlagd Oktober 12, 2015 Dela Inlagd Oktober 12, 2015 Helt normalt. När jag kör åt sidan för att släppa fram en ambulans tycker dem flesta att det är OK att köra om mig och blockera för ambulansen. Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Oktober 12, 2015 Dela Inlagd Oktober 12, 2015 Tyvärr är väl inte respekten för människoliv så stor i Thailand! Funderar om det beror på religionen. Det gör ju faktiskt inte så mycket om någon dör enligt den, man föds ju vidare till ett bättre liv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Oktober 13, 2015 Dela Inlagd Oktober 13, 2015 Den Thailändska egoismen, eller okänsligheten inför andras liv. 'Så länge det inte är jag som ligger där inne är det ju inte mitt problem!". Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 13, 2015 Dela Inlagd Oktober 13, 2015 Tråkig läsning i tråden. Tyvärr har jag också sett liknande på plats och man funderar ju onekligen på vad det beror på, vart likgiltigheten kommer ifrån. Borde det inte rendera "dålig karma" att medveten inte hjälpa sina medmänniskor. Eller "det kan ju vara din släkting som ligger i ambulansen" varför vill du honom illa. Men det kanske är så enkelt som egoism eller religion. Googlade på Buddismens Nirvana och fick denna (enkla?!) förklaring; Buddha har beskrivit Nirvana för sina lärjungar enligt följande:"Där finns ett Rike utan jord eller vatten, eld eller luft. Det är inte oändlig rymd, inte tanke utan gränser, inte intighet, varken föreställningar eller icke-föreställningar. Icke denna världen eller den andra. Jag kallar det varken ett kommande eller ett gående, inte ett stillastående, varken död eller födelse; det är utan grund, utveckling eller stillastående; det är sorgens upphörande.För det som klänger sig fast vid något annat finns fallet; men till det som inte klänger sig fast kan intet fall komma. Där intet fall kommer är vila, och där vilan är finns intet förtärande begär. Där kommer och går intet, där finns ingen död, ingen födelse. Där finns varken denna världen eller den andra eller den emellan - det är sorgens upphörande.Det finns ett icke-vordet, ofött, ogjort, oformat; om icke detta fanns skulle det inte finnas väg ut för det som är vordet, fött, gjort och format - men eftersom det finns ett icke-vordet, ofött, ogjort, oformat finns det en undflykt för det som är vordet, fött, gjort och format." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 13, 2015 Dela Inlagd Oktober 13, 2015 En mobb beställd av maffian för att polisen stör dom för mycket. Till slut kom militären och satte stopp. Polisen kunde inte själva hålla koll på maffian. Juntan pressar polisen till att uppföra sig som polis. Maffian tycker inte om det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.