Jump to content
IGNORERAD

Polisstation på Phuket attackerad av mobb

MPR Nyheter

Recommended Posts

Beväpnade trupper stävjade ett upplopp tidigt i morse när lokalbor omringade och belägrade en polisstation på Phuket i 15 timmar.
Nio bilar brändes och fönster krossades när de krigszonsliknande händelserna utspelade sig. Det vara bara när militärer som skickats från Nakhon Si Thammarat kom till platsen klockan 03:30 som de arga lokalborna övergav sin protest. Generalmajor Theenajak Jindange ska ha lyssnat på protestledaren, varpå lokalborna försvann från platsen.
Protesten kom efter en händelse på lördagen där två drogmisstänkta män omkom när de kraschade sin motorcykel under en polisjakt. Familj och bekanta till de två männen – 17 och 22 år gamla – växte till en 500 personer stor folksamling som omringade polisstationen. Utöver de brända bilarna missade även många sina flyg från Phukets flygplats eftersom protesten blockerade Thepkasattri Road.

Källa: http://phuketwan.com/tourism/armed-troops-quell-hour-riot-angry-phuket-villagers-nine-cars-torched-23349/

20151011072717_1_normal.thumb.jpg.34871f

Dela på andra sajter

Thailand borde skaffa öppningsbara broar att mota ut flyende missbrukare på,dom ligger långt efter Sverige på den punkten.

Typisk Thailogik att försvara dom egna även om dom är knarkare eller övrigt kriminella.

Born41

Dela på andra sajter

Han skrev: två dogmisstänkta, fast på fel ställe, så jag skriver det här igen...

Visst, oskyldiga tills dömda, jag köper det. Men Nemo, dom kanske borde ha stannat? Särskilt om dom var oskyldiga. Det verkar väldigt misstänkt annars. Var dom skyldiga borde dom kanske också stannat, om dom inte ville riskera sina liv. Dom stannade inte utan kraschade. Det är deras egna fel anser jag. Lyckligtvis verkar det som dom inte skadade några oskyldiga.

Femton timmars belägring! WTF! Det kan nog ha varit nervöst att vara polis därinne under hela den tiden. Att mobben blev så stor kanske beror på att hela byn är inblandad i droghanteringen? Det är inte så ovanligt. En tjänar grova pengar, andra tar efter. Gissar att polisbevakningen kommer att vara påtaglig i den byn i fortsättningen. Om dom törs...

Nu får turisterna ännu ett gott skäl att stanna hemma. Det börjar kännas som Phuket inte förtjänar deras besök, faktiskt. Land of Smiles?

Dela på andra sajter

Visst, oskyldiga tills dömda, jag köper det. Men Nemo, dom kanske borde ha stannat? Särskilt om dom var oskyldiga. Det verkar väldigt misstänkt annars. Var dom skyldiga borde dom kanske också stannat, om dom inte ville riskera sina liv. Dom stannade inte utan kraschade. Det är deras egna fel anser jag. Lyckligtvis verkar det som dom inte skadade några oskyldiga.

Femton timmars belägring! WTF! Det kan nog ha varit nervöst att vara polis därinne under hela den tiden. Att mobben blev så stor kanske beror på att hela byn är inblandad i droghanteringen? Det är inte så ovanligt. En tjänar grova pengar, andra tar efter. Gissar att polisbevakningen kommer att vara påtaglig i den byn i fortsättningen. Om dom törs...

Nu får turisterna ännu ett gott skäl att stanna hemma. Det börjar kännas som Phuket inte förtjänar deras besök, faktiskt. Land of Smiles?

Grunden är om du är OSKYLDIG , så varför inte stanna.

Ok polisen KAN ibland fixa en droghantering , men det är ett dåligt skäl att smita

Mobben kan vara en inköpt grupp av maffian

Persistant

Dela på andra sajter

Det är inte första gången folket i Thalang attackerar polisstationen, sist ville dom ha ut en inlåst gubbe så att dom kunde lyncha honom.

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Ja fan vet om man vågar bo kvar här!!!

Hur går det ute på udden!!

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...