Jump to content
IGNORERAD

Thailändska trafikkontroller kritiseras


MPR Nyheter

Recommended Posts

Den här Svenska präktigheten med att inte ens tänka tanken att köra moppe efter en öl eller att aldrig köra en meter utan hjälm märker jag sällan av när jag träffar Svenskar i Thailand. Men här på MPR verkar det som den har ett starkt fäste.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 124
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    11

  • Nemo

    11

  • Nicholas

    11

  • Persistant

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev Isan Lover:

 har inga planer på att vara med i en olycka.

Med vänlig hälsning isan lover

 

Det låter bra det. Hade det varit planerat, så hade det ju inte kallats olycka.  Med andra ord, en olycka händer ju oplanerat. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
4 minuter sedan, skrev Mankan:

Den här Svenska präktigheten med att inte ens tänka tanken att köra moppe efter en öl eller att aldrig köra en meter utan hjälm märker jag sällan av när jag träffar Svenskar i Thailand. Men här på MPR verkar det som den har ett starkt fäste.

märkte nu i vintras att nya lagarna gett resultat dom flesta 99% körde nyktra och med hjälm av svenskar eller andra faranger jag känner,till skillnad mot 90 talet då det var det nog tvärtom

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Jag tänker fortsätta köra försiktigt och har inga planer på att vara med i en olycka.

Med vänlig hälsning isan lover

 

4 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Det låter bra det. Hade det varit planerat, så hade det ju inte kallats olycka.  Med andra ord, en olycka händer ju oplanerat. 

Snillen spekulerar ? ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Mankan:
7 minuter sedan, skrev Mankan:

Den här Svenska präktigheten med att inte ens tänka tanken att köra moppe efter en öl eller att aldrig köra en meter utan hjälm märker jag sällan av när jag träffar Svenskar i Thailand. Men här på MPR verkar det som den har ett starkt fäste.

Den här Svenska präktigheten med att inte ens tänka tanken att köra moppe efter en öl eller att aldrig köra en meter utan hjälm märker jag sällan av när jag träffar Svenskar i Thailand. Men här på MPR verkar det som den har ett starkt fäste.

Jag har inte kört mc sedan olyckan och om jag hade gjort det, så hade jag definitivt använt hjälm och detta har inte ett jävla dugg med präktighet att göra, utan ren och skär självbevarelsedrift.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Sam sip sam:

märkte nu i vintras att nya lagarna gett resultat dom flesta 99% körde nyktra och med hjälm av svenskar eller andra faranger jag känner,till skillnad mot 90 talet då det var det nog tvärtom

Ja risken att åka dit på dryga böter och galler skakande har självklart en effekt.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Precis nyss, skrev Mankan:

Ja risken att åka dit på dryga böter och galler skakande har självklart en effekt.

Visst är det så

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Jive:

Jag har inte kört mc sedan olyckan och om jag hade gjort det, så hade jag definitivt använt hjälm och detta har inte ett jävla dugg med präktighet att göra, utan ren och skär självbevarelsedrift.

Jag använder också numera hjälm till 99% när jag kör moppe till skillnad mot tidigare. Jag menade inte att man är präktig för att man använder hjälm. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja risken att åka dit på dryga böter och galler skakande har självklart en effekt.

 

Ja dessvärre.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Ja dessvärre.

Många tycker säkerligen att effekten är bra

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Mankan:

Många tycker säkerligen att effekten är bra

 

Eftersom jag har en timme att slå ihjäl innan travet, så delade jag upp inlägget i två etapper. Här kommer andra delen.

 

Ja dessvärre ska det till en myndighet som bestämmer att man skall ha hjälm på sig. Jag tycker ju att det borde vara en självbevarelsedrift att använda hjälm vid mc körning, borde inte behövas några lagar för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja risken att åka dit på dryga böter och galler skakande har självklart en effekt.

Nä här på MPR är det ju mera korrupta poliser som diskuteras. Då man antar att dom fuskar med resultaten vid mätningarna.

Jag tror nog Jive fått sig en tankeställare och lärt sig efter senaste praktvurpan att fyllekontroller faktiskt är för hans skull? Och att även hjälm handlar om den egna säkerheten.

Det händer inte mig är liksom inte ett argument som håller. Eller ännu värre. En viss krabb fiskare hävdar att ingenting kan hända honom eftersom han hittills är skadefri, därav behöver han inte hjälm.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Eftersom jag har en timme att slå ihjäl innan travet, så delade jag upp inlägget i två etapper. Här kommer andra delen.

 

Ja dessvärre ska det till en myndighet som bestämmer att man skall ha hjälm på sig. Jag tycker ju att det borde vara en självbevarelsedrift att använda hjälm vid mc körning, borde inte behövas några lagar för det.

Tycka kan man. Verkligheten är ofta en annan.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Jive:

Jag har inte kört mc sedan olyckan och om jag hade gjort det, så hade jag definitivt använt hjälm och detta har inte ett jävla dugg med präktighet att göra, utan ren och skär självbevarelsedrift.

 

Hur ofta använde du hjälm före olyckan?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Hur ofta använde du hjälm före olyckan?

På lite längre sträckor. Inte till typ 7/11, 1 km från hemmet.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

För första gången på 8år blev jag stoppad i trafikkontroll igår (i Lampang)

Då hade det precis varit en moppe olycka på exakt samma ställe.

Oklart om det hängde ihop med det.

Mycket moppar blev det som fick lämnas vid vägkanten, dom fick inte åka vidare.

Dom fick hämta pengar till böter med moppen som pant gissar jag.

Så fort dom såg jag var falang viftade dom mig vidare.

Alla andra blev rejält kollade.

Lång kö

klockan 22.30 dessutom.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
44 minuter sedan, skrev Nicholas:

 

För första gången på 8år blev jag stoppad i trafikkontroll igår (i Lampang)

Då hade det precis varit en moppe olycka på exakt samma ställe.

Oklart om det hängde ihop med det.

Mycket moppar blev det som fick lämnas vid vägkanten, dom fick inte åka vidare.

Dom fick hämta pengar till böter med moppen som pant gissar jag.

Så fort dom såg jag var falang viftade dom mig vidare.

Alla andra blev rejält kollade.

Lång kö

klockan 22.30 dessutom.

 

Min fetning av texten.

Lite märkligt, jag har ju lärt mig på MPR att utlänningar kollas men thaiare vinkas vidare.

 

Kanske jag måste börja köra själv för att få reda på vad som gäller. Fast jag vågar fan inte, dom kör ju på fel sida av vägen (oavsett vilken sida som är den rätta).

 

Kanske dom såg att du hade hjälm och skattekvittot (eller vad det nu är för lapp som sitter klistrad) var ok.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Min fetning av texten.

Lite märkligt, jag har ju lärt mig på MPR att utlänningar kollas men thaiare vinkas vidare.

 

Kanske jag måste börja köra själv för att få reda på vad som gäller. Fast jag vågar fan inte, dom kör ju på fel sida av vägen (oavsett vilken sida som är den rätta).

 

Kanske dom såg att du hade hjälm och skattekvittot (eller vad det nu är för lapp som sitter klistrad) var ok.

Turistort = stoppa alla. (polisen är van)

Inte turistort = stoppa inte falang.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Rätt som det är så olyckan där

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

"Den här Svenska präktigheten med att inte ens tänka tanken att köra moppe efter en öl eller att aldrig köra en meter utan hjälm märker jag sällan av när jag träffar Svenskar i Thailand. Men här på MPR verkar det som den har ett starkt fäste. "

Jo du för 3 veckor sen dog en kompis (nog min bästa vän) för att han körde Moppe till Krogen utan Hjälm. Det hände nere i Rayong.

Kalla det för "Den här Svenska präktigheten" att köra med Hjälm!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Den här Svenska präktigheten med att inte ens tänka tanken att köra moppe efter en öl eller att aldrig köra en meter utan hjälm märker jag sällan av när jag träffar Svenskar i Thailand. Men här på MPR verkar det som den har ett starkt fäste. "

Jo du för 3 veckor sen dog en kompis (nog min bästa vän) för att han körde Moppe till Krogen utan Hjälm. Det hände nere i Rayong.

Kalla det för "Den här Svenska präktigheten" att köra med Hjälm!

Jag kör med hjälm, jag har ju kört mc många år i Sverige och vi körde alla med hjälm hela tiden, även på moppe.

Så det sitter i.

En öl däremot kan ju slinka ner, men inte mer än det.

Beklagar förlusten av din kompis.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Den här Svenska präktigheten med att inte ens tänka tanken att köra moppe efter en öl eller att aldrig köra en meter utan hjälm märker jag sällan av när jag träffar Svenskar i Thailand. Men här på MPR verkar det som den har ett starkt fäste. "

Jo du för 3 veckor sen dog en kompis (nog min bästa vän) för att han körde Moppe till Krogen utan Hjälm. Det hände nere i Rayong.

Kalla det för "Den här Svenska präktigheten" att köra med Hjälm!

Det finns väl ganska många svenskar som tappar all sans och vett när dom kommer till Thailand, som dom annars aldrig skulle kunna tänka tanken. Kör moppe fast man knappt sett en på vykort tidigare, kör på fyllan, utan hjälm.

Så man är inte förvånad att många turister skadar sig i trafiken.

För många år sedan kunde jag ochså köra motorcykel på fyllan i Pattaya. Jag tog mig sen en tankeställare om det var värt det?

Om jag vill ha fyllechafför så kan antingen frun köra eller någon släkting. Eller så tar jag taxi. Svårare än så är det inte.

Men visst någon öl klarar dom flesta att köra på. I mitt fall blir jag ju sömnig på en öl endast. Så då är det i alla fall skönt att slippa köra.

Bland min frus kamrater har jag stoppat en och annan som tycker att dom är jätteduktiga att köra min bil, trots att dom är långt över tillåtna gränsen. Då jag låtit personen blåsa i min medhavda alkotest. För att vänligt men bestämt förklara att någon av tjejerna som inte druckit faktiskt kör bättre, trots att dom är tjejer. Vilket inte ses som självklart i detta mansamhälle.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev hasseryd:

"Den här Svenska präktigheten med att inte ens tänka tanken att köra moppe efter en öl eller att aldrig köra en meter utan hjälm märker jag sällan av när jag träffar Svenskar i Thailand. Men här på MPR verkar det som den har ett starkt fäste. "

Jo du för 3 veckor sen dog en kompis (nog min bästa vän) för att han körde Moppe till Krogen utan Hjälm. Det hände nere i Rayong.

Kalla det för "Den här Svenska präktigheten" att köra med Hjälm!

 

Som jag sa. Det är inte präktigt att använda hjälm. Tvärtom är det ganska klokt. Tänkte väl mer på det fördömandet som många gör mot IL för att han sällan använder hjälm i sin hemby. Det var ju någon här som skrev något i stil med att man inte kunde lita på IL i något eftersom han ofta inte använde hjälm. Det var väl den typen av fördömanden jag tycker tyder på en väldig präktighet. Jag respekterar de som alltid bär hjälm och aldrig kör en meter när de druckit en öl. Jag ser dock många Svenskar i Thailand som ofta kör efter några öl och ibland kör utan hjälm. Märker dock sällan av några öppna fördömanden.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

IL får utelämna hjälm om han vill!

Dock tycker jag att det är ansvarslöst att inte sätta hjälm på sonen!

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...