Jump to content
IGNORERAD

Landsbygdens bästa skethus!


thomas001

Recommended Posts

Jäkligt fina båda två men har aldrig fattat efter 29 år som rormokare de där med att skithus ska vara så fina där man tillbringar så lite tid, har varit med om att gora toa/badrum i Sverige for uppemot 200,000 kronor.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • thomas001

    15

  • Kötthandlarn

    5

  • uptoyou

    5

  • kitungmakmak

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jäkligt fina båda två men har aldrig fattat efter 29 år som rormokare de där med att skithus ska vara så fina där man tillbringar så lite tid, har varit med om att gora toa/badrum i Sverige for uppemot 200,000 kronor.

I sketahuset kan det finnas tid för eftertanke och planering,kan även vara en rofylld plats för bokläsning,detta förutsätter att det finns lås på inrättningen

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

I sketahuset kan det finnas tid för eftertanke och planering,kan även vara en rofylld plats för bokläsning,detta förutsätter att det finns lås på inrättningen

Lås finnes. Rofyllt om man så önskar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäkligt fina båda två men har aldrig fattat efter 29 år som rormokare de där med att skithus ska vara så fina där man tillbringar så lite tid, har varit med om att gora toa/badrum i Sverige for uppemot 200,000 kronor.

Hur ser då huset/lägenheten ut för övrigt, förmodligen inte en liten etta med en gammal moppe på parkeringen?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäkligt fina båda två men har aldrig fattat efter 29 år som rormokare de där med att skithus ska vara så fina där man tillbringar så lite tid, har varit med om att gora toa/badrum i Sverige for uppemot 200,000 kronor.

För mig är skethuset viktigt. Lite dammråttor i övriga delen av huset det skiter jag i.  Duschar 2ggr om dagen, rakar mig,skiter minst en gång om dagen. Blir många timmar på ett år i detta viktiga rum. Många böcker har läst sittandes på holken. Så för mig är ett snyggt och rent skethus prioriterat hos mig. Och nu har jag två!

Link to comment
Dela på andra sajter

I sketahuset kan det finnas tid för eftertanke och planering,kan även vara en rofylld plats för bokläsning,detta förutsätter att det finns lås på inrättningen

Där tillbringar jag så lite tid som mojligt, for där luktar det ju skit.:doubt:

 

Hur ser då huset/lägenheten ut för övrigt, förmodligen inte en liten etta med en gammal moppe på parkeringen?

Minns en toa/badrumsrenovering runt år 1990 for 125,000 kr plus moms hos en familj där mannen i huset var hjärtläkare, där resten av huset var i ett bedrovligt skick men där man tillbringar minst tid skulle det vara finast. Vad det stod parkerat på tomten minns jag inte.

För mig är skethuset viktigt. Lite dammråttor i övriga delen av huset det skiter jag i.  Duschar 2ggr om dagen, rakar mig,skiter minst en gång om dagen. Blir många timmar på ett år i detta viktiga rum. Många böcker har läst sittandes på holken. Så för mig är ett snyggt och rent skethus prioriterat hos mig. Och nu har jag två!

Det blir samma svar som till Måne.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka otroligt fina skithus, delar med mej av våra. 

Masterskethouse, varmvattenberedaren i skåpet under tvättstället(på båda toaletterna). Har således varmt och kallt vatten i både dusch och handfat, men har tyvärr inget varmvatten där det kanske behövs mest, till köksblandaren....20151029_084434.thumb.jpg.1c0b9a89e7ce97

Har duschen till höger om badkaret.

20151029_084451.thumb.jpg.acec5ed7774415

Gästsketan.        

20151029_084211.thumb.jpg.697bdb13dbd1d7

20151029_084321.thumb.jpg.171d1192ea4fcf

Duschen.

20151029_084211.jpg

Thailadys are the best housekeepers in the world, you buy the house and they keep it.

 

Det var inte bättre förr, men det är sämre nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar nästan sakna isaan toan nu, då visste jag hur många dagar jag varit i xxx (vart jag nu var). Bara räkna såren på skallen.

Ganska finurligt byggd, lyset slogs på innifrån huset (15m bort och längst in i kåken) till utetoan. Sen var höjden ungefär som för hobbitar eller dvärgar så varenda jäkla gång (nästan) så slog jag skallen i dörrkarmen. Stådass såklart och hade jag klarat mig från att slå skallen i dörrkarmen så slog jag mig istället när jag skulle kliva på själva ringen.

Skita var ju nästa balansakt och efter några chang så blev det en riktig utmaning att inte drutta omkull i mörkret (hade såklart glömt att tända lyset innan det började trycka på). Pissa gjorde jag i diket utanför kåken - blev liksom enklare så.

Inget papper eller rövspruta heller utan vatten och en skopa... fixa den balansakten efter nån öl hukståendes över hålet var ju en sport i sig. Tja komma upp från den positionen var ju en gren som jag inte gillade heller.

Nä... jag saknar den inte när jag ser bilderna på hur ett riktigt dass skall se ut. Men jag glömmer den inte heller i första taget.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Nöjd med mina toaletter i min obygd Ock jag gjort allt själv kaklat dragit el vattenrör o monterat skåp..

IMG_6774.thumb.JPG.5fc35a8ef3497c91ff6b0

IMG_6775.thumb.JPG.18da4b9ba3830d76be67a

                FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Nöjd med mina toaletter i min obygd Ock jag gjort allt själv kaklat dragit el vattenrör o monterat skåp..

IMG_6774.thumb.JPG.5fc35a8ef3497c91ff6b0

IMG_6775.thumb.JPG.18da4b9ba3830d76be67a

                FF

Bra jobbat, men detta är ju i Svedala.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra jobbat, men detta är ju i Svedala.

Vad är skillnaden, om dasset är i Thailand eller i Sverige och byggt av FF så skulle det väl sett likadant ut (antar jag).

Eller finns det problem med byggen därnere i värmen som jag missat...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är skillnaden, om dasset är i Thailand eller i Sverige och byggt av FF så skulle det väl sett likadant ut (antar jag).

Eller finns det problem med byggen därnere i värmen som jag missat...

Är väl lite besvärligare att som svensktalande bygga och köpa material i Thailand, sen ser kakel, toastol,  avlopp, vask, blandare mm lite annorlunda ut (förutom kaklet då).

Men men, jag har väl fel som vanligt, trodde att detta handlade om thomas001´s skethus och eventuellt andra skethus i Thailand.

Ändrades av uptoyou

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl lite besvärligare att som svensktalande bygga och köpa material i Thailand, sen ser kakel, toastol,  avlopp, vask, blandare mm lite annorlunda ut (förutom kaklet då).

Men men, jag har väl fel som vanligt, trodde att detta handlade om thomas001´s skethus och eventuellt andra skethus i Thailand.

Google bildsök i telefonen is da shit när man köper byggmaterial och verktyg ;)

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl lite besvärligare att som svensktalande bygga och köpa material i Thailand, sen ser kakel, toastol,  avlopp, vask, blandare mm lite annorlunda ut (förutom kaklet då).

Men men, jag har väl fel som vanligt, trodde att detta handlade om thomas001´s skethus och eventuellt andra skethus i Thailand.

Möjligt att det är lite marigare att hitta vad man letar efter i Thailand. Men dom bygger ju dass där åxå (som TS) så det går ju.

Tycke väl att när TS avslutat sitt bygge så fick tråden bli lite mer allmän, men men jag kan ju ha fel.... ångrar nu mitt inlägg om hobbitskithuset i Isaan. Skulle såklart startat en sluten grupp med bara TS som deltagare och berättat om detta med hänvisning till denna tråd. Eller nä... det verkar som en dålig idé.

Funderade mer på om det är andra saker som jag inte tänkt på när det gäller byggen i varma klimat, förutom att saker och ting inte heter samma och kanske inte alltid är konstruerade som i Sverige/Europa. Brinntid, tätskikt eller rördragning var ju nåt som dök upp i skallen.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Möjligt att det är lite marigare att hitta vad man letar efter i Thailand. Men dom bygger ju dass där åxå (som TS) så det går ju.

Tycke väl att när TS avslutat sitt bygge så fick tråden bli lite mer allmän, men men jag kan ju ha fel.... ångrar nu mitt inlägg om hobbitskithuset i Isaan. Skulle såklart startat en sluten grupp med bara TS som deltagare och berättat om detta med hänvisning till denna tråd. Eller nä... det verkar som en dålig idé.

Allt skitsnack är välkommet i denna tråd!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...