Jump to content
IGNORERAD

Köpa Thai mobil


hasseryd

Recommended Posts

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    7

  • leifen

    5

  • Soengsang

    4

  • hasseryd

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vad ute och kollade efter en ny lur och tittade på denna pris 5000 b, kan nästan inget om mobiler

http://www.nipda.co.th/index.php/2015-01-15-18-44-15/smartphone/item/269-tsunami

öken/bra/ man får vad man betalar för?

Det är väl en kinesisk moblil?

Enl mig så är batteriet på tok för litet för en 5,5" skärm, även ram minnet är väl vekt!

Men man får vad man betalar för som sagt, säkert bättre ändå än en budget telefon från tex Samsung som också tar betalt för sitt namn.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med föregående talare angående batteriet och RAM. Men vill man ha en enkel och billig telefon som man ändå kan kolla Facebook, nyheter etc så förefaller den duga rätt bra. Dagens telefoner skiljer sig inte särskilt mycket ifrån varandra hårdvarumässigt, Apple är till viss del undantaget.

Vill du ha en Kinesisk mobil som är av lite högre kvalité hade jag tittat lite på Huaweis telefoner:

 

http://www.gsmarena.com/huawei-phones-58.php

Vilket pris ungefär ligger dom på ,om nån vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu inte bryr sej om att staila med märket. men skulle villja ha manual och keyboar på svenska

Vilket skulle då vara bästa valet runt  ca 5000/8000 b?

Link to comment
Dela på andra sajter

svenskt språk på dom  går väl inte att få el?

Har en iMobile inköpt Thailand som har svenskt språk.

Är nog vilken version av OS som styr. Min har Android 4.2.2 och är två år gammal.

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en iMobile inköpt Thailand som har svenskt språk.

Är nog vilken version av OS som styr. Min har Android 4.2.2 och är två år gammal.

 

Samma mobil i två år, rekord där för dig, fan vi får ta en fest snart ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gick på rubriken :waaaht:

Min tjej är mobil, ibland i Isaan, Pattaya, Bangkok, Sverige och Danmark och gratis är det inte, men värt varenda öre :big_smile:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma mobil i två år, rekord där för dig, fan vi får ta en fest snart ;)

Har bytt taktik, lämnar mobilen hemma när det vankas fest. Kan ju inte använda den lix  :haha:

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bytt taktik, lämnar mobilen hemma när det vankas fest. Kan ju inte använda den lix  :haha:

Klokt, jag har utrustat mig med en som nedan för att ha då det ska partajas, lite billigare o tappa, och så blir man mer social :)

samsung-e1200y-e1200t-hero-white-3016-03

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Klokt, jag har utrustat mig med en som nedan för att ha då det ska partajas, lite billigare o tappa, och så blir man mer social :)

samsung-e1200y-e1200t-hero-white-3016-03

Letar efter nåt liknande (kollar priser i alla fall) och inköpsställen jag kan tänka mig är Tesco, BigC eller TukCom eller vad dom nu hette.

Behöver inte ens gå att ringa ut med men det hade väl varit bra det åxå. Skitbillig (har ni ett hum om priser och billiga ställen i  Jomtien/Pattis så vore det ju hjälpsamt) för den skall bara vännen ha att ringa till mor sin med.

Mama hade tydligen en telefon men den byttes mot en smartphone på nåt vis om jag fattatde det rätt, och smartphonen är alltid med ungdomarna.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Letar efter nåt liknande (kollar priser i alla fall) och inköpsställen jag kan tänka mig är Tesco, BigC eller TukCom eller vad dom nu hette.

Behöver inte ens gå att ringa ut med men det hade väl varit bra det åxå. Skitbillig (har ni ett hum om priser och billiga ställen i  Jomtien/Pattis så vore det ju hjälpsamt) för den skall bara vännen ha att ringa till mor sin med.

Mama hade tydligen en telefon men den byttes mot en smartphone på nåt vis om jag fattatde det rätt, och smartphonen är alltid med ungdomarna.

7Eleven och en True med abonnemang för några hundra baht

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

7Eleven och en True med abonnemang för några hundra baht

Går den telefonen att köpa utan abb? Kontantkort alltså. Jag tror inte ett abonnemang skulle uppskattas. 

Skall höra mig för på 7Eleven i alla fall, om det går att avsluta direkt om det inte går utan abb,  och hur hög kostnaden blir totalt. Mama har  liksom inga inkomster och ringer nog kanske inte ut alls heller.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Går den telefonen att köpa utan abb? Kontantkort alltså. Jag tror inte ett abonnemang skulle uppskattas. 

Skall höra mig för på 7Eleven i alla fall, om det går att avsluta direkt om det inte går utan abb,  och hur hög kostnaden blir totalt. Mama har  liksom inga inkomster och ringer nog kanske inte ut alls heller.

Alla simkort måste ju ändå registreras. Fyll på med 100b så räcker det väldigt länge, kolla att det har ett års giltighet.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med föregående talare angående batteriet och RAM. Men vill man ha en enkel och billig telefon som man ändå kan kolla Facebook, nyheter etc så förefaller den duga rätt bra. Dagens telefoner skiljer sig inte särskilt mycket ifrån varandra hårdvarumässigt, Apple är till viss del undantaget.

Vill du ha en Kinesisk mobil som är av lite högre kvalité hade jag tittat lite på Huaweis telefoner:

 

http://www.gsmarena.com/huawei-phones-58.php

Har en Huawei Honor 7 och är mycket nöjd, batteritid som heter duga, normalanvändning kräver laddning var 3dje dag. Batteri 3100 ma. Har inbyggda optimeringsprogram som funkar jättebra man kan ha två simkort eller ett simkort och ett minneskort upp till 128GB Har också ett inbyggt säkerhetskopieringsprogram. Iphone, Samsung bör darra. Jag har tre tagentbord inlagda svenska, thai och engelska.

http://www.siba.se/mobil-hemtelefon-gps/mobil-hemtelefon/android?filterid=1884367&order=-1&sort=0&page=1&size=12

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Alla simkort måste ju ändå registreras. Fyll på med 100b så räcker det väldigt länge, kolla att det har ett års giltighet.

Aha, jag tänkte mer på ett löpande abb med månadsinbetalningar. Är det ett vanligt kontantkort så funkar det ju ypperligt.

Fast, man bör ladda med så små summor man kan och flera gånger om jag fattat det rätt. Då får man längre giltighetstid.

Blir nog en tur till 7 11 imorgon, tackar för tipset.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

En jobbarkompis tänkte tjäna en slant och köpte massa iphones men tji fick han.

Funkade inte så bra här hemma i Sverige.

Vad som krånglade har jag ingen aning om men man får vad man betalar för.

Tittade själv på en Iphone för 3000bath och var nära och köpa i prattunam men det blev inte av som tur var.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

En jobbarkompis tänkte tjäna en slant och köpte massa iphones men tji fick han.

Funkade inte så bra här hemma i Sverige.

Vad som krånglade har jag ingen aning om men man får vad man betalar för.

Tittade själv på en Iphone för 3000bath och var nära och köpa i prattunam men det blev inte av som tur var.

Köpte en recond iPhone 5S  (3 månader garanti) på Lazada.com för 9000b nyligt som thai-lur. Inte en repa och jag är nöjd hittills.

Man måste ställa in vilken region man använder den utöver språket.
Ska väl bara vara att ändra region när man kommer till Sverige.?

Sen är en del iPhone kopior.

iPhone 4 kostar  ca. 4000b, 4S 4700b- 6000b, 5 7500b- 9000b, 5S 9000b-12000b, 6  + 20000b mm.

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

När man köper mobiler i Thailand är det lite att tänka på om dom skall användas i Sverige. För det första så bör dom ju ha Svenska menyer. 

Sedan har vi detta med frekvenser. Telenäten består ju av olika frekvenser runt om i världen. 

I Thailand och Sverige så vad gäller 2G (GSM) är det ingen större skillnad.  Dock så har ju 3 (med deras partners Hallon, Wifog osv) i Sverige inget GSM nätverk. Utan bara 3G. 

När det gäller 3G nätet så tog det ju ganska lång tid innan frekvenserna godkändes i Thailand. Därför använde bolagen sina 2G frekvenser för 3G i början.   Dtac och True använde här 850 systemet och AIS använde 900. Dessutom använder alla 2100. Men många telefoner stöder därför 850/2100 men inte 900. Och eftersom 3 använder 900 på landsbygden i Sverige kan man få dålig täckning med dessa telefoner och 3 (inkl Hallo, Wifog osv)

Sedan har vi problemet med 4G. Förvisso är väl inte det något större problem för mobiler i prisklassen upp till 5000 thb. Man får nog betala mer för en 4G telefon: 
I Sverige bör man dock ha mobiler med Band 7 resp 20. Och det gäller alla bolagen i Sverige. Har man Tele2/Telenor i Sverige så bör man dessutom ha band 8. Och i framtiden kommer telia att bygga band 3. Och här är det mycket skiftande på alla telefoner som säljs här. Bara dom dyra typ Iphone , Samsung Galaxy osv har alla dessa band. 
Även telefoner som finns både här och i Sverige kan skilja en hel del. Då tillverkarna har EU resp Asien modeller det kan vara en helt annan telefon man får här i Thailand.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Varit på 7Eleven och 700 för en noname som jag inte ens såg. Lufsade vidare till en telefonbutik bredvid Mait på soi 2 och dom hade en samsung hero eller E1200 Pusha kan den tydligen åxå kallas för 799. nokian gick på 1000B

Skall kanske kika på tukcom istället.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, jag ledsnade på att traska så vi begav oss till till en annan 7Eleven, 3G True telfon... 600 battingar, jaja - jag köper väl den då. Stod och tittade när dom slog in, 399B... vafan ???

Hemkommen så kollar jag och visst den har redan SIM-kort och 200B i potten (vännen pratade med dom eller så läste hon det på nån lapp) . Så 200B för en 3G lur med internet, SMS/MMS, kamera, radio och ficklampsfunktion på blixten. 15 månaders garanti, när den laddat upp skall jag kolla om det går att ringa med den åxå. ;)

Nöjd, var precis en sån telefon jag ville ha. Billig med stora knappar och funktionerna är väl inte dumma att ha om den andra luren i famlijens ägo går sönder.

Nu ligger jag på plus igen.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Varit på 7Eleven och 700 för en noname som jag inte ens såg. Lufsade vidare till en telefonbutik bredvid Mait på soi 2 och dom hade en samsung hero eller E1200 Pusha kan den tydligen åxå kallas för 799. nokian gick på 1000B

Skall kanske kika på tukcom istället.

Nokian funkar i sverige?,vill ha telefon for mitt sverige besok har ett svenskt simkort

Link to comment
Dela på andra sajter

Nokian funkar i sverige?,vill ha telefon for mitt sverige besok har ett svenskt simkort

Kollade inte så noga på luren då den var för dyr, men Hasse har ju en förklaring ett par inlägg upp i alla fall. 3G kan vara knepigt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Klokt, jag har utrustat mig med en som nedan för att ha då det ska partajas, lite billigare o tappa, och så blir man mer social :)

samsung-e1200y-e1200t-hero-white-3016-03

Varför blir man mer social när man är på party om man har telefon, det värsta jag vet är när folk sitter hos mej, äter mat och pratar i telefon

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför blir man mer social när man är på party om man har telefon, det värsta jag vet är när folk sitter hos mej, äter mat och pratar i telefon

Om man ändå bara pratade då, det er oftast ut som nedan.....

Smartphone-party.thumb.jpg.56f2ace563361

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...