Jump to content
IGNORERAD

Internetcensuren kommer att öka i Thailand.


Nemo

Recommended Posts

Funderar faktiskt just nu att ta ToT:s fiber bredvid True (har 10 månader kvar av bindingstiden) De vill ha 2 990 för attdra in fiberkabeln och sen 990 per månad för en 25/10 utan IPTV. Är bara så less på att förbindelsen bryts flera ggr / dag.

För övrigt streamar jag TV bild från Finalandet och det funkar rätt tjyst om internet funkar över huvudtaget. Nu vet jag inte
vilken kvalite bilden har men själv är jag nöjd med den. Fast det beror på tidpunkten också, ibland får man hack och ibland inte.

Med TOT fiber kan jag streama dom flesta hemsidorna utan problem. SVT,Dreamfilm,Popcorn,ladda ner en långfilm från Piratebay brukar på på max 10 min. Helt ok för mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    21

  • janne_h

    13

  • Nicholas

    10

  • Surin P3

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

De sämre internationella hastigheterna påverkas nog inte av leverantör i Thailand utan uppstår utanför landet. 

Beror på hur mycket pengar den thailändska operatören vill lägga på dom internationella anslutningarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Beror på hur mycket pengar den thailändska operatören vill lägga på dom internationella anslutningarna.

 

förklara detta mer ingående, verkar intressant.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

förklara detta mer ingående, verkar intressant.

Vill man ha en fet pipa mellan Thailand och omvärlden så är det bara att betala för det.

Precis som Sverige betalar för sin trafik med omvärlden.

Lite pengar in lite bandbredd ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Vill man ha en fet pipa mellan Thailand och omvärlden så är det bara att betala för det.

 

Precis som Sverige betalar för sin trafik med omvärlden.

 

Lite pengar in lite bandbredd ut.

 

Blev inte klokare av svaret.

Så Sverige betalar och till vem?

Vem äger och säljer denna bandbredd?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev inte klokare av svaret.

Så Sverige betalar och till vem?

Vem äger och säljer denna bandbredd?

Klart att internet service providers ISP betalar för att skicka trafik.

Finns flera som säljer trafik, internationellt och nationellt.

Trafik kostar pengar.

Infrastruktur, routers, elkraft, fiber i Atlanten, underhåll etc.

Datatrafik är en produkt vilken som helst.

Det är inte så att comhem eller dylik operatör har egen fiber till USA.

Dom i sin tur köper kapacitet.

Kostar precis som för dig, mera gigabits mera pengar.

Same same.

Om 3BB inte lägger så mycket pengar på internationella anslutningar får dom heller inte nån fjutt i dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Klart att internet service providers ISP betalar för att skicka trafik.

 

Finns flera som säljer trafik, internationellt och nationellt.

 

Trafik kostar pengar.

Infrastruktur, routers, elkraft, fiber i Atlanten, underhåll etc.

 

Datatrafik är en produkt vilken som helst.

 

Det är inte så att comhem eller dylik operatör har egen fiber till USA.

 

Dom i sin tur köper kapacitet.

 

Kostar precis som för dig, mera gigabits mera pengar.

 

Same same.

 

Om 3BB inte lägger så mycket pengar på internationella anslutningar får dom heller inte nån fjutt i dom.

Aha, då är det nog inte Sverige som köper utan olika operatörer som handlar kapacitet.

Med andra ord så bör det gå snabbt från Sverige till Thailand, men sakta åt andra hållet.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

AHA, det är alltså därför dom inte gillar mina tester på bredbandskollen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha, då är det nog inte Sverige som köper utan olika operatörer som handlar kapacitet.

Med andra ord så bör det gå snabbt från Sverige till Thailand, men sakta åt andra hållet.

Hur mycket krut som svenska ISP:er lägger just på Thailand låter jag vara osagt.

Kanske inte är mycket mer än vad Thailands ISP:er lägger på Sverige.

Trafik Sverige Thailand är nog ingen kioskvältare från något av länderna.

Men det bundlas nog i en massa olika bundlingar längs vägen så vi åker med på övriga uppgörelser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detalj från Tomurdocs länk.

Allt verkar gå över stilla havet.

5609834fb9cff_Skrmklipp.thumb.PNG.acffff 

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Beror på hur mycket pengar den thailändska operatören vill lägga på dom internationella anslutningarna.

 

Så är det, och de vill ju bara ha fler kunder men lägger inte ner några pengar på den internationella anslutningen, om man inte är beredd att teckna ett dyrt abonnemang där de garanterar en bra anslutning internationellt hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så idag är det tisdag och kontakten är mycket bättre till Stockholm än gårdagens värden (måndagar alltid kass av någon anledning).

4701998206.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Så är det, och de vill ju bara ha fler kunder men lägger inte ner några pengar på den internationella anslutningen, om man inte är beredd att teckna ett dyrt abonnemang där de garanterar en bra anslutning internationellt hela tiden.

I Thailand är majoriteten av trafiken inhemsk eftersom få thailändare surfar på sidor med annat språk än thailändska.

Är nog bara ett fåtal falanger och företag som bekymrar sig över hastigheten till omvärlden.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

I Thailand är majoriteten av trafiken inhemsk eftersom få thailändare surfar på sidor med annat språk än thailändska.

 

Är nog bara ett fåtal falanger och företag som bekymrar sig över hastigheten till omvärlden.

 

Sen verkar stora siter som tex YT och FB ha bra/breda linor in i landet, för streamad media där går i regel alltid klockrent, kopplar man sen upp sig mot streamad media från Sverige, eller där servern förväntas ligga i Sverige, som tex SVT så kan det vara sämre!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen verkar stora siter som tex YT och FB ha bra/breda linor in i landet, för streamad media där går i regel alltid klockrent, kopplar man sen upp sig mot streamad media från Sverige, eller där servern förväntas ligga i Sverige, som tex SVT så kan det vara sämre!

FB och YT har nog en kombination av servrar på plats och egen fast bandbredd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så idag är det tisdag och kontakten är mycket bättre till Stockholm än gårdagens värden (måndagar alltid kass av någon anledning).

4701998206.png

Det var en kortvarig lycka. Nu går det inte ens att göra testet till Stockholm, det blir "time out". Det funkar bra på många sidor, MPR bland andra, men Sverige verkar heldött.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en kortvarig lycka. Nu går det inte ens att göra testet till Stockholm, det blir "time out". Det funkar bra på många sidor, MPR bland andra, men Sverige verkar heldött.

Har nog mera med tot att göra.

Jag kollade just med bredbandskollen via AIS mobilnät här i Bangkok. Och får 6mb ner och 2 upp. Vilket jag tycker är ok mot en mobil uppkoppling.

Återkommer när jag kommer hem. Då jag ska kolla vad bredbandskollen ger från 3bb?

2a45ab198d99d4dd14fb796fef9f4a29.jpg

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Har nog mera med tot att göra.

Jag kollade just med bredbandskollen via AIS mobilnät här i Bangkok. Och får 6mb ner och 2 upp. Vilket jag tycker är ok mot en mobil uppkoppling.

Återkommer när jag kommer hem. Då jag ska kolla vad bredbandskollen ger från 3bb?

 

2a45ab198d99d4dd14fb796fef9f4a29.jpg

 

 

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

 

 

 

 

Jag försöker att gå in på atg.se för att kolla på travet, kommer ej fram. Jag kommer fram om jag använder mig av VPN eller Tor Browser, vafan är på gång? Håller de på att testa den nya Internetcensuren, eller vad är det frågan om?

Finns det någon som har TOT och skulle vilja kolla om ni kommer in på atg.se från Thailand?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försöker att gå in på atg.se för att kolla på travet, kommer ej fram. Jag kommer fram om jag använder mig av VPN eller Tor Browser, vafan är på gång? Håller de på att testa den nya Internetcensuren, eller vad är det frågan om?

Finns det någon som har TOT och skulle vilja kolla om ni kommer in på atg.se från Thailand?

 

a8d7a30c688299e8580fb0ac3d60f001.jpg

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

dbdf1da136978ed7762a606d05a4a5e8.jpg

Så här ser det ut med 3BB från Bangkok med bredbandskollen.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

dbdf1da136978ed7762a606d05a4a5e8.jpg

 

Så här ser det ut med 3BB från Bangkok med bredbandskollen.

 

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

 

 

Jag får detta just nu från Stockholm. Jag får ta ett snack med TOT i morgon, inte ringa, personligt besök brukar vara det bästa.

speed_test.thumb.png.9bd8c4a62e9c1c42315

 

 

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var ju nu tvungen att testa även Bredbandskollen. Tror inte så mycket på dessa värden.

bbk_resultat.thumb.jpg.ddcd7e7013d4b8386f9efcd0b2a72b64.jpg

Bredbandskollen är nog mer seriös än dom flesta tester. Då den är stationerad i Sverige. Och är norm i Sverige för att man ska kunna kolla upp sin bredbandsanslutning. Har för mig att det är konsumentverket som startat bredbandskollen?

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...