Jump to content
IGNORERAD

Aftonbladet om Pattaya.. jisses.


StefanJ

Recommended Posts

Det är bara att titta in i Stefans tråd.

Och han KRÖKAR inte

Så sant så Kenneth, har nästan slutat att kroka, dock tar jag ju några rejäla stänkare när jag träffar trevligt folk på bland annat Onsdagsträffen i Udon några  några gånger om året, bland annat dig Kenneth och din svägerska som jag forsokte få full.

Har nog varit full 5-6 gånger i år, skillnad var det for några år sedan, då var jag full 4-5 gånger i veckan men insåg till slut som tur var att det var helt forkastligt att sitta på changverandan som numera är sodaverandan att supa själv.

Och idag har jag gjort någonting, for i morgon ska jag gora Makrillinläggningar, ska jag hantera vassa kniven, rensa fisk och skära till filéer är det ju dumt att vara full eller att titta in i en buffelrov, och jag kräver inte mer "arbete" än så.

001.thumb.JPG.84f9e6aba1cb2023a4decc1ce7

002.thumb.JPG.bc7179e18564fc78b2e3102e2d

003.thumb.JPG.f0e166267e56b091ef1c298a0d

 

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 239
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    33

  • leifen

    22

  • stefan5300

    20

  • Baa

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Finns väl inte så mycket att göra i hembyn egentligen förutom att dra iväg till Big C eller carrefour och handla lite då och då eller sitta framför datorn på rummet och dricka bira?

Matlagnngen och städningen sköter ju frugan, möjligen påta lite i trägårn om man har en sån.

BTT

Trevligt att du gift dig och flyttat ut till byn. Du behöver någon som tar hand om dig och så tror jag ointe att livet i Pattaya är nyttigt för dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så sant så Kenneth, har nästan slutat att kroka, dock tar jag ju några rejäla stänkare när jag träffar trevligt folk på bland annat Onsdagsträffen i Udon några  några gånger om året, bland annat dig Kenneth och din svägerska som jag forsokte få full.

Har nog varit full 5-6 gånger i år, skillnad var det for några år sedan, då var jag full 4-5 gånger i veckan men insåg till slut som tur var att det var helt forkastligt att sitta på changverandan som numera är sodaverandan att supa själv.

Och idag har jag gjort någonting, for i morgon ska jag gora Makrillinläggningar, ska jag hantera vassa kniven, rensa fisk och skära till filéer är det ju dumt att vara full eller att titta in i en buffelrov, och jag kräver inte mer "arbete" än så.

001.thumb.JPG.84f9e6aba1cb2023a4decc1ce7

002.thumb.JPG.bc7179e18564fc78b2e3102e2d

003.thumb.JPG.f0e166267e56b091ef1c298a0d

 

 

Nog finns det att gora i risbyn/obygden/hembyn kalla det vad ni vill men idag blev det ju overtid så i morgon får jag nog ta igen mig när Makrillfiléerna är inlagda.

Blev ett par plåtar knäckebrod

004.thumb.JPG.57d2d4b1395d21972704bfcb66

005.thumb.JPG.bd0c54eca75d5e2aa0f1fa0131

006.thumb.JPG.87b09a864b122339e6ab77fec3

 

Och tre olika inläggningar till Makrillen.

Hovmastareinläggnig, lökinläggnig och pepparrotinläggning med lite modifikationer, hittade bland annat ingen pepparrot så jag provar med rätticka i stället.

009.thumb.JPG.01971c05c5212b810498cde2c7

Faan nu är jag ju helt utarbetad så det blir Kronblomläge resten av dagen.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Ger mig fan på att du ovetandes dragit i dig råtta på någon svensk pizzeria. :)

 

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

 

 

Och inte fan var det risråtta heller!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Trevligt att du gift dig och flyttat ut till byn. Du behöver någon som tar hand om dig och så tror jag ointe att livet i Pattaya är nyttigt för dig!

Här finns ju det mesta man behöver men som skrivits tidigare en aning långtråkigt ibland.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara att titta in i Stefans tråd.

Och han KRÖKAR inte

Det är ju det jag har försökt att säga om man vill finns det göra. Stefan har sin hobby som han fyller dagen med, jag har min. Nu när vi åker ner i feb så finns det hur mycket att göra som helst och det är skoj, även några fester med både thai och falanger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju det jag har försökt att säga om man vill finns det göra. Stefan har sin hobby som han fyller dagen med, jag har min. Nu när vi åker ner i feb så finns det hur mycket att göra som helst och det är skoj, även några fester med både thai och falanger.

Men du är väl bara på besök, du bor väl inte där?

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är bara på besök som du skriver, än så länge men jag gör nästan samma saker i Thai som jag gör i Sverige

Men du är väl bara på besök, du bor väl inte där?

 

 

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ju bosatt på landsbygden sen mer än 8 år. Vete fan var dagarna tar vägen. Renoverar och pysslar om våra två hus. Jobbar mot Sverige med telefon och internet ca 6 timmar om dagen. Måndag till Fredag. (Fredagar bara tre timmar) Blir sena kvällar pga av tidsskillnaden. Vintertid ännu värre. Två hundar som ska ha sin morgonpromenad.  En enveten men go fru att ta hand om. Polare kommer på besök. Barn och syskon dyker upp. Laga god Svensk mat med dom förutsättningar som finns här. Dra till Feskebyn eller Bangkok för goa fylleslag några ggr om året. 

Med andra ord häcken full!  Går nog fan in i väggen snart!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du är väl bara på besök, du bor väl inte där?

 

 

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

 

 

En gång till till dej, du bor i har jag förstått men om ja ställer en fråga om nåt i thai så är det då inte du som förklarar eller vet hur det fungerar med ex lagar om mc och bilar. varför

Link to comment
Dela på andra sajter

En gång till till dej, du bor i har jag förstått men om ja ställer en fråga om nåt i thai så är det då inte du som förklarar eller vet hur det fungerar med ex lagar om mc och bilar. varför

Fredag redan? Jajäklar det är det.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ju bosatt på landsbygden sen mer än 8 år. Vete fan var dagarna tar vägen. Renoverar och pysslar om våra två hus. Jobbar mot Sverige med telefon och internet ca 6 timmar om dagen. Måndag till Fredag. (Fredagar bara tre timmar) Blir sena kvällar pga av tidsskillnaden. Vintertid ännu värre. Två hundar som ska ha sin morgonpromenad.  En enveten men go fru att ta hand om. Polare kommer på besök. Barn och syskon dyker upp. Laga god Svensk mat med dom förutsättningar som finns här. Dra till Feskebyn eller Bangkok för goa fylleslag några ggr om året.

Med andra ord häcken full!  Går nog fan in i väggen snart!

Det att gå in i väggen är inte bra men skulle du mått bättre i Thai om du har suttit vid en bar eller veranda och druckit öl hela dagarna. känner inte dej men tror du mår bättre med att ha mycke att göra, jag gör då det helt klart men det får inte bli FÖR mycket. svår gränsdragning ibland

Link to comment
Dela på andra sajter

Fredag redan? Jajäklar det är det.

Helt klart fredag och höst rensning ute i helgen. Som jag skrev är det många som påpekar att jag inte bor i Thai och det är rätt bara 10 års besök,1 mån varje år  men det är ju därför jag ställer frågor ibland men inga riktiga svar får jag från herrarna som bor i thai, ja några. Skulle jag frågat var den bästa baren eller flickorna finns i Pattaya skulle jag fått 30 svar och alla riktiga

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart fredag och höst rensning ute i helgen. Som jag skrev är det många som påpekar att jag inte bor i Thai och det är rätt bara 10 års besök,1 mån varje år  men det är ju därför jag ställer frågor ibland men inga riktiga svar får jag från herrarna som bor i thai, ja några. Skulle jag frågat var den bästa baren eller flickorna finns i Pattaya skulle jag fått 30 svar och alla riktiga

Riktiga svar? vem bestämmer om svaren du får är riktiga?

Du har inte funderat på att olika personer har olika behov?

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart fredag och höst rensning ute i helgen. Som jag skrev är det många som påpekar att jag inte bor i Thai och det är rätt bara 10 års besök,1 mån varje år  men det är ju därför jag ställer frågor ibland men inga riktiga svar får jag från herrarna som bor i thai, ja några. Skulle jag frågat var den bästa baren eller flickorna finns i Pattaya skulle jag fått 30 svar och alla riktiga

Nog vet väl du att bästa barerna och snyggaste flickorna finns i Udon :D

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktiga svar? vem bestämmer om svaren du får är riktiga?

Du har inte funderat på att olika personer har olika behov?

Om jag frågar om vad Thai lagen säger för jag har ju frågat mycket om fordon. Behoven verkar vara , okej

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog vet väl du att bästa barerna och snyggaste flickorna finns i Udon :D

Jag  har tydligen nåt fel på mitt tangentbord så ibland blir det tydligen lite felstav, konstigt inte nu. Den snyggaste finns i Nong Or, min fru .okej inte så långt från Udon.

I feb hoppas vi kan ses i don

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Nog vet väl du att bästa barerna och snyggaste flickorna finns i Udon :D

Jag har funderat vart man ska åka någonstans från Pattaya för att träffa lite vanliga snygga chicks i Thailand.

Udon ser dött ut när jag åkt igenom det. 

Chiang Mai har jag aldrig varit, men har hört att dom ska se lite bättre ut i norr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har funderat vart man ska åka någonstans från Pattaya för att träffa lite vanliga snygga chicks i Thailand.

Udon ser dött ut när jag åkt igenom det. 

Chiang Mai har jag aldrig varit, men har hört att dom ska se lite bättre ut i norr.

Det är väl som vanligt ,hittar man inte så vet man inte. Samma som pratet om Patong och Pattaya jag hittar inte i Pattaya, vet ingenting, vem av dem är bättre ???

Udon är inte dött finns dj mycket att göra där, även snygga flickor och vanliga snygga "chicks"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det är väl som vanligt ,hittar man inte så vet man inte. Samma som pratet om Patong och Pattaya jag hittar inte i Pattaya, vet ingenting, vem av dem är bättre ???

Udon är inte dött finns dj mycket att göra där, även snygga flickor och vanliga snygga "chicks"

Berätta mer jag är idel öra. För jag vill vidga mina vyer mera igen. 

 

Även fler tips! Var är det bästa stället att hitta snygga vanliga chicks i Thailand?

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Berätta mer jag är idel öra. För jag vill vidga mina vyer mera igen. 

 

Även fler tips! Var är det bästa stället att hitta snygga vanliga chicks i Thailand?

Bangkok såklart

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Bangkok såklart

Jag kan hålla med om att dom ser snyggare ut. Men jag har bara hållit till mest runt Nana när jag varit i BKK. 

Ge gärna ett tips vart jag ska gå för att träffa lösfotade vanliga snygga donnor. Jag är 52 taggare. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bangkok såklart

utan tvekan Bkk :)

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

utan tvekan Bkk :)

 

Jag var första gången i BKK på 80-talet sen har det bara varit några korta svängar dit ibland med kvinns oftast.

Vart i BKK rekommenderar du Leifen?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Berätta mer jag är idel öra. För jag vill vidga mina vyer mera igen. 

 

Även fler tips! Var är det bästa stället att hitta snygga vanliga chicks i Thailand?

Du vill träffa vanliga tjejer, dom kan finnas i Bangkok också men dom lämnar inte Bangkok. Udon och byarna runtikring där träffar du dom bästa. I vår by och grannbyar finns det jätte fina tjejer. Nu är det ju alltid i betrakterans ögon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...