Jump to content
IGNORERAD

Aftonbladet om Pattaya.. jisses.


StefanJ

Recommended Posts

Finns väl inte så mycket att göra i hembyn egentligen förutom att dra iväg till Big C eller carrefour och handla lite då och då eller sitta framför datorn på rummet och dricka bira?

Matlagnngen och städningen sköter ju frugan, möjligen påta lite i trägårn om man har en sån.

BTT

Beror nog på vad man kallar hemby. i min finns det så det räcker och blir över!

Du ska nog läsa på lite, det är flera år sedan Carrefour lade ner sin verksamhet i Thailand! Google är inte alltid din bäste vän!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 239
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    33

  • leifen

    22

  • stefan5300

    20

  • Baa

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Finns väl inte så mycket att göra i hembyn egentligen förutom att dra iväg till Big C eller carrefour och handla lite då och då eller sitta framför datorn på rummet och dricka bira?

Matlagnngen och städningen sköter ju frugan, möjligen påta lite i trägårn om man har en sån.

BTT

Nja, jag tror nog att det finns att göra så det blir över. Vad gör ni själva när ni sitter hemma i byn i Sverige? Föresten, det här med att man måste ha nåt att göra hela tiden, är inte det en sjukdomsbild? ADHD eller någonting sånt?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nja, jag tror nog att det finns att göra så det blir över. Vad gör ni själva när ni sitter hemma i byn i Sverige? Föresten, det här med att man måste ha nåt att göra hela tiden, är inte det en sjukdomsbild? ADHD eller någonting sånt?

Stämmer nog bra det som pensionär är det nog lika trist oavsett var man befinner sig men hettan i Thailand gör en ju inte piggare direkt.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

När hettan sprider sig från ett rodnande ansikte och neråt har det helt klart en uppiggande effekt  :D

oavsett klimat.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer nog bra det som pensionär är det nog lika trist oavsett var man befinner sig men hettan i Thailand gör en ju inte piggare direkt.

BTT

Varför skulle det vara trist att vara pensionär?  Är det googling eller egen erfarenhet som har gett dig den erfarenheten?    :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Finns väl inte så mycket att göra i hembyn egentligen förutom att dra iväg till Big C eller carrefour och handla lite då och då eller sitta framför datorn på rummet och dricka bira?

Matlagnngen och städningen sköter ju frugan, möjligen påta lite i trägårn om man har en sån.

BTT

Glömde du att man kan stirra in i en buffelröv dagarna i ända? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, alltså, med det intellekt som Broder verkar var i besittning av kan det säkert bli både spännande och underhållande var han än befinner sig, bara en så basal sak som att koka tevatten kan ju sätt skräck i en hel by!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nja, alltså, med det intellekt som Broder verkar var i besittning av kan det säkert bli både spännande och underhållande var han än befinner sig, bara en så basal sak som att koka tevatten kan ju sätt skräck i en hel by!

Bara funderar på vad man egentligen kan odla för intressen i en hemby i Thailand.

Det vimlar ju inte direkt av aktiviteter för äldre faranger.

På andra ställen typ Pattaya kan man ju ex anmäla sig till olika kurser eller föreningar där andra faranger oxå dyker upp.

Tror det kan vara ganska lätt att bli uttråkad i en hemby och då finns ju tyvärr biran eller groggen nära.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara funderar på vad man egentligen kan odla för intressen i en hemby i Thailand.

Det vimlar ju inte direkt av aktiviteter för äldre faranger.

På andra ställen typ Pattaya kan man ju ex anmäla sig till olika kurser eller föreningar där andra faranger oxå dyker upp.

Tror det kan vara ganska lätt att bli uttråkad i en hemby och då finns ju tyvärr biran eller groggen nära.

BTT

Klarar max 1 dygn i tjejens hemby,sen kommer lappsjukan.

Längtar ständigt till paradiset Pattaya.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Klarar max 1 dygn i tjejens hemby,sen kommer lappsjukan.

Längtar ständigt till paradiset Pattaya.

Jo det vet jag och då undrar man ju hur vissa gubbar klarar att bo där permanent.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är glad att min sambo kommer från en storstad (Korat city) där finns det många faranger man kan umgås med.

Sedan är det skönt att bara strosa omkring och titta i affärer.Skulle jag sitta ute på landsbygden tror jag att det skulle gå många kassar öl om dagen.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är glad att min sambo kommer från en storstad (Korat city) där finns det många faranger man kan umgås med.

Sedan är det skönt att bara strosa omkring och titta i affärer.Skulle jag sitta ute på landsbygden tror jag att det skulle gå många kassar öl om dagen.

Haha, och öl går det ingen när du besöker Korat menar du?

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, och öl går det ingen när du besöker Korat menar du?

 

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

 

 

Tyst med dig Kapten.Det var bara för att jag hamnade i dåligt sällskap med dig he he.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det vet jag och då undrar man ju hur vissa gubbar klarar att bo där permanent.

BTT

Du behöver inte undra Broder, fråga dom istället, du kommer förmodligen att få lika många olika svar som du får ifall du frågar vad dom som bor i Pattaya gör.

Vad gör en pensionär i yttre ingenstans i Sverige jmf en som bor i en storstad, same same but different!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara funderar på vad man egentligen kan odla för intressen i en hemby i Thailand.

Det vimlar ju inte direkt av aktiviteter för äldre faranger.

På andra ställen typ Pattaya kan man ju ex anmäla sig till olika kurser eller föreningar där andra faranger oxå dyker upp.

Tror det kan vara ganska lätt att bli uttråkad i en hemby och då finns ju tyvärr biran eller groggen nära.

BTT

55555 Du är faktiskt riktigt underhållande i dina funderingar!

By the way. Kan du utveckla och förklara innebörden av ordet hemby?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag antar att det är lättare för en same att bo i sakhon nowhere jämfört med en som bott i en storstad hela livet.

Ni som är ute i en byhåla och trivs. Det skulle vara kul att veta varifrån Sverige ni kommer ifrån?

Jag själv har bott i Tammerfors, Norrköping , Stockholm och Helsingfors. Hade lägenhet 10 år i Pattaya.

Men efter några dagar uppe i byn i Isaan så börjar jag i alla fall att ruttna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, jag tror nog att det finns att göra så det blir över. Vad gör ni själva när ni sitter hemma i byn i Sverige? Föresten, det här med att man måste ha nåt att göra hela tiden, är inte det en sjukdomsbild? ADHD eller någonting sånt?

Vad heter det om man inte vill göra nånting ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Vad heter det om man inte vill göra nånting ?

Apatisk?

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att det är lättare för en same att bo i sakhon nowhere jämfört med en som bott i en storstad hela livet.

Ni som är ute i en byhåla och trivs. Det skulle vara kul att veta varifrån Sverige ni kommer ifrån?

Jag själv har bott i Tammerfors, Norrköping , Stockholm och Helsingfors. Hade lägenhet 10 år i Pattaya.

Men efter några dagar uppe i byn i Isaan så börjar jag i alla fall att ruttna.

Nån måste ju bo i storstäder också men nåt måste ni väl ha gjort på fritiden som ni kan göra i ett mindre samhälle eller i en by

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Nån måste ju bo i storstäder också men nåt måste ni väl ha gjort på fritiden som ni kan göra i ett mindre samhälle eller i en by

Kröka, kolla internet och beställa en taxi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kröka, kolla internet och beställa en taxi.

Kröka, kolla internet kan jag men beställa Taxi ????

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det som får en del människor att tro att alla andra också tycker lika som dom gör så fort det gäller att supa ner sig, springa på barer, att raljera om de som vill leva ett liv i lugn o ro och sprida beskyllningar om alkoholism bara för att en del har valt ett liv på landet och inte vill kröka varje dag, 

Vad är det dessa försvarar eller försöker dölja?

Jag ser inte detta, jag ser helt vanliga, oliktänkande människor med olika parametrar på sin egen livssituation.

Det finns troligtvis fler med alkoholproblem i Pattaya än i, vad det nu är, hembyn. Så varför tror man att det enda man skulle göra är att sätta igång och kröka ner sig om man vågar bejaka sin önskan om ett liv utanför, tja, vi säger väl Pattaya då. men det kan ju lika väl vara någon annan större ort i landet!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Du behöver inte undra Broder, fråga dom istället, du kommer förmodligen att få lika många olika svar som du får ifall du frågar vad dom som bor i Pattaya gör.

Vad gör en pensionär i yttre ingenstans i Sverige jmf en som bor i en storstad, same same but different!

Dom som bor i Pattaya sitter väl hos maitans och dricker öl?

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...