Jump to content
IGNORERAD

Gps


Horst

Recommended Posts

  • Svar 48
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Horst

    17

  • Tallviking

    9

  • janne_h

    3

  • berlitz

    3

Mest aktiva i denna tråd

Vilken gps rekar du för mc?

 

/ SatanG

 

Garmin Zumo är bra.Vattentät med enkel montering på motorcykeln http://sites.garmin.com/en-US/zumo/#compare . Kan köpas antingen av en GPS butik i Fortune Ratchada på plan 1 om jag inte minns fel. Eller av ESRI (Garmin Thailand) Sathorn Nakorn Tower, 100/38-39, 22nd Floor, North Sathon Road, Silom, Bangrak, Bangkok 10500.

Jag köpte min förra året. Och har för mig att jag betalade 25 000 Thb på ESRI, då den var slut i butiken på Fortune.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

har åkt med kompisen ibland och då har jag jämnfört hans gps och min htcm8 man blir lite imponerad av hur bra mobilen funkar  mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

skulle jag åka från huset i Buriram till Pattaya så är det mobilen som gäller .den litar jag på mvh

ja dig skulle jag inte lita på he he 

Link to comment
Dela på andra sajter

Garmin Zumo är bra.Vattentät med enkel montering på motorcykeln http://sites.garmin.com/en-US/zumo/#compare . Kan köpas antingen av en GPS butik i Fortune Ratchada på plan 1 om jag inte minns fel. Eller av ESRI (Garmin Thailand) Sathorn Nakorn Tower, 100/38-39, 22nd Floor, North Sathon Road, Silom, Bangrak, Bangkok 10500.

Jag köpte min förra året. Och har för mig att jag betalade 25 000 Thb på ESRI, då den var slut i butiken på Fortune.

Tack, kan behövas då jag köpte en ny leksak idag. Leverans på tisdag,

https://www.youtube.com/watch?v=oMbYDmt5934

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack, kan behövas då jag köpte en ny leksak idag. Leverans på tisdag,

 

/ SatanG

Ja då är det bara att höra av dig och lufta hojen hit så kan vi ut och åka lite. Själv har jag en lite större hoj. En Honda CBR 650 2014.

Du ställer även gps,en att undvika betalmotorvägar och den är super. Vad gäller monteringen får du vända dig till antingen där du köpt motorcykel eller liknande. Då det är viktigt att koppla in strömmen så den bryts av nyckeln. Då det är tråkigt om hållaren kortsluts när hojen är avstängd.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som har tips på en GPS apparat med thailändska kartor?

Var och kikade i garmin.butiken här i pattis idag

alla med livstids-kartor uppdateringar

samt valfritt språk i mackapären tom svenska

skillnaden verkar vara hur mkt lull-lull man behöver

för basic- skärm,storlek,kart-visning var lika på alla 3

nuvi 55                   3990 bht

nuvi 2567               6490 bht

nuvi 4592             10500 bht

mvh

B

Link to comment
Dela på andra sajter

En vanlig karta är alltid bra att ha då man inte kan lita på en GPS till 100 %

Har hänt man blivit lurad att köra igenom städer fast det finns en ringväg

En vanlig karta är alltid bra, brukar slänga ett getöga före jag kör in i nått nytt område, så man i alla fall har ett litet hum vart man skall, finliret brukar ordna sig.

DEt med lurad då tänker man på alla polaker estländare mm som kör sina långtradare i Sverige med personbils gps :) ,de fastna lite här och var på småvägar de försöker gena på.. Och mellan varven läger de sen fordonen när de försöker vända eller att grusvägen ger sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var och kikade i garmin.butiken här i pattis idag

alla med livstids-kartor uppdateringar

samt valfritt språk i mackapären tom svenska

skillnaden verkar vara hur mkt lull-lull man behöver

för basic- skärm,storlek,kart-visning var lika på alla 3

nuvi 55                   3990 bht

nuvi 2567               6490 bht

nuvi 4592             10500 bht

mvh

B

Jag vill ha så lite lull-lull som möjligt, så nuvi 55 skulle nog funka. Men har den verkligen livstids kartuppdatering? Nuvi 2567LM och Nuvi 4592LM har det iallafall, men Nuvi 55 saknar beteckningen LM=lifetime maps.

http://www.garmin.co.th/products/ontheroad/

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken gps rekar du för mc?

 

/ SatanG

 

Jag använder en Garmin Zumo 300 som är vattentålig och klarar stötar. Köpt på Garmins huvudkontor i Bangkok, kostade dock 25.000 bath.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var och kikade i garmin.butiken här i pattis idag

alla med livstids-kartor uppdateringar

samt valfritt språk i mackapären tom svenska

skillnaden verkar vara hur mkt lull-lull man behöver

för basic- skärm,storlek,kart-visning var lika på alla 3

nuvi 55                   3990 bht

nuvi 2567               6490 bht

nuvi 4592             10500 bht

mvh

B

Att den har svenska på menyn är ju bra men vilka språk hade själva kartan och dess adress/plats/informationsdatabas ?

Det finns tre alternativ nämligen på detta:

- Enbart Thai

- Thai + engelska

- Enbart engelska

Jag tycker absolut man skall försöka få tag på den med enbart engelska för att säkerställa att inte både presentation av vägnamn på skärmen och sökningar i olika funktioner och adressregister väljer thai som sökspråk

Vet inte varför det blir problem men när man väljer svenska på menyerna hamnade min thai/eng-karta i thai-läge vilket i stort sett var värdelöst

Bytte då till eng-karta bara och inga problem längre

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder en Garmin Zumo 300 som är vattentålig och klarar stötar. Köpt på Garmins huvudkontor i Bangkok, kostade dock 25.000 bath.

Huvudkontoret ligger i Sathorn nakorn tower, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter bekant. Jag använde min Garmin I bilen för att hitta dit :)

Skulle vara skandal om inte Garmin apparaten hittar till Garmins huvudkontor:lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

jo det tydligen extra erbjudande fn 

LM ingick

Hittade Nuvi 55 på Fortune i BKK, kostade 3990B. Mycket riktigt, livstids kartuppdatering ingår.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

någon som vet vart man kan köpa ett fäste i fläkten till GPSen, en sk Vent Mount? Har varit runt i alla butiker på Fortune, men ingen har dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

någon som vet vart man kan köpa ett fäste i fläkten till GPSen, en sk Vent Mount? Har varit runt i alla butiker på Fortune, men ingen har dem.

www.aliexpress.com

 

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

www.aliexpress.com

 

Hittade även på Lazada. Men jag börjar bli lite tveksam, GPSen hamnar nog lite för lågt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...