Jump to content
IGNORERAD

Handbagage med Norwegian


lasseiudon

Recommended Posts

Njaa, säg inte det. Ibland har de så mycket så att man får leta efter en bagagehylla långt från sin egen sittplats. Det kan ju bli lite bökigt om man under färden kanske vill komma åt sin egen väska och måste gå runt i planet för att komma åt den. 

Eller vid landningen då gången oftast är full med folk redan, då får man ju vänta till sist innan man kommer åt sin egen.

Vid landning har jag inte bråttom.

Speciellt inte på Kastrup.

Får ändå vänta, på bagaget där nere.

Ca:20-30 minuter.

 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    9

  • leifen

    4

  • Nemo

    3

  • Maloon

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen

Endast eget ansvar!

Vad andra gör har jag inge med att göra.

 

Så andra har alltså inte samma ansvar som du själv att följa gällande regler? Om du följt de tillskrivna reglerna och kommer till din plats och upptäcker att ditt handbagage inte får plats, hur reagerar lilla pigge då? Knatar du lugnt och beskedligt bakåt 20 rader tills dess att du finner utrymme att placera ditt handbagage på eller vaknar den lilla haverist som lever inom dig och du börjar kräva att ditt handbagage skall placeras i nära anslutning till din sittplats?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så andra har alltså inte samma ansvar som du själv att följa gällande regler? Om du följt de tillskrivna reglerna och kommer till din plats och upptäcker att ditt handbagage inte får plats, hur reagerar lilla pigge då? Knatar du lugnt och beskedligt bakåt 20 rader tills dess att du finner utrymme att placera ditt handbagage på eller vaknar den lilla haverist som lever inom dig och du börjar kräva att ditt handbagage skall placeras i nära anslutning till din sittplats?

Efter som jag på B747 satt ofta på 31C. Dörren.

Så låste flygvärdinnan in mitt handbagage i ett skåp.

så på Thai har jag inte detta problem.

Övrigt har det blivit bättre handbagage plats på Thais B777-300ER

Då man sitter 3-3-3 på den.

För övrigt har jag nu Silver på Thai och SAS.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Efter som jag på B747 satt ofta på 31C. Dörren.

Så låste flygvärdinnan in mitt handbagage i ett skåp.

så på Thai har jag inte detta problem.

Övrigt har det blivit bättre handbagage plats på Thais B777-300ER

Då man sitter 3-3-3 på den.

För övrigt har jag nu Silver på Thai och SAS.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, blev helt ställd av det faktum att du har silverkort :waaaht:

Link to comment
Dela på andra sajter

 

För övrigt har jag nu Silver på Thai och SAS.

Det har min fyraåriga son med, skall han vara kaxig för det ???

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Endast eget ansvar!

Vad andra gör har jag inge med att göra.

 

Kan du påverkas av hur andra beter sig ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, blev helt ställd av det faktum att du har silverkort :waaaht:

Vore mer imponerande om Pigge inte hade silverkort :) Krävs ju 1 resa t&r till Thailand i ekonomi (eventuellt även en inrikes) för att bli det....

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore mer imponerande om Pigge inte hade silverkort :) Krävs ju 1 resa t&r till Thailand i ekonomi (eventuellt även en inrikes) för att bli det....

Nu var det Silver även på SAS

Detta då man sällan får poäng på Thai kortet. I SAS Go klass. 

Så jag använde SAS bonus kort på de flygningar jag inte kan använda Thai kortet. 

 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det Silver även på SAS

Detta då man sällan får poäng på Thai kortet. I SAS Go klass. 

Så jag använde SAS bonus kort på de flygningar jag inte kan använda Thai kortet. 

 

Har också det (vän om jag ytterst sällar bokar Thai / SAS) men det fyller ingen funktion för mig. Poängen är viktigare än färgen på kortet i mitt fall.

Status på hotell däremot är mycket användbart! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har lite att lära dig.

Nämligen Sköt dig själva och skit i andra!

Var och en tar de dem vill med sig i kabinen.

Det är deras problem. inte ditt

 

Du uttrycker dig väldigt grovt och plumpt men jag väljer ändå att svara dig.

 

När en så väl berest herre, som du själv, medvetet väljer att överdriva sitt handbagage blir det mitt och alla andras problem. Ni fyller upp hyllor som är avsedda för andra passagerare och ni blockerar gången under påstigningen.

Många av er går ombord med jackan och ryggsäcken på och blir sedan  förvånade över att de nu måst ta av sig detta.

 

Det skåpet som flygvärdinnan så snällt  ställer ditt hänsynslöst överdrivna handbagage i när du sitter på 31C, är inte avsett för dit skit. Det är där personalen ska ha sina egna grejer. Men för att undvika konfrontation med buffliga passagerare används det ibland när hyllorna är fulla.

 

Det är  med anledning av ignoranta individer som du, som nu flygbolagen diskuterar att minska storleken på godkänt handbagage.

 

Förövrigt anser jag att det borde vara spöstraff för folk som släpar in extra bagage i kabinen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket vikt håller bagagehyllorna for i till exempel en jumbo? En thaitjej bad mig en gång att lyfta upp sin kabinväska till bagagehyllan men den vägde många kilo for hon hade fyllt hela väskan med omogen mango,  jag sa till henne att den vill inte jag ha over huvudet så du får placera den på golvet.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta påminner mig en gång när jag åkte från HKG till Bkk. Det var en indiska som hade en stor kabin väska som hon inte orkade lyft upp till bagagehyllorna och hon bad en flygvärdinna om hjälp. Hon lyfte den men sa att den var för tung. Så hon fick sitta med väskan i knät hela vägen till Bkk.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Du uttrycker dig väldigt grovt och plumpt men jag väljer ändå att svara dig.

 

 

 

När en så väl berest herre, som du själv, medvetet väljer att överdriva sitt handbagage blir det mitt och alla andras problem. Ni fyller upp hyllor som är avsedda för andra passagerare och ni blockerar gången under påstigningen.

 

Många av er går ombord med jackan och ryggsäcken på och blir sedan  förvånade över att de nu måst ta av sig detta.

 

 

 

Det skåpet som flygvärdinnan så snällt  ställer ditt hänsynslöst överdrivna handbagage i när du sitter på 31C, är inte avsett för dit skit. Det är där personalen ska ha sina egna grejer. Men för att undvika konfrontation med buffliga passagerare används det ibland när hyllorna är fulla.

 

 

 

Det är  med anledning av ignoranta individer som du, som nu flygbolagen diskuterar att minska storleken på godkänt handbagage.

 

 

 

Förövrigt anser jag att det borde vara spöstraff för folk som släpar in extra bagage i kabinen.

 

ATT dom låste in en ryggsäck på ca:8 kg

För att för rad 31  A, B och C finnes inget bagage utrymme i hatthyllan.

Att jag uttrycker mig hårt mot dig får du ta.

Du blanda dig i saker du inte har med att göra.

Det är flygbolagens, personal som ska tillse att handbagaget är rätt.

Har du flugit med en tjej från Asien?!

 

IMGP2084.JPG

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Har du flugit med en tjej från Asien?!

 

 

Sluta supa nu, vad f*n har det med handbagage att göra ???

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Sluta supa nu, vad f*n har det med handbagage att göra ???

Det är hon som är i handbagaget

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

    Har du flugit med en tjej från Asien?!

Sluta supa nu, vad f*n har det med handbagage att göra ???

Tja, en del asiatiska tjejer är rätt små, kan kanske gå ner i ett större handbagage..........   :D

Link to comment
Dela på andra sajter

ATT dom låste in en ryggsäck på ca:8 kg

För att för rad 31  A, B och C finnes inget bagage utrymme i hatthyllan.

Att jag uttrycker mig hårt mot dig får du ta.

Du blanda dig i saker du inte har med att göra.

Det är flygbolagens, personal som ska tillse att handbagaget är rätt.

Har du flugit med en tjej från Asien?!

 

IMGP2084.JPG

 

Jag sa inte att du uttryckte dig hårt. Faktum är att jag inte ens blev förolämpad. Jag sa at du uttryckte dig otroligt  opassande, ovårdat, olämpligt, obildat och oerhört omoget. Dessutom anser jag det vara ouppfostrat och oartigt.

 

Så du envisas fortfarande med att det är alla andras fel, när du tar med dig förmycket kabinbagage och att det är en ursäkt att göra så om man åker med en Asiatisk tjej. Har du ingen som helst förståelse för att detta inte är ett acceptabelt beteende? Att bryta mot de regler som finns för handbagage och tycka att flygvärdinnan ska mamma dig och ta dig i örat när du gör fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha ha.......Ha ha...Ha......Här var det minsann Käääärlek och Pussar i alla inslagen ;-) Fy faaaaan så löjligt!

Ändrades av Beer Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Hur mycket vikt håller bagagehyllorna for i till exempel en jumbo? En thaitjej bad mig en gång att lyfta upp sin kabinväska till bagagehyllan men den vägde många kilo for hon hade fyllt hela väskan med omogen mango,  jag sa till henne att den vill inte jag ha over huvudet så du får placera den på golvet.

Dom håller för ganska mycket men ibland när och om luckan stängs slarvigt kan den åka upp. Har blivit bombad med taxfreeflaskor (och lite annan bråte) under en skakig inflygning en gång , men blev inte träffad men om jag eller nån annan hade blivit prickad i skallen så hade det resulterat i en rejäl huvudvärk.

Nu brukar kabinpersonalen gå en runda innan start och landning och kolla luckorna så det är ovanligt att nåt händer.

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anser att man ska checka in det man inte får plats med i sin kabinväska. Det ska vara en väska för var passagerare. Att komma med kabinväska, ryggsäck, datorväska, plastpåsar och tejpade pappkartonger är respektlöst mot de övriga passagerarna och ombordpersonalen.

 

 

Hur tänkte du nu?
Ska jag checka in datorn å den går på bandet då är det inte mycket kvar av den
Ska jag checka in plastpåsen
Ska jag checka in ryggsäcken
Pappkartongerna kan jag hålla med om
Man får ju faktiskt ta med sig datorn plus annat förutom kabinväskan
Jag får då göra det när jag åker med Thaiair ,,,skulle man inte få det så talar dom om det för en
Anser inte det vara respkektlöst ,,,jag följer bestämmelserna

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket vikt håller bagagehyllorna for i till exempel en jumbo? En thaitjej bad mig en gång att lyfta upp sin kabinväska till bagagehyllan men den vägde många kilo for hon hade fyllt hela väskan med omogen mango,  jag sa till henne att den vill inte jag ha over huvudet så du får placera den på golvet.

Har sett uppgift på att bagagehyllorna klarar inte vikterna vid verkliga olyckor, utan ramlar ned. Tänk på att du skall böja ned huvudet och ha händerna över det vid en nödsituation enligt instruktionerna.  Det finns skäl till att det är maxvikt på handbagaget. Dock vill inte flygbolagen göra någon stor affär av det, negativ publicitet.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge folk orkar med att lyfta/putta/knuffa upp handbagaget på bagagehyllan verkar det ändå vara ok, i alla fall på Thai.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är fältstudien färdig av hyllfackens kapacitet på Norwegian B787.

De mot fönstren är godkända för 50kg och rymmer 4 kabinväskor på kant (godkänd storlek) samt lite mindre prylar.

De över mittgång gäller för 35kg och rymmer 3 väskor. Detta i ekonomi.

Importörer/smugglare av bardamer bör boka fönsterplats :haha:

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter som jag på B747 satt ofta på 31C. Dörren.

Så låste flygvärdinnan in mitt handbagage i ett skåp.

så på Thai har jag inte detta problem.

Övrigt har det blivit bättre handbagage plats på Thais B777-300ER

Då man sitter 3-3-3 på den.

För övrigt har jag nu Silver på Thai och SAS.

Haha 747:or är väl inte relevant idag de är ju från Hedenhöns tid.

Folk som släpar in och fyller bagagehyllorna med mer än godkända väskor ska ha spö, punkt slut!

Egoistiska jävla WT är vad de är!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...