Jump to content
IGNORERAD

En gripen för bombdådet vid Erawan i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

Intresant tråd detta om arbetetet som lett fram till gripandet av en misstänkt för bombningen :yuush:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 353
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    42

  • turisten

    29

  • leifen

    22

  • Tallviking

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Idag 1 september och lottodragnig, fullt i lotteristanden. Farbror Brun satsar pa beloningen istallet, hm......... fortsattning foljer...... Sag 9news reportern startade med att saga " I am not kidding " , police took the reward, which was for the public. 

Link to comment
Dela på andra sajter

www.9news.com.au/world/2015/09/01/10/38/thai-police-give-themselves-100-000-reward-for-arresting-Bangkok-bombing-suspect

Ändrades av Lung Bo
Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.bangkokpost.com/learning/learning-from-news/676488/bomb-suspects-in-cambodia-turkey

Nu börjar det rulla huvuden-och man kan slå fast att det är den gigantiska korruptionskulturen i Thailand som gjort bombdådet möjligt...

The chief of Sa Kaeo immigration police, Pol Col Pairat Pukcharoen, and five other officers have been suddenly transferred to Bangkok for an indefinite period for allegedly taking bribesThairath Online reported.  

National police chief Pol Gen Somyot Poompunmuang has ordered the six immigration officers to report the RTP's operations centre by 3pm on Sept 3.  

The sudden transfer came after a foreign suspect who was arrested at an apartment in Nong Chok district told police that he paid Sa Kaeo immigration police to enter Thailand, Thairath reported.  
 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

www.9news.com.au/world/2015/09/01/10/38/thai-police-give-themselves-100-000-reward-for-arresting-Bangkok-bombing-suspect

Ser att det inte gar att lanka, far inte till det med litet b i Bangkok, nar jag sparar sa overgar det till stort B ... sorry    ni far val skriva manuellt om ni har lust. Finns en video till reportaget

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då verkar det som om bombmannen själv i gula tröjan är gripen i kambodja och nu överlämnad till Thailändska myndigheter.

http://www.bangkokpost.com/news/security/676696/erawan-bombing-suspect-arrested-in-cambodia

 

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Så länge det är öppet gula kuppvänner som samtidigt försvarar militärkupper, diktatur, juntor, mötesförbud, censur, slopad yttrandefrihet, indragen pressfrihet, politisk förföljelse, tortyr, användandet av militärdomstolar, militärt övervåld, militära konstitutioner, ej vald senat, flygplatsockupationer, belägring och vandalisering av statliga byggnader och myndigheter, användandet av våld för att hindra folk att rösta på valdagen, nedstängning av Bangkok, amnesti för militärer och liknande som framför denna tolkning så besväras jag inte nämnvärt alls, jag ser det snarare som ett kvitto på att mitt budskap når fram och att rätt personer blir upprörda, missnöjda och känner obehag av detta.

Mvh isan lover

Har inte ens läst en sånt inlägg av någon sen jag loggade in 2010, men däremot dina försvar av maffiaamnestin som dock folket stoppade.

Jag är en som är för riktig demokrati, och inte för något privatägt parti ägt av en dömd landsflyktig person som köper valsegrar som ej valbar.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte ens läst en sånt inlägg av någon sen jag loggade in 2010, men däremot dina försvar av maffiaamnestin som dock folket stoppade.

Jag är en som är för riktig demokrati, och inte för något privatägt parti ägt av en dömd landsflyktig person som köper valsegrar som ej valbar.

Vilket således gör dig till fascist, högerextremist, antidemokrat, anhängare av tortyr, militärt övervåld, slopad pressfrihet samt gul rojalist. Att du inte har fatta det än?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket således gör dig till fascist, högerextremist, antidemokrat, anhängare av tortyr, militärt övervåld, slopad pressfrihet samt gul rojalist. Att du inte har fatta det än?

Jag känner Leifen och du har helt rätt, kusligare människa är det svårt att finna......................på månen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket således gör dig till fascist, högerextremist, antidemokrat, anhängare av tortyr, militärt övervåld, slopad pressfrihet samt gul rojalist. Att du inte har fatta det än?

Har fattat det sen länge, men du glömde gul i politiken.

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vilket således gör dig till fascist, högerextremist, antidemokrat, anhängare av tortyr, militärt övervåld, slopad pressfrihet samt gul rojalist. Att du inte har fatta det än?

Hej

Var i världen finns denna din demokrati som innefattar Militärkupper, diktatur och juntor samt allt detta står för, själv har jag nog inte vare sig hört talas om eller besökt en sådan "demokrati" ?

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte ens läst en sånt inlägg av någon sen jag loggade in 2010, men däremot dina försvar av maffiaamnestin som dock folket stoppade.

Jag är en som är för riktig demokrati, och inte för något privatägt parti ägt av en dömd landsflyktig person som köper valsegrar som ej valbar.

Hej

Var i världen finns denna din demokrati som innefattar Militärkupper, diktatur och juntor samt allt detta står för, själv har jag nog inte vare sig hört talas om eller besökt en sådan "demokrati" ?

Med vänlig hälsning isan lover

Står det något om juntor, militärkupper eller diktatur i inlägget?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Var i världen finns denna din demokrati som innefattar Militärkupper, diktatur och juntor samt allt detta står för, själv har jag nog inte vare sig hört talas om eller besökt en sådan "demokrati" ?

Med vänlig hälsning isan lover

 

Har inte ens läst en sånt inlägg av någon sen jag loggade in 2010, men däremot dina försvar av maffiaamnestin som dock folket stoppade.

Jag är en som är för riktig demokrati, och inte för något privatägt parti ägt av en dömd landsflyktig person som köper valsegrar som ej valbar.

 

Vilket således gör dig till fascist, högerextremist, antidemokrat, anhängare av tortyr, militärt övervåld, slopad pressfrihet samt gul rojalist. Att du inte har fatta det än?

Jag tror tamigfan att citatfunktionen är på dom rödas sida.

Skulle varit leifen, turisten och sen Isaan Lover. Nu blev det lite som det ville.

Men IL, sammanhanget är viktigt, kontext kallas det för. Kolla på vad dom diskuterar åxå. Och fatta om det är lite ironi/humor i texterna. Och att kritiken var riktad (som jag nu fattar det) mot taxen.

Thailand 2015 446.JPG

Det kunde jag ge mig fan på... där kom det med nån bild igen... Ähh, den ligger nog bra där den ligger.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Har inte ens läst en sånt inlägg av någon sen jag loggade in 2010, men däremot dina försvar av maffiaamnestin som dock folket stoppade.

Jag är en som är för riktig demokrati, och inte för något privatägt parti ägt av en dömd landsflyktig person som köper valsegrar som ej valbar.

Hej

Och denna s.k "riktiga" demokrati ska alltså komma via en militärkupp och införandet av en ren militärdiktatur?

Lägg sen till att landet ifråga dessutom redan har något slags inofficiells världsrekord i antal kupper och perioder av diktatur utan att för den sakens skull ha utvecklats speciellt bra demokratiskt, så finns det nog anledning att betvivla just militärkupper och diktatur som rätt medicin för ett lands demokratiska utveckling.

Själv föredrar jag en demokratisk utveckling via allmänna fria val inom det demokratiska och parlamentariska systemet, vem folk väljer att rösta på i en demokrati är ju faktiskt upp till dessa att avgöra själva.

Ska militär och kungahus pracka på folk en regering eller junta som dom egentligen kanske inte alls vill ha så handlar det ju inte om demokrati.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Och denna s.k "riktiga" demokrati ska alltså komma via en militärkupp och införandet av en ren militärdiktatur?

Lägg sen till att landet ifråga dessutom redan har något slags inofficiells världsrekord i antal kupper och perioder av diktatur utan att för den sakens skull ha utvecklats speciellt bra demokratiskt, så finns det nog anledning att betvivla just militärkupper och diktatur som rätt medicin för ett lands demokratiska utveckling.

Själv föredrar jag en demokratisk utveckling via allmänna fria val inom det demokratiska och parlamentariska systemet, vem folk väljer att rösta på i en demokrati är ju faktiskt upp till dessa att avgöra själva.

Ska militär och kungahus pracka på folk en regering eller junta som dom egentligen kanske inte alls vill ha så handlar det ju inte om demokrati.

Mvh isan lover

Vid de två senaste "demokratierna" har ju en viss familj lyckats totalhaverera hela demokratin och kört den i diket och fört landet till gränsen för inbördeskrig INNAN militärkupperna

Så dom har fungerat som bärgningsbil för att få upp demokratin på vägen igen så politiker fått tillbaka nycklarna och sedan försökt ta sig framå längs vägen utan att på nytt köra av vägen

Militärkupperna och juntorna är på inget sätt någon form av demokrati eller det minsta demokratiska. Dom fungerade (tyvärr måste man säga eftersom det inte skulle behövas) som räddnigsplanka för misslyckade politiker.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Och denna s.k "riktiga" demokrati ska alltså komma via en militärkupp och införandet av en ren militärdiktatur?

Lägg sen till att landet ifråga dessutom redan har något slags inofficiells världsrekord i antal kupper och perioder av diktatur utan att för den sakens skull ha utvecklats speciellt bra demokratiskt, så finns det nog anledning att betvivla just militärkupper och diktatur som rätt medicin för ett lands demokratiska utveckling.

Själv föredrar jag en demokratisk utveckling via allmänna fria val inom det demokratiska och parlamentariska systemet, vem folk väljer att rösta på i en demokrati är ju faktiskt upp till dessa att avgöra själva.

Ska militär och kungahus pracka på folk en regering eller junta som dom egentligen kanske inte alls vill ha så handlar det ju inte om demokrati.

Mvh isan lover

Finns ingen som påstått att denna s.k "riktiga" demokrati ska  komma via en militärkupp och införandet av en ren militärdiktatur.

 

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vid de två senaste "demokratierna" har ju en viss familj lyckats totalhaverera hela demokratin och kört den i diket och fört landet till gränsen för inbördeskrig INNAN militärkupperna

Så dom har fungerat som bärgningsbil för att få upp demokratin på vägen igen så politiker fått tillbaka nycklarna och sedan försökt ta sig framå längs vägen utan att på nytt köra av vägen

Militärkupperna och juntorna är på inget sätt någon form av demokrati eller det minsta demokratiska. Dom fungerade (tyvärr måste man säga eftersom det inte skulle behövas) som räddnigsplanka för misslyckade politiker.

Hej

Själv tror jag att det minst lika mycket handlar om att "fel sida" vinner dom val som hålls i landet, valresultaten accepteras helt enkelt inte av kungahus, militär, Bangkok elit och landets gula rojalister.

Redan när valresultaten presenteras vet man att nu blir det problem och så har det i princip varit under hela 2000 talet, vare sig kungahus eller militär stöttar demokratin eller uttalar sitt fulla stöd till dom regeringar som folket väljer.

Sen köper jag inte alls ditt resonemang om bärgningsbilar o.s.v, det är ju kungahus, militär och Bangkok elit tillsammans med rika gula som finansierar och ligger bakom att folkvalda regeringar får problem genom att betala gula gatumobbar för att orsaka det kaos som sedan ska bädda för ett militärt ingripande, kupp och diktatur.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Finns ingen som påstått att denna s.k "riktiga" demokrati ska  komma via en militärkupp och införandet av en ren militärdiktatur.

 

Hej

Är inte målet med dessa kupper längre att få till en demokrati, har du blivit lite röd med tiden?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Är inte målet med dessa kupper längre att få till en demokrati, har du blivit lite röd med tiden?

Mvh isan lover

Måste allt vara rött eller gult hela tiden 

man faktiskt ha uppfattningar ändå 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv tror jag att det minst lika mycket handlar om att "fel sida" vinner dom val som hålls i landet, valresultaten accepteras helt enkelt inte av kungahus, militär, Bangkok elit och landets gula rojalister.

Redan när valresultaten presenteras vet man att nu blir det problem och så har det i princip varit under hela 2000 talet, vare sig kungahus eller militär stöttar demokratin eller uttalar sitt fulla stöd till dom regeringar som folket väljer.

Sen köper jag inte alls ditt resonemang om bärgningsbilar o.s.v, det är ju kungahus, militär och Bangkok elit tillsammans med rika gula som finansierar och ligger bakom att folkvalda regeringar får problem genom att betala gula gatumobbar för att orsaka det kaos som sedan ska bädda för ett militärt ingripande, kupp och diktatur.

Mvh isan lover

Så när de valda politikerna efter valet skiter i lagar och regler, beter sig extremt odemokratiskt, är korrumperade, använder nepotism och maktmissbruk är det inte politikernas fel utan militären, bangkokelitens och kungahusets fel ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Är inte målet med dessa kupper längre att få till en demokrati, har du blivit lite röd med tiden?

Mvh isan lover

Skulle aldrig fall mig in att försvara politiker som ändrar lagar för att berika sig själv o sin familj,eller som vill utföra amnestilagar för att slippa undan straff för brott dom begått mot det thailändska folket.

 

 

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle aldrig fall mig in att försvara politiker som ändrar lagar för att berika sig själv o sin familj,eller som vill utföra amnestilagar för att slippa undan straff för brott dom begått mot det thailändska folket.

 

 

En normal människa skulle inte göra det men tyvärr finns det ett fåtal personer här på forumet som har fastnat i kommunismens irrläror.Tragiskt att en del är så hjärntvättade.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste allt vara rött eller gult hela tiden 

man faktiskt ha uppfattningar ändå 

Såklart inte men det berikar säkert livet för en del om man i sin egen värld får tillhöra en speciell färg eller gruppering som dominerar på soien i Bkk i byn i Issan eller på favorit beachen i södern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...