Jump to content
IGNORERAD

En gripen för bombdådet vid Erawan i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

Om det är tillåtet på detta forum att anklaga mig för att vara fascist, försvara tortyr etc. så kan du ge dig fan på att jag anser mig ha rätten att försvara mig. Har du problem med detta tycker jag du skall ta upp saken med någon moderator eller liknande t.ex genom ett pm

Det är väl klart att du ska försvara dig, men när ni hugger med samma yxa i varenda tråd blir det änna lite trökit!

 

 

VI VILL HA TILLBAKA "IGNORERA TRÅDFUKTIONEN; NU"

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 353
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    42

  • turisten

    29

  • leifen

    22

  • Tallviking

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja, nu har surgurkan vaknat också.

Sovit gott? Eller är du lika trött som vanligt?

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl klart att du ska försvara dig, men när ni hugger med samma yxa i varenda tråd blir det änna lite trökit!

 

 

VI VILL HA TILLBAKA "IGNORERA TRÅDFUKTIONEN; NU"

Tycker frågan är helt klart motiverad. Att kalla varandra för fascist och liknande är knappast något som en normal person finner sig i utan att ta strid. Själv tänker jag inte finna mig i det. Dock skulle man ju kunna moderera trådarna så den sortens lögner inte tilläts, vilket väl är en fråga för just någon moderator eller liknande.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Jag har förstått att du inte gillar att jag söker stöd för mina åsikter hos dessa organisationer eftersom jag tycker att det ger en viss tyngd, samt att du kritiserar min oförmåga att argumentera o.s.v, det har du naturligtvis all rätt i världen att göra.

Men jag ger inte så mycket för er gulas argumentations teknik och taktik heller, den bygger ni ju helt på att dra in och klaga på Thaksin i alla möjliga trådar och det helt oavsett trådens ämne, är det en bra argumentations teknik ?

Mvh isan lover

Jag bryr mig inte om ifall du måste söka stöd för dina argument med ständiga referenser från människorättsorganisationer eller andra. Om du själv har svårt att uttrycka dig så fortsätt med det.

Jag vill bara förklara för dig i all vänlighet att den argumentationstekniken är simpel och väldigt fort blir avslöjad. Kan man inte föra egen argumentation så tar man gärna till "brösttoner".

"Er gulas"???? Inkluderas jag i den gruppen? Personligen är jag anti-Thaksin..Om det innebär att jag är gul så har du rätt. Själv uppfattar jag inte det så.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl klart att du ska försvara dig, men när ni hugger med samma yxa i varenda tråd blir det änna lite trökit!

 

 

VI VILL HA TILLBAKA "IGNORERA FUNKTIONEN; NU"

Jag med!

Tack till alla som trots allt uppdaterar tråden med nyheter om bombdådet!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, nu har surgurkan vaknat också.

Va?Jag trodde att det var du som var surgurkan.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur i helvetes korkade är polisen, dom får ett tips om bombmannen, drar dit och gör sitt jobb samt. TAR BELÖNINGEN SJÄLVA, inte till tipsaren utan till BIB som de facto gör sitt jobb, urusla snutjävlar som inte är värda sin lön en gång lägger sig till med medel avsatta för snabbare upplösningar avsedda för allmänheten, ONLY IN Thailand!

The land of corruption har åter visat sitt rätta ansikte!

Och vad gör glitterchefen? Han som så ivrigt skulle se över oriktigheter i samhället!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur i helvetes korkade är polisen, dom får ett tips om bombmannen, drar dit och gör sitt jobb samt. TAR BELÖNINGEN SJÄLVA, inte till tipsaren utan till BIB som de facto gör sitt jobb, urusla snutjävlar som inte är värda sin lön en gång lägger sig till med medel avsatta för snabbare upplösningar avsedda för allmänheten, ONLY IN Thailand!

The land of corruption har åter visat sitt rätta ansikte!

Och vad gör glitterchefen? Han som så ivrigt skulle se över oriktigheter i samhället!

Ja, nu måste man nästan se det komiska i att man går ut i media och glänser med hur mycket man "får" i korrupti... äuhm, lön, menar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är några av de saker som hittades i kvinnans lägenhet i Min Buri.

1193740.thumb.jpg.776feebebf1d0fb6235513

Av vad man kan se på dessa bilder så är det ju inget speciellt konstigt att ha hemma, möjligtvis det på bild fyra om är lite svårt att se vad det är.

Finns det inte mer än detta så blir det nog svårt att fälla dom misstänkta i lägenhet två, om man nu får tag i dom

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det är muThan.

Förmodar att den trötte risbonden menar mig? Nej, jag är inte sur av mig. Jag gillar bara reta upp den trötte risbonden. Seså, somna om nu dryglund.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur i helvetes korkade är polisen, dom får ett tips om bombmannen, drar dit och gör sitt jobb samt. TAR BELÖNINGEN SJÄLVA, inte till tipsaren utan till BIB som de facto gör sitt jobb, urusla snutjävlar som inte är värda sin lön en gång lägger sig till med medel avsatta för snabbare upplösningar avsedda för allmänheten, ONLY IN Thailand!

The land of corruption har åter visat sitt rätta ansikte!

Och vad gör glitterchefen? Han som så ivrigt skulle se över oriktigheter i samhället!

Bara vänta tills glittret ska belöna sig själva också. Ett steg framåt tio tillbaks. Yxlandet kommer alltid befinna sig i kalle anka stadiet. Men vem är förvånad?

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Av vad man kan se på dessa bilder så är det ju inget speciellt konstigt att ha hemma, möjligtvis det på bild fyra om är lite svårt att se vad det är.

Finns det inte mer än detta så blir det nog svårt att fälla dom misstänkta i lägenhet två, om man nu får tag i dom

Med vanliga 'ofaliga' saker som finns i många hem kan den som har rätta kunskaper sammanställa en dödlig bomb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så baserat på samma resonemang kan vi hävda att du försvarar massmord på misstänkta, korruption i Ferdinand Marcos klass och röstköp i miljardklassen?

Hej

Det är ju precis det ni gula har gjort i ungefär 10 år nu trots att jag hela tiden sagt att det inte är sant, jag har upprepade gånger påpekat att det aldrig skulle falla mig in att försvara något av detta, så ni gör uppenbarligen egna tolkningar här.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är ju precis det ni gula har gjort i ungefär 10 år nu trots att jag hela tiden sagt att det inte är sant, jag har upprepade gånger påpekat att det aldrig skulle falla mig in att försvara något av detta, så ni gör uppenbarligen egna tolkningar här.

Mvh isan lover

Och du gör inga "egna tolkningar" när du kallar folk till höger och vänster för allehanda otrevligheter ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Och du gör inga "egna tolkningar" när du kallar folk till höger och vänster för allehanda otrevligheter ?

Ja hur är det med dina egna tolkningar då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och du gör inga "egna tolkningar" när du kallar folk till höger och vänster för allehanda otrevligheter ?

Hej

Under hela den politiska konflikten som nu har pågått i ca 10 år är det väl ungefär samma folk på båda sidor, förutom några nya som har tillkommit och några som har försvunnit ifrån forumet, åsikterna är också dom samma angående röda-gula, för kupp-mot kupp, diktatur-demokrati, junta-folkvald regering, för fria val-mot fria val, civil konstitution-militär konstitution o.s.v.

 Även när det gäller saker som militärt våld mot civila, kunglig och militär inblandning i politiken, styrda och partiska domstolar som agerar politiska verktyg åt männen bakom kuppen, en numera till stora delar utsedd (av kuppmakarna) och ej längre vald senat, rätten till amnesti för militär och gula men inte för röda o.s.v, så är det och så lär det nog förbli.

Självklart tolkar alla som läser en text denna och så gör även jag, lika självklart är det att alla inte tolkar den lika, detta beror på många olika saker, bl.a personens egna bakgrund, uppväxtmiljö, erfarenheter, politiska inställning, demokratiska inställning, människorättsmässiga inställning, yrkesval, intressen, människosyn, rättvisesyn, jämlikhetssyn och massor av andra saker som också spelar in här.

Förmodligen är detta ganska komplext och inte helt lätt att svara på och beskriva med några meningar.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Under hela den politiska konflikten som nu har pågått i ca 10 år är det väl ungefär samma folk på båda sidor, förutom några nya som har tillkommit och några som har försvunnit ifrån forumet, åsikterna är också dom samma angående röda-gula, för kupp-mot kupp, diktatur-demokrati, junta-folkvald regering, för fria val-mot fria val, civil konstitution-militär konstitution o.s.v.

 Även när det gäller saker som militärt våld mot civila, kunglig och militär inblandning i politiken, styrda och partiska domstolar som agerar politiska verktyg åt männen bakom kuppen, en numera till stora delar utsedd (av kuppmakarna) och ej längre vald senat, rätten till amnesti för militär och gula men inte för röda o.s.v, så är det och så lär det nog förbli.

Självklart tolkar alla som läser en text denna och så gör även jag, lika självklart är det att alla inte tolkar den lika, detta beror på många olika saker, bl.a personens egna bakgrund, uppväxtmiljö, erfarenheter, politiska inställning, demokratiska inställning, människorättsmässiga inställning, yrkesval, intressen, människosyn, rättvisesyn, jämlikhetssyn och massor av andra saker som också spelar in här.

Förmodligen är detta ganska komplext och inte helt lätt att svara på och beskriva med några meningar.

Mvh isan lover

Så då är det inga konstigheter att du tolkas vara för korruption, maktmissbruk, nepotism, slaktande av oskyldiga barn och kvinnor i jakten på knarklangare, ockupationer av städer och myndigheter, amnesti till tusentals grovt kriminella, odemokratiskt agerande från politiker, att landet styrs av icke valda personer som fjörrstyr landet från en annan plats i världen etc etc enligt din ovanstående förklaring !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

 

Så då är det inga konstigheter att du tolkas vara för korruption, maktmissbruk, nepotism, slaktande av oskyldiga barn och kvinnor i jakten på knarklangare, ockupationer av städer och myndigheter, amnesti till tusentals grovt kriminella, odemokratiskt agerande från politiker, att landet styrs av icke valda personer som fjörrstyr landet från en annan plats i världen etc etc enligt din ovanstående förklaring !

Hej

Så länge det är öppet gula kuppvänner som samtidigt försvarar militärkupper, diktatur, juntor, mötesförbud, censur, slopad yttrandefrihet, indragen pressfrihet, politisk förföljelse, tortyr, användandet av militärdomstolar, militärt övervåld, militära konstitutioner, ej vald senat, flygplatsockupationer, belägring och vandalisering av statliga byggnader och myndigheter, användandet av våld för att hindra folk att rösta på valdagen, nedstängning av Bangkok, amnesti för militärer och liknande som framför denna tolkning så besväras jag inte nämnvärt alls, jag ser det snarare som ett kvitto på att mitt budskap når fram och att rätt personer blir upprörda, missnöjda och känner obehag av detta.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är ju precis det ni gula har gjort i ungefär 10 år nu trots att jag hela tiden sagt att det inte är sant, jag har upprepade gånger påpekat att det aldrig skulle falla mig in att försvara något av detta, så ni gör uppenbarligen egna tolkningar här.

Mvh isan lover

Självinsikt var det ja...

Ska börja fila på en standardfras som jag lägger in i samtliga svar till dig och några andra, vad sägs om denna?

"Ni som fösvarar massmord, korruption och nedmontering av demoktratin här på forumet"

Passar ju in på alla punkter på dig!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...