Jump to content
IGNORERAD

En gripen för bombdådet vid Erawan i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Som vanligt fattade du inte vad jag skrev. Jag provar igen: du (det vill säga DU IL) använder en argumentationsteknik som är roande enfaldig. För att försöka skapa tyngd i dina argument så skriver du ofta (så även detta inlägg) "jag och människorättsorganisationerna" med syftet att, precis som i det inlägg jag nu länkar till, försöka framstå som om du är den ende som tycker att dom är trovärdiga.

Jag argumenterade inte något kring NGO´s trovärdighet men du tar mitt inlägg som om jag kritiserade dem. Det är fel: jag kritiserade din oförmåga att argumentera.

Det är kul at du igen faller i den fällan genom att argumentera kring en icke-fråga.

Du lir nog aldrig bättre än så här men du ska veta att din enfaldiga argumentationsteknik inte imponerar.

Fattade du bättre nu??? Antagligen inte.

Hej

Jag har förstått att du inte gillar att jag söker stöd för mina åsikter hos dessa organisationer eftersom jag tycker att det ger en viss tyngd, samt att du kritiserar min oförmåga att argumentera o.s.v, det har du naturligtvis all rätt i världen att göra.

Men jag ger inte så mycket för er gulas argumentations teknik och taktik heller, den bygger ni ju helt på att dra in och klaga på Thaksin i alla möjliga trådar och det helt oavsett trådens ämne, är det en bra argumentations teknik ?

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 353
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    42

  • turisten

    29

  • leifen

    22

  • Tallviking

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tycker faktiskt du skall ta och redogöra för vilka de medlemmar är som försvarar tortyr, slopad pressfrihet, censur, militärt övervåld  samt ge exempel på tillfällen där så skett. Ett annat alternativ kan ju faktiskt vara att be om ursäkt för dessa anklagelser. 

Ok, låt oss då analysera din allra senaste lögn, nämligen att du hävdar att medlemmar på detta forum skulle vara för tortyr, censur, mötesförbud etc.

Jag hävdar att detta är en lögn. Eftersom du enligt egen utsago älskar saklighet och sanning så är ju det naturliga att  du visar upp fakta som stöder detta påstående. Så varsågod. Visa upp dina fakta! 

Ok, du fick två försök på dig att ge stöd för dina anklagelser. Du försöker istället undvika ämnet. Kan nog knappast göra annat än att dra slutsatsen att det är din gamla vanliga taktik att blåljuga och att komma med ena invektivet efter den andra som du kombinerar med att fegt dra dig undan när det handlar om att bevisa dina lögner. Vilken hederlig och rakryggad människa du är! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

 

Ok, du fick två försök på dig att ge stöd för dina anklagelser. Du försöker istället undvika ämnet. Kan nog knappast göra annat än att dra slutsatsen att det är din gamla vanliga taktik att blåljuga och att komma med ena invektivet efter den andra som du kombinerar med att fegt dra dig undan när det handlar om att bevisa dina lögner. Vilken hederlig och rakryggad människa du är! 

Hej

Sånt här överlåter jag åt forumets läsare att avgöra.

Men det gäller att vara tydlig i sitt avståndstagande till kupper, diktatur, juntor, indragen pressfrihet, slopad yttrandefrihet, mötesförbud, politisk förföljelse, tortyr, censur och brott mot diverse andra mänskliga rättigheter m.m.

Går man i försvarsställning i såna här frågor och skriver inlägg där man ifrågasätter om detta förekommer, försöker förringa kritiken som framförs eller t.o.m skriver inlägg till försvar av sånt här så riskerar man naturligtvis att bli sedd och uppfattad som positiv till sånt här som andra inkl. Människorätts organisationer och den demokratiska omvärlden enigt fördömer.

Det gäller alltså att vara tydlig och inte dölja vad man egentligen tycker om sånt här för att undvika missuppfattningar.

Själv är jag överdrivet tydlig i mina inlägg och har valt ett nick som Isan Lover för att visa att jag har min lojalitet i den regionen, var jag står demokratiskt och människorätts mässigt.

Alla vet nog att jag är lite röd och att jag sympatiserar med landets fattiga i norr och nordost, är för demokrati och fria val o.s.v, och det är inte vare sig meningen eller min avsikt att skriva helt neutralt på forumet, detta vet nog dom flesta.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Sånt här överlåter jag åt forumets läsare att avgöra.

Men det gäller att vara tydlig i sitt avståndstagande till kupper, diktatur, juntor, indragen pressfrihet, slopad yttrandefrihet, mötesförbud, politisk förföljelse, tortyr, censur och brott mot diverse andra mänskliga rättigheter m.m.

Går man i försvarsställning i såna här frågor och skriver inlägg där man ifrågasätter om detta förekommer, försöker förringa kritiken som framförs eller t.o.m skriver inlägg till försvar av sånt här så riskerar man naturligtvis att bli sedd och uppfattad som positiv till sånt här som andra inkl. Människorätts organisationer och den demokratiska omvärlden enigt fördömer.

Det gäller alltså att vara tydlig och inte dölja vad man egentligen tycker om sånt här för att undvika missuppfattningar.

Själv är jag överdrivet tydlig i mina inlägg och har valt ett nick som Isan Lover för att visa att jag har min lojalitet i den regionen, var jag står demokratiskt och människorätts mässigt.

Alla vet nog att jag är lite röd och att jag sympatiserar med landets fattiga i norr och nordost, är för demokrati och fria val o.s.v, och det är inte vare sig meningen eller min avsikt att skriva helt neutralt på forumet, detta vet nog dom flesta.

Mvh isan lover

Tycker du skall sluta med detta slingrande och bevisa dina påståenden att jag och andra här på MPR stöder tortyr, är antidemokratiska etc. eller helt enkelt be om ursäkt. Tills dess kvarstår mitt omdöme om dig som ett ryggradslöst och lögnaktigt kräk.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Sånt här överlåter jag åt forumets läsare att avgöra.

Men det gäller att vara tydlig i sitt avståndstagande till kupper, diktatur, juntor, indragen pressfrihet, slopad yttrandefrihet, mötesförbud, politisk förföljelse, tortyr, censur och brott mot diverse andra mänskliga rättigheter m.m.

Går man i försvarsställning i såna här frågor och skriver inlägg där man ifrågasätter om detta förekommer, försöker förringa kritiken som framförs eller t.o.m skriver inlägg till försvar av sånt här så riskerar man naturligtvis att bli sedd och uppfattad som positiv till sånt här som andra inkl. Människorätts organisationer och den demokratiska omvärlden enigt fördömer.

Det gäller alltså att vara tydlig och inte dölja vad man egentligen tycker om sånt här för att undvika missuppfattningar.

Själv är jag överdrivet tydlig i mina inlägg och har valt ett nick som Isan Lover för att visa att jag har min lojalitet i den regionen, var jag står demokratiskt och människorätts mässigt.

Alla vet nog att jag är lite röd och att jag sympatiserar med landets fattiga i norr och nordost, är för demokrati och fria val o.s.v, och det är inte vare sig meningen eller min avsikt att skriva helt neutralt på forumet, detta vet nog dom flesta.

Mvh isan lover

Menar du att en persons nick är av betydelse i någon form av sakfråga? Du brukar ju med jämna mellanrum ondgöra dig över mitt nick. Varför? Är det något speciellt fascistiskt eller antidemokratiskt i mitt nick ? Eller är det bara ett uttryck för din alldeles speciella form av hederlig sakframställan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tycker du skall sluta med detta slingrande och bevisa dina påståenden att jag och andra här på MPR stöder tortyr, är antidemokratiska etc. eller helt enkelt be om ursäkt. Tills dess kvarstår mitt omdöme om dig som ett ryggradslöst och lögnaktigt kräk.  

Hej

Det är inget slingrande alls ifrån min sida, det är den uppfattning jag har i frågan, och det är ju tråkigt om du inte gillar mitt svar.

Ibland känns det tyvärr nästan som det är lika viktigt eller t.o.m viktigare att diskutera personen bakom ett inlägg, dennes argumentations teknik, taktiken och att be andra om hjälp att söka gammal information som att diskutera nutid och det aktuella ämnet i tråden, det tycker jag är lite synd eftersom det kan tråka ut andra som hoppar in, vill ha och förväntar sig info och diskussioner om ämnet i själva tråden.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tycks ju nu som misstankarna stärks att detta är rätt grupp man fått tag på.

Sedan är ju nästa steg att fundera på vad man kan göra för att förebygga att det händer igen. En självklar åtgärd, som jag ser det, är att införa visumkrav för turkiska medborgare till Thailand. Alltså ett riktigt visum som söks på ambassaden, inte ett VOA. Då avskräcker man rimligen nya bombare från att pröva lyckan och om dom ändå gör det så har man rätt identitet på samtliga turkar i landet från start. Thailändska ambassader kommer rimligen att kolla äktheten av passen noga och om förfalskningar som är så dåliga som det som visats av de aktuella passen används att söka visum så skulle jag själv kunna se att det är falskt. Att trycka "Expiry date" på två ställen... jisses vad klumpigt!

Att införa visumkrav är en högst rimlig åtgärd som knappast kan kritiseras internationellt. Indonesien krävde på motsvarande sätt visum av oss svenskar (inga andra nordiska medborgare, dom fick VOA) under de år som "Exilregeringen" från Aceh satt i Botkyrka och smidde terrorplaner (antog i alla fall Indonesien var en rimlig misstanke). Vart land har rätt att skydda sig på detta vis.

En annan möjlig påföljd av en sådan åtgärd är att flyktingsmuggling av uighurer från Kina, som antyds att turkar är inblandade i, försvåras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är inget slingrande alls ifrån min sida, det är den uppfattning jag har i frågan, och det är ju tråkigt om du inte gillar mitt svar.

Ibland känns det tyvärr nästan som det är lika viktigt eller t.o.m viktigare att diskutera personen bakom ett inlägg, dennes argumentations teknik, taktiken och att be andra om hjälp att söka gammal information som att diskutera nutid och det aktuella ämnet i tråden, det tycker jag är lite synd eftersom det kan tråka ut andra som hoppar in, vill ha och förväntar sig info och diskussioner om ämnet i själva tråden.

Med vänlig hälsning isan lover

Ok, du har alltså uppfattningen att vi som inte håller med dig är fascister, förespråkar tortyr, och är antidemokratiska.  Du står alltså för detta och du har inte en enda tanke på att lägga fram något som helst bevis för detta?  

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ok, du har alltså uppfattningen att vi som inte håller med dig är fascister, förespråkar tortyr, och är antidemokratiska.  Du står alltså för detta och du har inte en enda tanke på att lägga fram något som helst bevis för detta?  

Hej

Det är inte bara jag på forumet som ibland har  dragit sådana slutsatser grundat på det som dessa människor skriver och försvarar, är detta fel så efterlyser jag tydligare ställningstaganden och tydliga fördömanden ifrån deras sida när det gäller antidemokratiska metoder och aktioner, kupper, diktatur, juntor, tortyr o.s.v.

Med vänlig hälsning isan lover

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är inte bara jag på forumet som ibland har  dragit sådana slutsatser grundat på det som dessa människor skriver och försvarar, är detta fel så efterlyser jag tydligare ställningstaganden och tydliga fördömanden ifrån deras sida när det gäller antidemokratiska metoder och aktioner, kupper, diktatur, juntor, tortyr o.s.v.

Med vänlig hälsning isan lover

 

Kanske bättre att du lärde dig att börja läsa inläggen ordentligt snarare än att dra sina slutsatser  baserat på diverse förvirrade fantasier eller på  en persons nick? Eller hur tror du det kommer sig att du är den ende personen här på forumet (förutom en viss person) som har dragit denna slutsats? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske bättre att du lärde dig att börja läsa inläggen ordentligt snarare än att dra sina slutsatser  baserat på diverse förvirrade fantasier eller på  en persons nick? Eller hur tror du det kommer sig att du är den ende personen här på forumet (förutom en viss person) som har dragit denna slutsats? 

Nu får du  för fan ge dig, men nu kan du lägga till stalker på ditt visitkort också.

Återgå till ämnet eller starta en ny tråd.

Kan ju heta Turisten oreserverad stöd för juntan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tycks ju nu som misstankarna stärks att detta är rätt grupp man fått tag på.

Sedan är ju nästa steg att fundera på vad man kan göra för att förebygga att det händer igen. En självklar åtgärd, som jag ser det, är att införa visumkrav för turkiska medborgare till Thailand. Alltså ett riktigt visum som söks på ambassaden, inte ett VOA. Då avskräcker man rimligen nya bombare från att pröva lyckan och om dom ändå gör det så har man rätt identitet på samtliga turkar i landet från start. Thailändska ambassader kommer rimligen att kolla äktheten av passen noga och om förfalskningar som är så dåliga som det som visats av de aktuella passen används att söka visum så skulle jag själv kunna se att det är falskt. Att trycka "Expiry date" på två ställen... jisses vad klumpigt!

Att införa visumkrav är en högst rimlig åtgärd som knappast kan kritiseras internationellt. Indonesien krävde på motsvarande sätt visum av oss svenskar (inga andra nordiska medborgare, dom fick VOA) under de år som "Exilregeringen" från Aceh satt i Botkyrka och smidde terrorplaner (antog i alla fall Indonesien var en rimlig misstanke). Vart land har rätt att skydda sig på detta vis.

En annan möjlig påföljd av en sådan åtgärd är att flyktingsmuggling av uighurer från Kina, som antyds att turkar är inblandade i, försvåras.

Nu vet vi ju inte om de åkt in på de falska turkiska passen eler inte?

De var ju ganska uselt gjorda kopior med bland annat Istanbul felstavat och två olika expiry dates, de borde i så fall stoppats redan vid gränsen. Jag tror de använt andra pass för att ta sig in i landet-eller så är det verkligen dags för en uppryckning hos gränspolisen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är inte bara jag på forumet som ibland har  dragit sådana slutsatser grundat på det som dessa människor skriver och försvarar, är detta fel så efterlyser jag tydligare ställningstaganden och tydliga fördömanden ifrån deras sida när det gäller antidemokratiska metoder och aktioner, kupper, diktatur, juntor, tortyr o.s.v.

Med vänlig hälsning isan lover

 

Så baserat på samma resonemang kan vi hävda att du försvarar massmord på misstänkta, korruption i Ferdinand Marcos klass och röstköp i miljardklassen?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så baserat på samma resonemang kan vi hävda att du försvarar massmord på misstänkta, korruption i Ferdinand Marcos klass och röstköp i miljardklassen?

Går även att beskriva som populära åtgärder, traditioner och små gåvor.  Same same.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är ju ganska duktig själv på att kalla andra för otrevligheter..

Ungefär som när du beskyller andra för otrevligheter som ingen annan sett bara för att i nästa mening beskylla folk för att vara fulla.

Han erkänner ju iallafall att han felar, när kan vi få se ett sådant erkännade från dig? 

TV körde en enklare variant och gick in i silence istället :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är inte bara jag på forumet som ibland har  dragit sådana slutsatser grundat på det som dessa människor skriver och försvarar, är detta fel så efterlyser jag tydligare ställningstaganden och tydliga fördömanden ifrån deras sida när det gäller antidemokratiska metoder och aktioner, kupper, diktatur, juntor, tortyr o.s.v.

Med vänlig hälsning isan lover

 

Ok, du vill ha tydliga ställningstaganden:

1) Jag är inte nazist, fascist, eller gul.

2) Jag är anhängare av demokrati

3) Jag hatar korruption och brott mot mänskliga rättigheter

Är detta tillräckligt klart? Om inte, tala i så fall om för mig vad det är i ovanstående du inte förstår. Om du lyckas förstå ovanstående, så kan du i så fall vara vänlig att påstå att jag skulle vara fascist, gul,antidemokrat eller emot mänskliga rättigheter?

Kan du göra mig den tjänsten? 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, du vill ha tydliga ställningstaganden:

1) Jag är inte nazist, fascist, eller gul.

2) Jag är anhängare av demokrati

3) Jag hatar korruption och brott mot mänskliga rättigheter

Är detta tillräckligt klart? Om inte, tala i så fall om för mig vad det är i ovanstående du inte förstår. Om du lyckas förstå ovanstående, så kan du i så fall vara vänlig att påstå att jag skulle vara fascist, gul,antidemokrat eller emot mänskliga rättigheter?

Kan du göra mig den tjänsten? 

 

Varför vill du bli kallad det:big_smile:?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett jävla ältande av turisten och IL. Varenda jävla tråd om Thailand så faller ni tillbaks i samma jävla ältande. Kamma till er för fan och pm:a varandra istället.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett jävla ältande av turisten och IL. Varenda jävla tråd om Thailand så faller ni tillbaks i samma jävla ältande. Kamma till er för fan och pm:a varandra istället.

 

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

 

 

Om det är tillåtet på detta forum att anklaga mig för att vara fascist, försvara tortyr etc. så kan du ge dig fan på att jag anser mig ha rätten att försvara mig. Har du problem med detta tycker jag du skall ta upp saken med någon moderator eller liknande t.ex genom ett pm

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...