Jump to content
IGNORERAD

Resebudget?


Enis

Recommended Posts

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    6

  • Stefanl

    4

  • Glenn Phuket

    4

  • Enis

    2

Mest aktiva i denna tråd

På något sätt hamnar vi oftast på 1000kr dag men det går att leva mycket billigare om man vill.

När jag hade snålsemester för 12 år sedan så hade jag budget på 1000 bath per dag i ett par månader men sista 1-2 veckorna släpte jag loss i Patong och där gick det åt kanske10 000- 20 000kr.

Gav min turistguide 10 000bath  i tipp.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

På något sätt hamnar vi oftast på 1000kr dag men det går att leva mycket billigare om man vill.

När jag hade snålsemester för 12 år sedan så hade jag budget på 1000 bath per dag i ett par månader men sista 1-2 veckorna släpte jag loss i Patong och där gick det åt kanske10 000- 20 000kr.

Gav min turistguide 10 000bath  i tipp.

Bränna pengar är ju lätt, ligga på minimum är lite tristare. Fast åker man ner 1-2 veckor så är det nog vettigare att lägga sig "högt" i budget. Trist att åka till Thailand och sen snåla ett par veckor.

Det som slår mig är ju att barnfamiljer kan ha ganska vettigt med all inclusive, dock blir man gärna fast på hotellet med AI.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

har fått den frågan massor av ggr av olika folk.

 

Jag brukar säga 1000 kr / dag ink allt (boende mat och dryck samt lite utflykter och lite shopping)  per vuxen person.

 

Barnen är ju lite svårare att beräkna men dom dricker ju inga dyra paraplydrinkar så kanske 500 kr / barn och dag....

 

14 dagar X 2 vuxna + 2 barn = 42 000 Kr.

 

Klarar man sig inte på den budgeten så ska man nog inte åka någonstans utan stanna hemma.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

priserna gått upp rejält sista tiden.1 st lime 5 kr

Var hittar du lime för det priset, en minibar på ett 5 stjärnigt hotell eller?  Tror du har blivit riktigt lurad om du har betalt det priset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om de räknar med samma kostnader som att ha semester i Sverige plus resan så får de en slant över till lite extra lyx.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...