Jump to content
IGNORERAD

Detta gillar jag inte i Thailand!


Guest Loikkari

Recommended Posts

Har sett ett Fenomen de senare åren och ser det OFTA. Folk pratar i sin mobil som om det vore en Walkie Talkie. Dom lyssnar som man ska (hålla mot örat). Men när dom ska prata tar dom mobilen bort från örat och håller den framför ansiktet och Babblar in i skärmen.

Hur jävla dumt ser inte det beteendet ut!

Kanske dom har en Walkie Talkie App installerad Ha ha ha......

Någon som frågat en person som använt mobilen på detta sätt vad dom håller på med?

Lika töntigt som detta:

serveimage?url=http%3A%2F%2Ftse3.mm.bing

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 255
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    16

  • Nemo

    13

  • Baa

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

Lika töntigt som detta:

serveimage?url=http%3A%2F%2Ftse3.mm.bing

Nja......Man siktar kanske bättre om man har ett handledsproblem. Men att prata in i en mic som är i nedre delen av mobilen vore dumt att tro att den sitter uppe i displayen! Eller har vi ett Fenomen påhittat av Thaibio filmer? Detta är nu frågan! Skål på dig Nemo! Hoppas vi ses snart igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Dom använder förmodligen annars högtalartelefon. 

Det brukar jag själv göra när det är jäkligt varmt ute, och jag inte vill lägga emot telefon mot mitt svettiga öra.

Det är också skönt att slippa sitta med armen krökt mot örat om man har ett längre samtal.

Mvh

Men varför tar dom då och lyssnar på den i andra änden MOT örat men svarar i samma överdel där INTe någon mikrofon finns???

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Dom använder kameran i mobilen och nyttjar videofunktionen så man kan se varandra.

Skype, LINE eller annan app.

Då ser man nog bara struphuvudet på den andra! För dom jag sett pratar högt upp i den delen där högtalaren sitter och MYCKET nära! Förklaring återstår att hitta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle på bio, tänkte den tiden var bra, vad säger personen i kassan den är dubbad!!!

Ett helt  ointelligent  system, regissören ville säkert ha filmen dubbad till mindre bemedlade tröttmössor.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då ser man nog bara struphuvudet på den andra! För dom jag sett pratar högt upp i den delen där högtalaren sitter och MYCKET nära! Förklaring återstår att hitta!

Det vet jag inte!

Link to comment
Dela på andra sajter

Citeringsfunktionen  fungerar ej på detta forum. Kan någon förklara hur citeringarna funkar!!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda som funkar på detta forum numera, är att klicka fel,  till reklam sidor som "ukraian goldbrides" od. 

Man försöker skriva inlägg, men det mesta blir pannkaka 

Link to comment
Dela på andra sajter

Citeringsfunktionen  fungerar ej på detta forum. Kan någon förklara hur citeringarna funkar!!

 

klicka på citera sedan skrivf

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda som funkar på detta forum numera, är att klicka fel,  till reklam sidor som "ukraian goldbrides" od. 

Skaffa Adblock.  smile.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Skaffa Adblock.  smile.gif

Har ADblock, men forumägaren bad oss att avaktivera på mpr. Och då gjorde jag det, för jag gillar ju detta forum. Men fy, vad dåligt det funkar nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle på bio, tänkte den tiden var bra, vad säger personen i kassan den är dubbad!!!

Ett helt  ointelligent  system, regissören ville säkert ha filmen dubbad till mindre bemedlade tröttmössor.

 

 

Jag gick rätt ofta bio i byn chumphae för några år sedan då sa dom "personalen "varje gång den textat på engelska eller snackade engelska . Nästan varje gång var den dubbad "skitsur var man" men tjejen gillade filmen så man fick snällt sitta kvar.

Jesper & Pakusa

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
On 2015-09-27 at 08:29, skrev Benjamas:

 

Vi har en rätt stor matmarknad här som alltid är fullknökad med folk, mycket trevligt ställe och alltid div liveband olika uppträdanden varje kväll. Men när det regnar så vill folk sitta vid borden under taket och runt där är det ett rent livsfarligt golv som blir ungefär som blank is med såpa på när det blir blött och man ser ofta folk som stöper i backen med en tallrik mat i handen.

 

Man kan ju tycka då eftersom det händer så ofta att dom skulle komma på att man kanske skulle måla det här golvet med en icke fullt så hal färg eller byta klinkers. Men i själva verket är det väl så att det är ju faktiskt inkomstbringande både för dem som får sälja ny mat för den som hamnat på golvet och för sjukhusen som får ta hand om ev benbrott så undrar om det inte eg är en ren affärside med hala golv...

 

 

 

I sverige så finns det en vätska att behandla hala golvplattor med så de blir betydligt mindre hala, minns inte vad den heter, men tillverkades då av Ströveskemi på licens.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
54 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

I sverige så finns det en vätska att behandla hala golvplattor med så de blir betydligt mindre hala, minns inte vad den heter, men tillverkades då av Ströveskemi på licens.

Läste du meningen efter det rödmarkerade.... planen var kanske att inte göra det mindre halt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Läste du meningen efter det rödmarkerade.... planen var kanske att inte göra det mindre halt.

 

Jo, jag läste den.

Och förstod den...............

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
6 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Jo, jag läste den.

Och förstod den...............

Om affärsidén är att ha hala golv så kan ju ditt förslag inte hjälpa.

 

Men, stenmark har nog rätt...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Om affärsidén är att ha hala golv så kan ju ditt förslag inte hjälpa.

 

Men, stenmark har nog rätt...

 

Min tanke med att skriva detta var att tipsa de som tycker att de har hala klinkergolv hemma att det finns metoder att rätta till halkan.........

Det kanske inte var så lätt att förstå att detta kan användas även i hemmet och på tex garage uppfarten?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
3 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Min tanke med att skriva detta var att tipsa de som tycker att de har hala klinkergolv hemma att det finns metoder att rätta till halkan.........

Det kanske inte var så lätt att förstå att detta kan användas även i hemmet och på tex garage uppfarten?

Tja, det var inte det jag kommenterade. Men du läser som du vill, det kan jag inte hjälpa.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Tja, det var inte det jag kommenterade. Men du läser som du vill, det kan jag inte hjälpa.

 

Då får du nog visa vad jag skrev som du kommenterade, för du har helt tappat bort mej nu.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
21 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Då får du nog visa vad jag skrev som du kommenterade, för du har helt tappat bort mej nu.

Bara för att jag är snäll...

 

Citat

Man kan ju tycka då eftersom det händer så ofta att dom skulle komma på att man kanske skulle måla det här golvet med en icke fullt så hal färg eller byta klinkers. Men i själva verket är det väl så att det är ju faktiskt inkomstbringande både för dem som får sälja ny mat för den som hamnat på golvet och för sjukhusen som får ta hand om ev benbrott så undrar om det inte eg är en ren affärside med hala golv..

Men jag kanske missförstod allt. Det händer mig ofta.

 

För att förtydliga, om idén är att folk ska halka så är ett tips om hur man gör det halkfritt kanske en dålig idé. Eller det var så jag tänkte i alla fall.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Bara för att jag är snäll...

 

Men jag kanske missförstod allt. Det händer mig ofta.

 

Och precis som jag skrev tidigare:

 

"I sverige så finns det en vätska att behandla hala golvplattor med så de blir betydligt mindre hala, minns inte vad den heter, men tillverkades då av Ströveskemi på licens."

 

För att slippa byta klinkers som är hala men man kanske tycker om utseendet på................

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
Precis nyss, skrev UglyFarang:

 

Och precis som jag skrev tidigare:

 

"I sverige så finns det en vätska att behandla hala golvplattor med så de blir betydligt mindre hala, minns inte vad den heter, men tillverkades då av Ströveskemi på licens."

 

För att slippa byta klinkers som är hala men man kanske tycker om utseendet på................

Vi pratar nog om varann, dvs om olika saker.

 

Bra tips om man vill ha halkfritt, men om affärsidén är att dom [kunderna] skall halka så är det väl inte så listigt menade jag. Ditt tips var ju hur man skall få det halkfritt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Vi pratar nog om varann, dvs om olika saker.

 

Bra tips om man vill ha halkfritt, men om affärsidén är att dom [kunderna] skall halka så är det väl inte så listigt menade jag. Ditt tips var ju hur man skall få det halkfritt.

 

Du föreslog en Stenmark innan, jag tycker att vi kör på det!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2015‎-‎08‎-‎24 at 11:39, skrev wUThai:

Skrivit det innan. Att få ett rakt nej eller ja! Utan att behöva få en förklaring i 10 minuter om varför det blir ett nej eller ett ja. Riktigt jävla tröttsamt kan det bli ibland! Ja, och så dom idi*tiska buddah-dagarna när man inte få sälja alkohol! Och sen 7/11 idi*tiska tider när man kan sälja alkohol och inte sälja! Familymart har inte dom idi*treglerna så därför bojkottar jag 7/11 i den mån jag kan! 

När jag bodde i BKK, kunde jag köpa öl och sprit vilka tider som helst, även på 7-ELEVEn, det var bara att kunna regeln om att det är lagligt att handla dygnet runt , bara man köper mer än 10 liter!

Buddadagar och dagen före val, tror jag inte jag testade, köpte i den lilla kvartersbutiken istället, hon sålde när någon ville handla, även 03:00 på kungens födelsedag, om man knackade på, bara att dricksa lite granna...

On ‎2015‎-‎08‎-‎24 at 11:55, skrev knasen:

Nästan som yxlandet Sverige där man inte heller kan köpa alkohol var och när som helst :crazy:

Kanske är det så ute på vischan?

I tätorten Partille finns lokala entreprenörer, som säljer märkesvaror när fan som helst, och alltid "Tax-free" billigare än på det såkallade "Monopolet", verkar vara nån form av direktimport, från annat EU-land?

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns i hela Sverige av varierande kvalité och pris dygnet runt.

Möjligheten att köpa mellan kl. 14.00 och 17.00 i Thailand om man köper +10 liter verkar borta numera.

Jag blev nyligen nekad på Makro i Hua Hin.

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...