Jump to content
IGNORERAD

Detta gillar jag inte i Thailand!


Guest Loikkari

Recommended Posts

Jo de kan vara väldigt irriterande, men utan den där "extrapåsen" så skulle godispåsen vara full med såna där miniatyrmyror efter en stund.

Plus att godisarna skulle smälta ihop till en klump i värmen, men det är fortfarande irriterande. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 255
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    16

  • Nemo

    13

  • Baa

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Man ska ta seden i mun dit man kommer

Det var väl inte det du gjorde hos SC med flygarn :-). Heja Djurgården.

Ändrades av Peolito
Link to comment
Dela på andra sajter

Som så många andra har jag irriterat mig på dom oskalade stjärtarna på räkorna och eftersom min fru ofta lagade mat med räkor tog jag för några år sen och frågade om man inte kunde skala allt på räkan innan man stoppade ner den i maten. Det kan man väl blev svaret och så har det förblivit sedan dess. Jag känner mig stolt över mitt bidrag till det Thailändska köket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl inte det du gjorde hos SC med flygarn :-). Heja Djurgården.

Självklart gjorde jag det,jag var ju gäst

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart gjorde jag det,jag var ju gäst

Självklart du är ju en belevad man i sina bästa år, dock inte lovande längre :-) Man ska inte heller dö nyfiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart du är ju en belevad man i sina bästa år, dock inte lovande längre :-) Man ska inte heller dö nyfiken.

Fortfarande lovande inom vissa områden,oklart vilka förvisso :blind:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Som så många andra har jag irriterat mig på dom oskalade stjärtarna på räkorna och eftersom min fru ofta lagade mat med räkor tog jag för några år sen och frågade om man inte kunde skala allt på räkan innan man stoppade ner den i maten. Det kan man väl blev svaret och så har det förblivit sedan dess. Jag känner mig stolt över mitt bidrag till det Thailändska köket.

Gaffeln i räkan och skeden tryckt mot rätt ställe på räkstjärten för att hålla skalet mot tallriken, sedan bara att dra ut. Tar 3 sek allt som allt.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars tar man stjärten mellan pekfinger och tumme och in i munnen, och vips så har man en räka i truten.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars tar man stjärten mellan pekfinger och tumme och in i munnen, och vips så har man en räka i truten.

Är väl kanske inte  så lustigt när maten är skållhet?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl kanske inte  så lustigt när maten är skållhet?

Är det mindre varmt för munnen än för fingrarna menar du?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, munnen tål värme bäst

Inte min ivf:big_smile: 

Skulle räkan kännas för varm för fingrarna så skulle jag aldrig ens tänka på att trycka in den i truten.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar inte med Thailand att barbruttorna är så jäka läckra.  Jag går med fjong i brallan nästan hela tiden och det gör att blodet inte räcker till att vandra omkring i nationalparker o sånt. DET är det jag ogillar mest med Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det mindre varmt för munnen än för fingrarna menar du?

Ja, min mun tål betydligt högre värme än fingrarna, känns som om munnen är renare än fingrarna också.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar inte med Thailand att barbruttorna är så jäka läckra.  Jag går med fjong i brallan nästan hela tiden och det gör att blodet inte räcker till att vandra omkring i nationalparker o sånt. DET är det jag ogillar mest med Thailand.

Du måste ha ett h-e med urineringen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars tar man stjärten mellan pekfinger och tumme och in i munnen, och vips så har man en räka i truten.

Var just det jag vände mig mot, antingen helt skalade räkor eller skala allt själv.

hybridmat är en styggelse

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite räkskal dör man inte av, bara tugga en stund till.

Större bitar spottar man ut på golvet bara.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite räkskal dör man inte av, bara tugga en stund till.

Större bitar spottar man ut på golvet bara.

jo, det är ju lika sant som att bara ta en snaps och halta hela kvällen är kul

Link to comment
Dela på andra sajter

jo, det är ju lika sant som att bara ta en snaps och halta hela kvällen är kul

Klarar man inte av skal på räkorna så beställer man väl in annan mat eller darlingen skalar åt en, själv petar jag in den oskalad och i ena mungipan kommer resterna ut i en jämn ström.

Bara en snaps är ett missbruk.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Klarar man inte av skal på räkorna så beställer man väl in annan mat eller darlingen skalar åt en, själv petar jag in den oskalad och i ena mungipan kommer resterna ut i en jämn ström.

Bara en snaps är ett missbruk.

ibland är det självklara alldeles för enkelt, att jag inte tänkt på det förut 555

då kan iaf inte jag komma på ngt mer negativt med Thailand

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo de kan vara väldigt irriterande, men utan den där "extrapåsen" så skulle godispåsen vara full med såna där miniatyrmyror efter en stund.

Ger mig fan på att de där miniatyrmyrorna kan gå rakt igenom en glasruta.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom små arga jävla myrorna som biter en i fötterna om man står på fel ställe i trädgården. Gör ont som fan!

Thailändarnas allt aggressivare trafik beteende.

Lögnerna, ryggradslösheten & fegheten man så ofta stöter på när konflikter eller menings skillnader blossar upp.

Den kulturella dumheten som hindrar folk att utveckla en självständig mentalitet baserad på egna slutsatser. Skulle kunna skriva en uppsats om detta.

Att många är så dåligt fostrade hemifrån (& inte blev det bättre i skolan)  att dom inte klarar av att bemästra sitt eget språk. Resultatet blir missförstånd, avsaknad av argumentations förmåga osv osv.

Hög & låg tänket som genomsyrar hela samhället vilket bidrar till att utvecklingen i landet går krabbgång.

Farang/thai priser.

Att en "bucket" inte innehåller en hel kvarting längre. För 10 år sedan var en bucket = en kvarting Sangsom, redbull el motsvarande & lite fruktsoda.

Numera får man bara en skvätt Sangsom.

Lao khao. Borde fanimej förbjudas.

Thai kondomer. För barn? Extra small var dom i allaf.

Aluminium besticken. (Fast lite roliga är dom!)

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Dom små arga jävla myrorna som biter en i fötterna om man står på fel ställe i trädgården. Gör ont som fan!

Thailändarnas allt aggressivare trafik beteende.

Lögnerna, ryggradslösheten & fegheten man så ofta stöter på när konflikter eller menings skillnader blossar upp.

Den kulturella dumheten som hindrar folk att utveckla en självständig mentalitet baserad på egna slutsatser. Skulle kunna skriva en uppsats om detta.

Att många är så dåligt fostrade hemifrån (& inte blev det bättre i skolan)  att dom inte klarar av att bemästra sitt eget språk. Resultatet blir missförstånd, avsaknad av argumentations förmåga osv osv.

Hög & låg tänket som genomsyrar hela samhället vilket bidrar till att utvecklingen i landet går krabbgång.

Farang/thai priser.

Att en "bucket" inte innehåller en hel kvarting längre. För 10 år sedan var en bucket = en kvarting Sangsom, redbull el motsvarande & lite fruktsoda.

Numera får man bara en skvätt Sangsom.

Lao khao. Borde fanimej förbjudas

 

Thai kondomer. För barn? Extra small var dom i allaf.

Aluminium besticken. (Fast lite roliga är dom!

 

 

 

 

Hej

Förmodar att du glömde ironi skylten?

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Dom små arga jävla myrorna som biter en i fötterna om man står på fel ställe i trädgården. Gör ont som fan!

Thailändarnas allt aggressivare trafik beteende.

Lögnerna, ryggradslösheten & fegheten man så ofta stöter på när konflikter eller menings skillnader blossar upp.

Den kulturella dumheten som hindrar folk att utveckla en självständig mentalitet baserad på egna slutsatser. Skulle kunna skriva en uppsats om detta.

Att många är så dåligt fostrade hemifrån (& inte blev det bättre i skolan)  att dom inte klarar av att bemästra sitt eget språk. Resultatet blir missförstånd, avsaknad av argumentations förmåga osv osv.

Hög & låg tänket som genomsyrar hela samhället vilket bidrar till att utvecklingen i landet går krabbgång.

Farang/thai priser.

Att en "bucket" inte innehåller en hel kvarting längre. För 10 år sedan var en bucket = en kvarting Sangsom, redbull el motsvarande & lite fruktsoda.

Numera får man bara en skvätt Sangsom.

Lao khao. Borde fanimej förbjudas.

Thai kondomer. För barn? Extra small var dom i allaf.

Aluminium besticken. (Fast lite roliga är dom!)

 

 

 

 

Trevlig semester!

Jag håller med om kondomerna, men det löser du från Sverige på ett enkelt sätt.

 

 

 

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...