Jump to content
IGNORERAD

Detta gillar jag inte i Thailand!


Guest Loikkari

Recommended Posts

15 minuter sedan, skrev leifen:

Finns i hela Sverige av varierande kvalité och pris dygnet runt.

Möjligheten att köpa mellan kl. 14.00 och 17.00 i Thailand om man köper +10 liter verkar borta numera.

Jag blev nyligen nekad på Makro i Hua Hin.

 

 

Foodland i Pattis har alltid haft alkoholförbud mellan kl 14 och 17. Jag var där idag kl 15 och chansade att gå till kassan med en flaska vin. Inga problem.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 255
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    16

  • Nemo

    13

  • Baa

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev Jive:

Foodland i Pattis har alltid haft förbud alkoholförbud mellan kl 14 och 17. Jag var där idag kl 15 och chansade att gå till kassan med en flaska vin. Inga problem.

Man är aldrig utan om man besöker ”rätt” ställen.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev leifen:

Man är aldrig utan om man besöker ”rätt” ställen.

Men det konstiga är, att Foodland har alltid tvärnobbat mellan 14 0ch 17.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev leifen:

Finns i hela Sverige av varierande kvalité och pris dygnet runt.

Möjligheten att köpa mellan kl. 14.00 och 17.00 i Thailand om man köper +10 liter verkar borta numera.

Jag blev nyligen nekad på Makro i Hua Hin.

 

 

Ofan, har inte vart där på 3år...

Tur att granntanten har kvar sin butik då, det sa farsan härom dagen!

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Jive:

Foodland i Pattis har alltid haft alkoholförbud mellan kl 14 och 17. Jag var där idag kl 15 och chansade att gå till kassan med en flaska vin. Inga problem.

Har inte Pattaya/Jomtien lite egna regler?

Vi blev aldrig, någonsin nekade att handla på, typ 7-ELEVEn vid stranden?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev leifen:

Finns i hela Sverige av varierande kvalité och pris dygnet runt.

Möjligheten att köpa mellan kl. 14.00 och 17.00 i Thailand om man köper +10 liter verkar borta numera.

Jag blev nyligen nekad på Makro i Hua Hin.

 

 

Jag blev nekad på Makro i Buriram. Vi fick ställa vagnen med varor och ta en kaffe i 25 minuter och sen gå och betala. Vansinne......

Men de hade förvånansvärt gott kaffe:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tommy:

Har inte Pattaya/Jomtien lite egna regler?

Vi blev aldrig, någonsin nekade att handla på, typ 7-ELEVEn vid stranden?

 

MVH

Jag har heller aldrig blivit nekad på 7/11 här, men däremot flera gånger på andra minimarts, Så visst är det ett "flexibelt" regelverk här.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2015‎-‎08‎-‎28 at 17:47, skrev dandic:

Jag gillar inte med Thailand att barbruttorna är så jäka läckra.  Jag går med fjong i brallan nästan hela tiden och det gör att blodet inte räcker till att vandra omkring i nationalparker o sånt. DET är det jag ogillar mest med Thailand.

Jupp. Det är jobbigt!

On ‎2015‎-‎09‎-‎19 at 23:29, skrev Neil:

Det jag inte gillar i Thailand är förstås tjejerna. Giriga och manipulativa är de nästan allihopa.

Men samtidigt är förstås tjejerna det bästa med Thailand. Söta, livfulla, kärleksfulla och kåta är de nästan allihopa.

De har mig i ett järngrepp sedan 13 år tillbaka. På gott och ont.

Jag störde mej på oprofessionella, blyga "Bartjejer"...

Jag menar, va faan, man löser ut en dame som borde veta vad man är intresserad utav , men när man fått hem henne så är hon blyg!!!

Lite som falsk varudeklaration, fast charmigt...

Har väl löst ut  personal från fel barer? Nästa gång blir det från nåt riktigt horhus!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

så, nu har jag läst hela tråden, helt ok!!

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag inte gillar med Thailand är....Det finns massor ställen som ingen (Maipenraiare) varit på/i! ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
4 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Det jag inte gillar med Thailand är....Det finns massor ställen som ingen (Maipenraiare) varit på/i! ;-)

Är du riktigt säker på det? Jag har bara hittat till suvvan, sen har jag ingen aning om vart jag tog vägen. patta... nånting (tog med mig kikare och allt), men andra verkar ju ha varit överallt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev kitungmakmak:

Är du riktigt säker på det? Jag har bara hittat till suvvan, sen har jag ingen aning om vart jag tog vägen. patta... nånting (tog med mig kikare och allt), men andra verkar ju ha varit överallt.

Säkert reste du från Kallax ;)

Sådanda hamnar oftast i Jomtien med någon vän. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
17 minuter sedan, skrev leifen:

Säkert reste du från Kallax ;)

Sådanda hamnar oftast i Jomtien med någon vän. 

Jo så har det kanske blivit, men jag får ju inte igång GPSen så jag är inte riktigt säker på vart jag hamnat.

 

Det är inte så enkelt...

 

SAM_2265.thumb.JPG.c019f97cdf9915524af49

 

Tror Maitans eller SC ligger där nånstans. Men om han skall ta höger eller vänster vetefan ;)

 

EDIT: Men vad jag inte gillar är att det ligger så j*la långt bort. Det är som att åka till skåne fast lite längre....

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag ogillar med Thailand är att jag hade det mycket roligare dom första resorna dit för 13 år sedan.

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag ogillar med Thailand är att jag hade det mycket roligare dom första resorna dit för 13 år sedan.

 

C;D

Kan ju vara åldern ...... men håller med dig visst var det roliga när var där början.

Jesper & Pakusa

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
23 minuter sedan, skrev C-dude:

Det jag ogillar med Thailand är att jag hade det mycket roligare dom första resorna dit för 13 år sedan.

 

C;D

 

1 minut sedan, skrev Jerker:

Kan ju vara åldern ...... men håller med dig visst var det roliga när var där början.

Jesper & Pakusa

 

Jag tror att minnen av det som är dåligt bleknar eller försvinner, men det som var bra blir starkare. Visst var sommaren bättre förut, och fisken nappade alltid när du var ute och fiskade.

 

Men, hur åldern kan påverka det om det skulle vara första gången i Thailand förstår jag inte. Tror mer på att man uppskattar andra saker i så fall. Men jag är inte säker på det heller.

 

Men alla snygga tjejer har ju försvunnit, nu är det bara kvinnor i min ålder som finns - men det kanske beror på att jag har valt andra ställen och har vännen med mig. Tja, hon väljer nog ställena när jag tänker närmare efter. Toffel som jag är så får det bli så.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev C-dude:

Det jag ogillar med Thailand är att jag hade det mycket roligare dom första resorna dit för 13 år sedan.

 

C;D

 

Nyhetens behag.....

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

 

 

Jag tror att minnen av det som är dåligt bleknar eller försvinner, men det som var bra blir starkare. Visst var sommaren bättre förut, och fisken nappade alltid när du var ute och fiskade.

 

Men, hur åldern kan påverka det om det skulle vara första gången i Thailand förstår jag inte. Tror mer på att man uppskattar andra saker i så fall. Men jag är inte säker på det heller.

 

Men alla snygga tjejer har ju försvunnit, nu är det bara kvinnor i min ålder som finns - men det kanske beror på att jag har valt andra ställen och har vännen med mig. Tja, hon väljer nog ställena när jag tänker närmare efter. Toffel som jag är så får det bli så.

 

Njae, visst var det mycket bättre förr. Thailand var ett helt annat land och t.o.m. Phuket var fantastiskt fint. Men det som inte var bra då har jag inte glömt. Det var iofs inte så mycket. Minns dom jobbiga bussresorna väldigt väl, ffa Phuket-Bangkok 15 timmar utan nackstöd med fullt med folk på plastpallar i gången. Eller Bangkok-Chiang Mai med haveri mitt i ingensmansland. Lite rädd blev man allt den första resan när taxichaffisen sa till en att ta in armen och veva upp rutan (ingen aircon på den tiden) annars kanske dom högg fingret eller handen av en för att komma åt en ring/armband.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-04-04 at 16:14, skrev leifen:

Finns i hela Sverige av varierande kvalité och pris dygnet runt.

Möjligheten att köpa mellan kl. 14.00 och 17.00 i Thailand om man köper +10 liter verkar borta numera.

Jag blev nyligen nekad på Makro i Hua Hin.

 

 

 

On 2016-04-04 at 16:42, skrev frogfish:

Jag blev nekad på Makro i Buriram. Vi fick ställa vagnen med varor och ta en kaffe i 25 minuter och sen gå och betala. Vansinne......

Men de hade förvånansvärt gott kaffe:big_smile:

 

Hade ni plastkortet då?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-04-04 at 18:57, skrev C-dude:

Det jag ogillar med Thailand är att jag hade det mycket roligare dom första resorna dit för 13 år sedan.

 

C;D

 

Tiden före fru?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

 

Hade ni plastkortet då?

Makrokortet var med.

 

Man vi hade glömt tidsmaskinen.....:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev frogfish:

Makrokortet var med.

 

Man vi hade glömt tidsmaskinen.....:big_smile:

 

Ok, vi fick handla på vilka tider vi ville när vi hade kompisens plastkort, förra vintern får tilläggas.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Ok, vi fick handla på vilka tider vi ville när vi hade kompisens plastkort, förra vintern får tilläggas.

Vad är det för plastkort du pratar om? Makrokortet? Eller "Vi skiter i lagen-kortet"?

 

Vi hade flera plastkort med oss (Makro, Mastercard (flera stycken), id-kort etc), men det förändrade inte vad klockan var.....

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev frogfish:

Vad är det för plastkort du pratar om? Makrokortet? Eller "Vi skiter i lagen-kortet"?

 

Vi hade flera plastkort med oss (Makro, Mastercard (flera stycken), id-kort etc), men det förändrade inte vad klockan var.....

 

Sorry för oklart!

Givetvis Makros kort.

Förra vintern när vi lånade kompisens Makrokort så gick det att köpa alkohol oavsett klockslag.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...