Jump to content
IGNORERAD

Därför gillar jag Thailand


Tekkor

Recommended Posts

Doften när man gick av planet på Don Muang fick mig alltid att dra på smilebanden lite av en förruttnelse som pågick hela tiden.

Men att leva i det förgångna hela tiden det funkar inte, Koh Samui är inte samma, Nha Trang är inte samma, ja inget är det samma, därför åker jag inte tillbaka till dessa ställena, men det finns så mycket annat att se och uppleva.

Ändrades av Rillex
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 131
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    17

  • Soengsang

    11

  • uptoyou

    11

  • B747

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Doften när man gick av planet på Don Muang fick mig alltid att dra på smilebanden lite av en förruttnelse som pågick hela tiden.

Men att leva i det förgångna hela tiden det funkar inte, Koh Samui är inte samma, Nha Trang är inte samma, ja inget är det samma, därför åker jag inte tillbaka, men det finns så mycket annat att se och uppleva.

Doften!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jag älskar doften!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Doften när man gick av planet på Don Muang fick mig alltid att dra på smilebanden lite av en förruttnelse som pågick hela tiden.

Men att leva i det förgångna hela tiden det funkar inte, Koh Samui är inte samma, Nha Trang är inte samma, ja inget är det samma, därför åker jag inte tillbaka till dessa ställena, men det finns så mycket annat att se och uppleva.

Instämmer med rilex. Det finns så mycket att uppleva. Bara man beger sig utanför allt som har med turism att göra. Då kommer de riktiga upplevelserna. [emoji4]

Skickat från min SM-P905 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Doften när man gick av planet på Don Muang fick mig alltid att dra på smilebanden lite av en förruttnelse som pågick hela tiden.

Men att leva i det förgångna hela tiden det funkar inte, Koh Samui är inte samma, Nha Trang är inte samma, ja inget är det samma, därför åker jag inte tillbaka till dessa ställena, men det finns så mycket annat att se och uppleva.

Ett av mina starkaste minnen från Thailand, när man klev av första ggn 1999 och fick alla dofter emot sig, dessa satt kvar i hjärnan i många år

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt. Efter en tiid i Thailand så längtar man hem. Efter en tid  hemma så längtar man till Thailand.,

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Avgör du vad Måne tycker och tänker, Jag vet att han är man nog att svara vilket du inte är.

Har du problem med måne eller???

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Doften när man gick av planet på Don Muang fick mig alltid att dra på smilebanden lite av en förruttnelse som pågick hela tiden.

Men att leva i det förgångna hela tiden det funkar inte, Koh Samui är inte samma, Nha Trang är inte samma, ja inget är det samma, därför åker jag inte tillbaka till dessa ställena, men det finns så mycket annat att se och uppleva.

Du har så rätt Rillex.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

90-talet var inte helt fel heller

det var vi som var yngre då

Och det tyckte du var något att skämta om?

jag fortsätter.....kan ingen jäkel transplantera in en ny hjärna i ditt huvud?

instämmer

Link to comment
Dela på andra sajter

Nyss hemkommen från sjukan med en tung grej i bagaget.

Jag var där för en Gastroskopi som orsakade en blödning så jag blev kvar med intravenös antibiotika, men vad jag ville säga var om min sänggranne.

En man på drygt 60 som var där för samma undersökning men fick ett besked han inte ville ha!

Långt gången, elakartad canser i matstrupen! På 12 timmar blev han helt nedbruten!

Därför anser jag det INTE vara ok att vare sig skämta eller göra sig lustig över denna elaka sjukdom.

Caveman och vissa andra har naturligtvis högre mål med sina vanliga plumpa inlägg.

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Den magiska ungkarlsresan jag och 2 polare fick uppleva 94 i Thailand kommer aldrig åter.Tyvärr

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Nyss hemkommen från sjukan med en tung grej i bagaget.

Jag var där för en Gastroskopi som orsakade en blödning så jag blev kvar med intravenös antibiotika, men vad jag ville säga var om min sänggranne.

En man på drygt 60 som var där för samma undersökning men fick ett besked han inte ville ha!

Långt gången, elakartad canser i matstrupen! På 12 timmar blev han helt nedbruten!

Därför anser jag det INTE vara ok att vare sig skämta eller göra sig lustig över denna elaka sjukdom.

Caveman och vissa andra har naturligtvis högre mål med sina vanliga plumpa inlägg.

Amja

Det är naturligtvis beklagligt när människor drabbas av cancer. Jag tror att de flesta av oss har drabbats på ett eller annat sätt. Att kidnappa det till någon oantastlig är väl det lägsta man kan göra. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är naturligtvis beklagligt när människor drabbas av cancer. Jag tror att de flesta av oss har drabbats på ett eller annat sätt. Att kidnappa det till någon oantastlig är väl det lägsta man kan göra. 

Helt rätt.Bra skrivet.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Älskar att kolla på dom omaka paren som strosar förbi baren när jag sitter och hinkar i mig lite bira. 

Link to comment
Dela på andra sajter

det var vi som var yngre då

instämmer

Du som är gammal i gamet har väl haft roligt med SC kompis,Snus Börje??

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Jag gillar Thailand för att det är så olikt det Sverige där ingen får ha en åsikt som inte passar vänster pk-eliten. Kontrasten mot Sverige är slående. Doften som möter en när man kommer dit, maten, de vänliga människorna som inte verkar veta vad egoism är, gästfriheten, den status som man automatiskt får som farang, klimatet, stränderna och sist men inte minst TJEJERNA. Ett paradis helt enkelt. Jag har aldrig haft hemlängtan en endaste sekund i Thailand, tvärtemot känner jag sorg varje gång jag måste återvända till Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag älskar Thailand just därför att dom håller samma noggranhet,grundlighet,exakthet som Tyskarna.....

Exakt! 

Precis som i trafiken. 

 

Där har tyskarna mycket att lära sig.

 

 

 

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska jag välja en enda sak som gör att jag gillar Thailand så är det människorna-det är de som gör landet värt att besöka om och om igen...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Älskar att kolla på dom omaka paren som strosar förbi baren när jag sitter och hinkar i mig lite bira. 

Det är ett riktigt kul nöje, undrar själv hur man ser ut när man har "fallit" dit, och det gör jag ju också, men det bjussar jag på :o

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt! 

Precis som i trafiken. 

 

Där har tyskarna mycket att lära sig.

 

 

 

Eller hur??Ha ha

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den magiska ungkarlsresan jag och 2 polare fick uppleva 94 i Thailand kommer aldrig åter.Tyvärr

Jag var där första gången med mitt ex och våra barn 2001 och det var början till slutet på vårt förhållande. Det visste jag redan när vi checkade in på Phuket airport inför hemresan. :crashh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Älskar att kolla på dom omaka paren som strosar förbi baren när jag sitter och hinkar i mig lite bira. 

På den tiden jag var gift, umgicks vi med ett Holländskt/Thaipar.

Käkade middag ihop väldigt ofta och när jag och polarn frågade vad damerna ville göra för kvällen så visste vi vad dom ville.

Det var iaf kul att föreslå bio och andra oskyldiga nöjen, dom hade annat i sikte!

Det roligaste son fanns var att åka till WS, sätta sig vid en utebar och spana in Katuyyerna! Det fanns ingen underhållning som slog det!

När vi frågade varför, så blev svaret "Dom har så långa fina ben och går så vackert"!

Mvh

Amja

 

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är naturligtvis beklagligt när människor drabbas av cancer. Jag tror att de flesta av oss har drabbats på ett eller annat sätt. Att kidnappa det till någon oantastlig är väl det lägsta man kan göra. 

Kidnappa??? Nu får du faen förklara dig!

Att göra sig lustig på andras olycka anser jag vara oacceptabelt.

Amja

Ändrades av amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Min första resa när jag träffade en "kille" på ett disco, jag fyllde ju år (25) och jag skulle upp och dyka på morgonen efter och mina dykinstruktörer (riktigt tuffa typer) bankade på min bungalow på morgonen, då visste jag inte vad jag skulle ta vägen. Kan tilläga att jag inte var speciellt öppen på den tiden, men de fattade rätt snabbt vad som hade hänt, men jag blånekade.

Det var på Koh Samui det här.

Men det vart bara riktigt kul med alla trevliga typer som ställde upp för en "osäker" kille som mig.

F**n nu blir jag sentimental.

Ändrades av Rillex
Link to comment
Dela på andra sajter

Min första resa när jag träffade en "kille" på ett disco, jag fyllde ju år (25) och jag skulle upp och dyka på morgonen efter och mina dykinstruktörer (riktigt tuffa typer) bankade på min bungalow på morgonen, då visste jag inte vad jag skulle ta vägen. Kan tilläga att jag inte var speciellt öppen på den tiden, men de fattade rätt snabbt vad som hade hänt, men jag blånekade.

Det var på Koh Samui det här.

Men det vart bara riktigt kul med alla trevliga typer som ställde upp för en "osäker" kille som mig.

F**n nu blir jag sentimental.

Nog för att jag är hetero, men har en hel del kompisar som du och jag tycker att den stora grerjen med att hitta en bög är....JAHA??? Dom är nog mö mer vana och bryr sig inte så mycket. Runt 1989 var jag ihop med en tjej i Bkk som bodde i en 8vå hus. I hissen var vi nästan enda heteroparet, frågade varför och hon hade inte tänkt på något märkligt!

Blir sååå less på svenska typen när allt ska vara PK 100%, hissa regnbågsflagga på kommunhuset och sånt.

Istället för att inse att det finns olika! Tack förresten  För mindre kokurrens, hehe

Din käresta verkar ha charmat dom flesta på VGträffen.

Ha det !

Mvh

Amja

 

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Kidnappa??? Nu får du faen förklara dig!

Att göra sig lustig på andras olycka anser jag vara oacceptabelt.

Amja

Beskyll då rätt skribent för det, och den som började svamla om cancer, och k*k transplantationer(vilket var ett lågt sk skämt)!

Det är en skitsjukdom som berör de flesta av oss på ett eller annat sätt! 

Surgubbe!!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...