Jump to content
IGNORERAD

Stor explosion vid Erawan-shrine Bangkok


lauri

Recommended Posts

Njaaaa. nog har väldigt många Thailändare lite svårt med konsekvensanalys!

Använder man det behöver man inte mäta näsan!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 279
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    29

  • turisten

    25

  • MaiChai

    23

  • Khun Ken

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Anser nog att väldigt ofta så är man populär så länge man betalar och förser andra med mat och dryck. Stryper man pengatillgången eller slutar fylla skafferiet åt främmat folk så blir man snart ensam.

Denna attityd hos många Thai blir jag väldigt irriterad på. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Beklagar att du har en så sorglig syn på Thailändare, men som du skriver så kanske du inte skall dricka så mycket för det är ju då du känner att de inte "gillar dig". Kanske ett en sväng på ett rehab skulle göra susen och sen att att du håller dig ifrån spriten. Då skall du se att de förlåter ditt dåliga "öl/spritsinnne" och tar dig till sina hjärtan. Men det kan vara svårt att se sig själv när man är under spritens rus, sen ta Thailändarnas ev avståndstagande för vad det är, de skyr fulla svärande dreglande turister.

Lycka till.

Har du medvetet missuppfattat vad jag skriver så att du kan gnälla lite mer på mig, och få lite ryggdunk från din svans, eller är du bara av naturen elak av dig?

Det är förvånansvärt många Thailandsexperter här på forumet som inte ens bor i landet och som tror sig veta allt om landet. Jag kan tala om för dig att du (bland andra) inte har den blekaste aning om det, förrän du/ni har varit bosatta här under ett flertal år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ju några riktiga "experter" som bott i Thailand i flera år och har egna bloggar och skriver om livet här varje dag. 

Där finns en del att ta del av.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ju några riktiga "experter" som bott i Thailand i flera år och har egna bloggar och skriver om livet här varje dag. 

Där finns en del att ta del av.

Ta del av vadå?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta del av vadå?

Om livet i Thailand.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Det är förvånansvärt många Thailandsexperter här på forumet som inte ens bor i landet och som tror sig veta allt om landet. Jag kan tala om för dig att du (bland andra) inte har den blekaste aning om det, förrän du/ni har varit bosatta här under ett flertal år.

Trots mina åtta år i ditt hatobjekt Pattaya så trivs jag alldeles utmärkt där men är ingen expert för det. Hittar du nåt inlägg där jag dömer någon, thailändare eller vem tusan som helst innan jag lärt känna personen i fråga så fram med det. Är bara så jäkla trött på ditt negativa generaliserande av thailändare i gemen som ärligt talat står mig upp i halsen.

 

Fritz..

Ändrades av Fritz
fel

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trots mina åtta år i ditt hatobjekt Pattaya så trivs jag alldeles utmärkt där men är ingen expert för det. Hittar du nåt inlägg där jag dömer någon, thailändare eller vem tusan som helst innan jag lärt känna personen i fråga så fram med det. Är bara så jäkla trött på ditt negativa generaliserande av thailändare i gemen som ärligt talat står mig upp i halsen.

 

Fritz..

Tror han har en viss böjelse åt det masochistiska hållet  då han ändå väljer att stanna kvar i Thailand

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du medvetet missuppfattat vad jag skriver så att du kan gnälla lite mer på mig, och få lite ryggdunk från din svans, eller är du bara av naturen elak av dig?

Det är förvånansvärt många Thailandsexperter här på forumet som inte ens bor i landet och som tror sig veta allt om landet. Jag kan tala om för dig att du (bland andra) inte har den blekaste aning om det, förrän du/ni har varit bosatta här under ett flertal år.

Hur visste du att jag har en svans?

Det hela började med att du påstod att ingen Thailändare gillar faranger, jag besvara dig lite skämtsamt men du tolka det på blodigt allvar...

Efter att ha läst hur du pratar om Thailändskor  (Verkar vara en arrogant jävel. Hon ska nog va glad om det kommer nån överhuvudtaget, med den kranen.........)

Så är jag inte alls förvånad att du inte är gillad av nån, du är en så dj#vla sorglig person med en i mina ögon vidrig syn på kvinnor. Skit i och besvara jag klickar bort dig, man blir bara trött av att läsa dina inlägg,

Ändrades av Tekkor
Link to comment
Dela på andra sajter

ja med din stockholmsdialekt så förstår jag dom he he 

Den var bra, he he!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

I Australienska New Mandala http://asiapacific.anu.edu.au/newmandala/2015/08/21/thai-junta-turning-tragedy-to-farce/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+edu%2FbWcZ+%28New+Mandala%29 är man mycket kritisk till hur den Thailändska Juntan har hanterat utredningarna och situationen vid det tragiska bombdådet och man tycker att juntan har förvandlat den till en fars, i artikeln ges exempel på detta och det framförs mycket hård kritik.

Thai junta turning tragedy to farce

21 August 2015Posted in: Thailand
A few ideas? General Prayuth talks to Thai journalists. Photo by Reuter/ Athit Perawongmetha.

A few ideas? General Prayuth talks to Thai journalists. Photo by Reuters/ Athit Perawongmetha.


In the aftermath of the Bangkok bombing, all we’ve seen is an investigation characterised by inconsistency and incompetency.

As sympathetic as everyone must be towards the Thai and other victims of this week’s bombing at Bangkok’s Erawan shrine, we must also recognise that the Thai authorities’ response is turning a tragedy into a farce.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

I Australienska New Mandala http://asiapacific.anu.edu.au/newmandala/2015/08/21/thai-junta-turning-tragedy-to-farce/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+edu%2FbWcZ+%28New+Mandala%29 är man mycket kritisk till hur den Thailändska Juntan har hanterat utredningarna och situationen vid det tragiska bombdådet och man tycker att juntan har förvandlat den till en fars, i artikeln ges exempel på detta och det framförs mycket hård kritik.

Thai junta turning tragedy to farce

21 August 2015Posted in: Thailand
A few ideas? General Prayuth talks to Thai journalists. Photo by Reuter/ Athit Perawongmetha.

A few ideas? General Prayuth talks to Thai journalists. Photo by Reuters/ Athit Perawongmetha.


In the aftermath of the Bangkok bombing, all we’ve seen is an investigation characterised by inconsistency and incompetency.

As sympathetic as everyone must be towards the Thai and other victims of this week’s bombing at Bangkok’s Erawan shrine, we must also recognise that the Thai authorities’ response is turning a tragedy into a farce.

Med vänlig hälsning isan lover

Aha, du kan länka! Fortsätt med det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du medvetet missuppfattat vad jag skriver så att du kan gnälla lite mer på mig, och få lite ryggdunk från din svans, eller är du bara av naturen elak av dig?

Det är förvånansvärt många Thailandsexperter här på forumet som inte ens bor i landet och som tror sig veta allt om landet. Jag kan tala om för dig att du (bland andra) inte har den blekaste aning om det, förrän du/ni har varit bosatta här under ett flertal år.

Jag har bott här "under ett flertal år" och jag håller inte med dig i detta fall.

Tycker jag inte mött någon thai som ogillar mig eller annan farang per automatik.
Har dock mött en del kinesättlingar som ogillar "thailändare" per automatik.
Och dessutom ett fåtal faranger som ogillar det mesta och de flesta.

En ganska blandad kompott alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och dessutom ett fåtal faranger som ogillar det mesta och de flesta.

Hahaha, så träffade...har ju blommat upp en gnällarelit här på mpr bla, ingen nämd ingen glömd :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag har bott här "under ett flertal år" och jag håller inte med dig i detta fall.

Tycker jag inte mött någon thai som ogillar mig eller annan farang per automatik.
Har dock mött en del kinesättlingar som ogillar "thailändare" per automatik.
Och dessutom ett fåtal faranger som ogillar det mesta och de flesta.

En ganska blandad kompott alltså.

Hej

Jag håller med dig, enligt mig är det nog mer en skröna att Thailändare inte skulle tycka om utlänningar som man ibland kan få höra på ex.vis en beerbar i Pattaya och förmodligen en dito i dom andra stora turistorternna, men även på dessa dom största och mest slitna turistorterna går det säkert att bli väl behandlad, bemött och få Thailändska vänner om man bjuder till lite själv.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

 

Aha, du kan länka! Fortsätt med det!

Hej

Det är så här jag brukar göra när jag för första gången tar upp en nyhet, men det förhindrar uppenbarligen inte en del extremt gula medlemmar att efter ett tag förneka att inlägget, nyheten och länken i den existerar, men det är som sagt mer deras problem än mitt.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är så här jag brukar göra när jag för första gången tar upp en nyhet, men det förhindrar uppenbarligen inte en del extremt gula medlemmar att efter ett tag förneka att inlägget, nyheten och länken i den existerar, men det är som sagt mer deras problem än mitt.

Med vänlig hälsning isan lover

Haha, lite komiskt är det allt när just du talar om förnekelse :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom tycker väl som många andra att utlänningar (faranger) har ett visst underhållningsvärde så länge dom inte kostar nåt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är så här jag brukar göra när jag för första gången tar upp en nyhet, men det förhindrar uppenbarligen inte en del extremt gula medlemmar att efter ett tag förneka att inlägget, nyheten och länken i den existerar, men det är som sagt mer deras problem än mitt.

Med vänlig hälsning isan lover

Att du länkat till något har jag aldrig läst att någon bestridit. Dock brukar väl diskussionerna gå kring innehållet i det du länkar till.

Du brukar även ha en vana att översätta engelska artiklar som fan själv tolkar bibeln. Ska man referera till en artikel? Då måste man ju lära sig att läsa hela artikeln. Istället för att plocka ur valda delar som man anser stödjer den egna uppfattningen.

Och blir det strid om vad Som det verkligen stod. Så finns det naturligtvis inget som slår en länkning till den berörda artikeln (under förutsättning att man förstår vad som står där, och att den verkligen stödjer det man vill ftamföra).

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Att du länkat till något har jag aldrig läst att någon bestridit. Dock brukar väl diskussionerna gå kring innehållet i det du länkar till.

Du brukar även ha en vana att översätta engelska artiklar som fan själv tolkar bibeln. Ska man referera till en artikel? Då måste man ju lära sig att läsa hela artikeln. Istället för att plocka ur valda delar som man anser stödjer den egna uppfattningen.

Och blir det strid om vad Som det verkligen stod. Så finns det naturligtvis inget som slår en länkning till den berörda artikeln (under förutsättning att man förstår vad som står där, och att den verkligen stödjer det man vill ftamföra).

 

 

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

 

 

Alltså, just detta är ett vedertaget sätt att vinkla uppgifter från motparten i politiska dueller o dialoger, inget nytt som käre IL har kommit på!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, just detta är ett vedertaget sätt att vinkla uppgifter från motparten i politiska dueller o dialoger, inget nytt som käre IL har kommit på!

Det finns säkert många som använt/använder sig av dessa metoder. Dock här på forumet så har IL ofta en förmåga att länka till en artikel som han hittat ett avsnitt. För att några avsnitt längre ner i samma artikel helt missat saker som totalt motsäger det som IL påstår och avser påvisa med artikeln. Och i det så spelar IL i en helt egen klass.

Kan faktiskt vara bra att läsa en artikel innan man gör bort sig och länkar till något som motsäger ens påstående.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Alltså, just detta är ett vedertaget sätt att vinkla uppgifter från motparten i politiska dueller o dialoger, inget nytt som käre IL har kommit på!

Hej

Håller med dig, självklart söker alla deltagare information och fakta som stöder deras egen uppfattning i en diskussion, dom gula på forumet är definitivt inget undantag här, hur många Thaksinhstare och gula rojalister på forumet söker t.ex efter info och fakta som är till fördel och positiv för Thaksin och dom röda?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Håller med dig, självklart söker alla deltagare information och fakta som stöder deras egen uppfattning i en diskussion, dom gula på forumet är definitivt inget undantag här, hur många Thaksinhstare och gula rojalister på forumet söker t.ex efter info och fakta som är till fördel och positiv för Thaksin och dom röda?

Mvh isan lover

Är Thaksinhatare och gula rojalister samma sak?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...