Jump to content
IGNORERAD

Stor explosion vid Erawan-shrine Bangkok


lauri

Recommended Posts

Nähä, men sätta pluskarma på de som blandar in smaklösheter det gör du lik förbannat!

Skenhelighet är inte vackert!

Inte desto mindre sant! Dom jublade åt att människor dog i ett bombattentat! Speak wolumes.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 279
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    29

  • turisten

    25

  • MaiChai

    23

  • Khun Ken

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Rödskjortorna har ju använt sig av sådana här rörbomber tidigare som användes vid explosionen vid Saphan Thaksin idag, det skulle ju givetvis vara ännu intressantare att veta vad det var för typ av bomber som desarmerades igår.

Sen ska man ju inte heller förringa det faktum att många inflytelserika maffia personer med politiska kontakter har fått det väldigt svårt under militärens styre-de vill kanske sända ett budskap typ "Jävlas ni med vår business så jävlas vi med er"

De militanta delarna av rödskjortorna har militären förmodligen ganska bra koll på och hade det varit någon av dessa kända våldsverkare inblandade hade de redan varit inhämtade.

Ja, det är en riktigt soppa detta! Inte fan blir man klokare när man läser alla spekulationer?! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det där har poppat upp förut. Som jag sa redan förut. För att citera mig själv: "Jag har ingen aning om vad Prayuth har sagt, , men om man har artikeln som enda källa så framgår det klart och tydligt att det är den anonyme journalisten som ägnar sig åt att peka finger. Ett praktexempel på hur man bygger en hönsflock av en fjäder. "

Vet inte om det framgick speciellt klart, men det är inte vad som sägs i artikeln som retar mig utan hur det sägs. En tämligen intetsägande mening (rödmarkerad i mitt citat) blåses upp till något helt annat än vad som sägs. I mitt tycke exempel på riktigt usel journalistik riktad till folk som helst vill ha alla sina åsikter förklarade för sig och nedkörda i halsen utan att behöva anstränga sig med att själva behöva tänka eller bekymra sig om sådana enkla saker som fakta.

 

När vi ändå är inne på temat usel journalistik så gör Wolfgang Hansson i Aftonbladet en riktig djupdykning till analys:

Det faktum att den exploderade i en vägkorsning där politiska demonstrationer ofta förekommit de senaste åren kan vara en indikation på att det kan finns en koppling mellan bomben och det komplicerade politiska läget i turistparadiset.

Finns det någon som kan överträffa den journalistiska bedriften?

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är ju så befängt att det inte ens skulle behöva besvaras, menar du på fullaste allvar att bara för att någon är "röd" i sin politiska övertygelse jublar han när barn dör i våldsamheter anstiftade av upprorsmakare, nu får du väl ändå tänka om!

Dom jublade åt att människor dog.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det befängt och avskyvärt, men tyvärr sant. På scenen fanns i stort sett hela UDD:s ledargarnityr. Trodde dom flesta kände till detta.

https://www.youtube.com/watch?v=74YPTIiHiro

 

Tack jag lyckades inte hitta länken, Ett par minuter senare blev Darb Daeng tvingad av scenen av ledande rödskjortor, minns inte vem. Även dom tyckte väl att det var för magstarkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett exempel på synnerligen märklig journalistik. Lägg märke till att ca 10% av texten utgörs av ett citat från artikelns huvudperson. Hela den övriga textmassan handlar om vad den anonyme artikelförfattaren själv anser att personen har sagt eller anser borde ha sagt. Har själv ingen aning om vad Prayuth har sagt, men om man har artikeln som enda källa så framgår det klart och tydligt att det är den anonyme journalisten som ägnar sig åt att peka finger. Ett praktexempel på hur man bygger en hönsflock av en fjäder.  

Snart kommer svaret när fader Bää har fått sin skönhetssömn!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte desto mindre sant! Dom jublade åt att människor dog i ett bombattentat! Speak wolumes.

Äh, farbrorn är gammal och spammar varannan tråd här på MPR. Ta det för vad det är, en gammal bitter farbror som hamnat i risbyn och vill ha uppmärksamhet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är i Bkk just nu. Förvånad hur lite man verkar bry sig. Var på bio igår kväll på Terminal 21. Ingen koll överhuvudtaget av väskor/ryggsäckar. Man hade ju kunnat köra in med häst och vagn utan att någon brytt sig. Terminal 21 hade ju varit perfekt om man vill skada turistnäringen. Om man nu inte valde Erawan pga vilka som är de vanligaste besökarna där. Skickat från min SM-J700F via Tapatalk

Life isn`t measured in the number of breaths you take but in the moments that takes your breath away.

 

Arguing with a woman is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Dom flesta verkar ju tycka att det är ok att även ta upp spekulationer i denna tråd, jag själv hoppade runt lite på internet, kollade både mer neutral media ifrån olika länder, tog del av partisk gul och röd media och juntans uttalanden.

Det är ganska många teorier om vilka som kan ligga bakom detta bombdåd, vilka som kan tjäna på det, förlora på det, den utvalda platsens betydelse o.s.v.

Det förekommer naturligtvis spekulationer ifrån juntans och dom gulas sida om att det nog är dom röda som ligger bakom dådet, dom skulle på detta sätt pressa juntan, undergräva juntans förtroende, ha valt platsen med avsikt p.g.a tidigare politiska aktiviteter just här samt orsaka störningar i ekonomin o.s.v.

Dom röda spekulerar naturligtvis i om att det är militärerna själva som ligger bakom dådet för att kunna rättfärdiga kuppen och maktövertagandet, skjuta ev. val på framtiden, behålla makten längre ovh motivera en för landet hög säkerhetsnivå med många inskränkningar i vad som normalt anses vara mänskliga rättigheter.

Dom röda spekulerar även i att det skulle vara extremister ifrån det gula lägret som har utfört dådet och på så vis vill smutskasta dom röda och ge dessa skulden o.s.v.

Andra spekulerar givetvis i att det är dom muslimska separatisterna i söder som vill slå tillbaka mot Thailändarna i hjärtat av huvudstaden, muslimerna brukar dock hålla sig i södern när dom utför sina dåd, har dom ändrat taktik nu?

Sen har vi ju spekulationerna om Ighurerna kan logga bakom dådet eller vanliga muslimska terrorister med länk till Al Quida eller liknande organisationer o.s.v.

Det finns säkert ytterligare teorier, men detta var i vart fall det jag hittade vid en snabb genomgång på nätet.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg att olle042 lagt in bilder att Nana är avspärrat?. Bilderna ligger i  Vad gör du just nu.

Du får väl åka till Soi 6 i Pattaya i stället.   :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägger in den är också

Screenshot_2015-08-19-10-26-08.png

Fortsätter det så här ett tag med bomber som detonerar, desarmeras eller hittas lite varstans i huvudstaden så är det mycket allvarligt för Thailand. 

Men egentligen inte så konstigt, hur många av oss har i te passerat igenom en larmbåge på exempelvis MBK som tjuter mer eller mindre konstant? Säkerheten är ju ett skämt på de flesta ställen.

Ser att media i Thailand försöker sälja in Uhigur spåret-det har säkert en hel del anledningar att göra det-särskilt när man tänker på ägarstrukturen på medierna. Problemet är att det finns inga som helst bevis för den teorin. De har inte utfört några som helst dåd utanför Kinas innan och när de gjort det inom kina så har de tagit på sig ansvaret.

Ingen organisation har tagit på sig ansvaret för måndagens bomb ännu så det talar för att förövarna är interna och inte utifrån. 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Var ingen bomb vid Nana BTS-en tom pappkartong. Kanske dags för thailändarna att lära sig att inte bara slänga sitt skit rakt ner på marken?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man inte fokusera på den tragiska händelsen istället för att hacka på Thailändarna, gillar man inte Thailand så för f#n åk till Syrien på semester nästa gång.

Tycker det faktiskt drar ner på lusten att läsa här på siten om ett land man gillar och trivs i och tycker folket är trevliga, när det titt som tätt skall kastas skit på Thailändarna. Nog om det.

 

Kanske skulle man lista alla sakkunnig och tvärsäkra gissningar om bombdådet och jämföra när de hittat vem som verkligen var de skyldiga.

Själv kan jag bara ha osäkra gissningar, men tror inte det är militären själv, mer att det är från röda sidan. Muslimer håller väl sig i södra delen men IS vet man aldrig vart de vill ställa till skit, hur som är det tråkigt och man får hoppas vi slipper mer skit i landet.

Link to comment
Dela på andra sajter

TV Nyheterna kom just på den briljanta lösningen att mannen som syns på övervakningskameran kan vara maskerad!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

TV Nyheterna kom just på den briljanta lösningen att mannen som syns på övervakningskameran kan vara maskerad!

Jo det var väl nåt om att näsan var förändrad. Men, det var en klen förklädnad i alla fall om han bara ändrat näsan lite.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att varit i Thailand ett dygn så har tre thailändare sagt mig att det är en skäggig farang som utfört dådet för det har visats en bild av honom.

 

Case closed.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att varit i Thailand ett dygn så har tre thailändare sagt mig att det är en skäggig farang som utfört dådet för det har visats en bild av honom.

 

Case closed.

Jo dom litar på nyheterna, det är väl bara raka sig och hoppas på det bästa. Tja, jag åker på att raka mig i alla fall så det var ju skitsamma.

Talade om för vännen att det sprängts en till bomb, men nähä det trodde hon inte på för det hade hon inte hört. *suck*

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man inte fokusera på den tragiska händelsen istället för att hacka på Thailändarna, gillar man inte Thailand så för f#n åk till Syrien på semester nästa gång.

Tycker det faktiskt drar ner på lusten att läsa här på siten om ett land man gillar och trivs i och tycker folket är trevliga, när det titt som tätt skall kastas skit på Thailändarna.

Mmmm, nu är det ju så här att thailändarna inte tycker om faranger och då förstår jag inte varför vi inte skulle kunna få "tycka till" lite om thailändarna här på forumet?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att varit i Thailand ett dygn så har tre thailändare sagt mig att det är en skäggig farang som utfört dådet för det har visats en bild av honom.

 

Case closed.

Prexis, har rakat mig i dag, just in case!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...