Jump to content
IGNORERAD

Funkar svensköpt Iphone med 4G i Thailand


Kitung

Recommended Posts

Kan alla affärer ge ut npgon form av moms återbetalnings papper för det? Eller räcker det med kvitton?

Nej, affären/butiken måste vara certifierad och särskilt dokument/kvitto för återbetalning vid flygplatsen vid utresa.

Vanligt kvitto duger inte.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    6

  • M33

    4

  • Rogigoal

    3

  • leifen

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nej, affären/butiken måste vara certifierad och särskilt dokument/kvitto för återbetalning vid flygplatsen vid utresa.

Vanligt kvitto duger inte.

Det var jag anade, har ju sett den dekalen i vissa affärer "taxfree for turists", gissar att de är typ 20-30 % dyrare så vinsten försvinner ändå i slutänden :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var jag anade, har ju sett den dekalen i vissa affärer "taxfree for turists", gissar att de är typ 20-30 % dyrare så vinsten försvinner ändå i slutänden :)

Dessutom måste du vara turist från ett land utanför EU och det är visst 19% som återbetalas om jag minns rätt.

Svenskar kommer inte i fråga för saker inköpta i Sverige.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Eller så låter man eventuell thaidam agera turist i Sverige och får tillbaka 25% :)

Herr Chang har talat.

Är väl 20% moms man får tillbaks. Svensk moms är ju 25%på nettosumma. Och det är ju 20% på bruttosumman (pris inkl moms)

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom måste du vara turist från ett land utanför EU och det är visst 19% som återbetalas om jag minns rätt.

Svenskar kommer inte i fråga för saker inköpta i Sverige.

Mja, funkar för de som är skrivna utanför EU, Svensk eller inte, 20% försvinner.

Kan eller snarare kunde handla så på onoff i Nkping, med intyg som jag utfärdade från båten.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag aldrig behövat. Senast jag åkte hem hade jag nya iPhones till ungarna, har också tidigare haft ett antal andra med mig, utan problem.

se där,kan ha fel för aldrig provat,,men så här stod det på lådan när jag köpte en s galaxy5.20150815_115418.thumb.jpg.a6a4ce2b81bf8e

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

se där,kan ha fel för aldrig provat,,men så här stod det på lådan när jag köpte en s galaxy5.20150815_115418.thumb.jpg.a6a4ce2b81bf8e

Jo har sett och hört om det också. Tydligen gäller det Samsung, eller säkrar de sig just ifall att?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl 20% moms man får tillbaks. Svensk moms är ju 25%på nettosumma. Och det är ju 20% på bruttosumman (pris inkl moms)

 

hf

Visst är det så.

Men man får tillbaka den 25% moms man betalade :)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl 20% moms man får tillbaks. Svensk moms är ju 25%på nettosumma. Och det är ju 20% på bruttosumman (pris inkl moms)

 

hf

19% för det är en avgift för  administration på 1 %., du har rätt att netto är 20% och 25% är brutto gällande mons

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...