Jump to content
IGNORERAD

Notan för Thailands risprogram över 600 miljarder baht


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Den enda som är lat (eller vet att du ljuger men vill inte låtsas om det) är du som KATEGORISKT ALDRIG härleder dina påståenden

Dessutom har du fräckheten och är så otroligt otrevlig att du beskyller andra för dina egna fel !

Så försök någon gång i livet att bete dig civiliserat och korrekt

Hej

 Nu är du ute och cyklar igen, om jag inte minns fel så var det just jag som länkade till denna nyhet redan vid tidpunkten för händelsen för ca 5 år sedan, att du nu inte längre kommer ihåg vare sig denna nyhet eller diskussionen om den i trådar på MPR är väl mer ett personligt problem för dig än mig.

Det finns ju folk som förnekar allting t.ex även några av dom värsta grymheterna under andra världskriget o.s.v p.g.a egna politiska och ideologiska skäl men jag finner dessa förnekanden som föga trovärdiga precis som dina i detta ämne.

En del folk läser och tar uppenbarligen bara till sig den fakta och dom nyheter som tilltalar och stöder deras egen uppfattning i olika frågor och memorerar dessa, medans allt som motsäger deras egen uppfattning nonchaleras, förträngs och förtigs för att slutligen förnekas, kanske inte så konstigt att man försvarar sig på detta sätt om man öppet stöder militärkupper, antidemokratiska grupperingar, juntor och försvarar diktatur och ser det som ett sätt att demokratisera ett land.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 224
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • turisten

    30

  • janne_h

    18

  • Tallviking

    18

  • Khun Ken

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover
 

Dagens "gapflabb":huh:

Hej

Flabba på det är väl ungefär vad du klarar av, men alla dom miljoner Thailändare som vill ha demokrati och fria val flabbar nog inte.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 Nu är du ute och cyklar igen, om jag inte minns fel så var det just jag som länkade till denna nyhet redan vid tidpunkten för händelsen för ca 5 år sedan, att du nu inte längre kommer ihåg vare sig denna nyhet eller diskussionen om den i trådar på MPR är väl mer ett personligt problem för dig än mig.

Det finns ju folk som förnekar allting t.ex även några av dom värsta grymheterna under andra världskriget o.s.v p.g.a egna politiska och ideologiska skäl men jag finner dessa förnekanden som föga trovärdiga precis som dina i detta ämne.

En del folk läser och tar uppenbarligen bara till sig den fakta och dom nyheter som tilltalar och stöder deras egen uppfattning i olika frågor och memorerar dessa, medans allt som motsäger deras egen uppfattning nonchaleras, förträngs och förtigs för att slutligen förnekas, kanske inte så konstigt att man försvarar sig på detta sätt om man öppet stöder militärkupper, antidemokratiska grupperingar, juntor och försvarar diktatur och ser det som ett sätt att demokratisera ett land.

Mvh isan lover

Vilken "denna nyhet" tänker du på "för 5 år sedan" eftersom tråden handlar om det som hände betydligt senare än så ?

Den rödmarkerade delen är det just du som är kung på här på MPR !

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vilken "denna nyhet" tänker du på "för 5 år sedan" eftersom tråden handlar om det som hände betydligt senare än så ?

Den rödmarkerade delen är det just du som är kung på här på MPR !

Hej

Mig veterligen bildades CRES vid oroligheterna i Bangkok 2010 och då på initiativ ifrån Suthep, han ledde själv denna myndighet och utfärdade då en order om upprättandet av en s.k "live fire soon" där alla som vistades skulle utgöra legala måltavlor för militären, denna oder väckte stor uppmärksamhet och blev en nyhet världen över, beslutet kritiserades dessutom hårt av FN, HRW och Amnesty.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Mig veterligen bildades CRES vid oroligheterna i Bangkok 2010 och då på initiativ ifrån Suthep, han ledde själv denna myndighet och utfärdade då en order om upprättandet av en s.k "live fire soon" där alla som vistades skulle utgöra legala måltavlor för militären, denna oder väckte stor uppmärksamhet och blev en nyhet världen över, beslutet kritiserades dessutom hårt av FN, HRW och Amnesty.

Mvh isan lover

Varför diskuterar du detta med mig när tråden handlar om risstödet och hur katastrofalt det är för landet !!??

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Detta har redan härletts till vid tidpunkten för denna nu gamla nyhet och det har diskuterats av oss i andra trådar.

Minns du inte detta så kan några knapptryck ifrån din sida ge dig all information du önskar i ämnet, men antingen är du lat eller ovillig till detta för att du ogillar denna fakta.

Själv tar jag det som presentera i både Bangkok Post, BBC och andra seriösa medier på allvar.

Mvh isan lover

Ok, du har hävdat att genom att googla på Bangkok Post, HRW, asiancorrespondent thailandshistoria etc så har du hittat mänger av information som påstår att Suthep skulle ha beordrat dessa live fire zones? Dessutom genom att stava ordet "zone" som "soon"???? Hur lyckades du med det?

Nåväl låt oss ta några exempel:

bbc.thumb.PNG.ff8d679593e328130a9278dd7d

Uppenbarligen verkar BBC inte ha speciellt mycket att säga om saken.

 

 

thaihist.thumb.PNG.54f0e6eb7cb2c19dd536c

Ser knappast ut som det har förekommit nåt på Thailands historia heller...

 

asian1.thumb.PNG.bb429c77dcc0ede60277ec2

asian2.thumb.PNG.b79a4bb0e7c3cecfd181d7d

Asian correspondent verkar inte ha gjort denna anklagelse heller...

hrw1.thumb.PNG.8fcd1b96eb6fae3b0e7f6ee77hrw.thumb.PNG.07763217d54eea687cecc3900e

Någon uppgift om att Suthep skulle beordrat dessa live fire zones verkar inte HRW ha skrivit något om. 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det borde du känna till.

Enligt The Nation infördes risstödet redan 2004 och var i drift fram till 2014.

Ansvariga PM var under denna tid var i nämnd ordning Thaksin, Samak, Somchai, Abhisit och sen Yingluck, så det är åtminstone 5 olika PM och regeringar, alltså en som var ledd av en Demokrat.

Enligt The Nation så ledde dessa 10 års risstöd till 680 miljarder baht i förlust.

Mvh isan lover

För att återgå till risstödet...kan du förklara för mig som inget begriper, hur risstödet såg ut från 2004 och framåt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, du har hävdat att genom att googla på Bangkok Post, HRW, asiancorrespondent thailandshistoria etc så har du hittat mänger av information som påstår att Suthep skulle ha beordrat dessa live fire zones? Dessutom genom att stava ordet "zone" som "soon"???? Hur lyckades du med det?

Nåväl låt oss ta några exempel:

bbc.thumb.PNG.ff8d679593e328130a9278dd7d

Uppenbarligen verkar BBC inte ha speciellt mycket att säga om saken.

 

 

thaihist.thumb.PNG.54f0e6eb7cb2c19dd536c

Ser knappast ut som det har förekommit nåt på Thailands historia heller...

 

asian1.thumb.PNG.bb429c77dcc0ede60277ec2

asian2.thumb.PNG.b79a4bb0e7c3cecfd181d7d

Asian correspondent verkar inte ha gjort denna anklagelse heller...

hrw1.thumb.PNG.8fcd1b96eb6fae3b0e7f6ee77hrw.thumb.PNG.07763217d54eea687cecc3900e

Någon uppgift om att Suthep skulle beordrat dessa live fire zones verkar inte HRW ha skrivit något om. 

 

 

 

Där åkte byxorna ner.....igen. :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 Nu är du ute och cyklar igen, om jag inte minns fel så var det just jag som länkade till denna nyhet redan vid tidpunkten för händelsen för ca 5 år sedan, att du nu inte längre kommer ihåg vare sig denna nyhet eller diskussionen om den i trådar på MPR är väl mer ett personligt problem för dig än mig.

Det finns ju folk som förnekar allting t.ex även några av dom värsta grymheterna under andra världskriget o.s.v p.g.a egna politiska och ideologiska skäl men jag finner dessa förnekanden som föga trovärdiga precis som dina i detta ämne.

En del folk läser och tar uppenbarligen bara till sig den fakta och dom nyheter som tilltalar och stöder deras egen uppfattning i olika frågor och memorerar dessa, medans allt som motsäger deras egen uppfattning nonchaleras, förträngs och förtigs för att slutligen förnekas, kanske inte så konstigt att man försvarar sig på detta sätt om man öppet stöder militärkupper, antidemokratiska grupperingar, juntor och försvarar diktatur och ser det som ett sätt att demokratisera ett land.

Mvh isan lover

Ok, nytt googlingsförsök:

 

maip.thumb.PNG.6c3aa56a998d1688b1dfe720d

Det närmaste tycks vara ett inlägg från 2011 där detta tas upp. I detta finns dock heller inget om att Suthep skulle haft något med några sådana zoner att göra.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 Nu är du ute och cyklar igen, om jag inte minns fel så var det just jag som länkade till denna nyhet redan vid tidpunkten för händelsen för ca 5 år sedan, att du nu inte längre kommer ihåg vare sig denna nyhet eller diskussionen om den i trådar på MPR är väl mer ett personligt problem för dig än mig.

Det finns ju folk som förnekar allting t.ex även några av dom värsta grymheterna under andra världskriget o.s.v p.g.a egna politiska och ideologiska skäl men jag finner dessa förnekanden som föga trovärdiga precis som dina i detta ämne.

En del folk läser och tar uppenbarligen bara till sig den fakta och dom nyheter som tilltalar och stöder deras egen uppfattning i olika frågor och memorerar dessa, medans allt som motsäger deras egen uppfattning nonchaleras, förträngs och förtigs för att slutligen förnekas, kanske inte så konstigt att man försvarar sig på detta sätt om man öppet stöder militärkupper, antidemokratiska grupperingar, juntor och försvarar diktatur och ser det som ett sätt att demokratisera ett land.

Mvh isan lover

Hej

Mig veterligen bildades CRES vid oroligheterna i Bangkok 2010 och då på initiativ ifrån Suthep, han ledde själv denna myndighet och utfärdade då en order om upprättandet av en s.k "live fire soon" där alla som vistades skulle utgöra legala måltavlor för militären, denna oder väckte stor uppmärksamhet och blev en nyhet världen över, beslutet kritiserades dessutom hårt av FN, HRW och Amnesty.

Mvh isan lover

Det tog mig 5 minuter-jag åt lite kvällsmat samtidigt-att hitta den här länken...

http://www.maipenrai.se/forum/topic/21064-snaran-dras-åt-runt-suthep-och-militärledning/#comment-549277

Notera att det är du själv som lagt in den.

Där finns hela CRES order på thai för den som kan läsa det, det intressanta som berör rules of engagement är översatt-jag klipper in den texten här.

‘In the case when [the authorities] find flagrant offences in which the perpetrators are using firearms against officials, or use weapons or explosives against military positions and important premises as specified by the CRES, the authorities are authorized to use firearms against the perpetrators to stop their actions. But, if the perpetrators are mingling among the protesters to the extent that such use of firearms might endanger innocent people, the use of firearms is prohibited, except in cases where military units have already deployed marksmen sufficiently able to shoot to stop the activities. In addition, if military units find targets but cannot themselves carry out the shooting, for example, because the targets are shielded, etc., the units can ask for support from snipers from the CRES.’

Så det står ganska klar att ordern inte tillät militären att skjuta ner allt och alla som befann sig i dessa zoner som kallades för "Live fiering Zones, ifall man ska tro på dokumenten som DU länkade in...

 

Du kansk skulle titta på de länkar DU själv lade in om CRES order och be någon som förstår Thai översätta dem till dig. Efter det vore det klädsamt om du slutade ljuga om vad som verkligen gällde för militären unde kuppförsöket 2010.

eller de länkarna och dokumenten du lade in då var också lögner?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du har precis lika lätt som alla andra att hitta information på internet förutom Turisten förstås men han är ju å andra sidan en turist.

Jag ska gärna hjälpa dig att hitta den information du söker om vi träffas på ex.vis någon MPR träff eller liknande, men vad det gäller att söka information åt andra i forumets trådar som enligt mig borde vara kapabla att klara detta själva så har jag sagt nej till detta i flera år nu.

Det är alldeles för tidsödande att lägga ner energi på detta och speciellt onödigt känns det när just detta ämne har diskuterats i andra äldre trådar på detta forum som i detta fallet redan 2010, det känns lite som om en del medlemmar med sympatier för juntan och dom gula har satt detta i system att förneka allt som är till deras idolers nackdel.

Troligtvis räknar dom med eller åtminstone hoppas på att ingen orkar leta efter dessa gamla nyheter och länkar, då kan dom istället försöka smutskasta och förtala denne och kanske hoppas dom att andra mindre i mindre insatta ska gå på detta och tro att dom har rätt, men jag tror inte att alla är så dumma, många har nog ganska bra minne och dom som är intresserade av politik kommer nog egentligen ihåg det mesta.

Vid några enstaka tillfällen har jag gjort undantag ifrån min princip i detta fallet att inte söka info åt andra, när jag länkade till trådar både på MPR och hänvisade till uppgifter på internet som tydligt visade att jag hade rätt och dom fel förväntade jag mig naturligtvis en ursäkt, men det kom aldrig någon sådan, istället nonchalerades inlägget helt av den som nyligen anklagade mig för att fara med osanning och kallade mig lögnare, inte någon av mina kritiker hade kurage nog att bemöta faktan och be om ursäkt.

Då tröttnade jag definitivt och insåg att det inte spelade någon roll för dessa militära hardcore anhängare och enögda människor om det var sant eller ej, dom är bara ute för att smutskasta och skada människor med en annan åsikt än dom själva, förmodligen mår dom inte riktigt bra och behöver avreagera sig på något och då är väl ett forum som MPR och politiska trådar ganska bra.

Mvh isan lover

Det kan väl inte vara så svårt att dela med dig källan till dina påståenden som du precis läst? Eller menar du att dina påståenden är ur minnet. Så dom eventuellt efter tid inte kanske stämmer med den källa som du läste detta tidigare?

Jag antar att du räknade med att ingen orkar leta upp den länkning som du tidigare skickat. Där 2010 militären uttryckligen förbjuds att skjuta mot civila.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan väl inte vara så svårt att dela med dig källan till dina påståenden som du precis läst? Eller menar du att dina påståenden är ur minnet. Så dom eventuellt efter tid inte kanske stämmer med den källa som du läste detta tidigare?

Jag antar att du räknade med att ingen orkar leta upp den länkning som du tidigare skickat. Där 2010 militären uttryckligen förbjuds att skjuta mot civila.

Kejsaren är naken.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Du kansk skulle titta på de länkar DU själv lade in om CRES order och be någon som förstår Thai översätta dem till dig. Efter det vore det klädsamt om du slutade ljuga om vad som verkligen gällde för militären unde kuppförsöket 2010.

eller de länkarna och dokumenten du lade in då var också lögner?

Det är faktiskt en smula ironiskt. Först länkar han in ett dokument där Suthep förbjuder militären att skjuta annat än i självförsvar. Sedan hävdar han motsatsen och som "bevis" hänvisar han till HRW:s websajt, som i sin tur hänvisar till samma dokument som han själv länkat in. Dvs det dokument där Suthep förbjuder militären att skjuta annat än i självförsvar...Så det kan bli.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är faktiskt en smula ironiskt. Först länkar han in ett dokument där Suthep förbjuder militären att skjuta annat än i självförsvar. Sedan hävdar han motsatsen och som "bevis" hänvisar han till HRW:s websajt, som i sin tur hänvisar till samma dokument som han själv länkat in. Dvs det dokument där Suthep förbjuder militären att skjuta annat än i självförsvar...Så det kan bli.

Ja, där lärde han sig kanske att läsa igenom det han länkar till innan han länkar till det, för istället för att stärka hans tes om dessa "live firing zones" så sköt ju dokumenten alla hans argument i sank.

Dett kan man kalla att skjuta sig själv i foten-på riktigt!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, där lärde han sig kanske att läsa igenom det han länkar till innan han länkar till det, för istället för att stärka hans tes om dessa "live firing zones" så sköt ju dokumenten alla hans argument i sank.

Dett kan man kalla att skjuta sig själv i foten-på riktigt!

Problemet är att han inte ens förstår det

Och när han läser en text får han den till att betyda något helt annat än vad alla andra får den att betyda !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, där lärde han sig kanske att läsa igenom det han länkar till innan han länkar till det.

Knappast.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är faktiskt en smula ironiskt. Först länkar han in ett dokument där Suthep förbjuder militären att skjuta annat än i självförsvar. Sedan hävdar han motsatsen och som "bevis" hänvisar han till HRW:s websajt, som i sin tur hänvisar till samma dokument som han själv länkat in. Dvs det dokument där Suthep förbjuder militären att skjuta annat än i självförsvar...Så det kan bli.

Ja, han liknar ju juntan med nordkorea som är hans  hemvist och föredöme! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ok, du har hävdat att genom att googla på Bangkok Post, HRW, asiancorrespondent thailandshistoria etc så har du hittat mänger av information som påstår att Suthep skulle ha beordrat dessa live fire zones? Dessutom genom att stava ordet "zone" som "soon"???? Hur lyckades du med det?

Nåväl låt oss ta några exempel:

bbc.thumb.PNG.ff8d679593e328130a9278dd7d

Uppenbarligen verkar BBC inte ha speciellt mycket att säga om saken.

 

 

thaihist.thumb.PNG.54f0e6eb7cb2c19dd536c

Ser knappast ut som det har förekommit nåt på Thailands historia heller...

 

asian1.thumb.PNG.bb429c77dcc0ede60277ec2

asian2.thumb.PNG.b79a4bb0e7c3cecfd181d7d

Asian correspondent verkar inte ha gjort denna anklagelse heller...

hrw1.thumb.PNG.8fcd1b96eb6fae3b0e7f6ee77hrw.thumb.PNG.07763217d54eea687cecc3900e

Någon uppgift om att Suthep skulle beordrat dessa live fire zones verkar inte HRW ha skrivit något om. 

 

 

 

Hej

Jag är uppenbarligen bättre än dig på att söka information.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag är uppenbarligen bättre än dig på att söka information.

Mvh isan lover

Jo, det har du uppenbarligen rätt i. Fast till mitt försvar kan ju sägas att jag ju är begränsad till data som faktiskt existerar på internet i mina sökningar. Dessutom tvingas jag av min personliga uppfattning om heder och moral att redovisa mina data och dess källor och då blir det ju, som vi så många gånger konstaterat, betydligt svårare. Eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det har du uppenbarligen rätt i. Fast till mitt försvar kan ju sägas att jag ju är begränsad till data som faktiskt existerar på internet i mina sökningar. Dessutom tvingas jag av min personliga uppfattning om heder och moral att redovisa mina data och dess källor och då blir det ju, som vi så många gånger konstaterat, betydligt svårare. Eller hur?

Kejsaren Hummerfiskaren letar efter sina byxor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Av dom ca 668 000 ton som bjöds ut till försäljning senast lyckades man sälja ca 430 000.  Enligt uppgift har varje ton ris i programmet kostat 24000 baht per ton!!!. Känns verkligen som att det finns utrymme för fortsatta undersökningar i denna härva...

According to local sources, the government has sold the stockpiled rice at an average of about 10,000 baht per ton compared to about 24,000 per ton spent by the previous government.

http://oryza.com/23472/Thailand-sells-about-430000-tons-rice-tender

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tog mig 5 minuter-jag åt lite kvällsmat samtidigt-att hitta den här länken...

http://www.maipenrai.se/forum/topic/21064-snaran-dras-åt-runt-suthep-och-militärledning/#comment-549277

Notera att det är du själv som lagt in den.

Där finns hela CRES order på thai för den som kan läsa det, det intressanta som berör rules of engagement är översatt-jag klipper in den texten här.

‘In the case when [the authorities] find flagrant offences in which the perpetrators are using firearms against officials, or use weapons or explosives against military positions and important premises as specified by the CRES, the authorities are authorized to use firearms against the perpetrators to stop their actions. But, if the perpetrators are mingling among the protesters to the extent that such use of firearms might endanger innocent people, the use of firearms is prohibited, except in cases where military units have already deployed marksmen sufficiently able to shoot to stop the activities. In addition, if military units find targets but cannot themselves carry out the shooting, for example, because the targets are shielded, etc., the units can ask for support from snipers from the CRES.’

Så det står ganska klar att ordern inte tillät militären att skjuta ner allt och alla som befann sig i dessa zoner som kallades för "Live fiering Zones, ifall man ska tro på dokumenten som DU länkade in...

 

Hej

Jag är uppenbarligen bättre än dig på att söka information.

Mvh isan lover

Men då är det ditt minne som verkar bestå av teflon då för inget av det du hittar verkar fastna...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är faktiskt en smula ironiskt. Först länkar han in ett dokument där Suthep förbjuder militären att skjuta annat än i självförsvar. Sedan hävdar han motsatsen och som "bevis" hänvisar han till HRW:s websajt, som i sin tur hänvisar till samma dokument som han själv länkat in. Dvs det dokument där Suthep förbjuder militären att skjuta annat än i självförsvar...Så det kan bli.

Hej

Du blandar friskt ser jag, det har aldrig fallit dig in att dom exempel du tar upp här är två helt olika händelser och ordrar?

Beslutet att ge order till militären att sätta in prickskyttar togs av den Demokratiska regeringen, här står det mycket riktigt att militären inte ska skjuta obeväpnade och oskyldiga, men så blev som bekant inte fallet och organisationer som FN, HRW och Amnesty förutsåg detta och kritiserade sittande regering för beslutet redan när det togs och när följderna av ordern blev kända.

Ordern om att upprätta s.k "Live fire zoon" där alla som vistades skulle utgöra legala måltavlor tog inte den Demokratiska regeringen utan Sutheps via sin egen skapelse CRES, även detta beslut kritiserades hårt av FN, HRW och Amnesty.

Att du som känd kuppivrare tillsammans med några andra gula rojalister påforumet förnekar känd fakta som i exemplen ovan är ert personliga problem och inget som förändrar något i omvärldens syn på dessa händelser.

Mvh isan lover

 

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du blandar friskt ser jag, det har aldrig fallit dig in att dom exempel du tar upp här är två helt olika händelser och ordrar?

Beslutet att ge order till militären att sätta in prickskyttar togs av den Demokratiska regeringen, här står det mycket riktigt att militären inte ska skjuta obeväpnade och oskyldiga, men så blev som bekant inte fallet och organisationer som FN, HRW och Amnesty förutsåg detta och kritiserade sittande regering för beslutet redan när det togs och när följderna av ordern blev kända.

Ordern om att upprätta s.k "Live fire zoon" där alla som vistades skulle utgöra legala måltavlor tog inte den Demokratiska regeringen utan Sutheps via sin egen skapelse CRES, även detta beslut kritiserades hårt av FN, HRW och Amnesty.

Att du som känd kuppivrare tillsammans med några andra gula rojalister påforumet förnekar känd fakta som i exemplen ovan är ert personliga problem och inget som förändrar något i omvärldens syn på dessa händelser.

Mvh isan lover

 

Hm, ordern att militären inte fick lov att skjuta annat än på beväpnade personer i färd med att skjuta eller detonera bomber signerades av Suthep mfl å CRES vägnar den 18:e april 2010. Du har själv länkat till den. 

Ordern som du hävdar att Suthep skulle ha gett för att upprätta några live fire zones är ingen som känner till mer än du och du vägrar kategoriskt att referera till den. Det har med all önskvärd tydlighet visats att dina påståenden om att du skulle lyckats googla fram bevis på BKK posts, asian correspondents thailands historias etc hemsidor är rena lögner. HRW, som du påstår skulle innehålla bevis för att Suthep skulle gett dessa order hänvisar dock till samma order som du länkade till ursprungligen, dvs den där Suthep gav order om att oskyldiga inte fick beskjutas. Någon order från vare sig regeringens, CRES eller Sutheps sida om några "live fire zones" förekommer inte i något dokument på HRW:s hemsida. Dvs även detta var en ren lögn. Att du själv skulle ha bevisat detta här på MPR för 5 år sedan visade sig ju också vara helt fel. 

Tycker faktiskt du skall länka till det ställe där t.ex HRW, BBC, Asian Correspondent eller Thailandshistoria beskyller Suthep för att ha gett ordern om att upprätta dessa zoner. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...