Jump to content
IGNORERAD

Notan för Thailands risprogram över 600 miljarder baht


MPR Nyheter

Recommended Posts

Att gå i försvarställning hela tiden och anklaga andra för det mesta är känt bland de som kan beteendevetenskap.

 

Ett tecken på att man inte mår helt "hundra".

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 224
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • turisten

    30

  • janne_h

    18

  • Tallviking

    18

  • Khun Ken

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Att gå i försvarställning hela tiden och anklaga andra för det mesta är känt bland de som kan beteendevetenskap.

 

Ett tecken på att man inte mår helt "hundra".

Det är helt ok att gå i försvarsställning eller anklaga andra för i princip vad som helst. Dock bör man göra det på ett öppet och ärlig sätt med väl underbyggda argument och källor som redovisas på ett ärligt sätt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du blandar friskt ser jag, det har aldrig fallit dig in att dom exempel du tar upp här är två helt olika händelser och ordrar?

Beslutet att ge order till militären att sätta in prickskyttar togs av den Demokratiska regeringen, här står det mycket riktigt att militären inte ska skjuta obeväpnade och oskyldiga, men så blev som bekant inte fallet och organisationer som FN, HRW och Amnesty förutsåg detta och kritiserade sittande regering för beslutet redan när det togs och när följderna av ordern blev kända.

Ordern om att upprätta s.k "Live fire zoon" där alla som vistades skulle utgöra legala måltavlor tog inte den Demokratiska regeringen utan Sutheps via sin egen skapelse CRES, även detta beslut kritiserades hårt av FN, HRW och Amnesty.

Att du som känd kuppivrare tillsammans med några andra gula rojalister påforumet förnekar känd fakta som i exemplen ovan är ert personliga problem och inget som förändrar något i omvärldens syn på dessa händelser.

Mvh isan lover

 

Nu blir allt väldigt konstigt. Om inte jag minns fel? Så förespråkade du kraftigt tidigare att det var rätt av DSI att åtala både Suthep och Abhisit för mord angående taxichauffören som vart dödad. Då du hävdade att båda låg bakom order att skjuta civila. Nu är det bara Suthep som du hävdar ligger bakom en order som ingen annan än du verkar känna till. Det är oerhört ohederligt av dig att hitta på nya saker i diskussionen när du blir överbevisad. Bara för att du inte kan erkänna att du har fel. Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är helt ok att gå i försvarsställning eller anklaga andra för i princip vad som helst. Dock bör man göra det på ett öppet och ärlig sätt med väl underbyggda argument och källor som redovisas på ett ärligt sätt. 

Efter provat tidigare att debattera med IL så har jag insett att det är mycket bortkastad energi. Bara att lägga av.

Som en mentor på en chefskurs lärde mig och förändrade tänkande för mig var att,  lägg inte för mycket energi som saker som du inte kan påverka.

Har du inte befogenheter eller mandat att lösa en fråga så släpp den snabbt, '

för den förstör dig inifrån och du blir frusterad  och mår dåligt.

 

 

 

 

Vi "svennar" kan ändå aldrig påverka thailändsk inrikespolitik.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter provat tidigare att debattera med IL så har jag insett att det är mycket bortkastad energi. Bara att lägga av.

Som en mentor på en chefskurs lärde mig och förändrade tänkande för mig var att,  lägg inte för mycket energi som saker som du inte kan påverka.

Har du inte befogenheter eller mandat att lösa en fråga så släpp den snabbt, '

för den förstör dig inifrån och du blir frusterad  och mår dåligt.

 

 

 

 

Vi "svennar" kan ändå aldrig påverka thailändsk inrikespolitik.

Du har nog rätt. Dessutom handlar ju denna tråd egentligen om Yinglucks och hennes kompisars små affärer.  Är det förresten någon  som vet om åtalet mot henne även omfattar någon form av ansvar för g2g-soppan?

Ändrades av turisten
stavning
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du blandar friskt ser jag, det har aldrig fallit dig in att dom exempel du tar upp här är två helt olika händelser och ordrar?

Beslutet att ge order till militären att sätta in prickskyttar togs av den Demokratiska regeringen, här står det mycket riktigt att militären inte ska skjuta obeväpnade och oskyldiga, men så blev som bekant inte fallet och organisationer som FN, HRW och Amnesty förutsåg detta och kritiserade sittande regering för beslutet redan när det togs och när följderna av ordern blev kända.

Ordern om att upprätta s.k "Live fire zoon" där alla som vistades skulle utgöra legala måltavlor tog inte den Demokratiska regeringen utan Sutheps via sin egen skapelse CRES, även detta beslut kritiserades hårt av FN, HRW och Amnesty.

Att du som känd kuppivrare tillsammans med några andra gula rojalister påforumet förnekar känd fakta som i exemplen ovan är ert personliga problem och inget som förändrar något i omvärldens syn på dessa händelser.

Mvh isan lover

 

Eftersom ingen annan än du själv vet att den ordern du pratar om finns eller kan söka fram den, så är det självklart att du kommer att fortsätta att benämnas lögnare till dess du ger oss bevis. Kom igen nu IL du blir mer och mer körd ju mer du trasslar in dig! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du blandar friskt ser jag, det har aldrig fallit dig in att dom exempel du tar upp här är två helt olika händelser och ordrar?

Beslutet att ge order till militären att sätta in prickskyttar togs av den Demokratiska regeringen, här står det mycket riktigt att militären inte ska skjuta obeväpnade och oskyldiga, men så blev som bekant inte fallet och organisationer som FN, HRW och Amnesty förutsåg detta och kritiserade sittande regering för beslutet redan när det togs och när följderna av ordern blev kända.

Ordern om att upprätta s.k "Live fire zoon" där alla som vistades skulle utgöra legala måltavlor tog inte den Demokratiska regeringen utan Sutheps via sin egen skapelse CRES, även detta beslut kritiserades hårt av FN, HRW och Amnesty.

Att du som känd kuppivrare tillsammans med några andra gula rojalister påforumet förnekar känd fakta som i exemplen ovan är ert personliga problem och inget som förändrar något i omvärldens syn på dessa händelser.

Mvh isan lover

 

Så nu finns det alltså två olika ordrar-som dessutom motsäger varandra-du har inte en kopia på den andra ordern eftersom du hittade en på den första?

Thailändska till engelska är svårt att översätta men jag har haft ett par personer som är mycket duktiga på thai till svenska och thai till engelska att översätta ordern som du så snällt länkade till.

Live fire zone betyder ett område där skarp ammunition används-alltså inte gummikulor och liknande. Det betyder inte skjut på allt som rör sig vilket du verkar tro.

Du vet om att utöver Suthep satt även Abhisit, Tarith Pengdith och ett antal andra personer i CRES? Det var inte bara Suthep som satt där och bestämde enväldigt.

Väntar spänt på länken till order nummer två....

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu blir allt väldigt konstigt. Om inte jag minns fel? Så förespråkade du kraftigt tidigare att det var rätt av DSI att åtala både Suthep och Abhisit för mord angående taxichauffören som vart dödad. Då du hävdade att båda låg bakom order att skjuta civila. Nu är det bara Suthep som du hävdar ligger bakom en order som ingen annan än du verkar känna till. Det är oerhört ohederligt av dig att hitta på nya saker i diskussionen när du blir överbevisad. Bara för att du inte kan erkänna att du har fel. Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Hej

Det var väl inte bara jag som ansåg att även deras skuld borde utredas efter det att 90 dog och 2000 skadades i Bangkok 2010, även FN, HRW och Amnesty krävde att ansvariga politiker och militär skulle ställas till svars för detta rättsligt för att undvika liknande händelser i framtiden.

Att du som sedan många år i dom politiska trådarna nu säger dig inte känna till vare sig CRES eller dom order som denna myndighet utfärdade under ledning av Suthep är mycket märkligt, både CRES och deras hårt kritiserade beslut att upprätta s.k " live fire zoon" var ju välkända och hårt debatterade även på detta forum redan för 5 år sedan.

Du får gärna fortsätta att förneka detta men det är föga trovärdigt och du lurar nog ingen annan än dig själv.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag är uppenbarligen bättre än dig på att söka information.

Mvh isan lover

Jag kanske är lite korkad, tja inte så lite heller. Men jag försöker backa upp mina påståenden med citat från texten och en länk till samma text.

Eller så skriver jag bara att jag tror att det är såhär, nån mittenväg har jag inte hittat ännu.

Bara ett tips i all välmening.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag kanske är lite korkad, tja inte så lite heller. Men jag försöker backa upp mina påståenden med citat från texten och en länk till samma text.

Eller så skriver jag bara att jag tror att det är såhär, nån mittenväg har jag inte hittat ännu.

Bara ett tips i all välmening.

Hej

Det har jag gjort också i både fallet med ordern om att sätta i krypskyttarna och CRES order om att upprätta s.k " live fire Zoon", båda dessa händelser länkade jag till på forumet vid den aktuella tidpunkten till genomförandet, båda dessa resulterade sedan i diskussioner i ämnet där flera av dom som nu säger sig ha tappat minnet deltog.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det har jag gjort också i både fallet med ordern om att sätta i krypskyttarna och CRES order om att upprätta s.k " live fire Zoon", båda dessa händelser länkade jag till på forumet vid den aktuella tidpunkten till genomförandet, båda dessa resulterade sedan i diskussioner i ämnet där flera av dom som nu säger sig ha tappat minnet deltog.

Mvh isan lover

Om det är så välkänt som du säger? Då måste väl det finnas drösvis med artiklar som stödjer det du säger. Det räcker ju med att länka till en av dessa som stödjer ditt påstående. Och du får rätt och vi andra framstår som fårskallar. Det kan väl inte vara svårt att bevisa nånting som är så välkänt som du påstår. Om du lagt ner en bråkdel av den energi det gått åt,för att hävda att du inte har fel. Så hade du länkat till detta redan. Under förutsättning att det finns nåt att länka till. Eller så har du hittat på allting. Vilket är troligare med tanke på din envishet att INTE bevisa att du har rätt. Utan lägger all energi på att tjafsa med oss andra istället om huruvida du har rätt eller ljuger. Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Om det är så välkänt som du säger? Då måste väl det finnas drösvis med artiklar som stödjer det du säger. Det räcker ju med att länka till en av dessa som stödjer ditt påstående. Och du får rätt och vi andra framstår som fårskallar. Det kan väl inte vara svårt att bevisa nånting som är så välkänt som du påstår. Om du lagt ner en bråkdel av den energi det gått åt,för att hävda att du inte har fel. Så hade du länkat till detta redan. Under förutsättning att det finns nåt att länka till. Eller så har du hittat på allting. Vilket är troligare med tanke på din envishet att INTE bevisa att du har rätt. Utan lägger all energi på att tjafsa med oss andra istället om huruvida du har rätt eller ljuger. Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Hej

Självklart finns det drösvis med artiklar i ämnet liksom rapporter av dom internationella människorättsorganisationerna i ämnet, flera av dom har det t.o.m länkats till här på forumet ändå påstår en del gula förnekare att vare sig utfärdade order eller artiklar existerar, visst är det komiskt.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Självklart finns det drösvis med artiklar i ämnet liksom rapporter av dom internationella människorättsorganisationerna i ämnet, flera av dom har det t.o.m länkats till här på forumet ändå påstår en del gula förnekare att vare sig utfärdade order eller artiklar existerar, visst är det komiskt.

Mvh isan lover

Då hade det förmodligen kostat dig mindre energi att bara lägga in en länk till en av dessa otaliga artiklar. Istället för att författa ett ytterligare meningslöst inlägg. Där du hävdar att ditt ord är mera värt än faktiska bevis till stöd för ditt påstående. Jag påstår att du ljuger. Denna tråd är bevis nog för din desperation att försöka skydda din lögn. Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Självklart finns det drösvis med artiklar i ämnet liksom rapporter av dom internationella människorättsorganisationerna i ämnet, flera av dom har det t.o.m länkats till här på forumet ändå påstår en del gula förnekare att vare sig utfärdade order eller artiklar existerar, visst är det komiskt.

Mvh isan lover

Vi är en hel del som nu misslyckats hitta det du säger finns massor av

Varför kan du inte bara ge en enda liten länk så du slipper bli beskylld för att ljuga hela tiden ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Vi är en hel del som nu misslyckats hitta det du säger finns massor av

Varför kan du inte bara ge en enda liten länk så du slipper bli beskylld för att ljuga hela tiden ?

Svaret är nog uppenbart....han har inga artiklar att hänvisa till. Som så ofta har IL blandat ihop korten så till den milda grad att han nu varken vet ut eller in.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är en hel del som nu misslyckats hitta det du säger finns massor av

Varför kan du inte bara ge en enda liten länk så du slipper bli beskylld för att ljuga hela tiden ?

Det finns ingen länk till det han påstår han sitter på kammaren i "byn" och fantiserar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Jag är uppenbarligen bättre än dig på att söka information.

Mvh isan lover

Jag skulle seriöst vara intresserad av att se vilken information som du har sett. Det skulle vara mycket lärorikt att ta del av det du har hittat.

Vad är det som gör det så svårt för dig att slänga in några länkar så man kan läsa? Nu blir det rent löjeväckande med en diskussion där du vägrar att delge intressant information. Vad är det för ett barnsligt sätt?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag skulle seriöst vara intresserad av att se vilken information som du har sett. Det skulle vara mycket lärorikt att ta del av det du har hittat.

Vad är det som gör det så svårt för dig att slänga in några länkar så man kan läsa? Nu blir det rent löjeväckande med en diskussion där du vägrar att delge intressant information. Vad är det för ett barnsligt sätt?

Hej

Själv tycker jag att det är löjligt att förneka sånt som är allmänt känt och tidigare både länkat till och diskuterat på forumet, att en del människor drabbas av minnesförlust vid jämna mellanrum är väl mer ett personligt problem för dessa, själv tycker jag bara att det är löjeväckande.

Att förneka sånt som både FN, HRW och Amnesty har kritiserat och tagit upp är föga trovärdigt, även det faktum att både inhemsk och internationell media också har uppmärksammat dessa båda händelser är ju också något som dessa förnekare på forumet nu inte längre minns.

Börjar jag göra nya undantag och söker information åt dessa människor är karusellen snart igång igen och då hävdar samma gula individer att allt som skrivs är lögn om man inte letar upp gammal info och fakta, det är dessutom så att dessa enögda gaphalsar till individer inte ens har haft samvete och kurage nog att be om ursäkt när jag några gånger har gjort undantag och presenterat den fakta dom förnekade fanns, men någon ursäkt kom aldrig.

Detta har fått till följd att jag ärligt talat skiter i att dom har tappat minnet och inte längre kommer ihåg dom trådar dom själva har varit aktiva i samt förnekar att dom nyheter och källor som det länkades till vid tidpunkten för dom ens existerar.

Alla med minnet någorlunda intakt och med ett politiskt intresse av Thailand vet ju mycket väl själva vad som är sant eller ej, jag har erbjudit mig att själv söka upp den information som dessa individer påstår inte existerar ex.vis på någon MPR träff och det står jag fast vid, det skulle vara skönt att få dra ner brallorna på dessa skamlösa människor inför öppen ridå.

Mvh isan lover

 

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv tycker jag att det är löjligt att förneka sånt som är allmänt känt och tidigare både länkat till och diskuterat på forumet, att en del människor drabbas av minnesförlust vid jämna mellanrum är väl mer ett personligt problem för dessa, själv tycker jag bara att det är löjeväckande.

Att förneka sånt som både FN, HRW och Amnesty har kritiserat och tagit upp är föga trovärdigt, även det faktum att både inhemsk och internationell media också har uppmärksammat dessa båda händelser är ju också något som dessa förnekare på forumet nu inte längre minns.

Börjar jag göra nya undantag och söker information åt dessa människor är karusellen snart igång igen och då hävdar samma gula individer att allt som skrivs är lögn om man inte letar upp gammal info och fakta, det är dessutom så att dessa enögda gaphalsar till individer inte ens har haft samvete och kurage nog att be om ursäkt när jag några gånger har gjort undantag och presenterat den fakta dom förnekade fanns, men någon ursäkt kom aldrig.

Detta har fått till följd att jag ärligt talat skiter i att dom har tappat minnet och inte längre kommer ihåg dom trådar dom själva har varit aktiva i samt förnekar att dom nyheter och källor som det länkades till vid tidpunkten för dom ens existerar.

Alla med minnet någorlunda intakt och med ett politiskt intresse av Thailand vet ju mycket väl själva vad som är sant eller ej, jag har erbjudit mig att själv söka upp den information som dessa individer påstår inte existerar ex.vis på någon MPR träff och det står jag fast vid, det skulle vara skönt att få dra ner brallorna på dessa skamlösa människor inför öppen ridå.

Mvh isan lover

 

Själv tycker jag att det är löjligt att förneka sånt som är allmänt känt och tidigare både länkat till och diskuterat på forumet

En dåres försvarstal. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du har precis lika lätt som alla andra att hitta information på internet förutom Turisten förstås men han är ju å andra sidan en turist.

Jag ska gärna hjälpa dig att hitta den information du söker om vi träffas på ex.vis någon MPR träff eller liknande, men vad det gäller att söka information åt andra i forumets trådar som enligt mig borde vara kapabla att klara detta själva så har jag sagt nej till detta i flera år nu.

Det är alldeles för tidsödande att lägga ner energi på detta och speciellt onödigt känns det när just detta ämne har diskuterats i andra äldre trådar på detta forum som i detta fallet redan 2010, det känns lite som om en del medlemmar med sympatier för juntan och dom gula har satt detta i system att förneka allt som är till deras idolers nackdel.

Troligtvis räknar dom med eller åtminstone hoppas på att ingen orkar leta efter dessa gamla nyheter och länkar, då kan dom istället försöka smutskasta och förtala denne och kanske hoppas dom att andra mindre i mindre insatta ska gå på detta och tro att dom har rätt, men jag tror inte att alla är så dumma, många har nog ganska bra minne och dom som är intresserade av politik kommer nog egentligen ihåg det mesta.

Vid några enstaka tillfällen har jag gjort undantag ifrån min princip i detta fallet att inte söka info åt andra, när jag länkade till trådar både på MPR och hänvisade till uppgifter på internet som tydligt visade att jag hade rätt och dom fel förväntade jag mig naturligtvis en ursäkt, men det kom aldrig någon sådan, istället nonchalerades inlägget helt av den som nyligen anklagade mig för att fara med osanning och kallade mig lögnare, inte någon av mina kritiker hade kurage nog att bemöta faktan och be om ursäkt.

Då tröttnade jag definitivt och insåg att det inte spelade någon roll för dessa militära hardcore anhängare och enögda människor om det var sant eller ej, dom är bara ute för att smutskasta och skada människor med en annan åsikt än dom själva, förmodligen mår dom inte riktigt bra och behöver avreagera sig på något och då är väl ett forum som MPR och politiska trådar ganska bra.

Mvh isan lover

Tittade du i SPEGEN när du skrev det här.

Sakaeo 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Själv tycker jag att det är löjligt att förneka sånt som är allmänt känt och tidigare både länkat till och diskuterat på forumet, att en del människor drabbas av minnesförlust vid jämna mellanrum är väl mer ett personligt problem för dessa, själv tycker jag bara att det är löjeväckande.

Att förneka sånt som både FN, HRW och Amnesty har kritiserat och tagit upp är föga trovärdigt, även det faktum att både inhemsk och internationell media också har uppmärksammat dessa båda händelser är ju också något som dessa förnekare på forumet nu inte längre minns.

Börjar jag göra nya undantag och söker information åt dessa människor är karusellen snart igång igen och då hävdar samma gula individer att allt som skrivs är lögn om man inte letar upp gammal info och fakta, det är dessutom så att dessa enögda gaphalsar till individer inte ens har haft samvete och kurage nog att be om ursäkt när jag några gånger har gjort undantag och presenterat den fakta dom förnekade fanns, men någon ursäkt kom aldrig.

Detta har fått till följd att jag ärligt talat skiter i att dom har tappat minnet och inte längre kommer ihåg dom trådar dom själva har varit aktiva i samt förnekar att dom nyheter och källor som det länkades till vid tidpunkten för dom ens existerar.

Alla med minnet någorlunda intakt och med ett politiskt intresse av Thailand vet ju mycket väl själva vad som är sant eller ej, jag har erbjudit mig att själv söka upp den information som dessa individer påstår inte existerar ex.vis på någon MPR träff och det står jag fast vid, det skulle vara skönt att få dra ner brallorna på dessa skamlösa människor inför öppen ridå.

Mvh isan lover

 

Synnerligen omoget av dig. Turisten har ju presenterat, med screen shots, hans sökning på Google. Andra har försökt utan att lyckas. Då vore det väl själva faan om du har information men av någon löjlig barnslighet inte delar med dig. Ynkligt men likt dig. Inget nytt under solen.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv tycker jag att det är löjligt att förneka sånt som är allmänt känt och tidigare både länkat till och diskuterat på forumet, att en del människor drabbas av minnesförlust vid jämna mellanrum är väl mer ett personligt problem för dessa, själv tycker jag bara att det är löjeväckande.

Att förneka sånt som både FN, HRW och Amnesty har kritiserat och tagit upp är föga trovärdigt, även det faktum att både inhemsk och internationell media också har uppmärksammat dessa båda händelser är ju också något som dessa förnekare på forumet nu inte längre minns.

Börjar jag göra nya undantag och söker information åt dessa människor är karusellen snart igång igen och då hävdar samma gula individer att allt som skrivs är lögn om man inte letar upp gammal info och fakta, det är dessutom så att dessa enögda gaphalsar till individer inte ens har haft samvete och kurage nog att be om ursäkt när jag några gånger har gjort undantag och presenterat den fakta dom förnekade fanns, men någon ursäkt kom aldrig.

Detta har fått till följd att jag ärligt talat skiter i att dom har tappat minnet och inte längre kommer ihåg dom trådar dom själva har varit aktiva i samt förnekar att dom nyheter och källor som det länkades till vid tidpunkten för dom ens existerar.

Alla med minnet någorlunda intakt och med ett politiskt intresse av Thailand vet ju mycket väl själva vad som är sant eller ej, jag har erbjudit mig att själv söka upp den information som dessa individer påstår inte existerar ex.vis på någon MPR träff och det står jag fast vid, det skulle vara skönt att få dra ner brallorna på dessa skamlösa människor inför öppen ridå.

Mvh isan lover

 

Man undrar hur en sak kan vara allmänt känd. När det bara är en person som hävdar att detta har skrivits. En dåres försvarstal. Det har ibland tidigare hänt att du postat länkar som inte är relaterade till det du skriver. Vi vet sen tidigare att din engelska inte är den bästa. Kan det vara så att du tror dig läsa nånting annat än det står skrivet. Det har nämligen mer än en gång hänt att du missförstått artikeln och fått den till något annat än den är. Hursomhelst så kallar jag det du sysslar med, en dåres försvarstal. Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle seriöst vara intresserad av att se vilken information som du har sett. Det skulle vara mycket lärorikt att ta del av det du har hittat.

Vad är det som gör det så svårt för dig att slänga in några länkar så man kan läsa? Nu blir det rent löjeväckande med en diskussion där du vägrar att delge intressant information. Vad är det för ett barnsligt sätt?

 

Hur ska han kunna länka till sina egna fantasier? Tekniken har inte kommit så långt ännu!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Ja vad jag har förstått så räcker det inte med att något har diskuterats tidigare för att det ska visa på någonting. Oräkneliga gånger har det diskuterats med dig där du gång efter annan överbevisats. Trots detta så använder du samma argument, fakta (som visats sig vara fel) nästa dag igen och igen och igen. Dvs ingenting, absolut ingenting, fastnar hos dig hur mycket du än överbevisats. Även om dina egna länkar visar på att du har fel så vägrar du registrera detta, bara fortsätter att köra på igen och igen med samma argument som redan visat sig vara fel. Med tanke på detta så borde du vänja dig vid att slänga in en länk när det behövs, annars ser man nog dina inlägg lite som "Vargen kommer, vargen kommer" om du förstår vad jag menar. Ett annat tips kan vara att faktiskt läsa motståndarnas inlägg, har de en poäng eller rätt i något så kunde det vara klädsamt om du registrerade det istället för att totalt nonchalera fakta som inte passar in på din världsbild, eller rättare sagt på hur du vill att den ska vara.

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

 

Ja vad jag har förstått så räcker det inte med att något har diskuterats tidigare för att det ska visa på någonting. Oräkneliga gånger har det diskuterats med dig där du gång efter annan överbevisats. Trots detta så använder du samma argument, fakta (som visats sig vara fel) nästa dag igen och igen och igen. Dvs ingenting, absolut ingenting, fastnar hos dig hur mycket du än överbevisats. Även om dina egna länkar visar på att du har fel så vägrar du registrera detta, bara fortsätter att köra på igen och igen med samma argument som redan visat sig vara fel. Med tanke på detta så borde du vänja dig vid att slänga in en länk när det behövs, annars ser man nog dina inlägg lite som "Vargen kommer, vargen kommer" om du förstår vad jag menar. Ett annat tips kan vara att faktiskt läsa motståndarnas inlägg, har de en poäng eller rätt i något så kunde det vara klädsamt om du registrerade det istället för att totalt nonchalera fakta som inte passar in på din världsbild, eller rättare sagt på hur du vill att den ska vara.

/ SatanG 

Hej

Själv tycker jag att det du skriver totalt saknar förankring i verkligheten och att det är ytterst sällan som forumets gula kuppvänner har lyckats påvisa några som helst faktafel i dom inlägg jag har skrivit i dom politiska trådarna eller dom länkar jag bifogar första gången en nyhet tas upp ifrån min sida.

Dom få gånger jag uppenbart har begått ett misstag har jag till skillnad mot dom du nu tar i försvar bett om ursäkt.

Jag är faktiskt lite förvånad över att just du tar dessa i mina ögon otrevliga och ohyfsade antidemokrater i försvar, vad det beror på vet jag inte men kanske föredrar du precis som dessa diktatur framför demokrati och tycker illa om all kritik som framförs mot diktaturen, juntan och diktatorn själv?

Att jag som demokrativänoch anhängare av fria val, mänskliga rättigheter, fri press, yttrandefrihet och med rötterna i Isaan inte har samma inställning i många frågor som militären, kungligt närstående, akademisk elit, rojalister i Thailand och deras Svenska anhängare är sant och så lär det förbli eftersom deras värderingar inte stämmer med mina.

Tråkigt att du inte kan tolerera att det finns olika åsikter i dessa frågor både i Thailand och bland oss utlänningar, att alla inte tycker samma sak om allt är väl egentligen bara normalt och förväntat, så är det dock och så lär det förbli.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...