Jump to content
IGNORERAD

Notan för Thailands risprogram över 600 miljarder baht


MPR Nyheter

Recommended Posts

Hej

Så du är också för tanken på flexibla lagar där det inte är själva brottet (gärningen) som ska bestraffas utan mer beloppet?

Enligt denna för mig märkliga tanke så skulle det alltså vara ok att råna bara beloppet inte var lika stort som en annan rånares, liksom att stjäla bara någon annan stäl mer o.s.v.

En märklig syn på rättvisa tycker jag, man måste naturligtvis bestämma sig för om en handling eller gärning är brottslig eller ej och det oavsett beloppet, sen är det forfarande en gåta hur ett politiskt majoritetsbeslut tagit i ett folkvalt parlament där man infriar ett välkänt vallöfte skulle kunna anses vara brottsligt.

Mvh isan lover

Hört talas om ringa misshandel och grov misshandel?Betydlig skillnad i straffvärde.Även mord,dråp,överlagt mord skiljer i straffvärde.Och hur var det med det beslutet?Är det taget av en person eller av parlamentet?Var det en omröstning?Att avge ett sånt obudgeterat löfte är väl inte så genomtänkt utan endast röstfiske,ungefär som Badlucks "alla ska bli miljonärer"

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 224
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • turisten

    30

  • janne_h

    18

  • Tallviking

    18

  • Khun Ken

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Gjorde en sökning på suthep "live fire zone" site:bangkokpost.com och fick inte en enda träff. Gjorde därefter en ny sökning på suthep "live fire zones" site:bangkokpost.com och fick fem träffar. Ingen av dem hävdade dock att Suthep skulle ha givit någon sådan order. Som en liten lustig jämförelse gjorde jag därefter en ny sökning med thaksin "live fire zone" site:bangkokpost.com och fick sex träffar! Gjorde om sökningen för suthep "live fire zone" site:hrw.org och fick denna gång 13 resultat. Återigen visade det sig dock att ingen av dessa träffar beskrev att Suthep på något sätt skulle ha givit denna order. Till slut gjorde jag en sökning på elvis live fire soon och fick minsann 8 900 000 träffar! Således torde det väl vara helt uppenbart att enligt denna metod står det helt klart att det var självaste Elvis som gav ordern. 

Hej

Du borde kanske gå en kurs?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du borde kanske gå en kurs?

Mvh isan lover

Han kanske inte behöver hjärntvättas för han kan tänka själv.Och hans trovärdighet är betydligt högre än vissas.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du borde kanske gå en kurs?

Mvh isan lover

Du borde kanske ge ett trovärdigt exempel på att Bangkok Post eller HRW skulle ha hävdat att Suthep gett order om att dessa zoner skulle etableras? 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv måste du börja bli senil på äldre dar, här gör du ett riktigt magplask.

Att påstå att jag ljuger om detta när du själv har varit aktiv i dom tidigare trådar som har diskuterat just detta ämne tidigare här påMPR är ju inte något man förväntar sig ifrån en vanligtvis ganska sandad och sanningsenlig person, detta personliga påhopp tycker jag är riktigt lågt och ovärdigt just dig.

Att andra mer extrema hatiska människor som ser det som sker genom ogenomträngliga gula glasögon och helt öppet uttrycker sitt  stöd för landets antidemokratiska rojalistiska elit ägnar sig åt personangrepp och lögnaktiga påståenden är ju inget ovanligt, men ifrån dig väntande jag mig inte detta.

 Suthep i egenskap av ordförande i sin egen skapelse CRES (Center for the resolution of the emergency situation) utfärdade en order till militären där ett område mitt i Bangkok utpekades som en s.k "Live fire soon" där alla som vistades skulle utgöra lovliga måltavlor oavsett om dom var civila, demonstranter, beväpnade, obeväpnade o.s.v.

Själv gjorde jag en sökning på "Suthep live fire soon" och fick ett stort antal träfar ifrån bl.a Bangkok Post, HRW, asiancorresondent,    Thailands historia, Thai political prisoners m.m.

Själv tror jag inte ens att du har sökt efter någon information i ämnet alls och därför påstår du naturligtvis att den inte existerar, men det som förvånar mig mest är ändå att du inte har något minne ifrån tidpunkten när ordern var förstasides nyhet I Thailändsk och internationell media, liksom dom följande diskussionerna om detta och orderns följder här på MPR.m

Säger det samma, undrar hur det är med den mannen?

Mvh isan lover

 

Bra att du påminner mig om saker jag aldrig tidigare hört, att diskutera ämnet är en sak att komma ihåg saker som är tvärs om vad "alla" vet borde jag komma ihåg, än är jag inte så senil. Jag är nog väldigt dålig på att söka för jag hittar inte att Suthep gjort något uttalande om att det är fritt fram att skjuta hur som helst. Skulle inte du som hittar allt detta kunna förse oss med några länkar. 

Jag bjuder gärna på en ursäkt ifall du har rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det bara möjligt att lägga en sån tung utgiftspost som risstödet utanför budgeten ? Fanns det ingen möjlighet för oppositionen att sätta stopp för det ? Jag menar, har inte folket rätt att veta var pengarna ska tas ifrån som ska finansiera det hela så är det alldeles på tok.

 

Fritz..

I PTP´s förslag var det ju ingen utgift, de skulle ju tjäna grova pengar när världsmarknaden saknade det thailändska riset och de kunde sälja det dyrt efter att ha lagrat det ett par månader-att sedan länder som Vietnam och Indien tackade och tog emot och fyllde upp bortfallet av thailändskt ris på världsmarknaden hade inte genierna i PTP tänkt på...

PTP använde helt enklet ett kryphål i lagen för att hålla risprogrammet utanför den parlamentariska debatten.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

I PTP´s förslag var det ju ingen utgift, de skulle ju tjäna grova pengar när världsmarknaden saknade det thailändska riset och de kunde sälja det dyrt efter att ha lagrat det ett par månader-att sedan länder som Vietnam och Indien tackade och tog emot och fyllde upp bortfallet av thailändskt ris på världsmarknaden hade inte genierna i PTP tänkt på...

PTP använde helt enklet ett kryphål i lagen för att hålla risprogrammet utanför den parlamentariska debatten.

Lite trist att Yingluck inte hade anställt något geni som klarade av att plocka upp en tidning och läsa någon av alla dessa artiklar som förutsade vad som skulle inträffa...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite trist att Yingluck inte hade anställt något geni som klarade av att plocka upp en tidning och läsa någon av alla dessa artiklar som förutsade vad som skulle inträffa...

Yingluck var bara anställd som VD (målvakt) av den private regeringsägaren.

Världens enda utlandsägda regering.  :waaaht:

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Yingluck var bara anställd som VD (målvakt) av den private regeringsägaren.

Världens enda utlandsägda regering.  :waaaht:

Och det finns välutbildade falanger som har mage att kalla det "Demokrati" :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Bra att du påminner mig om saker jag aldrig tidigare hört, att diskutera ämnet är en sak att komma ihåg saker som är tvärs om vad "alla" vet borde jag komma ihåg, än är jag inte så senil. Jag är nog väldigt dålig på att söka för jag hittar inte att Suthep gjort något uttalande om att det är fritt fram att skjuta hur som helst. Skulle inte du som hittar allt detta kunna förse oss med några länkar. 

Jag bjuder gärna på en ursäkt ifall du har rätt!

Hej

Du har precis lika lätt som alla andra att hitta information på internet förutom Turisten förstås men han är ju å andra sidan en turist.

Jag ska gärna hjälpa dig att hitta den information du söker om vi träffas på ex.vis någon MPR träff eller liknande, men vad det gäller att söka information åt andra i forumets trådar som enligt mig borde vara kapabla att klara detta själva så har jag sagt nej till detta i flera år nu.

Det är alldeles för tidsödande att lägga ner energi på detta och speciellt onödigt känns det när just detta ämne har diskuterats i andra äldre trådar på detta forum som i detta fallet redan 2010, det känns lite som om en del medlemmar med sympatier för juntan och dom gula har satt detta i system att förneka allt som är till deras idolers nackdel.

Troligtvis räknar dom med eller åtminstone hoppas på att ingen orkar leta efter dessa gamla nyheter och länkar, då kan dom istället försöka smutskasta och förtala denne och kanske hoppas dom att andra mindre i mindre insatta ska gå på detta och tro att dom har rätt, men jag tror inte att alla är så dumma, många har nog ganska bra minne och dom som är intresserade av politik kommer nog egentligen ihåg det mesta.

Vid några enstaka tillfällen har jag gjort undantag ifrån min princip i detta fallet att inte söka info åt andra, när jag länkade till trådar både på MPR och hänvisade till uppgifter på internet som tydligt visade att jag hade rätt och dom fel förväntade jag mig naturligtvis en ursäkt, men det kom aldrig någon sådan, istället nonchalerades inlägget helt av den som nyligen anklagade mig för att fara med osanning och kallade mig lögnare, inte någon av mina kritiker hade kurage nog att bemöta faktan och be om ursäkt.

Då tröttnade jag definitivt och insåg att det inte spelade någon roll för dessa militära hardcore anhängare och enögda människor om det var sant eller ej, dom är bara ute för att smutskasta och skada människor med en annan åsikt än dom själva, förmodligen mår dom inte riktigt bra och behöver avreagera sig på något och då är väl ett forum som MPR och politiska trådar ganska bra.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du har precis lika lätt som alla andra att hitta information på internet förutom Turisten förstås men han är ju å andra sidan en turist.

Jag ska gärna hjälpa dig att hitta den information du söker om vi träffas på ex.vis någon MPR träff eller liknande, men vad det gäller att söka information åt andra som enligt mig borde vara kapabla att klara detta själva så har jag sagt nej till detta i flera år nu.

Det är alldeles för tidsödande att lägga ner energi på detta och speciellt onödigt känns det när just detta ämne har diskuterats i andra äldre trådar på detta forum som i detta fallet redan 2010, det känns lite som om en del medlemmar med sympatier för juntan och dom gula har satt detta i system att förneka allt som är till deras idolers nackdel.

Troligtvis räknar dom med eller åtminstone hoppas på att ingen orkar leta efter dessa gamla nyheter och länkar, då kan dom istället försöka smutskasta och förtala denne och kanske hoppas dom att andra mindre i mindre insatta ska gå på detta och tro att dom har rätt, men jag tror inte att alla är så dumma, många har nog ganska bra minne och dom som är intresserade av politik kommer nog egentligen ihåg det mesta.

Vid några enstaka tillfällen har jag gjort undantag ifrån min princip i detta fallet att inte söka info åt andra, när jag länkade till trådar både på MPR och hänvisade till uppgifter på internet som tydligt visade att jag hade rätt och dom fel förväntade jag mig naturligtvis en ursäkt, men det kom aldrig någon sådan, istället nonchalerades inlägget helt av den som nyligen anklagade mig för att fara med osanning och kallade mig lögnare, inte någon av mina kritiker hade kurage nog att bemöta faktan och be om ursäkt.

Då tröttnade jag definitivt och insåg att det inte spelade någon roll för dessa militära hardcore anhängare och enögda människor om det var sant eller ej, dom är bara ute för att smutskasta och skada människor med en annan åsikt än dom själva, förmodligen mår dom inte riktigt bra och behöver avreagera sig på något och då är väl ett forum som MPR och politiska trådar ganska bra.

Mvh isan lover

Tiden och energin som gick åt att skriva det inlägget överstiger vida den tid och energi det skulle gå åt att leta upp någon referens på något av dina konstiga påståenden som du kategorisk vägrar härleda

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tiden och energin som gick åt att skriva det inlägget överstiger vida den tid och energi det skulle gå åt att leta upp någon referens på något av dina konstiga påståenden som du kategorisk vägrar härleda

Hej

Det som du kallar konstiga påståenden kallar Bangkok Post, BBC och annan media för nyheter och FN, Amnesty och HRW för något som man borde åtalas och bestraffas för, smaken är som baken.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det som du kallar konstiga påståenden kallar Bangkok Post, BBC och annan media för nyheter och FN, Amnesty och HRW för något som man borde åtalas och bestraffas för, smaken är som baken.

Mvh isan lover

Det där var ännu ett av dina konstiga påståenden eftersom du inte härleder det som alla vi andra gör när vi vill påvisa något för dig !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du har precis lika lätt som alla andra att hitta information på internet förutom Turisten förstås men han är ju å andra sidan en turist.

Jag ska gärna hjälpa dig att hitta den information du söker om vi träffas på ex.vis någon MPR träff eller liknande, men vad det gäller att söka information åt andra i forumets trådar som enligt mig borde vara kapabla att klara detta själva så har jag sagt nej till detta i flera år nu.

Det är alldeles för tidsödande att lägga ner energi på detta och speciellt onödigt känns det när just detta ämne har diskuterats i andra äldre trådar på detta forum som i detta fallet redan 2010, det känns lite som om en del medlemmar med sympatier för juntan och dom gula har satt detta i system att förneka allt som är till deras idolers nackdel.

Troligtvis räknar dom med eller åtminstone hoppas på att ingen orkar leta efter dessa gamla nyheter och länkar, då kan dom istället försöka smutskasta och förtala denne och kanske hoppas dom att andra mindre i mindre insatta ska gå på detta och tro att dom har rätt, men jag tror inte att alla är så dumma, många har nog ganska bra minne och dom som är intresserade av politik kommer nog egentligen ihåg det mesta.

Vid några enstaka tillfällen har jag gjort undantag ifrån min princip i detta fallet att inte söka info åt andra, när jag länkade till trådar både på MPR och hänvisade till uppgifter på internet som tydligt visade att jag hade rätt och dom fel förväntade jag mig naturligtvis en ursäkt, men det kom aldrig någon sådan, istället nonchalerades inlägget helt av den som nyligen anklagade mig för att fara med osanning och kallade mig lögnare, inte någon av mina kritiker hade kurage nog att bemöta faktan och be om ursäkt.

Då tröttnade jag definitivt och insåg att det inte spelade någon roll för dessa militära hardcore anhängare och enögda människor om det var sant eller ej, dom är bara ute för att smutskasta och skada människor med en annan åsikt än dom själva, förmodligen mår dom inte riktigt bra och behöver avreagera sig på något och då är väl ett forum som MPR och politiska trådar ganska bra.

Mvh isan lover

Det tog mig 5 minuter-jag åt lite kvällsmat samtidigt-att hitta den här länken...

http://www.maipenrai.se/forum/topic/21064-snaran-dras-åt-runt-suthep-och-militärledning/#comment-549277

Notera att det är du själv som lagt in den.

Där finns hela CRES order på thai för den som kan läsa det, det intressanta som berör rules of engagement är översatt-jag klipper in den texten här.

‘In the case when [the authorities] find flagrant offences in which the perpetrators are using firearms against officials, or use weapons or explosives against military positions and important premises as specified by the CRES, the authorities are authorized to use firearms against the perpetrators to stop their actions. But, if the perpetrators are mingling among the protesters to the extent that such use of firearms might endanger innocent people, the use of firearms is prohibited, except in cases where military units have already deployed marksmen sufficiently able to shoot to stop the activities. In addition, if military units find targets but cannot themselves carry out the shooting, for example, because the targets are shielded, etc., the units can ask for support from snipers from the CRES.’

Så det står ganska klar att ordern inte tillät militären att skjuta ner allt och alla som befann sig i dessa zoner som kallades för "Live fiering Zones, ifall man ska tro på dokumenten som DU länkade in...

 
Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Du borde kanske gå en kurs?

Mvh isan lover

Då blir vi nog fler på en sådan kurs men frågan är vem som bör gå.

Jag gjorde samma slagning och exakt 0 träffar som visar att Suthep skulle ha givit en sådan order.

Du som är så kunnig; skulle du inte kunna ha vänligheten att visa oss några resultat efter dina slagningar? Jag menar, du har ju redan gjort dessa slagningar så det är väl enkelt att göra igen?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Du har precis lika lätt som alla andra att hitta information på internet förutom Turisten förstås men han är ju å andra sidan en turist.

Jag ska gärna hjälpa dig att hitta den information du söker om vi träffas på ex.vis någon MPR träff eller liknande, men vad det gäller att söka information åt andra i forumets trådar som enligt mig borde vara kapabla att klara detta själva så har jag sagt nej till detta i flera år nu.

Det är alldeles för tidsödande att lägga ner energi på detta och speciellt onödigt känns det när just detta ämne har diskuterats i andra äldre trådar på detta forum som i detta fallet redan 2010, det känns lite som om en del medlemmar med sympatier för juntan och dom gula har satt detta i system att förneka allt som är till deras idolers nackdel.

Troligtvis räknar dom med eller åtminstone hoppas på att ingen orkar leta efter dessa gamla nyheter och länkar, då kan dom istället försöka smutskasta och förtala denne och kanske hoppas dom att andra mindre i mindre insatta ska gå på detta och tro att dom har rätt, men jag tror inte att alla är så dumma, många har nog ganska bra minne och dom som är intresserade av politik kommer nog egentligen ihåg det mesta.

Vid några enstaka tillfällen har jag gjort undantag ifrån min princip i detta fallet att inte söka info åt andra, när jag länkade till trådar både på MPR och hänvisade till uppgifter på internet som tydligt visade att jag hade rätt och dom fel förväntade jag mig naturligtvis en ursäkt, men det kom aldrig någon sådan, istället nonchalerades inlägget helt av den som nyligen anklagade mig för att fara med osanning och kallade mig lögnare, inte någon av mina kritiker hade kurage nog att bemöta faktan och be om ursäkt.

Då tröttnade jag definitivt och insåg att det inte spelade någon roll för dessa militära hardcore anhängare och enögda människor om det var sant eller ej, dom är bara ute för att smutskasta och skada människor med en annan åsikt än dom själva, förmodligen mår dom inte riktigt bra och behöver avreagera sig på något och då är väl ett forum som MPR och politiska trådar ganska bra.

Mvh isan lover

Snacka om en dåres försvarstal. Du är för rolig!

Om det var som du tidigare påstod: att du googlat och funnit mängd av relevanta artiklar så hade det tagit dig mindre tid att lägga in några länkar istället för att skriva ett långt (visserligen roande för sin förljugna nivå) inlägg.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tog mig 5 minuter-jag åt lite kvällsmat samtidigt-att hitta den här länken...

http://www.maipenrai.se/forum/topic/21064-snaran-dras-åt-runt-suthep-och-militärledning/#comment-549277

Notera att det är du själv som lagt in den.

Där finns hels CRES order på thai för den som kan läsa det, det intressanta som berör rules of engagement är översatt-jag klipper in den texten här.

‘In the case when [the authorities] find flagrant offences in which the perpetrators are using firearms against officials, or use weapons or explosives against military positions and important premises as specified by the CRES, the authorities are authorized to use firearms against the perpetrators to stop their actions. But, if the perpetrators are mingling among the protesters to the extent that such use of firearms might endanger innocent people, the use of firearms is prohibited, except in cases where military units have already deployed marksmen sufficiently able to shoot to stop the activities. In addition, if military units find targets but cannot themselves carry out the shooting, for example, because the targets are shielded, etc., the units can ask for support from snipers from the CRES.’

Så det står ganska klar att ordern inte tillät militären att skjuta ner allt och alla som befann sig i dessa zoner som kallades för "Live fixering Zones, ifall man ska tro på dokumenten som DU länkade in...

 

Som en liten kuriositet i sammanhanget kan väl också nämnas att detta dokument undertecknades av ingen mindre än ....jo, just det - Suthep Thaugsuban i egen hög person! Lustigt sammanträffande eller hur?  

Link to comment
Dela på andra sajter

Misstänker att det kan vara samma order som han tyckte Ahbisit skulle åtalas för och dömas till döden för.

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Det tog mig 5 minuter-jag åt lite kvällsmat samtidigt-att hitta den här länken...

http://www.maipenrai.se/forum/topic/21064-snaran-dras-åt-runt-suthep-och-militärledning/#comment-549277

Notera att det är du själv som lagt in den.

Där finns hela CRES order på thai för den som kan läsa det, det intressanta som berör rules of engagement är översatt-jag klipper in den texten här.

‘In the case when [the authorities] find flagrant offences in which the perpetrators are using firearms against officials, or use weapons or explosives against military positions and important premises as specified by the CRES, the authorities are authorized to use firearms against the perpetrators to stop their actions. But, if the perpetrators are mingling among the protesters to the extent that such use of firearms might endanger innocent people, the use of firearms is prohibited, except in cases where military units have already deployed marksmen sufficiently able to shoot to stop the activities. In addition, if military units find targets but cannot themselves carry out the shooting, for example, because the targets are shielded, etc., the units can ask for support from snipers from the CRES.’

Så det står ganska klar att ordern inte tillät militären att skjuta ner allt och alla som befann sig i dessa zoner som kallades för "Live fiering Zones, ifall man ska tro på dokumenten som DU länkade in...

 

Som en liten kuriositet i sammanhanget kan väl också nämnas att detta dokument undertecknades av ingen mindre än ....jo, just det - Suthep Thaugsuban i egen hög person! Lustigt sammanträffande eller hur?  

Jag antar att vi nu får se en klassisk "IL:are", dvs IL försvinner från forumet några dagar för att denna tråd ska hinna glömmas bort :-) Det är inte första gången det händer :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anser att om man hittat nåt på nätet som stöder ens åsikter så kan det vara trevligt att länka till det, det gör livet lite enklare bara.

Jag tar gärna med ett citat åxå då jag är inte 100% säker på att källan kommer att finnas kvar förevigt.

Men det är ju bara vad jag tycker, och försöker göra. Om jag inte har en källa så försöker jag skriva det åxå. Nåt jag läst, hört, kommer ihåg, tror eller vad det nu kan vara.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du har precis lika lätt som alla andra att hitta information på internet förutom Turisten förstås men han är ju å andra sidan en turist.

Jag ska gärna hjälpa dig att hitta den information du söker om vi träffas på ex.vis någon MPR träff eller liknande, men vad det gäller att söka information åt andra i forumets trådar som enligt mig borde vara kapabla att klara detta själva så har jag sagt nej till detta i flera år nu.

Det är alldeles för tidsödande att lägga ner energi på detta och speciellt onödigt känns det när just detta ämne har diskuterats i andra äldre trådar på detta forum som i detta fallet redan 2010, det känns lite som om en del medlemmar med sympatier för juntan och dom gula har satt detta i system att förneka allt som är till deras idolers nackdel.

Troligtvis räknar dom med eller åtminstone hoppas på att ingen orkar leta efter dessa gamla nyheter och länkar, då kan dom istället försöka smutskasta och förtala denne och kanske hoppas dom att andra mindre i mindre insatta ska gå på detta och tro att dom har rätt, men jag tror inte att alla är så dumma, många har nog ganska bra minne och dom som är intresserade av politik kommer nog egentligen ihåg det mesta.

Vid några enstaka tillfällen har jag gjort undantag ifrån min princip i detta fallet att inte söka info åt andra, när jag länkade till trådar både på MPR och hänvisade till uppgifter på internet som tydligt visade att jag hade rätt och dom fel förväntade jag mig naturligtvis en ursäkt, men det kom aldrig någon sådan, istället nonchalerades inlägget helt av den som nyligen anklagade mig för att fara med osanning och kallade mig lögnare, inte någon av mina kritiker hade kurage nog att bemöta faktan och be om ursäkt.

Då tröttnade jag definitivt och insåg att det inte spelade någon roll för dessa militära hardcore anhängare och enögda människor om det var sant eller ej, dom är bara ute för att smutskasta och skada människor med en annan åsikt än dom själva, förmodligen mår dom inte riktigt bra och behöver avreagera sig på något och då är väl ett forum som MPR och politiska trådar ganska bra.

Mvh isan lover

men han är ju å andra sidan en turist.

Och vad är du själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det finns välutbildade falanger som har mage att kalla det "Demokrati" :whistle:

Hm, knappast på MPR väl?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det där var ännu ett av dina konstiga påståenden eftersom du inte härleder det som alla vi andra gör när vi vill påvisa något för dig !

Hej

Detta har redan härletts till vid tidpunkten för denna nu gamla nyhet och det har diskuterats av oss i andra trådar.

Minns du inte detta så kan några knapptryck ifrån din sida ge dig all information du önskar i ämnet, men antingen är du lat eller ovillig till detta för att du ogillar denna fakta.

Själv tar jag det som presentera i både Bangkok Post, BBC och andra seriösa medier på allvar.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Detta har redan härletts till vid tidpunkten för denna nu gamla nyhet och det har diskuterats av oss i andra trådar.

Minns du inte detta så kan några knapptryck ifrån din sida ge dig all information du önskar i ämnet, men antingen är du lat eller ovillig till detta för att du ogillar denna fakta.

Själv tar jag det som presentera i både Bangkok Post, BBC och andra seriösa medier på allvar.

Mvh isan lover

Den enda som är lat (eller vet att du ljuger men vill inte låtsas om det) är du som KATEGORISKT ALDRIG härleder dina påståenden

Dessutom har du fräckheten och är så otroligt otrevlig att du beskyller andra för dina egna fel !

Så försök någon gång i livet att bete dig civiliserat och korrekt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Detta har redan härletts till vid tidpunkten för denna nu gamla nyhet och det har diskuterats av oss i andra trådar.

Minns du inte detta så kan några knapptryck ifrån din sida ge dig all information du önskar i ämnet, men antingen är du lat eller ovillig till detta för att du ogillar denna fakta.

Själv tar jag det som presentera i både Bangkok Post, BBC och andra seriösa medier på allvar.

Mvh isan lover

 men antingen är du lat eller ovillig till detta för att du ogillar denna fakta.

Dagens "gapflabb":huh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...