Jump to content
leifen

Kostnad för att leva i Thailand.

Recommended Posts

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Glenn Phuket

50-60k är helt ok för en nordbo som har vant sig till europeisk standard...

Sen finns det ju sjukpensionärer o truckförare som försöker få ihop det, alla e vi olika...

Peolito

Efter mer än 10 år i Thailand som frivilligpensionär till att börja med kan man konstatera att det visst blivit dyrare här liksom i Sverige, ingen större skillnad procentuellt, men det är ju det som är det fantastiska, ju dyrare det är från början, ju större blir klyftorna hela tiden, skulle aldrig ha råd med det liv vi lever här i Sverige, och då lever vi inget lyxliv, men klarar oss bra! Dock har jag slutat med pendlingen till Sverige, finns inte något som drar längre sedan familjen hittat hit på semester varje år!

Hade inte du en liten lägenhet i telefonplan/midsommarkransen? Var där med frugan för ca 10 år sedan på någon fest.

• Fint 1

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Baa

Hade inte du en liten lägenhet i telefonplan/midsommarkransen? Var där med frugan för ca 10 år sedan på någon fest.

Stämmer bra det, på Hägerstensåsen! Det var en jädrans massa Thaidamer med "bihang" som kom för att "fira av oss" när flytten till Thailand gick!

• Fint 3

B747

Vi har funderat på detta att bo i Thailand i.a.f. under den svenska vintern. Men att bo i byn kostar ju 100.000 baht i veckan bättre bo i Phuket :-).

Har inte börjat räkna på detta men man måste ju klara sig med 50-75 tbht i månaden samt ha råd att åka mellan länderna och ha en reserv dessutom.

Det var fan vad dyrt drickat har blivit i den byn.:big_smile:

• Fint 3

Peolito

Stämmer bra det, på Hägerstensåsen! Det var en jädrans massa Thaidamer med "bihang" som kom för att "fira av oss" när flytten till Thailand gick!

Om jag minns rätt var du hemma hos oss i Fruängen en tid senare men jag kunde inte vara med pga att jag var på akuten med morsan.

• Fint 1

B747

Tog i lite men det kostar att fixa med hus och "hjälpa" syskon och släkt och hej och hå. Vete fan om inte drickat är billigast :-)

Jo jag förstod det he he.Jag känner igen detta från Korat.Det är billigare att bo och leva på lyxhotell i Phuket.

• Fint 8

Cavemannen

Hur menar du?

Det kostar 25 Baht om dagen med mat och dricka. Så han får 250 Baht i veckan. Alltså 50 Baht om skoldagen. Blir ca 1000 Baht i månaden.

Skolskjuts, skolböcker och övr.studiemtrl, skoluniform, klassresor, extra lördagsstudier och framför allt årsavgiften, glömde du de avgifterna?

Edited by Cavemannen
  • Fint 2

leifen

Tog i lite men det kostar att fixa med hus och "hjälpa" syskon och släkt och hej och hå. Vete fan om inte drickat är billigast :-)

Ska sånt med i kalkylen så drar det fort iväg.:waaaht:

• Fint 1

Baa

Om jag minns rätt var du hemma hos oss i Fruängen en tid senare men jag kunde inte vara med pga att jag var på akuten med morsan.

OK, Nu har jag placerat dig! Stämmer som klockan! 

• Fint 2

Peolito

Ska sånt med i kalkylen så drar det fort iväg.:waaaht:

Ja, frugan är där själv nu och tycker det kostar alldeles för mycket. Hon klagar varje gång jag ringer. Verkar vara så att man ska "hjälpa" familj och släkt annars loose face.

• Fint 6