Jump to content
Sign in to follow this  
leifen

Kostnad för att leva i Thailand.

Recommended Posts

Surin P3

Ja men du är ju sån tuffing, halsa i sig ett helrör och se ut som en blöjraggare det är häftigt det ...........

Det är mjölk i dunken.

• Fint 3

kenneth073

Är du säker? verkade inte så om man får tro fotot från jomtien

erkki

Ja men du är ju sån tuffing, halsa i sig ett helrör och se ut som en blöjraggare det är häftigt det ...........

tja Kenneth,

Tuff är jag nog inte, mer åt toffelhållet tyvärr.

Puss

Erkki

Edited by erkki
  • Fint 2

kenneth073

:haha:

Edited by kenneth073

MaiChai

Hyra, Bangkok Ratchada 3 rum ock balkongkök  8500 Baht

El 1000 baht

Tvätt/städ 700 baht

Nödvändig mat 6000 baht

Totalt 16 200 kan jag klara mig på om jag lever spartanskt, käkar huvudsakligen thaifood och dricker med de lokala grabbarna. Inga besök på Soi 4 och liknande ställen ingår i den budgeten.

För ungefär 30 000 lever man riktigt bra i Bangkok tycker jag.

Har Non-immigrant M visa och där krävs det varken pengar på banken eller månatlig fast inkomst.

Glömde försäkringen, den bygger på att jag är skriven i Sverige och kostar 1100 battingar i månaden så 17 300 baht behöver jag för att klara mig normalt i Bangkok.

• Fint 5

kitungmakmak

Glömde försäkringen, den bygger på att jag är skriven i Sverige och kostar 1100 battingar i månaden så 17 300 baht behöver jag för att klara mig normalt i Bangkok.

Då är du nog mer ekonomisk än jag. Jag skulle inte klara av BKK på under 20K. Men jag tror man lär sig med åren, vad som är prisvärt osv.

Var hittar du den försäkringen? jag har letat lite men dom är ju dyra som f*n alla.

Edited by kitungmakmak

leifen

När fasta avgifter är betalda vill jag nog ha minst 60000 baht att leva för och då slipper jag förhoppningsvis tigga frukostbiljetter av polarna

som bor på hotell

Då får du börja med att skaffa ett jobb som åtminstående ger den summan i Sverige eller leva som i Sverige med "storkok" och matdosa på veckorna. :big_smile:

MaiChai

Då är du nog mer ekonomisk än jag. Jag skulle inte klara av BKK på under 20K. Men jag tror man lär sig med åren, vad som är prisvärt osv.

Var hittar du den försäkringen? jag har letat lite men dom är ju dyra som f*n alla.

Länsförsäkringar "Arbeta och studera utomlands" heter den-individuell prissättning men sist kostade den 3300 SEK per år.

Jag skulle kunna kapa lite på boendekostnaden, 3 rum är lite stort när man är singel, men det är ju bra att erbjuda polarna ett eget rum när de kommer på besök.

• Fint 3

Sam sip sam

Då får du börja med att skaffa ett jobb som åtminstående ger den summan i Sverige eller leva som i Sverige med "storkok" och matdosa på veckorna. :big_smile:

Nu förstår jag inte hur jag ska kunna jobba i Sverige och bo i Thailand hinner ju bara jobba 2 timmar om dagen om jag ska pendla

hade nog tänkt leva på min pension i Thailand i så fall

Edited by Sam sip sam
  • Fint 2

leifen

Nu förstår jag inte hur jag ska kunna jobba i Sverige och bo i Thailand hinner ju bara jobba 2 timmar om dagen om jag ska pendla

hade nog tänkt leva på min pension i Thailand i så fall

Nu brukar sällan pensionen bli högre än den arbetsinkomst man hade per månad. Du är ett undantag, med en "bulgarlön"

• Fint 2

Sam sip sam

Nu brukar sällan pensionen bli högre än den arbetsinkomst man hade per månad. Du är ett undantag, med en "bulgarlön"

Nu har jag ju jobbat över 40 år och det är ju dom senaste 2-3 åren som lönen är låg +att jag har privat sparande och hyfsad tjänstepension

• Fint 6

M33

Inga kläder, hygienprodukter, internet / telefoni eller transporter? 

Eller det kanske är normalt att vara utan detta.

• Fint 4