Jump to content
IGNORERAD

Skulle jag ge muta till polisen i Sverige

Oregistrerad

Skulle jag ge muta till polisen i Sverige om den möjligheten gavs?  

16 röster

1. 1. Mutar jag polis i Sverige

• Ja absolut för att komma undan
      5
    • Nej, det skulle försvaga Sveriges rättsystem
      9
    • Bryr mig inte.
      2

Recommended Posts

Oregistrerad

Ju frågan kan man läsa i rubriken, upp till var och en att kommentera eller låta bli.
Själv skulle jag inte göra det, och jag skulle anmäla polisen om nån frågade det tex vid razzia.

Dela på andra sajter

Glenn Phuket

Ju frågan kan man läsa i rubriken, upp till var och en att kommentera eller låta bli.
Själv skulle jag inte göra det, och jag skulle anmäla polisen om nån frågade det tex vid razzia.

Ja det är ju många som har försökt å fått betala dyrt i efterhand..

Dela på andra sajter

Ja om jag kom undan med mindre i böter.

Till vilken nytta, ödsla massa tid på polisförhör, kanske en rättegång som jag tror att du aldrig vinner, för vem tror du rättsystemet tror på, polisen eller dig?

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Oregistrerad

I Sverige naturligtvis inte.

Men i Thailand...har man oftast nått val?

Men jag vill jämföra skulle man handla likadant här, och oavsett om man har rätt eller fel ang anglagan.
Jag är väl medveten om systemet i Thailand dock har jag själv betalat en gång och det var faktiskt bara för att 6 av våran gäng ville reda ut saken på plats, jag skulle ha velat åka till stationen men gav upp för grupptrycket och ett par saknade även gällande körkort, (internationell kk) Felet som vi gjorde var att köra över vit linje vid trafikljusen i korsningen Sukhumwit - Na Chom Thian 6 mot Sattahip

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Klassik korsning. Ligger en police box i korsningen. När de kör en drive där utanför så hugger de på allt.

Det är sant, tror att de har skrapat bort vita linjen t..o.m Om jag minns rätt så fick vi skrapa ihop 3 000 på 7 personer, de visade oss också en lista som inte stämmde med den som jag sett på polisstationen på soi 9 i Pattaya eller kanske var det i Jomtien.

Dela på andra sajter

Går inte att svara på för än man sitter i en situation där man har de alternativen.

Får man chansen att slippa ett fängelsestraff, ett åtal där man med säkerhet blir fälld och får ett erbjudande att slippa det för en bunt pengar så tror jag ingen med tvärsäkerhet vet hur man gör i det läget.

Även för att få behålla ett körkort för en förseelse i trafiken så tror jag få kan svara tvärsäkert om hur man gör med en muta.

Däremot tror jag att väldigt få tar initiativet och försöker muta en polis.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Dom få som försökt muta poliser i Sverige har råkat rätt illa ut och fått ännu ett brott på sin lista

Och bara misstankar om att en polis tar emot mutor inom kåren gör att den polisen reds ut snabb och hårt

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Dom få som försökt muta poliser i Sverige har råkat rätt illa ut och fått ännu ett brott på sin lista

Och bara misstankar om att en polis tar emot mutor inom kåren gör att den polisen reds ut snabb och hårt

Källa?!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Källa?!

Kompisar som jobbar som poliser

Dela på andra sajter

Sen i Sverige finns det ju ett annat problem med att muta poliserna, många har ju sällan på sig kontanter nuförtiden.

Skramlade för bi en fartkamera i 96 kilometer i timmen, det kostar 1500 kronor. I princip kunde det ju varit en bemannad kontroll men det är ju sällan jag har 1500 kronor o kontanter på mig, eller har polismannen en Izettle med sig?

Jag skulle inte försöka muta polisen i Sverige, eller i nordeuropa för den delen-har en känsla av att konsekvenserna kan bli bra mer kännbara.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Detta är ju en hypotetisk fråga, kulturellt står vi så långt ifrån varandra som det överhuvudtaget går om man ska jmf Thai o svenska myndigheter. Visst förekommer det, men oerhört sällan!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Sen i Sverige finns det ju ett annat problem med att muta poliserna, många har ju sällan på sig kontanter nuförtiden.

Skramlade för bi en fartkamera i 96 kilometer i timmen, det kostar 1500 kronor. I princip kunde det ju varit en bemannad kontroll men det är ju sällan jag har 1500 kronor o kontanter på mig, eller har polismannen en Izettle med sig?

Jag skulle inte försöka muta polisen i Sverige, eller i nordeuropa för den delen-har en känsla av att konsekvenserna kan bli bra mer kännbara.

Inga problem alla har väl Swish

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Fördelen i Sverige är att poliserna har en ok grundlön och och väldigt få skulle riskera sitt jobb får några tusenlappar i mutor. En annan fördel i sammanhanget är ju också att så få har några större belopp i kontanter vilket gör det lite svårt att hantera mutor rent praktiskt.

Sen tror jag nog att de flesta i Sverige skulle kunna tänka sig att muta en polis för att t ex få behålla körkortet. I alla fall jag skulle nog överväga det om det kom som ett förslag från polisens sida.

/Krille

Dela på andra sajter

Inga problem alla har väl Swish

Vem vill ha en muta loggad i alla banksystem ?

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Du har så rätt, betala i Bitcoin tex.

Dela på andra sajter

Tänkte inte på det. Hejdå

De var väl dock inte så allvarligt menat av mig. Trodde inte jag behövde någon smiley

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...