stefan5300 Inlagd Juli 31, 2015 Dela Inlagd Juli 31, 2015 Det beror nog på att du tydligen måste ta några stänkare för att samsas... "bittra stefan" :) För övrigt bör man nog vara nykter om man ska köra i dom högre hastigheterna. Skickat från min SM-N910F via TapatalkTycker det är rätt så skönt att vara här i obygden utan att ta några stänkare och samsas med familjen, onykter 4-5 gånger i år, är förvånad över mig själv, min bitterhet är vad de som inte känner mig tycker, därför att jag går mina egna vägar utan att följa strömmen i tyckande och tänkande.Bör vara nykter när man framför fordon i höga hastigheter, jag tycker att man skall vara nykter. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Juli 31, 2015 Dela Inlagd Juli 31, 2015 De flesta olyckor sker med nyktra förare... Kanske beror på att en majoritet av förarna är nyktra. Om man sätter olyckor i procent utifrån man druckit eller inte så får man nog fram helt andra siffror. Skickat från min SM-G900F via Tapatalk "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd Juli 31, 2015 Dela Inlagd Juli 31, 2015 När de testade mig så visade maskinen 0.18. Enl Systembolagets app så skulle jag ha 0.23.Då hade jag druckit 4 öl och en GT under ca 5 timmars tid.plus en massa sodavatten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juli 31, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Juli 31, 2015 När de testade mig så visade maskinen 0.18. Enl Systembolagets app så skulle jag ha 0.23. Då hade jag druckit 4 öl och en GT under ca 5 timmars tid.plus en massa sodavatten. Va fan, kör du också på fyllan! Akta så det inte kommer en rörpulare i 160 blås och skrämmer skiten av dej så du åker av både väg och moppe. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Juli 31, 2015 Dela Inlagd Juli 31, 2015 Va fan, kör du också på fyllan! Akta så det inte kommer en rörpulare i 160 blås och skrämmer skiten av dej så du åker av både väg och moppe. Det var riktigt roligt skrivet BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juli 31, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Juli 31, 2015 Det var riktigt roligt skrivet Tack! Även en blind höna hittar ett korn ibland. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Juli 31, 2015 Dela Inlagd Juli 31, 2015 När de testade mig så visade maskinen 0.18. Enl Systembolagets app så skulle jag ha 0.23.Då hade jag druckit 4 öl och en GT under ca 5 timmars tid.plus en massa sodavatten. Systembolagets app borde naturligtvis ha större felprocent än polisens testutrustning eller en seriös alkotest.Men allt är ju upp till hur du dricker under dessa timmar vad resultatet blir i verkligheten.Enligt denna test så borde du om du är normalviktig 75 kilo ha 0,16, så det verkar som testen inte är riktigt överens.http://www.promillehalt.se/Jag kan tänka mig att Systembolagets app gärna överdriver för att man dels ska vara säker på felmarginalen och inte chansa och köra om deras test visar 0,19 som exempel. Samt av politiska skäl att man vill visa dom som dricker det dåliga i detta. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd Juli 31, 2015 Dela Inlagd Juli 31, 2015 (ändrad) Nu är det ju inte alls säkert att jag hade 0,53 bara för att snuten sa det. Jag börjar själv tvivla starkt på att jag verkligen kunde komma upp i den nivån efter den konsumtionen under 6 timmar. Kanske 0,2 är mer rimligt. 0,53 ligger ju över gränsen och passar ju väldigt bra att skrämma mej med. Jag glodde på den där mätarens display men såg bara en röd pil som pilade från höger till vänster hela tiden. Någon antydde att jag har "gråtit ut" här för den där grejen men det är helt fel uppfattat. Jag kände mej faktiskt helt klar i knoppen och nykter när de stoppade mej, men sådär jättekaxig är man inte när man blir stoppad av BIB mitt i natten och vet att man har druckit lite. Jag upprepar: anledningen att jag berättade var att återge polisens beteende, som jag tycker är lite tvivelaktig. Nu var det inte dig jag citerade utan Scorpio63 och enligt honom är man inte full vid 0,53. Han tror ju i och för sig att man kör bättre i 160 än 110 så jag kanske ska ta hans kommentar med en nypa salt. I övrigt så säger det väl allt om dit omdöme att du fortsatte hem efter kontrollen och inte ens då tog taxi. Det finns ingen chans att du var "helt klar i knoppen och nykter" om du druckit det du skriver. Omdömet är som sagt det första som försvinner när man blir onykter och du har tydligt bevisat det. Att du dessutom avslutar med att det var polisens beteende som var tvivelaktigt känns aningen "konstigt" /Krille Ändrades Juli 31, 2015 av Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Juli 31, 2015 Dela Inlagd Juli 31, 2015 Vad det gäller förbränning av alkohol är ju det också individuellt maak maak. Alla funkar olika även på den punkten, klart man kan generalisera men tänker man så....nja inte mitt sätt iallafall. mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd Juli 31, 2015 Dela Inlagd Juli 31, 2015 Vad det gäller förbränning av alkohol är ju det också individuellt maak maak. Alla funkar olika även på den punkten, klart man kan generalisera men tänker man så....nja inte mitt sätt iallafall. De som framför det det brukar alltid tro att just de bränner alkohol mycket snabbare än alla andra Eller förhoppningsvis menar du att man av den anledningen alltid borde vara extra försiktig och aldrig köra när man druckit? /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juli 31, 2015 Dela Inlagd Juli 31, 2015 Jag tycker fortfarande att det var rakryggat av J att skriva om vad som hänt. Vetefan om jag skulle gjort det själv - fast jag framför inte fordon i Thailand, full eller nykter. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Juli 31, 2015 Dela Inlagd Juli 31, 2015 De som framför det det brukar alltid tro att just de bränner alkohol mycket snabbare än alla andra Eller förhoppningsvis menar du att man av den anledningen alltid borde vara extra försiktig och aldrig köra när man druckit? /Krille Jjag menar att man får ta reda på sin egen förbränning och lära sej hur man funkar.Psis som med allt annat, tex mat man tål eller inte, hur långt man simma, hur många timmar man behöver sova etc.... mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juli 31, 2015 Dela Inlagd Juli 31, 2015 Finns väldigt många hemgjorda teorier i ämnet alkohol, promille och förbränning.Levern är organet som bryter ned och förbränner alkohol.Detta organ blir inte större för att man går upp i vikt så kanske den som tål mer behöver längre tid att förbränna alkoholen.Stor konsumenter brukar väl få en lever som skrumpnar och blir mindre till storleken, så dessa bör då förbränna långsammare och då ha en högre promillehalt under en längre tid.Min hemgjorda analys upa. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Juli 31, 2015 Dela Inlagd Juli 31, 2015 Mitt vetenskapliga test (efter dagens After Work) visar att förbränningen är 0,1 promille/timme. Den första bilden är tagen 19.00 och den andra 20.00. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Juli 31, 2015 Dela Inlagd Juli 31, 2015 Känner du dig packad ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Juli 31, 2015 Dela Inlagd Juli 31, 2015 Nu är det ju inte alls säkert att jag hade 0,53 bara för att snuten sa det. Jag börjar själv tvivla starkt på att jag verkligen kunde komma upp i den nivån efter den konsumtionen under 6 timmar. Kanske 0,2 är mer rimligt. 0,53 ligger ju över gränsen och passar ju väldigt bra att skrämma mej med. Jag glodde på den där mätarens display men såg bara en röd pil som pilade från höger till vänster hela tiden. Någon antydde att jag har "gråtit ut" här för den där grejen men det är helt fel uppfattat. Jag kände mej faktiskt helt klar i knoppen och nykter när de stoppade mej, men sådär jättekaxig är man inte när man blir stoppad av BIB mitt i natten och vet att man har druckit lite. Jag upprepar: anledningen att jag berättade var att återge polisens beteende, som jag tycker är lite tvivelaktig. Den ger ut en pappersremsa som du skall begära att se, min stod det 0.57 på kl 02.35 1/1 2015...... Jag försökte som dig att köpa mig ut men det var omöjligt då det var 30st som stod runt, det var ju nyår...... Efter 1h i buren på soi9(jag hade mobilen i fickan och ringde en polare) så ordnade polarn att jag fick jag betala 12.000B för att få åka till rummet och hämta passet + ta ut pengar på ATM, jag fick betala och lämna passet sen vart ja fri. Dagen efter fick jag inställa mig i rätten i Jomtien och där fick jag en dom på 4.200B Dagen efter skrivs allt in i papper på immigrationen, och du får hämta ditt pass, jag fick betala 1.000B för att de inte skulle skriva in något........ Och vad lärde man sig av det här? ja att stanna förfan inte om polisen vinkar ps. skämt åt sido, de har numera kontroller var och varannan kväll/natt i Pattis, så det är bara en tidsfråga innan man åker om man kör på fyllan, bättre och lämna moppen hemma på kvällarna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
THAISWEDE Inlagd Juli 31, 2015 Dela Inlagd Juli 31, 2015 Och vad lärde man sig av det här? ja att stanna förfan inte om polisen vinkar Åkte moppetaxi mellan Jomtien och Pattis när föraren (dam) fick bromsa in kraftigt. Var en farang på moppe framför oss som blev invinkad av Harry Haffa och han bromsade rätt hårt för att stanna. Nästan att vi körde in i honom. Taxidamen sa till mig att farangen var en idi*t som stannade. Man ska aldrig stanna enligt henne. Bara köra förbi, dom följer aldrig efter dig. Bara vinkar in nästa. Detta enligt henne. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Juli 31, 2015 Dela Inlagd Juli 31, 2015 (ändrad) Tips hur du skall göra om du torskar(jag har bl a fått höra av andra nordbor ;-) )......1.se till att du har mobilen med dig(ingen lusar dig eller bryr sig, jag hade mobilen i handen när de låste in mig), annars får du säkert låna/hyra av någon annan i cellen eller av någon av alla dessa "turistpoliser" som finns utanför cellen(de är ormar och vill tjäna pengar på dig och det fanns en Rysk och en svensk/norsk när jag satt där och de var riktiga svin och försöker mjölka dig på pengar......)2. Alla blir rädda och skrämda, men ta dig samman, hela värden har inte gått under.....3. Se till att någon med Thai-medborgarskap kommer och betalar din borgen(30,000B) (annars får du muta och får aldrig tillbaks pengarna)sen får du lämna passet och är fri att gå och får ett rättegångsdatum.4. du går på rättegången och får din dom, böter på 4-6k bath beroende på promille och bil eller mc(dyrare att fyllköra med bil....)5. Du måste betala böterna cash i kassan 1vån upp ovanför tingsrätten och där får du ett kvitto(spar det)5.5. har du hyrt moppe eller har egen moppe så får du hämta den på polisens återställningsplats Soi Khophai(2 eller 300 hundra vill de ha)6. Dagen efter får du hämta ut ditt pass på imigrationen gratis.........troligen kommer polisen/turistpolisen fråga om du vill slippa bli inskriven, 1000B kostade det7. 3dagar efter domen kan borgenären hämta en check på soi 9 och få tillbaka sina 30,000 mot att visa domstolspappern. Lycka till!8.ps. kan inte garantera hur det funkar idag/i alla sammanhang. Men jag kan garantera hur det gick för mig........9.Ställ moppen kväll/natte tid........... Ändrades Juli 31, 2015 av Cavemannen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Juli 31, 2015 Dela Inlagd Juli 31, 2015 Åkte moppetaxi mellan Jomtien och Pattis när föraren (dam) fick bromsa in kraftigt. Var en farang på moppe framför oss som blev invinkad av Harry Haffa och han bromsade rätt hårt för att stanna. Nästan att vi körde in i honom. Taxidamen sa till mig att farangen var en idi*t som stannade. Man ska aldrig stanna enligt henne. Bara köra förbi, dom följer aldrig efter dig. Bara vinkar in nästa. Detta enligt henne. Så var det väl förr, idag spärrar de typ hela gatan, men visst har jag kört förbi ett fler tar gånger( dock som nykter), de brukar vinka och jag har vinkat tillbaks...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Juli 31, 2015 Dela Inlagd Juli 31, 2015 Skit starkt av Jive att gå ut med detta, jag tog bara spår på dig.......Jag känner ett par till som är väldigt aktiva här på MPR, få se om mitt o jive's erkännanden får dem att lätta på hjärtat och berätta hur de tog sig ur klistret.......ps. håll er nyktra på moppen så slipper ni skiten........ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jocko53 Inlagd Juli 31, 2015 Dela Inlagd Juli 31, 2015 Detta hör inte hemma i denna tråd,,förlåt TS,,Jag prova att öppna en ny tråd,, går inte prova grupp,, samma skit vad gör jag för fel. hittar ingenting, inte bara alko fel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Juli 31, 2015 Dela Inlagd Juli 31, 2015 Tips hur du skall göra om du torskar(jag har bl a fått höra av andra nordbor ;-) )......1.se till att du har mobilen med dig(ingen lusar dig eller bryr sig, jag hade mobilen i handen när de låste in mig), annars får du säkert låna/hyra av någon annan i cellen eller av någon av alla dessa "turistpoliser" som finns utanför cellen(de är ormar och vill tjäna pengar på dig och det fanns en Rysk och en svensk/norsk när jag satt där och de var riktiga svin och försöker mjölka dig på pengar......)2. Alla blir rädda och skrämda, men ta dig samman, hela värden har inte gått under.....3. Se till att någon med Thai-medborgarskap kommer och betalar din borgen(30,000B) (annars får du muta och får aldrig tillbaks pengarna)sen får du lämna passet och är fri att gå och får ett rättegångsdatum.4. du går på rättegången och får din dom, böter på 4-6k bath beroende på promille och bil eller mc(dyrare att fyllköra med bil....)5. Du måste betala böterna cash i kassan 1vån upp ovanför tingsrätten och där får du ett kvitto(spar det)5.5. har du hyrt moppe eller har egen moppe så får du hämta den på polisens återställningsplats Soi Khophai(2 eller 300 hundra B vill de ha)6. Dagen efter får du hämta ut ditt pass på imigrationen gratis.........troligen kommer polisen/turistpolisen fråga om du vill slippa bli inskriven, 1000B kostade det7. 3dagar efter domen kan borgenären hämta en check på soi 9 och få tillbaka sina 30,000 mot att visa domstolspappern. Lycka till!8.ps. kan inte garantera hur det funkar idag/i alla sammanhang. Men jag kan garantera hur det gick för mig........9.Ställ moppen kväll/natte tid........... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Augusti 1, 2015 Dela Inlagd Augusti 1, 2015 (ändrad) Kan inte låta bli att dra lite på smilbanden,Cavemannens handbok för rattfyllon, årets bestseller på MPR!Ursäkta Caveman, kunde inte låta bli! Tycker det är strongt att återge sin synder! Ändrades Augusti 1, 2015 av Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Augusti 1, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 1, 2015 Skit starkt av Jive att gå ut med detta, jag tog bara spår på dig.......Jag känner ett par till som är väldigt aktiva här på MPR, få se om mitt o jive's erkännanden får dem att lätta på hjärtat och berätta hur de tog sig ur klistret.......ps. håll er nyktra på moppen så slipper ni skiten........ Mycket bra råd! Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Augusti 1, 2015 Dela Inlagd Augusti 1, 2015 Kan inte låta bli att dra lite på smilbanden, Cavemannens handbok för rattfyllon, årets bestseller på MPR! Ursäkta Caveman, kunde inte låta bli! Tycker det är strongt att återge sin synder! ja som Farang så kan det vara bra att veta för jag kan garantera att INGEN nere på stationen kommer någonsin att tala om din rättigheter, jag fick muta mig ut med 12,000B. Hade jag då vetat att en Thaiare kunde löst ut mig för 30.000 i borgen så hade jag sparat 12.000B.....detta var bara ett tips i all välmening Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu