Jump to content
IGNORERAD

En korkad chansning som inte höll.

Jive

Recommended Posts

Jag hade en trevlig kväll med några svenska vänner igår i Pattaya.

Vi började kvällen vid 7-tiden med en bit mat på Dania och därefter blev det besök på några barer runt soi Bukkaw.

Under kvällens lopp drack jag ett par glas vin, en Jägershot + 3-5 öl nånting öl varvat med sodavatten och espresso. Vid ettsnåret satte jag mej på moppen för hemfärd, klar i knoppen (tyckte jag) och hjälm på. Kom till korsningen sai sam och Pattaya thai där det kryllade av poliser. Blev stoppad och fick blåsa. Det såg inte riktigt bra ut, så polismannen bad mej parkera moppen och följde mej över till polisboxen på andra sidan gatan. Där inne fanns en annan polisman med lite mera glitter och en annan typ av moj som jag fick blåsa i. Mätresultat: 0,53 promille.

Då följde en radänga med vad jag kunde vänta mej - besök på polisstationen , en månad i arresten samt 30 000 Baht i böter, eller kanske 20 000 om jag hade en bra advokat.

Jag darrade i knävecken och undrade om det inte fanns något sätt att undvika polisstationen och arresten. Ok, sa polismannen, hur mycket har du utan att behöva gå till en ATM? Ett ögonblick skall jag kolla, sa jag och trevade efter plånboken i bakfickan. No, no no sa han och öppnade dörren till toaletten i polisboxen. Gå in där och räkna pengarna. Efter 30 sek öpnades dörren igen och han frågade hur mycket. 8 000 Baht svarade jag med skälvande stämma. Ok, lägg pengarna på muggstolen så kan du gå ut och åka hem.

När jag kom hem fick jag bassning av frugan för att ha betalat för mycket. Det hade räckt med max 5 000.

Jag kommer inte att göra om dumheten i första taget!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

• Svar 197
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Jive

30

• janne_h

15

• Cavemannen

12

• Mankan

11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen

Ja det var osedvanligt korkat må jag säga, speciellt från någon som för inte så länge sedan så klokt förespråkade hotellövernattning istället för styrfylla. 

Dela på andra sajter

Ja det var osedvanligt korkat må jag säga, speciellt från någon som för inte så länge sedan så klokt förespråkade hotellövernattning istället för styrfylla. 

Ja du ser så bräcklig människa jag är.

Hade jag ringt hem så hade jag kanske fått det förslaget av frugan, men med brösttoner så jag tyckte inte det var värt det.

Dela på andra sajter

Fan Jive du kanske är med och sponsrat ännu ett hotellbygge i Pattaya

Detta hotell på Soi Honey inn ägs av en snut.

post-3132-0-31069800-1409103059_thumb.th

Snuten i blått till vänster är och kollar läget

post-3132-0-39176600-1409103002_thumb.th

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Fan Jive du kanske är med och sponsrat ännu ett hotellbygge i Pattaya

Detta hotell på Soi Honey inn ägs av en snut.

post-3132-0-31069800-1409103059_thumb.th

Snuten i blått till vänster är och kollar läget

post-3132-0-39176600-1409103002_thumb.th

Ja, det är nog en hel del de får in en sådan natt. De stoppade rubbet, både mc och bilar och jag tror inte det är många på gatorna i Pattaya vid den tiden på dygnet som klarar promillegränsen.

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Förutom att du förmodligen betalade mer än du behövde så är det inte så mycket att tillägga, Thailand är ju Thailand och så fungerar det där, än så länge behöver vi inte blåsa på landsbygden som tur är.

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

Ja, det är nog en hel del de får in en sådan natt. De stoppade rubbet, både mc och bilar och jag tror inte det är många på gatorna i Pattaya vid den tiden på dygnet som klarar promillegränsen.

Du bad inte att få skölja munnen? Det brukar vara några decimalers skillnad faktiskt, då hade du kanske kommit under 0,5! Men å andra sidan, det var dom väl knappast intresserade av!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Du bad inte att få skölja munnen? Det brukar vara några decimalers skillnad faktiskt, då hade du kanske kommit under 0,5! Men å andra sidan, det var dom väl knappast intresserade av!

Och jag var rädd så jag skakade i hela kroppen. Då är man inte så kaxig att man kräver att få skölja munnen före provtagningen.

Jag visste ju dessutom inte att jag låg så nära gränsen.

Ändrades av Jive

Dela på andra sajter

Hej

Förutom att du förmodligen betalade mer än du behövde så är det inte så mycket att tillägga, Thailand är ju Thailand och så fungerar det där, än så länge behöver vi inte blåsa på landsbygden som tur är.

Mvh isan lover

I Pattis har kontrollerna ökat dramatisk det senaste halvåret (varje dag och alla tider på dygnet) och med den vissheten är ju min chansning igår än mer korkad.

Dela på andra sajter

Ärligt och rakryggat av dig att berätta detta.    :good:   

Angående de 8000, så tycker jag att du kom billigt undan. Betydligt dyrare i Chiang Mai.

Dela på andra sajter

Detta är det ultimata beviset på hur spriten slår undan fötterna på omdömesförmågan

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Tokigt, gjort, men det kunde gått värre.

Tycker som Nemo, strongt att tala om det - alla gör vi våra misstag ibland. Men jag vetef*n om jag skulle skriva om det själv.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Detta är det ultimata beviset på hur spriten slår undan fötterna på omdömesförmågan

Ja den spriten ställer bara till elände, men det är ganska kul mellan varven.:big_smile:

Dela på andra sajter

Ja att hosta upp 3000 för mycket var verkligen omdömeslöst. :)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Ja den spriten ställer bara till elände, men det är ganska kul mellan varven.:big_smile:

Du får vara glad att det bara var pengar som gick förlorade i går kväll

Det kunde gått betydligt värre

Hade det varit så kul då ?

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Ärligt och rakryggat av dig att berätta detta.    :good:   

Angående de 8000, så tycker jag att du kom billigt undan. Betydligt dyrare i Chiang Mai.

Är mutorna dyrare i Chiang Mai?

Ändrades av Mankan

Dela på andra sajter

Nåja 0,53 var ju inte så farligt. De är väl där någonstans man skall ligga för att flyta med lugnt och säkert i Pattayatrafiken. :)

0,3 för mycket då för att det skall vara lagligt eller?

Ändrades av Mankan

Dela på andra sajter

Snutten hade säkert en "spotter" inne på baren som kollade vilka som drack och körde därifrån!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Jag är glad att inte jag mötte TS på vägen, tyvärr så var det nog inte sista gången heller.

Känns lite B att prata om pengar när man vet vad sådan här körning kan ställa till det för oskyldiga med livslångt lidande...

Men man kan hoppas nån tar en lärdom innan det händer en riktigt otäck olycka...

Och jag är glad att det finns fler här inne som tänker som jag.

Dela på andra sajter

Är så trött på  folk som kör på lyran.Fast bra att du skäms lite.

Tänk om du skadat/hemska tanke dödat nån för att du/ni körde på fyllan.

Tänk om ditt barn råkar ut för dylika.

Nä fan det fins ju anledning till att det är strafbart att köra motorfodom påverkad.

Dela på andra sajter

Är mutorna dyrare i Chiang Mai?

Verkar så efter vad jag har hört, tänker inte testa själv.   :P

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ja så ser det ut i Europa 0,8 i ngt land så 0,53 är man väl inte på lyset direkt 

Screenshot_2015-07-29-13-46-52.png

Dela på andra sajter

Jag hade en trevlig kväll med några svenska vänner igår i Pattaya.

Vi började kvällen vid 7-tiden med en bit mat på Dania och därefter blev det besök på några barer runt soi Bukkaw.

Under kvällens lopp drack jag ett par glas vin, en Jägershot + 3-5 öl nånting öl varvat med sodavatten och espresso. Vid ettsnåret satte jag mej på moppen för hemfärd, klar i knoppen (tyckte jag) och hjälm på. Kom till korsningen sai sam och Pattaya thai där det kryllade av poliser. Blev stoppad och fick blåsa. Det såg inte riktigt bra ut, så polismannen bad mej parkera moppen och följde mej över till polisboxen på andra sidan gatan. Där inne fanns en annan polisman med lite mera glitter och en annan typ av moj som jag fick blåsa i. Mätresultat: 0,53 promille.

Då följde en radänga med vad jag kunde vänta mej - besök på polisstationen , en månad i arresten samt 30 000 Baht i böter, eller kanske 20 000 om jag hade en bra advokat.

Jag darrade i knävecken och undrade om det inte fanns något sätt att undvika polisstationen och arresten. Ok, sa polismannen, hur mycket har du utan att behöva gå till en ATM? Ett ögonblick skall jag kolla, sa jag och trevade efter plånboken i bakfickan. No, no no sa han och öppnade dörren till toaletten i polisboxen. Gå in där och räkna pengarna. Efter 30 sek öpnades dörren igen och han frågade hur mycket. 8 000 Baht svarade jag med skälvande stämma. Ok, lägg pengarna på muggstolen så kan du gå ut och åka hem.

När jag kom hem fick jag bassning av frugan för att ha betalat för mycket. Det hade räckt med max 5 000.

Jag kommer inte att göra om dumheten i första taget!

Antar att du fick kör hem med din moppe?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...