rolba Inlagd September 2, 2016 Dela Inlagd September 2, 2016 Fel tråd kanske men hon har i alla fall inte släppt väder än. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd September 28, 2016 Trådstartare Dela Inlagd September 28, 2016 En massage först. Eftersom det regnade sista natt så begav jag mig till beachen för att se om det gjort någon åverkan. Klangen. Onsdag tydligen eftersom solstolarna lyser med sin frånvaro. Visst märks det att det dragit fram en flod av regnvatten. Jag gick upp soi 9 till 2an och därifrån till marknaden. Jag måste ekipera upp mig på skjortor. Jag inbillar mig att rutigt är inne nu. Eftersom jag nästan hängde på låset fick jag ett bra pris så jag sade att jag tar 2 direkt utan att ens pruta. När detta var avklarat slog mig tanken att Gulligullan har ju sitt tvätteri här så jag smög upp soi Made in Thailand. Hon har tre personal som jag av någon anledning inte tog någon bild på. Affärerna ser ut att gå riktigt bra. Det är hon värd tycker jag. Själv var hon till templet så jag lånar en bild från hennes FB sida ifall någon mot förmodan inte kommer ihåg henne. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thongniam Inlagd September 28, 2016 Dela Inlagd September 28, 2016 Du levererar som vanligt och man bara suktar tills man får åka ner igen Lasse Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Oktober 17, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 17, 2016 (ändrad) I går, söndag den 16e october. Harrys serverar ju Sunday Roast varje söndag så jag beslöt mig för att avnjuta den. Riktigt snyggt upplägg. Lammsteken blev min favorit, längst bort på tallriken. Gulligullan dök också upp, men hon påstod att hon formligen vräkt i sig så mycket Som Tam så det fick bli några koppar kaffe i stället. En mycket trevlig eftermiddag som kommer att gå i repris. Ändrades Oktober 17, 2016 av lk2 "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd November 22, 2016 Trådstartare Dela Inlagd November 22, 2016 Trådlyft. Veckan har börjat med Brunch två dagar på raken i mitt lilla tillhåll. Jag skulle ju mer än gärna ha bjudit flera, men de flesta vet ju om mina trånga och knappa förhållanden så jag ber de andra vänta. Det blir flera sittningar framöver. Gårdagens Brunch. Anjouvisen har ju gått till riktigt bra under hösten så det fick bli ägg och anjouvis med tillbehör. Först ut var Ragsson med en av sina många flickvänner. För att vara tydlig. Malaxlimpa som är på bordet, färdigskivad sådan. Som törstsläckare efter maten fick det bli ett helrör rumstempererad Viru Valge. Rakt av helt enkelt. I dag ytterligare två MPR profiler. De hade den goda smaken att ta med sig ett helrör Sambuca, fantastiskt gott. Malaxlimpan inte att förglömma serverades båda dagarna. Sillfile´r serverades idag, anjouviskryddade sådana. Fantastiskt gott. Och redan nu tisdag kan jag avisera om att det förmodligen blir att ta efter Udongänget ( nattvandringar ) och börja med lite vandringar. Men här kommer vi att köra eftermiddagsvandringar. Om någon undrar var? Corner Bar soi 6, torsdag kl. 14.00 Vi ses där. Anmälan kan gärna ske i denna tråd. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 22, 2016 Dela Inlagd November 22, 2016 Ser fantastiskt gott och trevligt ut! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 30, 2016 Dela Inlagd November 30, 2016 Jag har nu haft min Biltematermometer i ca ett år. Har inte varit kallgrader en enda gång. Nuvarande temperatur. Årets högsta noteringar. Årets köldrekord i Rawai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd December 6, 2016 Trådstartare Dela Inlagd December 6, 2016 När jag ändå är inne och kladdar i Gruppen får det bli lite bilder från Akvavit där jag avnjöt en riktigt god middag i trevligt sällskap i lördags. Bild av min starter, Laxrulle. Jag hann visst smaka lite före bilden blev tagen. Man blir ju disstraherad med mindre. 55555 En Toast Skagen till mitt sällskap. Gillades verkligen. Och här dyker Ragsson upp. Jag valde grillad lax som huvudrätt. Mitt sällskap som ju inte äter nötkött valde en Gordon Bleu. Nu drar Ragsson igång. Bob var också han på plats. Och som avslutning, glass. Och nedan i bild min efterätt som var riktit söt och god. En mycket trevlig sittning på Akvavit. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 6, 2016 Dela Inlagd December 6, 2016 3 timmar sedan, skrev lk2: När jag ändå är inne och kladdar i Gruppen får det bli lite bilder från Akvavit där jag avnjöt en riktigt god middag i trevligt sällskap i lördags. Bild av min starter, Laxrulle. Jag hann visst smaka lite före bilden blev tagen. Man blir ju disstraherad med mindre. 55555 En Toast Skagen till mitt sällskap. Gillades verkligen. Och här dyker Ragsson upp. Jag valde grillad lax som huvudrätt. Mitt sällskap som ju inte äter nötkött valde en Gordon Bleu. Nu drar Ragsson igång. Bob var också han på plats. Och som avslutning, glass. Och nedan i bild min efterätt som var riktit söt och god. En mycket trevlig sittning på Akvavit. Nä jävlar är han ute på friartur! Ser ju strålande ut med söt tjej och god mat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd December 7, 2016 Trådstartare Dela Inlagd December 7, 2016 13 timmar sedan, skrev Fredman: Nä jävlar är han ute på friartur! Ser ju strålande ut med söt tjej och god mat. Inga förhastade slutsatser Fredan. Jag är och kommer att förbli den eviga ungkarlen. 55555 "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 7, 2016 Dela Inlagd December 7, 2016 Man behöver ju inte lösa årskort om man går på enstaka matcher eller vad säger du LK Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd December 7, 2016 Trådstartare Dela Inlagd December 7, 2016 4 minuter sedan, skrev måne: Man behöver ju inte lösa årskort om man går på enstaka matcher eller vad säger du LK Samma som med lösnummer istället för prenumeration, du har så rätt Måne. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 7, 2016 Dela Inlagd December 7, 2016 1 timme sedan, skrev måne: Man behöver ju inte lösa årskort om man går på enstaka matcher eller vad säger du LK Och så kan man välja fritt på hemma eller bortamatch. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd December 9, 2016 Trådstartare Dela Inlagd December 9, 2016 Onsdag, på The Blue Lagoon. Kyckling serverades. Ser ut att smaka gott. Tummelisa till vänster i bild. MPRare. En till MPRare. Ganska mycket folk i stugan. Håkan var också på plats. Lek och Ling. Svettigt tydligen. Sydney. Det blir ingen THE END bild idag av någon anledning. Det blir istället några bilder av den vackraste "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd December 15, 2016 Trådstartare Dela Inlagd December 15, 2016 Torsdag och då hör ju liksom ärtsoppa till. I dag gjordes det ärtsoppa i den största kastrull som hittades hos en mycket känd MPRare. Inga kryddmått, vågar och andra redskap användes, vi körde på frihand så att säga. Drygt ett halv kilo Pork Belly. Och därtill en rejäl Grillhaxe eller German Pork Leg som ju Big C har valt att kalla denna sk. Schweinehaxe. Då blev det plötsligt frukost. Ciggen och ask koppen tog jag också med. Då så gick jag lös på Grillhaxen. Riktigt fint kött på den. Man ser knappt en ärta för allt fläsk som vräktes i. Och lite lök naturligtvis. Här välsignas anrättningen. Och till sist tillsattes senap. När jag mot kvällningen kom tillbaka hade det kommit en gris. Tydligen ett stort kalas på gång. So far so good. Lite snacks före maten. Sminkningen vidtar. Många grattulanter som ringer. Min och Fritz mat idag, plus några andra faranger som avnjöt en ärtsoppa där man inte behövde leta efter fläskbitarna. Senap: Turun Sinappia, när endast det bästa är gott nog. Fritz höll också med om att denna delikatess senap förtjänar en helt egen bild. Ribs. Mera kött kom på bordet. Snyggt upplägg. Och födelsedagsbarnet. Och nu tror jag minsann att jag fick med en THE END bild idag. Nästa inlägg från detta trevliga party kommer möjligen i morgon. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 Suveränt bildreportage lk2 ! Ärtsoppan blev hur god som helst och kalaset pågår fortfarande. :) Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 Herre jösses vad har hänt med tumelisa som var så söt och sexig nu ser hon ju ut som ett spöke Nåväl jag längtar allt. Här är vidrigt väder .Men det är fullt upp med Abigail Alfredsson papper och etc etc för att registrera äktenskapet Huga det var nån komplettering som damen på skatteverket ville ha och 2 a4 dokument med Fedex kostar 1200kr från Ghana (posten fungerar inte där) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd December 15, 2016 Dela Inlagd December 15, 2016 clion ska Abigail följa med till Thailand nästa gång ?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd December 16, 2016 Trådstartare Dela Inlagd December 16, 2016 Nu matar jag in resten av bilderna från Födelsedag firandet på soi Friz. Bilden nedan, stor åtgång tydligen en riktig delikatess. Ser riktigt gott ut, eller. Grannar och folk från när och fjärram med medhavda tallrikar och burkar för att förse sig av alla läckerheter. Mycket folk i stugan så man fick stänga av soien och duka upp även utomhus. Bordsdryck. Det som blev kvar av grisen efter ett antal sittningar. Och där kommer THE END från denna session. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd December 16, 2016 Dela Inlagd December 16, 2016 Suveränt bildreportage lk2 ! Ärtsoppan blev hur god som helst och kalaset pågår fortfarande. Fritz.. Mycket tråkigt att vi inte kunde vara med, men jag hoppas att mina gratulationer till din fru kom fram.Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 16, 2016 Dela Inlagd December 16, 2016 2 timmar sedan, skrev lk2: Nu matar jag in resten av bilderna från Födelsedag firandet på soi Friz. Bilden nedan, stor åtgång tydligen en riktig delikatess. Ser riktigt gott ut, eller. Grannar och folk från när och fjärram med medhavda tallrikar och burkar för att förse sig av alla läckerheter. Mycket folk i stugan så man fick stänga av soien och duka upp även utomhus. Bordsdryck. Det som blev kvar av grisen efter ett antal sittningar. Och där kommer THE END från denna session. Resterna av grisen räcker väl till ett ärtsoppskok till och sen är det bara att koka buljong på benskrammlet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 16, 2016 Dela Inlagd December 16, 2016 16 minuter sedan, skrev rolba: Resterna av grisen räcker väl till ett ärtsoppskok till och sen är det bara att koka buljong på benskrammlet. Här dröjer det länge innan det kokas ärtsoppa igen. Trots att en av gårdagens gäster nyss dök upp och tiggde sig till ytterligare en tallrik så har jag så det räcker och blir över i frysen. Jag lovar att spara ett par portioner fram till nyår ifall du dyker upp och vill smaka. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 16, 2016 Dela Inlagd December 16, 2016 5 timmar sedan, skrev Fritz: Här dröjer det länge innan det kokas ärtsoppa igen. Trots att en av gårdagens gäster nyss dök upp och tiggde sig till ytterligare en tallrik så har jag så det räcker och blir över i frysen. Jag lovar att spara ett par portioner fram till nyår ifall du dyker upp och vill smaka. Fritz.. Jag tror inte det finns möjlighet att dyka upp innan nyår. Guidningar och sånt du vet. Men samtidigt får man ju leveranser av div godsaker från gamla landet så det är ju bara att hålla god min. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd December 25, 2016 Trådstartare Dela Inlagd December 25, 2016 Några bilder från Julafton som firades med en riktigt god buffe´på Harrys. Jing, till vänster i bild skötte det mesta av fotandet igår kväll. Allt fanns på borde utom leverpastej. Och som avslutning en riktigt god ris ala Malta. Fotografen för kvällen. Ett par grannar. Men vad vore väl ett julbord utan Yum Wun Sen Talay? Där skymtar jag Pastorn i bakgrunden. Och naturligtvis Thaislafs. Direkt från gatan. Damerna avstod dock från en risskål, jag tror minsann att de blev mätta för de avstod även från ris ala Malta. Jag tror minsann att Jive blev lite sugen? Så sött. Och till sist, en bild av fotografen som gillar kramdjur. Jag önskar alla läsare en god fortsättning och ett Gott nytt År. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd December 25, 2016 Dela Inlagd December 25, 2016 1 timme sedan, skrev lk2: Några bilder från Julafton som firades med en riktigt god buffe´på Harrys. Jing, till vänster i bild skötte det mesta av fotandet igår kväll. Allt fanns på borde utom leverpastej. Och som avslutning en riktigt god ris ala Malta. Fotografen för kvällen. Ett par grannar. Men vad vore väl ett julbord utan Yum Wun Sen Talay? Där skymtar jag Pastorn i bakgrunden. Och naturligtvis Thaislafs. Direkt från gatan. Damerna avstod dock från en risskål, jag tror minsann att de blev mätta för de avstod även från ris ala Malta. Jag tror minsann att Jive blev lite sugen? Så sött. Och till sist, en bild av fotografen som gillar kramdjur. Jag önskar alla läsare en god fortsättning och ett Gott nytt År. God fortsättning o Gott nytt till dig också! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu