Guest JJC Inlagd Mars 29, 2016 Dela Inlagd Mars 29, 2016 4 timmar sedan, skrev lill_kurre: Morgonpromenader skall jag försöka att göra en eller ett par gånger per vecka. Regn, ja i söndags kom det en rejäl skur här nära Klangen, men jag träffade en MPRare i söndags som bor i södra Jomtien och enligt honom kom det inget regn alls där i söndags. Nu kommer resten av bilderna. Hooters hade inte öppnat ännu när jag gjorde en snabbvisit. Så det blev inget av med att söka jobbet som slaktare. Några tjejer satt vid ett bord och de ser ju onekligen bra ut. Jag begav mig bort mot soi 13 och samtalade en stund med dessa damer som hade 8-16 jobb. Mycket intressant samtal. De är ju så öppna och berättar rakt av utan att ens tveka om jobbets för och nackdelar. Jag tyckte att himlen såg oroväckande mörk ut, vart skulle jag ta vägen om det plötsligt kom en riktig regnskur. Damen på bilden nedan hade ett förslag, men jag beslöt att i stället öka steglängden. Till Casa Pascal. Egg master och grill master utanför entrte´n. Jag gillar att avnjuta min BF/BR där. Rökt sill längst till vänster och en inlagd fisk som liknade lite åt sill, men inte riktigt. "Riktigt bröd". Och lite sötsaker som jag ju gillar. Bröd och rikligt med smör, en joggy burk ser jag också slank ned. Rostad potatis, ett par ägghalvor och ost. Smör ost och sill har jag hört någonstans. Lite sötsaker och en cappuchino. Ännu ett glas med något sött. Jag påpekade för hofmästarinnan att skylten för våfflor hade försvunnit. Inga problem eftersom jag är där ganska ofta, hon fixade en våffla åt mig. Och för att den riktigt skulle komma till sin rätt vräkte jag på rikligt med honung, fantastiskt gott till cappuchinon. En till cup cappuchino och ännu en sötsak, den som var godast av dom 4 som jag tidigare avnjöt. Och för att göra måltiden fullständig så att säga så fick det bli en finröka. I dag blev det Marlboro för att min personliga leverantör inte hade gröna LM när han sist levererade. Det hade kommit några regndroppar under tiden jag avnjöt min måltid och vid soi Cheap Charlie hade det kommit så pass att det blivit blött. Micky hade lite gäster, men resten av soien gapade tom. Framme vid Svarte Petters Saloon blev jag mött av min personliga hår stylist. Riktigt duktig är hon och hon har en maskin med belysning som hon kör i nosen och öronen. Det växer ju hår som bara den på dessa ställen. Måste bero på klimatförändringen, 5555 Fotvård givetvis, klippning av naglar och slipning av trampdynor samt hyvling av förhårdnader. Fantastiskt att slippa hålla på med sådana ting själv. Min personliga fotvårdare, alltid lika glad. Och Svarte Petter ville också vara med på ett par bilder. Den lokala spådamen hade flyttat next door av någon anledning. Jag skall villigt erkänna att det fick bli en Taxi motosai den sista biten hem och sedan tog middagsvilan lite försenad vid. Det var det hela från dagens promenad. Riktigt bara reportage. Ha de roligt på flykten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ducce Inlagd Mars 31, 2016 Dela Inlagd Mars 31, 2016 Inte alla dagar du får med en filmstjärna på bilderna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd April 5, 2016 Trådstartare Dela Inlagd April 5, 2016 Riktigt fint väder idag. Eftersom det fanns krafter kvar efter morgonens simning så blev det ett besök på det nyöppnade shopping center som ju ligger ganska nära. Harbor. Deras super market var i stort sett till ytan ungefär som Foodland, och inget jag skulle föredra att gå till. Brödavdelningen var ju inte mycket bättre än 7/11. Tacka vet jag Big C Extra när det gäller bröd, och mycket annat också för den delen. Telefoner och åter telefoner, i drygt ett plan. Jag såg inga kunder som handlade. Överlag var det riktigt lite kunder. Försäljarna var inte alls så glada, det kanske blir bättre sedan. Matförsäljningen var mindre än på Big C. Nästan ingen engelsk text någonstans. Roasted duck and chrispy pork med ris blev det för mig. Bra kvalite på besticken. Och servetthållare på varje bord var ju bra. Där borde Bic C ta efter. Snyggt upplägg. Mjukglass blev det som efterrätt. Tacka vet jag Big C, där får man köpa färdigskalad frukt. Sockerkaka till kaffet. Parkering fanns på alla plan i ca. halva huset, kan ju vara en fördel för de som åker bil dit. Personligen hittade jag inget som just nu skulle locka mig tillbaka, men alla "bås" hade ju inte öppnat ännu. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd April 5, 2016 Dela Inlagd April 5, 2016 4 minuter sedan, skrev lill_kurre: Riktigt fint väder idag. Eftersom det fanns krafter kvar efter morgonens simning så blev det ett besök på det nyöppnade shopping center som ju ligger ganska nära. Harbor. Deras super market var i stort sett till ytan ungefär som Foodland, och inget jag skulle föredra att gå till. Brödavdelningen var ju inte mycket bättre än 7/11. Tacka vet jag Big C Extra när det gäller bröd, och mycket annat också för den delen. Telefoner och åter telefoner, i drygt ett plan. Jag såg inga kunder som handlade. Överlag var det riktigt lite kunder. Försäljarna var inte alls så glada, det kanske blir bättre sedan. Matförsäljningen var mindre än på Big C. Nästan ingen engelsk text någonstans. Roasted duck and chrispy pork med ris blev det för mig. Bra kvalite på besticken. Och servetthållare på varje bord var ju bra. Där borde Bic C ta efter. Snyggt upplägg. Mjukglass blev det som efterrätt. Tacka vet jag Big C, där får man köpa färdigskalad frukt. Sockerkaka till kaffet. Parkering fanns på alla plan i ca. halva huset, kan ju vara en fördel för de som åker bil dit. Personligen hittade jag inget som just nu skulle locka mig tillbaka, men alla "bås" hade ju inte öppnat ännu. Tack för reportaget! Nu slipper man besväret att själv gå dit. Texten på thai och inga knivar i bestickslådan säger ju allt om hur välkommen farangen skall känna sej. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd April 5, 2016 Trådstartare Dela Inlagd April 5, 2016 6 minuter sedan, skrev Jive: Tack för reportaget! Nu slipper man besväret att själv gå dit. Texten på thai och inga knivar i bestickslådan säger ju allt om hur välkommen farangen skall känna sej. Precis så uppfattade jag det också. Och en sak jag glömde att nämna. Supermarket ligger ju under jord. Det skall bli intressant att se hur deras pumpanläggningar lyckas hålla bort floden som ju ibland uppstår på Klangen. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd April 5, 2016 Dela Inlagd April 5, 2016 9 minuter sedan, skrev lill_kurre: Precis så uppfattade jag det också. Och en sak jag glömde att nämna. Supermarket ligger ju under jord. Det skall bli intressant att se hur deras pumpanläggningar lyckas hålla bort floden som ju ibland uppstår på Klangen. Tops i tukcom ligger väl också under jord så det fixar sig nog he he Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 5, 2016 Dela Inlagd April 5, 2016 Ok men, fixar ni att äta i dom där food courten? Det är ju sånt jäkla liv, matro'n vill inte riktigt infinna sej. Jag har försökt men resultatet har alltid blivit att jag lämnat maten å gått. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd April 5, 2016 Dela Inlagd April 5, 2016 On 2016-03-21 at 08:31, skrev lill_kurre: Dags att återuppta promenaderna i byn. Granngårds, ett hotell som öppnade för drygt en månad sedan. Nova Express. Badtunna på taket vid den vita pilen. På väg ned till soi 6 passerade jag ett gatukök. En radiatorfläkt som sköter om lufttillförsel till grillen. Platsen där Corner Bar låg, fortfarande tomt. Jag har aldrig sett soi 6 så öde och ändå var klockan ca. 10.30 Nedanför sexan. Ingen skakning av pinnar för mig idag heller. Alla försäljare jag pratade med sade att denna säsong var den sämsta. Nästan folktomt på strandpromenaden. Nedanför Klangen. Någon form av vakt sade att avsaknad av folk på beachen beror på att det blivit sommar och varmt, kanske för varmt. Från Klangen lite söderut. Inte många människor i solstolarna idag. Fruktförsäljare. Hörnan på soi 8, också heltomt. Sailor där det avnjöts lunch. Servitrisen som kanske skulle platsat i Dagens tjej, men eftersom jag lovat Gud och alla människor att avhålla mig från att publicera i den tråden får tjejerna hamna här i stället. Och här kommer lunchen, en GB med stekta potäter. Soi 8, också den ganska öde idag. En inte helt ovanlig syn. Soi 8 sedd uppifrn nästan vid second rd. Genade över till soi Cheap Charlie och Micky´s hade faktiskt lite gäster. Men resten var totalt öde. Det fick bli ett vätskestop andra sidan LK Royal, lika öde där. Eftersom tempmätaren av någon anledning ramlade ned på balkonggolvet för ett tag sedan blir det ingen temperaturnotering i dag. Men varmt var det. Strandvakten såg ovanligt gravid ut.Falangerna brukar väl inte besöka beachen förrens efter 12.00(de barnlösa) Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd April 6, 2016 Trådstartare Dela Inlagd April 6, 2016 (ändrad) 6 timmar sedan, skrev Odin: Ok men, fixar ni att äta i dom där food courten? Det är ju sånt jäkla liv, matro'n vill inte riktigt infinna sej. Jag har försökt men resultatet har alltid blivit att jag lämnat maten å gått. Jag håller med dig Odin. Jag brukar själv inte så ofta äta på dessa ställen, för det brukar ju låta som i ett hönshus. Men just igår var det väldigt lugnt på grund av avsaknad av kunder. 6 timmar sedan, skrev måne: Strandvakten såg ovanligt gravid ut.Falangerna brukar väl inte besöka beachen förrens efter 12.00(de barnlösa) Stämmer bra det, men jag själv finner inget nöje i att besöka beachen efter 12.00 eftersom det kan bli lite varmare då. Och jag är ju inte ute efter att sola precis, det får man tillräckligt av i alla fall. Ändrades April 6, 2016 av lill_kurre "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd April 6, 2016 Dela Inlagd April 6, 2016 7 timmar sedan, skrev lill_kurre: Jag håller med dig Odin. Jag brukar själv inte så ofta äta på dessa ställen, för det brukar ju låta som i ett hönshus. Men just igår var det väldigt lugnt på grund av avsaknad av kunder. Stämmer bra det, men jag själv finner inget nöje i att besöka beachen efter 12.00 eftersom det kan bli lite varmare då. Och jag är ju inte ute efter att sola precis, det får man tillräckligt av i alla fall. Men en öl under ett parasoll och titta på lite rart svider inte Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd April 12, 2016 Trådstartare Dela Inlagd April 12, 2016 Jag omnämnde i går att jag skulle iväg på långresa, och nog fan blev det en lååång resa. 16 timmar totalt, och som av en händelse råkade Pastorn också vara på väg. VIP åks det. Flygplansmaten framdukad redan före avfärd. Nästan flatbed, jag har aldrig sovit så gott någon natt. Vatten till maten. Lite otydligt anslag, men Pastorn översatte, Och några stänkare. Efter nästan 6 timmars färd blev man väckt och det blev dags för mat. Fantastiskt gott. Bussbyte i morse. Bara djungel. Vart är vi på väg? Framme vid destinationen, kl. 09.00 idag. Och bagaget missade vi inte. Det kommer säkert uppdateringar med jämna mellanrum, allt beroende på allmäntillståndet. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd April 12, 2016 Trådstartare Dela Inlagd April 12, 2016 Jag omnämnde i går att jag skulle iväg på långresa, och nog fan blev det en lååång resa. 16 timmar totalt, och som av en händelse råkade Pastorn också vara på väg. VIP åks det. Flygplansmaten framdukad redan före avfärd. Nästan flatbed, jag har aldrig sovit så gott någon natt. Vatten till maten. Lite otydligt anslag, men Pastorn översatte, Och några stänkare. Efter nästan 6 timmars färd blev man väckt och det blev dags för mat. Fantastiskt gott. Bussbyte i morse. Bara djungel. Vart är vi på väg? Framme vid destinationen, kl. 09.00 idag. Och bagaget missade vi inte. Det kommer säkert uppdateringar med jämna mellanrum, allt beroende på allmäntillståndet. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd April 12, 2016 Trådstartare Dela Inlagd April 12, 2016 Klart för kvällens sittning. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd April 12, 2016 Trådstartare Dela Inlagd April 12, 2016 Klart för kvällens sittning. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd April 12, 2016 Dela Inlagd April 12, 2016 6 minuter sedan, skrev lill_kurre: Klart för kvällens sittning. Upp med paraplyerna för nu kommer det att stänka, sanna mina ord. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd April 12, 2016 Dela Inlagd April 12, 2016 6 minuter sedan, skrev lill_kurre: Klart för kvällens sittning. Upp med paraplyerna för nu kommer det att stänka, sanna mina ord. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd April 12, 2016 Trådstartare Dela Inlagd April 12, 2016 4 timmar sedan, skrev Jive: Upp med paraplyerna för nu kommer det att stänka, sanna mina ord. ingen bra belysning "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd April 12, 2016 Trådstartare Dela Inlagd April 12, 2016 4 timmar sedan, skrev Jive: Upp med paraplyerna för nu kommer det att stänka, sanna mina ord. ingen bra belysning "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd April 12, 2016 Dela Inlagd April 12, 2016 6 minuter sedan, skrev lill_kurre: ingen bra belysning Underbart gubbar! Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd April 12, 2016 Dela Inlagd April 12, 2016 6 minuter sedan, skrev lill_kurre: ingen bra belysning Underbart gubbar! Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 12, 2016 Dela Inlagd April 12, 2016 24 minuter sedan, skrev lill_kurre: ingen bra belysning Vikket jäkla gäng, faan va jag vill vara där nu. Jag lägger mej på scannern å försöker maila, be On gå å kolla om jag har kommit om ett par minuter... Ha det bäst mina vänner... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 12, 2016 Dela Inlagd April 12, 2016 (ändrad) 27 minuter sedan, skrev lill_kurre: Jäkla P3 å vara inne å pilla. OM DET FUNKAR RÖR DET INTE... Ändrades April 12, 2016 av Odin Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd April 12, 2016 Dela Inlagd April 12, 2016 6 timmar sedan, skrev lill_kurre: ingen bra belysning Fantastiskt god renskavsgryta. Måste ha varit pastorns kockmössa som bidrog en del Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd April 12, 2016 Dela Inlagd April 12, 2016 6 timmar sedan, skrev lill_kurre: ingen bra belysning Fantastiskt god renskavsgryta. Måste ha varit pastorns kockmössa som bidrog en del Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd April 13, 2016 Trådstartare Dela Inlagd April 13, 2016 17 timmar sedan, skrev Jive: Upp med paraplyerna för nu kommer det att stänka, sanna mina ord. Good Morning from Khao Lak. Ingen fara Jive, vi skall nog hålla oss torra åtminstone på utsidan. Så här såg det ut andra sidan vägen i morse, Budget, det var tyvärr fullt så vi fick ta ett dyrare alternativ. Man får kosta på sig när det är semester. Kaffe och kanelbullar direkt på morgonen. Rolba överraskade oss igår med ett gäng kanelbullar. Fantastiskt gott. Vädret är gynnsamt än så länge, lite halvmulet och tempen inomhus ca. 30 C. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu