Thure Inlagd Maj 17, 2016 Dela Inlagd Maj 17, 2016 Det är ju bara så bra, tack för att du delar med dig /Thure The future is tomorrow, be sure to be there... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Maj 26, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Maj 26, 2016 26e maj. Först tempen och utsikten. Men i dag kommer det främst att handla om mat av någon anledning, så den som inte gillar matbilder kan redan nu låta bli att titta. Bra sikt i morse vid 7 tiden. Och så tempen vid samma tidpunkt. Jag tog en morgonpromenad och genade ut till Klangen. Second hand store bredvid nyöppnade Nova Express. Recykling på samma väg. Jag tror faktiskt att det bor folk där. Bensinmack mitt i allt. Jag råkade nämna för min hyresvärd igår att en av mina grannar brukar ha med sig varmrökt lax från Finland. Han ville ju inte vara sämre utan sade att i morgon äter vi varmrökt lax hemma hos han. Havssalt och citronpeppar och låt den stå drygt 2 timmar. Spån från något lövträ om jag förstod det rätt. Några sockerbitar för att ge anrättningen lite färg. Och här rökungnen eller "savutynnyri" som finländarna säger. Klart för rökning. Plugga i stöpseln och here we go. Fläkten ifall det skulle läcka ut rök, men det gjorde det inte. Under tiden serverades bröd, och givetvis finskt smörjmedel. Potatissallad. Eftersom osthyvel saknades i hans hushåll blev det rejäla ostskivor. Efter att ha varit i ugnen drygt 30 minuter såg det ut att vara godkänt. Papptallrikar med julmotiv, men det gick bra i alla fall. Det godaste jag ätit på mycket länge. Lägg märke till tjockleken på ostskivorna till vänster i bild. Jag fick även med mig en stor bit hem för frukostmackan. Knäckebröd skickades också med, bra att det finns människor som tänker på oss mindre bemedlade. Och nu vid 18 tiden ser det nästan ut som att det skall komma några droppar regn framåt kvällen. Och tempen också vid 18 tiden. I morgon blir det också lax, en MPRare har nämligen skickat en inbjudan till ett speciellt party. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 8, 2016 Dela Inlagd Juni 8, 2016 Väder och vind ja, trodde ju inte att jad skulle få uppleva häftigare oväder när jag kom till Sverige jämfört med i Thailand. Blixrade och small så det fortfarande ringer i öronen nu fem timmar senare. Blixten slog förmodligen ner i skorstenen och där gick telefonkabeln in för länge sedan. Sköt sönder ett par telefonjack och gick in i elsystemet via fönsterbelysningen. Tur att inte gardinen tog eld. Alla huvudsäkringar plus en 7-8 andra gick. Strömbrytaren på min sänglampa brann upp och en reflektorlampa exploderade. Fjärkontrollen till värmepumpen dog. Den är placerad ett par dm från där matarkabeln går in i huset så det blev väl en hel del ems där. Även en telefonladdare fick på käften. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Juni 14, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Juni 14, 2016 Jag inhandlade ett stativ i dag på Tucom och var därför tvungen att testa med några kvällsbilder. Kvarterstemplet. LK President, där jag skall testa frukosten när jag känner mig riktigt hungrig. Ligger halvvägs från Badtunnan så det kanske får bli en övernattning och provsova deras sköna sängar också. (enligt Pigge 001) God Natt. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juni 14, 2016 Dela Inlagd Juni 14, 2016 kanonbilder! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Juni 20, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Juni 20, 2016 Först en bild som låg kvar i min gamla kamera. Jag omnämnde i en annan tråd att jag planerade för dagens lunch. Det fick på grund av lättja bli taxi. Till Domicil. Jag valde fisk. Riktigt gott. Därifrån var inte steget långt till en flakbil och iväg ut mot Naklua. Korv och ost skulle inhandlas. Snyggt upplägg. Även fisk. Efter mina inköp fick det bli en taxi motosai hem. Wienerkorv till vänster i bild, ost och inte minst en stång med Bierschinken. Nu borde jag klara mig åtminstone fram till midsommar. Tempen vid hemkomsten ca. 33 C, riktigt behagligt eftersom det ju fläktar lite på balkongen. God sikt. Moln, men inga regnmoln. Nu anser jag att dagens uppgifter är utförda, och i morgon skall förmodligen en massa elräkningar betalas. Det ligger på hela tiden som man säger i Bastutäsk. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 20, 2016 Dela Inlagd Juni 20, 2016 56 minuter sedan, skrev lill_kurre: Först en bild som låg kvar i min gamla kamera. Jag omnämnde i en annan tråd att jag planerade för dagens lunch. Det fick på grund av lättja bli taxi. Till Domicil. Jag valde fisk. Riktigt gott. Därifrån var inte steget långt till en flakbil och iväg ut mot Naklua. Korv och ost skulle inhandlas. Snyggt upplägg. Även fisk. Efter mina inköp fick det bli en taxi motosai hem. Wienerkorv till vänster i bild, ost och inte minst en stång med Bierschinken. Nu borde jag klara mig åtminstone fram till midsommar. Tempen vid hemkomsten ca. 33 C, riktigt behagligt eftersom det ju fläktar lite på balkongen. God sikt. Moln, men inga regnmoln. Nu anser jag att dagens uppgifter är utförda, och i morgon skall förmodligen en massa elräkningar betalas. Det ligger på hela tiden som man säger i Bastutäsk. Har de god ost där?& Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Juni 20, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Juni 20, 2016 3 minuter sedan, skrev Jive: Har de god ost där?& Ja. Du får ta en sväng dit och testa. Finns mycket gott där. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Juni 29, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Juni 29, 2016 Eftersom vädret i morse var gynnsamt, lite mulet och blåst så fick det bli en riktig långpromenad. Som vanligt genade jag genom små soierna ned till beachen. Centara, brukar köra 50% men nu var skylten borta. Dyr massage. Här en reklamskylt som satt i en salong mittemot där jag bor, för drygt ett år sedan. Jag undrar varför bord och bänkar är nedsänkta? En väl förankrad parabol, två tegelstenar. Bra pris för ett så fint hotell. Mat, men mina matbilder kommer sist i dagens rapport. Soi 6, och Corner Bar har återuppstått några meter från det gamla stället. Här en bild av vad som återstår från den gamla. Nu går den igenom hela huset mellan dom två soierna. Lugnt på soi 6 kl. drygt 8 i morse. Black Rat Cider, kanske skulle testa det någon gång? Kineser i stora stim redan tidigt på beachen. Här någon som donerat ett grishuvud, måste ha varit för någon riktigt speciell händelse. Onsdag, vilket betyder att inga solstolar placeras ut på stranden. Massage. Zzzzzz! Sovmorgon? Då har jag passerat Twin Palm. Och nu en obligatorisk rökpaus. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Juni 29, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Juni 29, 2016 Fortsättning. Som sagt, Kineser i stora klasar. Bränsledepå. Hattar, men ingen föll mig i smaken. Städning av beachen pågick för fullt eftersom det ju är onsdag. Stretching. Många sjusovare i morse. Kvastarna tar stryk i sanden och här tillverkas nya. Mera sjusovare, Frukost på G. Då har jag kommit fram till Klangen. Klangen ser spöklikt tom ut. Söderut ser det också lugnt ut. En Breezer har lämnats, kanske någon helig palm? Två damer hämtar säckar med skräp. Även palmerna längs Beach rd. har ansats. Soi 8 också tom. Det är ju bedrövligt att dom inte hittar någon permanent lösning på problemen nedanför alla trappor. Då har jag kommit fram till Hilton och det får bli ytterligare ett inlägg om en stund. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Juni 29, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Juni 29, 2016 Nedanför Hilton som bjuder ut sina tjänster. Frukost? Här brukar nytillkomna stå. Men idag var det bara en Irländare och hans hund. Här var det visst några, men definitivt inte några nykomlingar. Fotografier produceras och ramas in för de som är på båtutflykt. Hooters hade inte öppnat ännu. Soi Post Office. Hasses fd. Cafe´ som tydligen drivs av någon från NZ nu. Stängt för tillfället. Och vad ser jag när jag kommer upp till Second rd. Jo, Casa Pascal och det kan jag ju inte bara gå förbi utan att slinka in på Brunch. Det får helt enkelt bli ett inlägg till med lite matbilder. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Juni 29, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Juni 29, 2016 Casa Pascal. Jag gillar deras rökta sill, bland annat. Grillen är placerad utomhus, där det också görs olika ägganrättningar efter önskemål. Rökta sillen till vänster i bild. Riktigt bröd. Och en del av sötsakerna som jag ju gillar "för mycket". Detta till att börja med. I dag hade de fram skylten om våfflor, men det brukar de göra till mig i alla fall oavsett skylt eller inte. Efterrätt. Och där kom våfflorna in med naam pung på toppen. Efter detta matintag fick det bli grisbil till Klangen och därifrån en Taxi motosai hem. Tempen vid hemkomsten, lite drygt 30 C. Ganska behagligt i och med att det blåser en svag vind. Och sikten är riktigt bra idag. Detta var det hela från min motionsrunda idag. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Juli 11, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Juli 11, 2016 (ändrad) In checkad och klart för nästan två timmar sedan. Var är jag? Rikligt med grönska framför entre´n. Husets egen Tuk Tuk. Juice bjöds det på under in checkningen. Efter detta inlägg skall jag ned i fruk och kaffehörnan, hoppas det finns lite bakverk också. Badtunnan, i minsta laget. Men jag kom ju inte hit för att simma. Den är vänd åt norr, helvete vad svalt det skall bli på vintern. Gott om utrymme. Därborta, kanske ett par kilometer ser jag mitt tillhåll. Havsutsikten är sämre här än hemmavid. Undrar om jag inte ser ända till Jive? Från 21a våningen ser badtunnan riktigt liten ut. Nu skall jag ta en sväng ut ett kvarter eller två. Återkommer när och om jag får inspiration och lust. Ändrades Juli 11, 2016 av lk2 "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 11, 2016 Dela Inlagd Juli 11, 2016 nya lk sai sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juli 11, 2016 Dela Inlagd Juli 11, 2016 3:e gatan inte så långt från Buffalo. Har glömt vad hotellet heter. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 11, 2016 Dela Inlagd Juli 11, 2016 Kinesägt? med tanke på inrednings(o)stilen enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juli 11, 2016 Dela Inlagd Juli 11, 2016 Jaha, ja. Lk President heter det. Tack för det fb! Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Juli 11, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Juli 11, 2016 1 timme sedan, skrev Sam sip sam: nya lk sai sam LK, sai sam, ganska rätt. LK President är det givetvis. 1 timme sedan, skrev Jive: 3:e gatan inte så långt från Buffalo. Har glömt vad hotellet heter. Och ännu närmare till Cherrys. 53 minuter sedan, skrev Jive: Jaha, ja. Lk President heter det. Tack för det fb! Helt rätt Jive, visst är det LK President. 1 timme sedan, skrev Enis: Kinesägt? med tanke på inrednings(o)stilen enis Vet inte om det är kineser. Men annars har ju LK hotell på ca. tio olika ställen i Pattaya, men detta är det nyaste. Har för mig att " Pigge 01 " var den första från MPR som bodde där i january om jag minns rätt. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Juli 12, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Juli 12, 2016 (ändrad) Ett försenat GRATTIS till Gruppen Badtunnans Vänner som igår fyllde ett år. Trots många olyckskorpars kraxande så överlevde denna grupp ettårsdagen. Hipp, hipp hurra! Fick i detta nu besök av en MPRare så jag får återkomma senare. Ändrades Juli 12, 2016 av lk2 "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Juli 12, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Juli 12, 2016 Då så lite omdöme om LK President. Efter incheckning blev det först ett besök på Harrys. Pannbiff med lök. Allt bra förutom potatisen som nog hade stått på varmhållning för länge. Sodavatten som måltidsdryck. Då så, frukosten i morse var en katastrof. Kineser i hundratal. Detta var vad jag åt. Och så här såg det ut på bordet efter att kineserna ätit klart. Äggskal överallt på bordet. Inte konstigt att man tappade matlusten. Nästan helt fullt och det ryms minst ett par hundra personer. Här syns knappt en tredjedel av gästerna. Lite bakverk fick jag även i mig. Om jag skall sammanfatta det hela. Jag hittade inga engelsk språkiga nyhetskanaler på TV. Wi-Fi funkade riktigt bra igår kväll, men i morse så funkade det inte alls. Riktigt skön säng, till och med bättre än den jag har hemma. Ingen västerländsk mat till frukost. Jag påpekade detta i reception och de bad så mycket om ursäkt för att ingen upplyst mig om att det finns en menu med farang food. I övrigt riktigt service minded personal. Kineserna försvinner på utflykter kl. 09.00 blev jag upplyst om. Ja vad skall man säga? Det lär inte bli någon fler övernattning där för min del. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Juli 12, 2016 Dela Inlagd Juli 12, 2016 Tackar för rapport och bilder LK2.. Jag har bokat in 1 vecka där i nov hoppas på mindre kineser då. //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd Juli 12, 2016 Dela Inlagd Juli 12, 2016 21 timmar sedan, skrev lk2: LK, sai sam, ganska rätt. LK President är det givetvis. Och ännu närmare till Cherrys. Helt rätt Jive, visst är det LK President. Vet inte om det är kineser. Men annars har ju LK hotell på ca. tio olika ställen i Pattaya, men detta är det nyaste. Har för mig att " Pigge 01 " var den första från MPR som bodde där i january om jag minns rätt. Det är en familj från Pattis som äger alla LK hotel. De äger även Soi LK Metro. Hela kvarteret. Tror att de är thai kineser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
möljis Inlagd Juli 12, 2016 Dela Inlagd Juli 12, 2016 Dom äger halva sai sam också, bort mot bron som går ner till piren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 2, 2016 Dela Inlagd September 2, 2016 Lite blåsigt, 30° och surfingvågor. Men surfarna sover visst ruset av sig någonstans. Naiharn beach. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 2, 2016 Dela Inlagd September 2, 2016 Glömde ju bilden på termometern Som det ska va när det är som sämst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu